galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF#144 - Martwy nie zna strachu
Autor Wiadomość
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lip, 2018   PBF#144 - Martwy nie zna strachu



Witajcie Lordowie!

Trzecia edycja to nieoficjalna wersja Gry o tron zaprojektowana przez Lwa Sołowieja, któremu przy okazji dziękuję za pomoc w przygotowaniu tej partii. Więcej na temat 3ED możecie przeczytać tutaj:
https://www.facebook.com/...463883920598994

W tej grze czyha wiele pułapek na nieostrożnych graczy, ale jestem spokojny, bo wierzę w Was. :grin: Mieszkańcy Westeros też na Was liczą, że nigdy nie położycie rozkazu handlu w porcie albo wsparcia na morzu, aby wesprzeć walkę na lądzie (chyba że jesteście Greyjoyami). Jak zwykle w takich wypadkach, odsyłam do instrukcji. Jeśli będą pytania, to można je przesyłać w tym wątku lub do mnie na pw. Jeśli będę umiał odpowiedzieć, to zrobię to w FAQ pod instrukcją albo w innej formie, aby odpowiedzi były widoczne dla wszystkich.

Instrukcja:
https://docs.google.com/document/d/1mMHftW9-5vRzhqjc6gTns_i4hgo2g4KkLlRYKuENzSs/edit

Początkowa mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1IvoabG1nVPP_YQ0vPSJNLxkGxm3hwpZWTgdY7uqfY9A/edit

Zapisy stanu gry:
Runda 1 - po przydzieleniu rozkazów
brak
Runda 1 - po realizacji rozkazów
brak
Runda 2 - po przydzieleniu rozkazów
brak
Runda 2 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1iAHJWZHVQwCUFp7XzHfaDcCmWczC5LV7E5TUv9fCifI/edit
Runda 3 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1y0LkqyDE7IEXEG_wQtXv_POld815SWn2C90wQoVpUuM/edit
Runda 3 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1lZ3j0KLHvvTGk-pIxBE0iJYW2oIeS81sVkZOQIBCqYo/edit
Runda 4 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1dlkinPpa1fGU_mqNWedtPZ6vVeBTim-YaXVEc41Y82s/edit
Runda 4 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1xDRcwnegxz8KrSX7uc-igIpaI_Wcq_lwU3F-x1v_RX8/edit
Runda 5 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1jdLKqz_zyjCe41OVWlB1ol5WZtdNT3ih--s_eJMLF2Q/edit
Runda 5 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1Pc3xemBsfgg1N8Wt5NEyMQHWV9ZjtkyVE8vNyApWP28/edit
Runda 6 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1mG3VcOo2EE8tg7dmDPYS86A1mPIeR4LYw0zsUAX-jKU/edit
Runda 6 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/19KUh8SVA5JV9q8Ki96IzMv5-L0ZORexTOtwWs-9NuOQ/edit
Runda 7 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1e0UQfIRsQml_U0A4AvUvknjIm11ciXw2yQI_xVLEljg/edit
Runda 7 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1Qar1wQ5yX6geHT1Mq8tgd_owN2KwR75ajvlpMuBrm0M/edit
Runda 8 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1gFFjiZVR5SE9TGAZ56AiH7Oi64IjVnxghUByrkMsTaM/edit
Runda 8 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1AnjAwdMv2c6ApsrYkhFvvmB4_bh_FpLVLSgVoSd1GXk/edit
Runda 9 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1tFMAqFDkRgo98-uA_18I9Hc_Z11WWVFlDV7-JQTSGrY/edit?usp=sharing
Runda 9 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1_jdWHU3VdOmIdYyXlyKqDjhR5pgixe4WDnEkOopXKcE/edit
Runda 10 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1YARgiYQc1GBphjJrTwWsz5hIEHDQlhV8GYc66gBvfPk/edit

Aktualna mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1Ge2hpuZhZJ_ebFiU0wl94T9U8qisWhAhMvjYIcOw-1Y/edit

Runda 10.
I. Faza Westeros

1. Przesunięcie znacznika rundy
2. Losowanie kart Westeros

I 9. Jesienne Deszcze - W tej turze każdy z graczy otrzymuje karę -1 do wszystkich rozkazów marszu.
II 3. Nawałnica mieczy - W tej turze nie można przydzielać rozkazów obrony, natomiast wszystkie rozkazy marszu otrzymują premię +1.
III 9. Atak Dzikich - Dzicy atakują z aktualną siłą.
3. Przesunięcie żetonu na torze Dzikich (ɤ×0) 4
4. Rozpatrzenie kart Westeros

Gracze, którzy zgodzili się wziąć udział w tej wersji GoT:
1. Kamcyk - Martell
2. lukipeki - Baratheon
3. Horn-Varelius - Lannister
4. Baldur - Greyjoy
5. gamaliel - Tyrell
6. Richtus - Stark
7. eSzopiklon - Arryn

Na początek wybór rodu. Mogę też losować, ale nikt nie zna trzeciej edycji i pomyślałem, że wybieranie będzie ciekawsze. ;) Proponuję przyjąć zasadę „kto pierwszy, ten lepszy”, czyli zaczynają ci, którzy jako pierwsi dadzą odpowiedź w tym wątku.
Ostatnio zmieniony przez Ril Wto 26 Lut, 2019, w całości zmieniany 38 razy  
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Hmm... To ja się chyba zdecyduję na Lannistera.
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Wezmę Tyrella
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

dlaczego nie kłaść wsparcia na morzu?
Z tego co czytałem,to działa na obszary morskie?
I mam prośbę, jeśli masz gdzieś wydarzenia/ karty w wersji tekstowej, to wypisz je tutaj, bo rozczytywanie z mapy jest trochę słabe

Biorę Martellów(Tyene powinna mieć siłe 2, nie?)
Ostatnio zmieniony przez lukipeki Czw 26 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

lukipeki napisał/a:
dlaczego nie kłaść wsparcia na morzu?
Z tego co czytałem,to działa na obszary morskie?

A już wiem, co masz na myśli. Chodziło mi oczywiście o to, że w przypadku walk na lądzie morskie wsparcie nie będzie dobrym pomysłem. To nie był dobry przykład.

lukipeki napisał/a:
I mam prośbę, jeśli masz gdzieś wydarzenia/ karty w wersji tekstowej, to wypisz je tutaj, bo rozczytywanie z mapy jest trochę słabe

Czemu słabe? Nie myślałem, że to będzie problem.

lukipeki napisał/a:
Tyene powinna mieć siłe 2, nie?

Ta siła 1 jest raczej celowa.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

OK to jednak chcę Baratheonów bo Martellowie są słabi :lol:
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Wezmę Starków.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Dobra, mam szereg pytań, które mi się nasunęły:
- Czy to co mamy na zamkach, to jednocześnie garnizony i punkty rekrutacji?
-Jakie są punkty obrony/rekrutacji na obszarach neutralnych?(Bliźniaki, Riverrun, Królewska Przystań). Czy to jest jakoś nadrukowane pod spodem, czy o co chodzi?
- Jaki sens ma rozkaz handlu z gwiazdką? Bo rozumiem,że nie służy do mobilizowania; w tej chwili jego jedynym przeznaczeniem jest po prostu bycie trzecim rozkazem handlu?*edit, sam już doczytałem)

-Karta "Krwawa dezynteria" działa dopiero na końcu tury? Przypuszczam tak po treści karty "Nieurodzaj"
- Czy skoro można przydzielać rozkazy na obszarach ze znacznikiem, na którym nie ma żadnej jednostki, to można go wykorzystać np do rozkazu marszu, przenieść tam jednostki, i dalej nimi marszować?
- O co chodzi z tym podwójnym ruchem rycerzy? Jakiś przykład poproszę
-Jak wygląda sprawa z braniem długu? kto pierwszy ten lepszy? I czy jeżeli dług rośnie w kolejnej rundzie, to czy dopisuje się to do limitu zadłużenia graczy?
-Najazd działa tak samo jak w oryginale?

Karta dzikich otwarta bitwa - można sobie położyć tych rycerzy gdziekolwiek, czy tylko na obszarach które kontrolujemy? Czy w ogóle tylko na obszarach na których można mobilizować

Zabójcy Wron - czy to jest ważniejsze, niż karta Banku Braavos Zabójca? Czyli czy pozwala tą odrzuconą na zawsze kartę przywrócić?
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

lukipeki napisał/a:
Dobra, mam szereg pytań, które mi się nasunęły:
1.- Czy to co mamy na zamkach, to jednocześnie garnizony i punkty rekrutacji?
2.-Jakie są punkty obrony/rekrutacji na obszarach neutralnych?(Bliźniaki, Riverrun, Królewska Przystań). Czy to jest jakoś nadrukowane pod spodem, czy o co chodzi?
3.- Jaki sens ma rozkaz handlu z gwiazdką? Bo rozumiem,że nie służy do mobilizowania; w tej chwili jego jedynym przeznaczeniem jest po prostu bycie trzecim rozkazem handlu?
4.-Karta "Krwawa dezynteria" działa dopiero na końcu tury? Przypuszczam tak po treści karty "Nieurodzaj"
5.- Czy skoro można przydzielać rozkazy na obszarach ze znacznikiem, na którym nie ma żadnej jednostki, to można go wykorzystać np do rozkazu marszu, przenieść tam jednostki, i dalej nimi marszować?
6.- O co chodzi z tym podwójnym ruchem rycerzy? Jakiś przykład poproszę
7.-Jak wygląda sprawa z braniem długu? kto pierwszy ten lepszy? I czy jeżeli dług rośnie w kolejnej rundzie, to czy dopisuje się to do limitu zadłużenia graczy?
8.-Najazd działa tak samo jak w oryginale?
9. Karta dzikich otwarta bitwa - można sobie położyć tych rycerzy gdziekolwiek, czy tylko na obszarach które kontrolujemy? Czy w ogóle tylko na obszarach na których można mobilizować
10. Zabójcy Wron - czy to jest ważniejsze, niż karta Banku Braavos Zabójca? Czyli czy pozwala tą odrzuconą na zawsze kartę przywrócić?

1. Tak.
2. Bliźniaki 2, Riverrun 2, Królewska Przystań 2.
3. Mnoży się wydrukowaną na obszarze liczbę żetonów ×3, zamiast ×2 jak przy zwykłym handlu.
4. Kara do zaopatrzenia działa natychmiast, podobnie jak w karcie Nieurodzaj (tutaj wprost napisano, że redukcji wojsk dokonuje się natychmiast). Przy obu tych kartach w fazie zaopatrzenia nie uwzględnia się już tej kary. W karcie Nieurodzaj na koniec tury obniża się podatki, a nie zaopatrzenie.
5. Tak.
6. Przykład: Martell ma 2 jednostki rycerzy i 1 piechura w Słonecznej Włóczni, statek na Morzu Dorne i 9 jednostek piechurów w Kamiennym Hełmie. Rozpatrując rozkaz marszu w Słonecznej Włóczni, może przesunąć piechura na Kamienny Hełm, jednego rycerza przesunąć na Tumbleton (obszar nie zajmowany przez innego gracza), a drugim zaatakować Koniec Burzy.
7. Każdy gracz może w dowolnym czasie zadłużyć się na maksymalną dostępną mu liczbę żetonów. Podany limit dotyczy każdego rodu z osobna, a nie łącznej puli, jaką Bank Braavos ma do dyspozycji. Gdy dług osiągnie tę wartość (także w wyniku przyrostu długu na koniec rundy), gracz nie będzie mógł wziąć kolejnej pożyczki, dopóki (przynajmniej częściowo) nie spłaci poprzedniej. To już nieaktualne. Nowa interpretacja zasad: nawet zadłużony gracz może wziąć kolejną pożyczkę.
8. Tak.
9. Dobre pytanie. Może przyjmijmy, że rycerzy można położyć na dowolnych obszarach, których nie kontroluje inny gracz lub siły neutralne. Nie musi to być jeden obszar.
10. Też dobre pytanie. Jeśli traktować dosłownie zapisy tych kart, to można taką kartę przywrócić. I może niech tak będzie, bo w GoT czasem się zdarza, że powraca ktoś, kto umarł.
Ostatnio zmieniony przez Ril Pią 27 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Aha, czyli każdy może na początku wziąć 14 żetonów, tak?
Reszta jest jasna, dzięki :)
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

lukipeki napisał/a:
Aha, czyli każdy może na początku wziąć 14 żetonów, tak?

Lannister 16, Greyjoy 0, a pozostali 14.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

no tak, zgadza się, dzięki :wink:
ta Krwawa Dezynteria jest zabójcza, jak to wypadnie, to będzie mega syf xDD
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

wyróżniłem temat
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Germanus napisał/a:
wyróżniłem temat

Dzięki.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2018   

Kurczę nic nie widziałem ze startuje nowa wersja. Szkoda. Jakby ktoś zrezygnował to ja z chęcią przejmę "slota"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 15