 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
KAPLICE |
Autor |
Wiadomość |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | No to moim zdaniem kaplice powinny odbierać tylko Poczytalność.
W takim układzie jaki jest obecnie, czyli za przegranie walki jesteśmy zatrzymani i dodatkowo tracimy powiedzmy 1 punkt wytrzymałości. |
Może dajmy, że każda z 9 kaplic będzie odbierała poczytalność, a niektóre - te mocniejsze również 1 pkt wytrzymałości (samookaleczenie)
zvish napisał/a: |
Dodtkowa opcja: Potwory strzegące kaplic.
Poza tym tak się zastanawiam, czy potwory jakie znajdują się na tym polu nie powinny pilnować kaplicy. Jako że kaplica daje im tyle bonusów to ja jak bym był takim potworem to bym jej strzegł. Wszak ogniskuje ona "pozytywne" dla nich energie jakie wzmacniają ich egzystencje w tym świecie. |
A teraz wyobraź sobie jakąś Pokutnice albo Skorumpowane gliny 5 czy nawet 6 sukcesów w walce? Szaleństwo
Potwory powinny się ruszać, będzie lekki smaczek przy laniu potwora jak się okaże, że jest w dzielnicy z kaplicą i trzeba się momentalnie trzeba się bardziej napocić...
zvish napisał/a: |
Dlateo idąc po przekątnej obu opcji, myslę że najpiej było by zrobić tak że:
- badacz możę zaatakować najpier kaplicę jednak że będzie otrzymywał karę do testów skradania wobedz każdego potwora jakiego chcialby uniknąć (tutaj niewiem jaką, ale najlepiej żeby wynikała z samego żetonu kaplicy), do będzie odzwierciedlać sytuację taką że badacz narobił hałasu (nie tylko dzwiekowego ale i energetycznego), swoimi próbami zniszczenia kaplicy. Chyba ze uda mu się zniszczyć kaplicę wówczas nie zostaje zatrzymany, nie traci 1 Poczytalności i likwiduje karę (fabularnie: owszem narobił hałasu, ale dzięki zniszczeniu kaplicy wręcz ogłuszył wszystkie monstra wybuchem pozaplanarnej energii) - tutaj można też pomysleć na ewentualnych na tę turę bonusach dla takiego badacza jaki musi jeszcze poomijać lub pozabijać potwory (opcja).
- może najpier atakować/omijać potwory (wówczas w walce musi brać pod uwagę zwiekszoną żywotność, jednak w trakcie omijania nie otrzymuje żadnych kar wszak jeszcze nie zaczął "nadupcać z thomsona po kaplicy", to może jak taki łotrzyk skradać się żeby ostatecznie zaatakować kaplicę. |
Tym robieniem hałasu podsunąłeś mi pomysł: niezdany test ściąga pod kaplicę wszystkie potwory z dzielny (ewentualnie również z sąsiadujących z nią). To co pisałeś wcześniej, potwory mają od nich świetne profity - słyszą, że ktoś im chce rozpieprzyć bonus to furia i biegną na biednego badacza... |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013
|
|
|
espanoles napisał/a: |
Tym robieniem hałasu podsunąłeś mi pomysł: niezdany test ściąga pod kaplicę wszystkie potwory z dzielny (ewentualnie również z sąsiadujących z nią). To co pisałeś wcześniej, potwory mają od nich świetne profity - słyszą, że ktoś im chce rozpieprzyć bonus to furia i biegną na biednego badacza... |
Świetny pomysł |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Czyli jaka wersja finalna? Niezdany test powoduje:
1. ogłuszenie na jedna turę
2. utratę poczytalności
3. utratę wytrzymałości
4. zwabienie na obszar kaplicy potworów z tej dzielnicy
5. zwabienie na obszar kaplicy potworów z tej oraz sąsiadujących z nią dzielnic.
które punkty wchodzą ?
Może każda kaplica będzie miała: 1+4 a mocniejsze 1+2+4/1+3+4
aaaalbo:
Część kaplic: 1+5 a inne: 1+2+4/1+3+4 |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Hej Espanoles to Twój projekt to Ty musisz podjąć ostateczne decyzję
Ale wypoiadając się na temat mieszania różnych efektów na róznych kaplicach to zapowiada się to calkiem ciekawie, jednak pojawia się pytanie czy starczy miejsca na żętonie aby to wsyzstko zapisać? Bo co innego jest ustalić ogólną zasadę jaka dotyczy wszystkich naraz, a co innego jak każdą kaplica będzie miala inne właściwiości specjale.
Chyba że, chyba że ując to w formie:
Zdolność X
Zdolność Y
Zdolność itd.
Jak na żętonach potworów gdzie nie masz wyjaśnione co robi Koszmarny czy Zasadzka, jest tylko haslo jakie odsyła cię do ogólnych zasad. Mógłbyś rozwiązać to tak samo, czyli kaplice wymagaly by posiadać własną małą instrukję |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Hej Espanoles to Twój projekt to Ty musisz podjąć ostateczne decyzję |
Wole to jednak skonsultować
zvish napisał/a: |
Ale wypoiadając się na temat mieszania różnych efektów na róznych kaplicach to zapowiada się to calkiem ciekawie, jednak pojawia się pytanie czy starczy miejsca na żętonie aby to wsyzstko zapisać? Bo co innego jest ustalić ogólną zasadę jaka dotyczy wszystkich naraz, a co innego jak każdą kaplica będzie miala inne właściwiości specjale.
Chyba że, chyba że ując to w formie:
Zdolność X
Zdolność Y
Zdolność itd.
Jak na żętonach potworów gdzie nie masz wyjaśnione co robi Koszmarny czy Zasadzka, jest tylko haslo jakie odsyła cię do ogólnych zasad. Mógłbyś rozwiązać to tak samo, czyli kaplice wymagaly by posiadać własną małą instrukję |
Tak, tylko 'odsyłanie' do innych źródeł, już wymaga tworzenia 'guardiana' / 'herolda' (tak jak to w naszym przypadku miało miejsce przy 'PANICE')
TEST
zvish masz szanse gdzieś to wydrukować? Odnoszę wrażenie, że faktycznie za bardzo jest nadziobane na żetonie i chyba trzeba będzie to zrobić po przez 'herolda' |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Mogę to spróbować wydrukować, ale niewiem co z tego wyjdzie, bo moja drukarka to wogóle słabo drukuje i niewiem czy może być jakimkolwiek punktem odniesienia.
Ale tak jak to wygląda to w sumie się zmieściło.
A z tym odsylaniem to nie koniecznie musi istnieć herold. To tak jak z tymi sługami jakich masz przetlumaczyć - są karty, ale też jest jakaś instrukcja. I ta instrukcja mogła by właśnie zawierać wyjaśnienia tych cech.
Powiedzmy przykładowo całlkiem roboczo że motyw z przyzywaniem potworów z okolicy w razie nie powodzenia testu walki nazwiemy:
Alarm
Efekt jaki zabiera Poczytalność nazwijmy:
Zguba
Z kolei ten który rani niech się zwie:
Okaleczenie
Itd itd.
Na żętonach wypisane by były tylko te cechy wytłuszczonym.
A na arkuszu instrukcji jaki dodasz do kaplic będzie wyjaśnione że:
Kaplice należy wrzucić do puli potworó (bla ... bla )
Robią to a to ( bla bla)
I w końcu zdolności kaplic, i tutaj wymieniasz:
Zguba - robi to i to.
Okalecznie robi to a tamto
Itd:D |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
TEST
Wprowadź do gry <b>Kaplice</b>.
Wszystkie <b>Kaplice</b> mają umiejętność:
<b>Kaplica</b> nie jest liczone do limitu potworów
<b>Wieczny</b> nie może stać się trofeum, po zniszczeniu wraca do puli.
<b>Ukryty</b> kaplica nie jest dostępna dla wszystkich, aby rozpocząć z nią walkę najpierw musisz zdać <b>test uników.</b>
<b>Alarm</b> niezdanie testu powoduje, że wszystkie potwory znajdujące się w tej samej dzielnicy co kaplica, próbują ją uratować przesuwajac się na jej pole atakują badacza.
Ponadto część kaplic korzysta z umiejętności:
<b>Zguba</b> powoduje utrate 1 punktu <b>poczytalności</b> z powodu nie zdania testu,
<b>Okaleczenie</b> powoduje utrate 1 punktu <b>wytrzymałości</b> z powodu nie zdania testu, |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Jeżeli chodzi o zdolność Ukryta to chyba coś nowego, czy nie wylapałem wcześniej że trzeba zdać test skradania? Tylko nie jasne jest test skradania w oparciu o co (jaki modyfikator), chodzi o mod. uników kaplicy? Tu pojawia się uściślenie czy chodzi rzeczywiście o test skradania a nie uników to znaczy żę przedmioty i inne bonusy jakie dają premię do Uników nie będą dawały nam premii do tego testu.
Zdolność Alarm - zastanawiam się czy by nie wytrzasnąć jakiejś lepszej nazwy. Bo trochę to zaczyna brzmieć jak z jakiegoś Metal Gear Solid Możę przykładowo zastąpić to nazwą Chroniona?
Zdolności Zguba i Okaleczenie. Jakieś urwane zdanie się zrobiło. Ja wiem że po nie zdaniu testu walki, jednak jezeli w ten sposób trafi do instrukcji to może powodać niepewność.
W każdym razie trafieni/rany zadane kaplicy w poprzenich turach rozumiem że odkładają się. Też fajnie by było gdzieś o tym nadmienić.
I jeszcze jedna ostatnia wątpliwość jaka mnie teraz w związkuz tym naszła. A mianowicie w Arkham póki stoisz - masz jeszcze Wytrzymałość i Poczytalność, ciągle możesz ponawiać próby walki. I teraz się zamotałem, czy w związku z tym mogę walczyć z kalicą kilkakrotnie w trakcie jednej tury? Bo chyba założenie było inne. Ale teraz w zasadzie tych coraz bardziej uściściolycn zasadach nie ma o tym nic że walka dobiega końca i masz tylko jeedną szansę na turę żeby ją zniszczyć. Trza by też gdzieś o tym napomknąć.
No chyba że uważasz że powinno się móc walczyć do końca. Jeżeli nie to wystarczy gdzieś wcisnąć tylko zdanie że w przypadku nie zdania testu walki twój ruch natychmiast dobiega końca. Ale zdrugiej strony co będzie jak ktoś spotka kaplicę powiedzmy ze spotkanai "Pojawia się potwór"? Wówczas jeżeli się wsystko będzie odwoływać do Fazy Ruchu może się zrobić zakręt.
Bo widzę to tak, masz spotkanie z potworem, losujesz Kaplicę, nie udaje ci się jej pokkonać w związku z czym kończysz jako Zatrzymany, i tracisz to co masz tracić. Jezeli spotkanie było w Arkham a nie w IŚ, wówczas ona może ściągnąć na głowe potwory.
Kaplica nie zostanie na planszy, ale swoje zrobi.
Dobrze to rozumiem ? |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Jeżeli chodzi o zdolność Ukryta to chyba coś nowego, czy nie wylapałem wcześniej że trzeba zdać test skradania? Tylko nie jasne jest test skradania w oparciu o co (jaki modyfikator), chodzi o mod. uników kaplicy? Tu pojawia się uściślenie czy chodzi rzeczywiście o test skradania a nie uników to znaczy żę przedmioty i inne bonusy jakie dają premię do Uników nie będą dawały nam premii do tego testu. |
Umiejętność "Elusive" po raz pierwszy mamy z nią do czynienia w Kingsport
(http://www.arkhamhorrorwiki.com/Elusive) pojawia się też przy heroldzie Tulzscha (ukryci kultyści)).
Wg. tego co podaje wiki (w oparciu o ang. instrukcje Kingsport) chodzi o 'evade test' (czyli test uników (nie skradania (więc łatwiej))).
zvish napisał/a: | Zdolność Alarm - zastanawiam się czy by nie wytrzasnąć jakiejś lepszej nazwy. Bo trochę to zaczyna brzmieć jak z jakiegoś Metal Gear Solid Możę przykładowo zastąpić to nazwą Chroniona? |
'Chroniona' i 'Alarm', to narazie testy - czekam na takie jedno słówko, które mnie tak wbije w ziemie, że nie będę miał wątpliwości, że to to
zvish napisał/a: | Zdolności Zguba i Okaleczenie. Jakieś urwane zdanie się zrobiło. Ja wiem że po nie zdaniu testu walki, jednak jezeli w ten sposób trafi do instrukcji to może powodać niepewność.
W każdym razie trafieni/rany zadane kaplicy w poprzenich turach rozumiem że odkładają się. Też fajnie by było gdzieś o tym nadmienić. |
Wklej cały tekst z poprawionym przez Ciebie tekstem jakbyś mógł
zvish napisał/a: | I jeszcze jedna ostatnia wątpliwość jaka mnie teraz w związkuz tym naszła. A mianowicie w Arkham póki stoisz - masz jeszcze Wytrzymałość i Poczytalność, ciągle możesz ponawiać próby walki. I teraz się zamotałem, czy w związku z tym mogę walczyć z kalicą kilkakrotnie w trakcie jednej tury? Bo chyba założenie było inne. Ale teraz w zasadzie tych coraz bardziej uściściolycn zasadach nie ma o tym nic że walka dobiega końca i masz tylko jeedną szansę na turę żeby ją zniszczyć. Trza by też gdzieś o tym napomknąć. |
Na żetonach było - 'Jeśli nie zdasz testu [...] zostajesz zatrzymany', czyli tylko jeden test na ture, ale masz racje, rozpisze to bardziej czytelnie ps. przy heroldzie 'Panika' byli 'Skorumpowani gliniarze' i tam zastosowałem podobny wybieg - jedna walka, jak nie zdasz to obrażenia - tracisz wszystkie przedmioty BROŃ i jak żyjesz to aresztowany
zvish napisał/a: | No chyba że uważasz że powinno się móc walczyć do końca. Jeżeli nie to wystarczy gdzieś wcisnąć tylko zdanie że w przypadku nie zdania testu walki twój ruch natychmiast dobiega końca. Ale zdrugiej strony co będzie jak ktoś spotka kaplicę powiedzmy ze spotkanai "Pojawia się potwór"? Wówczas jeżeli się wsystko będzie odwoływać do Fazy Ruchu może się zrobić zakręt.
Bo widzę to tak, masz spotkanie z potworem, losujesz Kaplicę, nie udaje ci się jej pokkonać w związku z czym kończysz jako Zatrzymany, i tracisz to co masz tracić. Jezeli spotkanie było w Arkham a nie w IŚ, wówczas ona może ściągnąć na głowe potwory.
Kaplica nie zostanie na planszy, ale swoje zrobi.
Dobrze to rozumiem ? |
Właśnie jest kwestia otwarta z KAPLICAMI losowanymi w efekcie spotkań (Arkham, inne światy) dopisze, że w takim przypadku kaplica wraca do puli i drugie losowanie. Kaplice powinny się pojawiać TYLKO w wyniku otwarcia bramy - jako bonus - ale NA bramie.
Jak ci się podoba ta wizja?? |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
Takim amerykańcem to ja nie jestem żeby znać Elusive z nie przetlumaczonego dodatku .
Aczkolwiek fakt, to rozwiewa wątpliwości aczkowiek uważam że jeżęli zamirzasz "wydać"-ukończyć ten dodatek przed wydaniem u nas Kingsport to móglbyś wowczas zamieścić w swojej instrukcji wyjaśnienie zzdolności Ukryta takie jak w KH, tak z myślą o rodakach jacy nie mają/interesują/posiadają KH.
I tak przy okazji jak być mógl mi dokładniej wyjaśnić. Czyli jak to ma dzialać, że nie możęsz bić dziada jeżeli go nie unikniesz?
Jeżeli chodzi o te nie dokończone zdania to:
Zguba powoduje utrate 1 punktu poczytalności z powodu nie zdania testu walki.
Okaleczenie powoduje utrate 1 punktu wytrzymałości z powodu nie zdania testu walki
Z tym Alarmem/Chroniona - jak mi coś nowego wpadnie do głowy to dam znać
A z tym zatrzymaniem to tak nie do końca właśnie jasne, bo posiadanie statusu Zatrzymania nie pwooduje że nie możesz walczyć. Więc mimo tego efektu moim zdaniem walka mogla by dalej przebiegać na normlanych zasadach o ile jakoś tego nie zbanujesz.
Jeżeli chodzi o to żeby dopisać coś że kaplice się mogą pojawiać tylko przy bramach to faktycznie świetny pomysł żeby uniknąć pronlemy myślenia jak ma z nimi rozgrywka przebiegać w Spotkaniach w A. i IŚ. Wszak właśnie chodzi o to żęby na planszy robiły swoje. A chodź spotkanie takiej poza planszą czyli w spotkaniach było by ciężkim orzechem to chyba troche bezdelowym. Bo marnuje sie ich najfajniejsza fajność.
Chodź to uniemożliwia im pojawinie sie na ulicy w wyniku jakiegoś Nagłówka. Ale z bramy itak ich zgubny zasięg sięga na całą dzielnicę więc najważniejsze robić będą . |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Takim amerykańcem to ja nie jestem żeby znać Elusive z nie przetlumaczonego dodatku .
Aczkolwiek fakt, to rozwiewa wątpliwości aczkowiek uważam że jeżęli zamirzasz "wydać"-ukończyć ten dodatek przed wydaniem u nas Kingsport to móglbyś wowczas zamieścić w swojej instrukcji wyjaśnienie zzdolności Ukryta takie jak w KH, tak z myślą o rodakach jacy nie mają/interesują/posiadają KH.
I tak przy okazji jak być mógl mi dokładniej wyjaśnić. Czyli jak to ma dzialać, że nie możęsz bić dziada jeżeli go nie unikniesz? |
Knypki cię po prostu nie atakują, nie zaczepiają etc. Ma to znaczenie jak już pisałem przy Tulzscha - kultyści gonią po mapie i naginają do zrywania pieczęci iii masz już dziada na wyciągnięcie ręki - nie zdajesz testu skradania, a on sobie przechodzi obok ciebie jakby nigdy nic i idzie zerwać pieczęć
Zdajesz test uników - zdasz, to dopiero odwracasz żeton na drugą strone. Ale jak nie zdasz - nic się nie dzieje, żadnych obrażeń ani nic - tylko, że kończysz już swój ruch i nie mozesz już nic w tej turze...[/quote]
[quote="zvish"]A z tym zatrzymaniem to tak nie do końca właśnie jasne, bo posiadanie statusu Zatrzymania nie pwooduje że nie możesz walczyć. Więc mimo tego efektu moim zdaniem walka mogla by dalej przebiegać na normlanych zasadach o ile jakoś tego nie zbanujesz.
Wydaje mi się, że najlepiej będzie tak, że po niezdanym teście walki - kładziesz żeton swojego badacza. Brak spotkań i brak punktów ruchów w tej i następnej rundzie. Czyli dopiero 2 tury później możesz ponowić test.
Co ty na to??
 |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
Czyli wychodzi że jak by wynalazłeś nowy status Wstrzymany. W przeciwieństwie do Zatrzymanego, który zabiera ci tylko punkty ruchu, tutaj zabiera ci wszystko. Nie możesz walczyć, nie możęsz odbywać spotkań itd. Czyli podsumowując coś jak strata tury. Chyba że przewidujesz żę Wstrzymany od utraty tury ma się różnić tym żę będąc wstrzymanym masz jednak Utrzymanie, bo jak stracisz turę to i tego nie masz. czyli nie dostaniesz gotówki za Honorarium ale też nie rzucasz za jego utrzymanie.
Czyli Wstrzymany będzie miał fazę utrzymania, ale nie będzie mial ruchu i nie będzie mógł walczyć ( i tutaj pytanie, czy nie będzie mógł tylko walczyć z Kaplicą?).
Bo tu się nieco sprawa komplikuje, bo jeżeli przegrana z kaplicą powoduje że nie możesz odbywać walk już w tej i następnej turze, to rozumiem że te potwory jakie przylezą za sprawą alarmu nie będą z tobą walczyć. No bo jest tylko jeden sposób na rozegranie walki z potworem - czyli normlana walka, której nie ma Wstrzymany badacz.
Ale pokomplikowałem
Jeżeli chodzi o ostateczne sprowadzenie tego do roli Herolda to faktycznie dobry to pomysł. Jest jasno i przejżyście.
Ale uważam żę jak na Herolda to się robi słabawy herold, na tle innych. Może jak ktoś z podstawką samą jedzie to poczuje jego jażmo. Ale im masz więcej dodatków tym więcej potworów w puli, a tym samym masz mniejsze prawdopodobieństwo na wylosowanie kaplic.
Dlatego ja bym sugerował że jeżeli ten pomysł cały z Kaplicami się obrócil w Herolda to żeby ten Herold robił coś więce. Tutaj mogli by chociaż Kultyści coś robić. Niewiem może jakoś doprowadzać do pojawiania się Kaplic. Czyli powiedzmy tak wstępnie że losujesz Kultystę to z nim idzie zawsze kaplica (przeszukaj pulę i weź pierwszą Kaplicę czy coś takiego). Jeżeli wychodzi sama kaplica to już za sobą kultysty nie pociąga.
Tak żeby zwiększyć szanse na ich pojawianie się. Bo moim zdaniem herold to juz musi ostro stawiać poprzeczkę.
Ale oczywiśie to tylko moja sugestia, itak jest super |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Czyli wychodzi że jak by wynalazłeś nowy status Wstrzymany. W przeciwieństwie do Zatrzymanego, który zabiera ci tylko punkty ruchu, tutaj zabiera ci wszystko. Nie możesz walczyć, nie możęsz odbywać spotkań itd. Czyli podsumowując coś jak strata tury. Chyba że przewidujesz żę Wstrzymany od utraty tury ma się różnić tym żę będąc wstrzymanym masz jednak Utrzymanie, bo jak stracisz turę to i tego nie masz. czyli nie dostaniesz gotówki za Honorarium ale też nie rzucasz za jego utrzymanie.
Czyli Wstrzymany będzie miał fazę utrzymania, ale nie będzie mial ruchu i nie będzie mógł walczyć ( i tutaj pytanie, czy nie będzie mógł tylko walczyć z Kaplicą?). |
No właśnie nie - totalnie nic - tylko utrzymanie. Gdyby mógł walczyć to.. gdzie kara? A druga kwestia - w 99% przypadków ta kaplica będzie na jego drodze do bramy - za lekko by miał, gdyby zdał test walki-odnalazł kaplice, ale brakło mu szczęścia w kościach żeby ją (za przeproszeniem) rozdupcyć i wlazłby w brame.. a kaplica by dalej stała..
zvish napisał/a: | Bo tu się nieco sprawa komplikuje, bo jeżeli przegrana z kaplicą powoduje że nie możesz odbywać walk już w tej i następnej turze, to rozumiem że te potwory jakie przylezą za sprawą alarmu nie będą z tobą walczyć. No bo jest tylko jeden sposób na rozegranie walki z potworem - czyli normlana walka, której nie ma Wstrzymany badacz.
Ale pokomplikowałem |
Wygrałeś - ja namieszałem. Trzeba to jakoś dopracować bardziej.. fucken.. może w ogole wywalić to 'wstrzymanie' i tylko lekka strata poczytalności ?
zvish napisał/a: | Jeżeli chodzi o ostateczne sprowadzenie tego do roli Herolda to faktycznie dobry to pomysł. Jest jasno i przejżyście.
Ale uważam żę jak na Herolda to się robi słabawy herold, na tle innych. Może jak ktoś z podstawką samą jedzie to poczuje jego jażmo. Ale im masz więcej dodatków tym więcej potworów w puli, a tym samym masz mniejsze prawdopodobieństwo na wylosowanie kaplic.
Dlatego ja bym sugerował że jeżeli ten pomysł cały z Kaplicami się obrócil w Herolda to żeby ten Herold robił coś więce. Tutaj mogli by chociaż Kultyści coś robić. Niewiem może jakoś doprowadzać do pojawiania się Kaplic. Czyli powiedzmy tak wstępnie że losujesz Kultystę to z nim idzie zawsze kaplica (przeszukaj pulę i weź pierwszą Kaplicę czy coś takiego). Jeżeli wychodzi sama kaplica to już za sobą kultysty nie pociąga.
Tak żeby zwiększyć szanse na ich pojawianie się. Bo moim zdaniem herold to juz musi ostro stawiać poprzeczkę.
Ale oczywiśie to tylko moja sugestia, itak jest super |
hmmm.. Może jacyś dodatkowi kultyści/maniacy/czarownicy co ture - nie zależnie od tego czy jest kumulacja itp... To jest idea
Ps. na ilu grywasz Heroldów/Guardianów? My często gramy w takim składzie:
Newboy gang + egipska wystawa (guardy) w zestawie z: kult złotego skarabeusza + Panika + czarny faraon/ghroth/tulzscha i to ma sens |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
No tak ale jeżeli wywalisz wstrzymanie to pełny badacz (czyli bez uszczeerbku na Wytrzymałości i Poczytalności), z jakotaką bronią rozwala kaplicw jedną turę. Poprzez te kumulowanie się sukcesów. Myslę że jeżeli robić jakieś operację zmniejące żeby to odkręcić wsyzstko, to najlepiej było by znieść zasade kumulowania sukcesów - czyli działa jak norlany potwor, musisz załatwić jednym rzutem. Ale za to odrobinę zmniejszyć żywotność tudzież modyfikator walki. Żeby to było możliwe ale trudne. Bo z takimi statsami to one są gorsze jak Dunwich. A żeby było tak że ewentualnie najmocniejsza kaplica miała tak mniejwięcej -3 do walki przy 4 wytrzymałości, a najslabsza -2 przy 3 wytrzymałosci. Można bardziej zróżnicować.
Zrobić że poprostu oprócz normalnych konsekwencji niepowodzenia w teście walki powinna powodować że "twoja faza ruchu dobiega końca". I zostajesz zatrzymany, musisz tu siedzieć w następnej turze. Ale nie powalczysz sobie więcej w tej. I chociaż nie spotka cię żadnej z potworów w tej turze jakie przybyły z racji Alarmu, to w następnej itak się z tobą policzą bo one się z stąd już nie ruszą.
W następnej turze możesz podejmować próbę rozwaleni kaplicy ale nie musisz. Możesz przeczekać, unikać itd. A jeżeli nie walczyłeś z nią możesz jeszze w następnej jak nie będziesz zatrzymany sobie stąd iść.
Jeżeliz aś chodzo o problem tego że badacz możę nie poradzić sobie z Kaplicą i zostać wciągnięty w fazie Spotkań w A. do bramy to w itak ma nie za fajnie. Bo wpada tam jako Zatrzymany więc będzie musial się podnieśc w skutek czego czekają go 3 spotkania w IŚ za karę. A jak wróci to kaplica będzie na niego czekać. A jeżeli wybierze inną bramę, to kaplica będzie sobie leżeć, itak prędzej czy później ktoś znowu będzie musiał stawić jej czoła. A jeżeli tego nie zrobi to musi się liczyć z tym żę potwory mają zwiększoną żywotność.
I kaplice będą, będą robić swoje i cięzko będzie je ubić. Ale będzie to możliwe.
Bo tak naprawdę problem moim zdaniem leży w tym kumulowaniu się jej obrażęń, bo jak mówie, jak nie dasz tego uniemożliwienia bicia w kółko to przy mimo wsyzstko małych obrażenaich (jeżeli wogóle), jakie ona zadaje to pełny badacz może się uprzeć i se walić aż zniszczy, chodźby miał wyjść z tej walki bardzo ledwy.
Jeżeli chodzi o jak my gramy to gramy zawsze ze wszystkimi planszami jakie są u nas przetłuamczone i ze wszystkimi kartami itd. Ale herolda uzywamy jednego - losowego z pośród oficjalnych trzech jakie są na razie po polsku + 1 mój Duch Szaleństwa.
Więc Guardów żadnych nie mam. Bo jakoś tak się składa że oprócz swoich badaczy i mojego herolda nie używam narazie żadnych nie oficjalnych spraw. Ale chyba zaczne
Napeno będę chciał te kaplice |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | No tak ale jeżeli wywalisz wstrzymanie to pełny badacz (czyli bez uszczeerbku na Wytrzymałości i Poczytalności), z jakotaką bronią rozwala kaplicw jedną turę. Poprzez te kumulowanie się sukcesów. Myslę że jeżeli robić jakieś operację zmniejące żeby to odkręcić wsyzstko, to najlepiej było by znieść zasade kumulowania sukcesów - czyli działa jak norlany potwor, musisz załatwić jednym rzutem. Ale za to odrobinę zmniejszyć żywotność tudzież modyfikator walki. Żeby to było możliwe ale trudne. Bo z takimi statsami to one są gorsze jak Dunwich. A żeby było tak że ewentualnie najmocniejsza kaplica miała tak mniejwięcej -3 do walki przy 4 wytrzymałości, a najslabsza -2 przy 3 wytrzymałosci. Można bardziej zróżnicować. |
OK. Bez kumulowania sukcesów jak przy przedwiecznym - walka jak z normalnym stworem-potworem ok. To mi pasuje.
zvish napisał/a: | Zrobić że poprostu oprócz normalnych konsekwencji niepowodzenia w teście walki powinna powodować że "twoja faza ruchu dobiega końca". I zostajesz zatrzymany, musisz tu siedzieć w następnej turze. Ale nie powalczysz sobie więcej w tej. I chociaż nie spotka cię żadnej z potworów w tej turze jakie przybyły z racji Alarmu, to w następnej itak się z tobą policzą bo one się z stąd już nie ruszą.
W następnej turze możesz podejmować próbę rozwaleni kaplicy ale nie musisz. Możesz przeczekać, unikać itd. A jeżeli nie walczyłeś z nią możesz jeszze w następnej jak nie będziesz zatrzymany sobie stąd iść. |
Test uników zdawać trzeba - ale nie żeby uciec, tylko żeby znowu się z kaplicą spotkać
Czyli jak w załóżby turze 'x' test walki się nie powiedzie - to jakas minimalna utrata poczytalności/wytrzymałości. A w turze 'x+1' można spokojnie iść gdzie się chce-lub zostać, rzuć o test uników-jak się uda walka z kaplicą Klarowne i proste. To mi pasuje.
zvish napisał/a: | Jeżeliz aś chodzo o problem tego że badacz możę nie poradzić sobie z Kaplicą i zostać wciągnięty w fazie Spotkań w A. do bramy to w itak ma nie za fajnie. Bo wpada tam jako Zatrzymany więc będzie musial się podnieśc w skutek czego czekają go 3 spotkania w IŚ za karę. A jak wróci to kaplica będzie na niego czekać. A jeżeli wybierze inną bramę, to kaplica będzie sobie leżeć, itak prędzej czy później ktoś znowu będzie musiał stawić jej czoła. A jeżeli tego nie zrobi to musi się liczyć z tym żę potwory mają zwiększoną żywotność. |
Czyli jednak... kaplica go kładzie - a on idzie do IŚ - dobra. Tak będzie najlepiej
zvish napisał/a: | I kaplice będą, będą robić swoje i cięzko będzie je ubić. Ale będzie to możliwe.
Bo tak naprawdę problem moim zdaniem leży w tym kumulowaniu się jej obrażęń, bo jak mówie, jak nie dasz tego uniemożliwienia bicia w kółko to przy mimo wsyzstko małych obrażenaich (jeżeli wogóle), jakie ona zadaje to pełny badacz może się uprzeć i se walić aż zniszczy, chodźby miał wyjść z tej walki bardzo ledwy. |
TEST II
zvish napisał/a: | Jeżeli chodzi o jak my gramy to gramy zawsze ze wszystkimi planszami jakie są u nas przetłuamczone i ze wszystkimi kartami itd. Ale herolda uzywamy jednego - losowego z pośród oficjalnych trzech jakie są na razie po polsku + 1 mój Duch Szaleństwa.
Więc Guardów żadnych nie mam. Bo jakoś tak się składa że oprócz swoich badaczy i mojego herolda nie używam narazie żadnych nie oficjalnych spraw. Ale chyba zaczne
Napeno będę chciał te kaplice |
Rzuć z łaski swojej linkiem do Ducha, bo coś kojarzę ale chętnie się z nim bliżej zapoznam. |
|
|
|
 |
|
|