galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty: Leśna Pułapka i Stara Leśna Droga
Autor Wiadomość
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

W sumie jeżeli karty cienia odrzucam na koniec walki to potwór w pułapce nie ma wogóle momentu w całej fazie gdzie teoretycznie "odbywa" się jego atak. W takiej sytuacji wynika z tego że nie moge założyć sobie żę ten potwór już wykorzystał atak i w razie wtdostania się już po jego ataku.
Podsumowując jeżeli mam takiego pecha że cień zdejmie mi pułapkę to potwór zaatakuje jeszcze w tej samej turze, niezależnie jak sobie to wyoobraże że niby już próbował :D
Dzięki :D
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   

Nie jest to tak proste jak wcześniej to widziałem. Niestety tekst kart i instrukcji nie jest wystarczająco jasny aby odpowiedzieć na 100% na Twoje pytanie. Wszystko zależy co znaczy że wróg nie może atakować (czy ignorujemy rozpatrywanie jego ataków całkowicie czy podczas rozpatrywania jego ataku nic się nie dzieje). W poniższym wątku rozpatrywano tę sprawę:
Dyskujsa na BGG
Sprawa z FAQ dotycząca finty zdaje się przemawiać za tym że porostu nie rozpatruje się ataku wroga w pułapce co oznacza że jeżeli ta spadnie w danej fazie walki to wróg zaatakuje (bo jego atak jeszcze nie był rozpatrywany). Tak jak napisałeś powyżej.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   

Zdecydowanie tak należy do tego podchodzić. Uwięziony w pułapce wróg, nie będzie miał możliwości ataku w danej rundzie, ale gdy tylko ktoś go uwolni... biada :)
 
     
Lucie
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   

Nie ukrywam, że przyniosło mi to ulgę. Skoro tak wiele osób uważa to za prawidłowe rozwiązanie nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z większością i uznać mój wniosek za błędny. Dzięki za poświęcony czas na rozwianie moich wątpliwości i przytoczenie cytowanych argumentów.
Pozdrowienia.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

A mnie po dzisiejszych rozgrywkach naszło kolejne pytanie/wątpliwość dotyczące Leśnej Pułapki. A mianowicie, taka sytuacja:
Potwór jest w zwarciu z graczem A, więziony jest też przez Leśną Pułapkę.
Gracz A zostaje wyeliminowany z gry, czy to na skutek zagrożenia czy śmierci wszystkich bohaterów - nieważne. Zostaje wyeliminowany. Zasada mówi że wszelkie pozostałe z wyeliminowanym graczem potwory wracają do strefy przeciwności.
I tu się pojawia kwestia, co z potworem jaki siedzi w pulapce?
Opuszcza ją i idzie do SP? Nie idzie do SP bo siedzi w pułapce (wątpie :D , bo co gubi sie w czasie i przestrzeni?). Czy ciągnie pułapkę za sobą do SP? <hahaha>
Każda z tych opcji wydaje się głupia, bo w pierwszej wychodzi że potwór siedział w pułapce bo "pchał się" na gracza A, jak gracz "zniknął" mu z oczu to wrzucił wsteczny i się okazało żę do tyłu dało się wyjść z pułapki?:D
Masakra. Ktokolwiek wie :D
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Jeśli gracz zostaje wyeliminowany to wszystkie karty pod jego kontrolą zostają usunięte z gry. Tyczy się to również Leśnej Pułapki.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Ale nawiązując do mojego przykładu gdzie potwór był w zwarciu z graczem A i w leśnej pułapce zarazem. Leśna pułapka zagrana była przez gracza B.
Tutaj pojawia się pytanie. Kto konroluje Leśną Pułapkę, czy gracz jaki ją zagrał czy gracz w którego strefie zwacia się ona znajduje?
Bo się zakręciłe w tej kwestii właśnie. Bo jeżeli chodzi o dodatki zagrane na postacie innego gracza to wiem że ów gracz kontroluje wowczas te dodatki. Czyli będzie tak że jeżeli zagrywam Leśną Pułapkę na potwora będącego w zwarciu z moim kompanem wówczas mój kompan przejmuje kontrole nad tym dodatkiem jako że potwór to z nim jest w zwarciu?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Właściciel Leśnej Pułapki się nie zmienia i nadal pozostaje nim gracz, który ją zagrał. Nie jest istotne z kim w zwarciu jest złapany wróg.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

No właśnie, więc co z opisaną przeze mnie sytuacją. Było właśnie tak że wyeliminowany był gracz jaki miał potwora w zwarciu i Leśną Pułapkę - zagraną przez innego gracza. I dlatego zastanawiam się co się dzieje z potworem i Leśną Pułapką po eliminacji tego gracza. Bo potwory mają wrócić do SP, ale jeden z nich siedział w Leśnej Pułapce.
Jak byś to rozwiązał?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Ja bym cofnął potwora do SP wraz z pułapką. Pułapka powoduje że potwór nie może atakować, ale jak najbardziej może dodawać swoje zagrożenie oraz wejść w zwarcie z graczem.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

No bo właśnie zwątpiłem z tego powodu że na LP jest napisane "zagraj na potwora w zwarciu". I się zastanawiałem czy aby jak opuszcza zwarcie czy się nie uwalnia z niej. Ale z drugiej strony zwarcie jest tylko warunkiem zagrania LP, więc nie koniecznie faktycznie musi ta pułapka z niego spadać jezeli przestaje być potworem w zwarciu.
Dzięki. Skoro Ty byś tak zagrał uznaje to za rozwiązanie :)
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

zvish napisał/a:

Dzięki. Skoro Ty byś tak zagrał uznaje to za rozwiązanie :)
Nie traktuj mnie jako wyrocznię :D We Władcy często trafiają się różne zagadki, które sprawiają problemy graczom. Ja stosuję zasadę że lepiej siebie oszukać niż grę, ale w przypadku Leśnej Pułapki sprawa wydaje się być dość prosta.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Nie miałem czasu pogrzebać po sieci/instrukcjach ale widzę co następuje:
- Warunek zagrania dodatku sprawdzasz gdy go zagrywasz. To co się później dzieje ze stworem do którego został dołączony nie ma znaczenia (o ile nie zostaje usunięty z gry). Tak więc to czy nadal pozostaje w strefie zwarcia czy w strefie zagrożenia nie ma znaczenia. Tego jestem pewien.
Np. gdybyś zagrał płonącą pochodnię na bohatera taktyki wspartego pieśnią wiedzy a ta pieśń by poleciała z jakiegoś powodu to pochodni nie musisz odrzucać - bo jej tekst explicite pisze zagraj na postać/bohatera wiedzy - nic nie wspomina o dalszym sprawdzaniu tego warunku - ma być spełniony przy zagrywaniu.
Cytat:
FAQ 1.23:
The “Attach to...” rules text on an attachment is only a play restriction, and is not taken into account after the card is already attached.

- Z tego co dyskutowaliśmy wcześniej wynikało że tracimy kontrolę nad swoimi dodatkami tylko gdy zagramy je na postacie drugiej osoby. W takim razie pułapka pozostawałaby nadal pod kontrolą właściciela karty. Tutaj może coś mi uciekło ale tak mi się wydaje.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

No to się elegancko to wszystko sklada. Wobec tego można zrobić taką akcję że można sie wymienić potworem z pulapką, jeżeli ma sie na stanie tę kartę (nie pamięam się nazywa), która cofa potwora do SP. Są sytuacje gdzie może to stwarzać wiele możliwości.


@crabtree
:D Może nie od razu wyrocznię :D , ale doświadczonego gracza <tak> :D
 
     
Merdox
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Mam pytanie nowicjusza co do Leśnej Pułapki i innych tego typu dodatków. Może pytanie jest głupie i chyba sam znam odpowiedź, ale chciałem się upewnić. Czy Leśną Pułapkę mogę zagrać jako dodatek tylko w fazie planowania? Innymi słowy w takiej Podróży w dół Anduiny - siedzi sobie Troll w SP, zagrożenie wzrasta do 30, troll wchodzi w zwarcie i atakuje, ja się bronię (ewentualnie kontratakuję) i dopiero zagrywam Leśną Pułapkę w fazie planowania kolejnej rundy. Czy tak jest poprawnie, czy też może niepotrzebnie komplikuję sobie życie i mogę zagrać Leśną Pułapkę po wejściu trolla w zwarcie, a przed jego atakiem i nie muszę tego pierwszego ataku przyjmować na klatę?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13