galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stan czy dodatek
Autor Wiadomość
TomB
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
Jak mi ktoś fabularnie wytłumaczy sens takiego zagrania Uruków to będę grał zgodnie z przepisami, czyli sobie odrzucę dodatek typu Macka :D

Bo uruki są gupie?
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Bo atakują chmarą i w ferworze walki wyplatałeś się z macki? ;)
 
     
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

wojo napisał/a:
Nie ma w grze mechaniki odrzucania dodatków. O ile nie pozwoli na to karta spotkania, wyprawy albo karta gracza nie wolno odrzucać dodatków (czy to kontrolowanych przez siebie czy nie, łącznie z celami).

Nie mam jeszcze tego rozszerzenia, o którym piszecie ale wygląda że twórcom chodziło swój=kontrolowany przez danego gracza - w takim przypadku nie można odrzucać niechcianych dodatków w wyniku tego efektu (jak to było w przypadku czarnych Urków). W sensie mega formalnym coś takiego jak swój dodatek nie zostało jeszcze zdefiniowane i jak ktoś chciałby być mega upierdliwy to może twierdzić że jest to puste pojęcie :) . Polecam jednak odrzucanie dodatków kontrolowanych.


To jaka to jest kontrola? Niby mój dodatek a nie mogę go wywalić gdy mi nie pasuje?
Bez sensu ( jak mysz w piź..ie).
Tak czy inaczej nie zdarzyło mi się odrzucać dodatków. Ale uważam, że powinna być taka możliwość.
Popieram woja co do ich odrzucania. Ale w jakim momencie?
Ostatnio zmieniony przez barteks Wto 12 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Sznycelek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Z tą kontrolą to wydaje mi się, że skoro zagrałeś dodatek, zrobiłeś to z własnej woli więc należy on do ciebie. Natomiast te dodatki wychodzące z talii spotkań WYMUSZAJĄ na tobie przydzielenie ich do kogoś, czyli podlegają pod kontrolę talii spotkań. Raczej wątpię, żeby twórcy tworzyli efekty w kartach przeciwności, które miałyby nam pomagać. Od razu mówię że nie znam kart, gdybam tylko z wami na temat dodatków, które raczej funkcjonują tak samo w każdej partii. ; )
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Już chciałem spytać, czy widzisz chociaż teoretyczną sytuację, w której warto wyrzucić dodatek, ale nagle mnie olśniło i sam taką wymyśliłem. Jeśli ma on symbol unikalności, a na rękę trafia nam drugi taki sam i w obecnej sytuacji bardziej by on pasował do innej postaci.
Czyli mogłaby taka możliwość się przydać, ale rzeczywiście, zasady gry jej nie przewidują.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Czarne Uruki mogą niczym totalni destrojerzy rozwalać wszystko co im podejdzie, nawet elementy służące ich armii. Tak bym to wyjażnił bo skoro napisali na karcie że odrzucasz dodatek to chyba odrzucasz dodatek skoro, się wcześniej pokwapili o rozdzialanie na kontrolowane przez siebie itd. A tu nagle tego nie, sądzę że Uruki powinny wywalać poporstu jakis dodatek, nie zawsze możesz mieć ten negatywny, ale jak masz to masz szczęście poprostu.



A kolei jeżeli chodzi o Waszą dyskusje na temat "swoich" dodatków. To bardzo smutne że nie jest to nigdzie sprecyzowane, nawet jak ktoś cześniej napisał w nowycm FAQ tego nie.
W Inwazji jest przykładowo wyraźne rozgraniczenie na to czy że ktoś kartę kontroluje i na to że że ktoś ów karty jest właścicielem. PRzydaje się to na potrzeby przejmowania kontrolo nad jednostkami przykladowo przez przeciwnika.
Kto wie, myślę że z czasem doczekamy się albo wyjaśnienia że chodzi o kontrolowany i okaże się że karta jest nie precyzyjna. Albo że twórcy wprowadzili do gry nowa zasade - zasadę własności dodatków. Ale zapomnieli o tym wspomnieć w jakiejś instrukcji :D
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Corran napisał/a:
Już chciałem spytać, czy widzisz chociaż teoretyczną sytuację, w której warto wyrzucić dodatek, ale nagle mnie olśniło i sam taką wymyśliłem. Jeśli ma on symbol unikalności, a na rękę trafia nam drugi taki sam i w obecnej sytuacji bardziej by on pasował do innej postaci.
Czyli mogłaby taka możliwość się przydać, ale rzeczywiście, zasady gry jej nie przewidują.

Możesz poświęcić postać z dodatkiem i już masz wolną rękę. ;) A tak poważnie, to powinna być taka możliwość jak odrzucanie dodatków przez siebie kontrolowanych (choćby tylko w fazie planowania) bez konieczności korzystania z efektu jakiejś karty.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
Corran napisał/a:
Już chciałem spytać, czy widzisz chociaż teoretyczną sytuację, w której warto wyrzucić dodatek, ale nagle mnie olśniło i sam taką wymyśliłem. Jeśli ma on symbol unikalności, a na rękę trafia nam drugi taki sam i w obecnej sytuacji bardziej by on pasował do innej postaci.
Czyli mogłaby taka możliwość się przydać, ale rzeczywiście, zasady gry jej nie przewidują.

Możesz poświęcić postać z dodatkiem i już masz wolną rękę. ;) A tak poważnie, to powinna być taka możliwość jak odrzucanie dodatków przez siebie kontrolowanych (choćby tylko w fazie planowania) bez konieczności korzystania z efektu jakiejś karty.


Tylko po co? Może na początku przygody z WP:LCG komuś dasz dodatek, a później stwierdzisz, że bez sensu i wolałbyś dać go komuś innemu, jednak po pewnym ograniu sytuacje, gdzie chciałbyś zmienić właściciela dodatku zdarzają są bardzo rzadko. Zwłaszcza, że w sumie są dwa unikalne dodatki, które chciałoby się ewentualnie przełożyć: Namiestnik i Światło. Moim zdaniem dobrze jest jak jest, zagrałem coś niepotrzebnego na postać, a przydatnego innej, to trudno muszę z tym grać, trzeba było lepiej to przemyśleć. Bez przesady składając talię +/- 50 kartowe, chyba jesteśmy w stanie wiedzieć co w nich mamy i dla kogo mamy przewidziane jakie dodatki.
Ostatnio zmieniony przez JollyRoger1916 Wto 12 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Mi to brakuje opcji takiej jak w Shadowrun - wyczerpuje dwie postacie i mogę sie dowolnie zamienić dodatkami pomiędzy nimi. Może z jakimś ograniczeniem, bo w SR można to było robić na karcie Sprzęt, ale Specjalnej juz tak nie przełozyłem.
Tutaj by się na broń przydalo.
Bo czasami zdaża się taka sytuacja, ja przykładowo wrzucam zawsze do talii Krasnoludzki Topór Bojowy w myślą o Thalinie. Ale Thalin sobie go nie poużywa z racji tego że z wiadomomej przyczyny musi śmigać na wyprawę. Ale topór na niego czeka z myśla o tym jak sie doczekamy dla Thalina Nieoczekiwanej Odwagi. Ale ta czasami malżonce nie wejdzie na rękę przez całą rozgrywkę. Tzn gra sie kończy znanim ją dostanie. Więc jeżeli mam ten topór to zagrywam go często na Legolasa bo on znowu zawsze bierze udział w walce. Kiedy doczekam się Nieoczekiwanej wówczas bym se podmienił dodatki :D
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Corran napisał/a:
Już chciałem spytać, czy widzisz chociaż teoretyczną sytuację, w której warto wyrzucić dodatek, ale nagle mnie olśniło i sam taką wymyśliłem. Jeśli ma on symbol unikalności, a na rękę trafia nam drugi taki sam i w obecnej sytuacji bardziej by on pasował do innej postaci.
Czyli mogłaby taka możliwość się przydać, ale rzeczywiście, zasady gry jej nie przewidują.


Tylko po co? Może na początku przygody z WP:LCG komuś dasz dodatek, a później stwierdzisz, że bez sensu i wolałbyś dać go komuś innemu, jednak po pewnym ograniu sytuacje, gdzie chciałbyś zmienić właściciela dodatku zdarzają są bardzo rzadko. Zwłaszcza, że w sumie są dwa unikalne dodatki, które chciałoby się ewentualnie przełożyć: Namiestnik i Światło. Moim zdaniem dobrze jest jak jest, zagrałem coś niepotrzebnego na postać, a przydatnego innej, to trudno muszę z tym grać, trzeba było lepiej to przemyśleć. Bez przesady składając talię +/- 50 kartowe, chyba jesteśmy w stanie wiedzieć co w nich mamy i dla kogo mamy przewidziane jakie dodatki.

Na początku gry zagrywam Namiestnika na postać, bo zebrało mi się kilka kart z tef Sfery. Po kilku rundach wrzuciłem, co chciałem i zebrały mi się karty z innej Sfery. I tu właśnie brakuje możliwości zagrania dodatku na innego Bohatera równocześnie odrzucając poprzedni egzemplarz. Szkoda marnować zdolność Górnika na to, ale czasami to jedyna możliwość "zamiany dodatków".
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

No tak. Napisałem, że przy dwóch dodatkach Namiestnik i ewentualnie Światło byłoby to przydatne, ale jednak dodatków jest nieco więcej. Górnik przypadkiem nie ściąga tylko dodatków z cecha stan? Namiestnik chyba takowej nie posiada. Zresztą odrzucanie dodatków nie jest kluczowym zagraniem potrzebnym do przejścia jakiegokolwiek scenariusza. Dla mnie dobrze jest jak jest. Oczywiście wymiany dodatków takich jak broń pomiędzy postaciami można jeszcze uzasadnić fabularnie, ale przekazywanie sobie tytułu jak Namiestnik to trochę fabularna lipa :) Ogólnie dla mnie Namiestnik to chyba najgorzej i najbardziej bezsensownie nazwana karta w grze.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
No tak. Napisałem, że przy dwóch dodatkach Namiestnik i ewentualnie Światło byłoby to przydatne, ale jednak dodatków jest nieco więcej. Górnik przypadkiem nie ściąga tylko dodatków z cecha stan? Namiestnik chyba takowej nie posiada. Zresztą odrzucanie dodatków nie jest kluczowym zagraniem potrzebnym do przejścia jakiegokolwiek scenariusza. Dla mnie dobrze jest jak jest. Oczywiście wymiany dodatków takich jak broń pomiędzy postaciami można jeszcze uzasadnić fabularnie, ale przekazywanie sobie tytułu jak Namiestnik to trochę fabularna lipa :) Ogólnie dla mnie Namiestnik to chyba najgorzej i najbardziej bezsensownie nazwana karta w grze.

Z Górnikiem oczywiście masz rację, z rozpędu połączyłem dwie rzeczy :oops:

A co do Namiestnika to nie sposób się nie zgodzić - Dain, Legolas czy Frodo Namiestnikami Gondoru? Masakra.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Mar, 2013   

zvish napisał/a:
Mi to brakuje opcji takiej jak w Shadowrun - wyczerpuje dwie postacie i mogę sie dowolnie zamienić dodatkami pomiędzy nimi. Może z jakimś ograniczeniem, bo w SR można to było robić na karcie Sprzęt, ale Specjalnej juz tak nie przełozyłem.
A już myślałem że tylko ja posiadam Shadowruna! Witam w Klubie Vortex! :)

Takie dodatki jak przedmioty mogłyby być wymienne w fazie planowania - bez żadnych kosztów. Mam tutaj na myśli przedmioty typu Broń czy Pancerz. Ale tak naprawdę, brak możliwości wymiany (czy odrzucania) swoich dodatków mi nie wadzi.
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Mar, 2013   

E, bez przesady z tym namiestnikiem, że się fabuły nie da dorobić. Tylko mniej dosłownie: bohater nie staje się namiestnikiem Gondoru (bo nie siedziałby w dziczy, tylko w Minas Tirith). Dany bohater ma po prostu pełnomocnictwa od namiestnika Gondoru , by w tej sprawie działać w jego imieniu, czyli niejako w jego zastępstwie. Dzięki temu ma przychylność wszystkich sprzyjających Gondorowi w okolicy i większe możliwości działania. I w tym momencie może to być właściwie ktokolwiek (no, może Elronda przedstawiającego takie dokumenty mało sobie wyobrażam, ale poza tym...)
 
     
Sznycelek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Mar, 2013   

Z tym namiestnikiem to w niektórych momentach wygląda dosyć dziwacznie (Elrond, Gimli). Ciekawą sytuacją jest Denethor, który ma w cechach "namiestnik", czyli jest takim jakby prawdziwym namiestnikiem. Nie widzę przeszkód, wszystko da się fabularnie uzasadnić czy podkoloryzować.

(I tak najlepszym materiałem na namiestnika jest Beravora ze swoją epicką grafiką ;) )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 12