galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ 2.0
Autor Wiadomość
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Mar, 2019   FAQ 2.0

Polskiego tłumaczenia jeszcze nie widzę.
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/22/2c/222c584e-9fed-48bc-a567-d71eb4c93614/agotbg_faq_v2_forweb.pdf
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Mar, 2019   

Oo, ciekawe rzeczy piszą, parę oczywistości ale kilka istotnych zmian np. warunki zwycięstwa czy dodatkowy statek w lannisporcie w podstawce

Cytat:
Q: If House Greyjoy plays his Victarion Greyjoy house card against House Baratheon’s Sallador Saan house card, are the participating Greyjoy ships still reduced to 0 combat strength?
A: Since both text abilities occur in the same timing window, the resolution is affected by the turn order. If the Greyjoy player was first in turn order, Salladhor would resolve after Victarion, reducing the Greyjoy ships to 0 strength.

Ale tutaj to coś jest nie tak (albo źle rozumiem), według nich salador kasuje siłę statków greya tylko jeśli jest za nim na tronie? Przecież to bez sensu, to tak jakby były karta z mieczem i karta z wieżą i jako że są rozpatrywane w tym samym czasie to ma znaczenie kto jest wyzej na tronie... Z resztą jak już, skoro zmienili treść Viktariona to salador w takim wypadku sksuje tylko podstawową siłę statków greya bo +1 do siły za statek jest z karty.

I nie wiedziałem że Czytacz ustawia tylko z kart pozostałych na stosie, jestem ciekaw czy zawsze to uwzględnialiśmy
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Mar, 2019   

Czytacz tak był zawsze w oficjalnych odpowiedziach w mailu.

Victarion wcześniej zawsze był zerowany. Teraz w zależności od kolejności będzie albo 0 albo +1 z karty.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Mar, 2019   

eSzopiklon napisał/a:


I nie wiedziałem że Czytacz ustawia tylko z kart pozostałych na stosie, jestem ciekaw czy zawsze to uwzględnialiśmy


tego też i jestem przekonany, że nigdy tak nie graliśmy :D
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2019   

Cytat:
Q: Can a wildling icon revealed by a “Winter Is Coming”
Westeros card trigger a wildling attack?
A: Yes. Unlike most other Westeros cards, the “Winter Is
Coming” card is intended to be resolved immediately upon
being drawn, not during “Step 4. Resolve Westeros Cards.”


To jest wg mnie jedna z istotniejszych zasad z tego FAQ. Tak graliśmy na żywo więc byłem zaskoczony jak to tutaj było interpretowane.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2019   

Jak dla mnie, to nie było powodu tak grać, skoro nie było napisane, że karta Winter Is Coming jest wyjątkiem.

Bo rozumiem, że to chodzi o ewentualne symbole Dzikich, które występują na tej nowej karcie ujawnionej przez Winter Is Coming?

Mam mieszane uczucia co do tych wszystkich zmian. :/ Po ich wprowadzeniu prawdopodobnie gra działa lepiej, tylko że wiele kart powinno mieć zupełnie inną treść. I co teraz, mam sobie przeprawić długopisem, czy każdemu graczowi rozdać erratę na 7 stron?
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2019   

Horn-Varelius napisał/a:
Cytat:
Q: Can a wildling icon revealed by a “Winter Is Coming”
Westeros card trigger a wildling attack?
A: Yes. Unlike most other Westeros cards, the “Winter Is
Coming” card is intended to be resolved immediately upon
being drawn, not during “Step 4. Resolve Westeros Cards.”


To jest wg mnie jedna z istotniejszych zasad z tego FAQ. Tak graliśmy na żywo więc byłem zaskoczony jak to tutaj było interpretowane.

Zgodnie z tym jak są napisane zasady i jak były oficjalnie interpretowane, to kartę należało rozpatrzeć (=odkryć nową kartę) dopiero jak dochodziła kolej rozpatrywania danego stosu, a rozpatrywanie ikon Dzikich jest w kolejności zanim zaczniemy rozpatrywać same karty. Należało więc zliczyć ikony tylko z 3 początkowo odkrytych kart i zignorować ewentualne ikony na nowych kartach.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2019   

Ril napisał/a:
Mam mieszane uczucia co do tych wszystkich zmian. :/ Po ich wprowadzeniu prawdopodobnie gra działa lepiej, tylko że wiele kart powinno mieć zupełnie inną treść. I co teraz, mam sobie przeprawić długopisem, czy każdemu graczowi rozdać erratę na 7 stron?

Errata dla gracza zajmie pewnie stronę A5, więc da się z tym grać. Reszta to zmiana lub interpretacja instrukcji, więc wystarczy, że objaśniający zapamięta.
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Mar, 2019   

Tak się zastanawiam jak jest w końcu z tymi warunkami zwyciestwa
Stare:
Cytat:
Pod koniec dziesiątej rundy gracz, który zajmuje najwyższą
pozycję na torze Zwycięstwa (tj. kontroluje najwięcej obszarów
zawierających Zamki i Twierdze), wygrywa. Jeśli dwóch (lub więcej)
graczy remisuje na najwyższej pozycji, remis wygrywa gracz,
który posiada większą liczbę Twierdz. Jeśli gracze dalej remisują,
wygrywa gracz na wyższej pozycji na torze Zaopatrzenia. Jeśli
gracze dalej remisują, wygrywa gracz posiadający więcej dostępnej
władzy. W niesamowicie rzadkim przypadku dalszego remisu,
wygrywa gracz na wyższej pozycji na torze Żelaznego Tronu.

Nowe:
Cytat:

The tiebreaker priority at the end of round 10 (previously listed in the third paragraph under “Winning the Game” on page 16 of the rulebook), is now as follows:1) Most total land areas controlled2) Highest position on Supply track3) Highest position on Iron Throne track

chodzi mi o to w którym miejscu dochodzą te nowe (nie widzę tam trzeciego paragrafu, chodzi o trzeci warunek tj.liczba beczek czy o co?). Zaraz po liczbie zamków (wtedy w nie liczyłaby się liczba twierdz tylko liczba terenów lądowych) czy też tereny lądowy wchodzą po liczbie twierdz?

I musimy si e umówić jak gramy tutaj w kolejnych partiach, myślę że GM bedzie musiał określić w pierwszym poście każdej nowej gry na których zasadach gramy, zeby było wszystko jasne
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2019   

eSzopiklon napisał/a:
chodzi mi o to w którym miejscu dochodzą te nowe (nie widzę tam trzeciego paragrafu, chodzi o trzeci warunek tj.liczba beczek czy o co?).

Wszystko co zacytowałeś, to trzeci paragraf w dziale "Wygrana".
Całość jest zastąpiona przez nowe zasady z FAQ.
Cytat:
I musimy si e umówić jak gramy tutaj w kolejnych partiach, myślę że GM bedzie musiał określić w pierwszym poście każdej nowej gry na których zasadach gramy, zeby było wszystko jasne

Od teraz oficjalne zasady są jedne i każdy ma prawo oczekiwać, że brak modyfikacji czegoś wprost w danej partii, to granie według aktualnych oficjalnych zasad.
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2019   

Czyli żeby była jasnośc, teraz warunki zwycięstwa to:
1. pozycja na torze zwycięstwa
2. liczba terenów lądowych
3. pozycja na torze zaopatrzenia
4. pozycja na torze tronu


Cytat:
Od teraz oficjalne zasady są jedne i każdy ma prawo oczekiwać, że brak modyfikacji czegoś wprost w danej partii, to granie według aktualnych oficjalnych zasad.
Oczywiście teoretycznie tak, ale wiadomo że skoro przez tyle partii grało się na starych zasadach to najlepiej zaznaczyć że teraz gramy na nowych i każdy sobie poszuka jak one brzmią. No i np. ja osobiście zmodyfikowałbym to jednak dodając pomiędzy pkt 1 a 2 liczby twierdz tak jak do tej pory, ten wariant się sprawdzał i był po prostu dobry. Nowa wersja została prawdopodobnie wymyślona głównie do matki smoków, żeby Targowie nie byli pokrzywdzeni, bo ich celem nie jest posiadanie twierdz.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2019   

eSzopiklon napisał/a:
Czyli żeby była jasnośc, teraz warunki zwycięstwa to:
1. pozycja na torze zwycięstwa
2. liczba terenów lądowych
3. pozycja na torze zaopatrzenia
4. pozycja na torze tronu

Tak
Cytat:
wiadomo że skoro przez tyle partii grało się na starych zasadach to najlepiej zaznaczyć że teraz gramy na nowych

Oczywiście, ale należy jasno powiedzieć, że oficjalne zasady są tylko jedne i od teraz zarówno online jak i przy stole można oczekiwać grania zgodnie z nimi, chyba że zaznaczone inaczej.
Cytat:
No i np. ja osobiście zmodyfikowałbym to jednak dodając pomiędzy pkt 1 a 2 liczby twierdz tak jak do tej pory, ten wariant się sprawdzał i był po prostu dobry.

Rozstrzyganie remisów twierdzami było jednym z najczęstszych, obok sytuacji Lannister-Greyjoy, zarzutów odnośnie balansu na BGG i wielu od dawna grało bez tego.
Cytat:
Nowa wersja została prawdopodobnie wymyślona głównie do matki smoków, żeby Targowie nie byli pokrzywdzeni, bo ich celem nie jest posiadanie twierdz.

Nie zgodzę się, a jeśliby chcieli to zrobić typowo pod Targa, to by to dorzucili do sekcji tylko dla dodatku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 15