galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

To zależy od zapisu, jeśli jest napisane na "dowolny inny obszar" to nie można na ten sam, jeśli jest napisane na "dowolny obszar" to mozna na ten sam.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

toystory81 napisał/a:
"czarnoksiężnik obiecuje teleportować cię do dowolnego miejsca w tej krainie. To może być twój następny ruch"

Sardo napisał/a:
jeśli jest napisane na "dowolny inny obszar" to nie można na ten sam
W angielskiej wersji zapis wyglada tak: A wizard offers to teleport you to any other space in this Region as your next move. Czyli nie mozna sie przeniesc do Tawerny. Zreszta ja nie uznaje teleportacji w to samo miejsce, bo nie na tym ona polega. Wg definicji (akurat z Wikipedii) teleportacja to proces przenoszenia z jednego miejsca w inne.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Kilka watpliwych sytuacji zwiazanych z czarami. Jako, ze posiadam wersje angielska polskie nazwy czarow strzelam, ale podam tez oryginalne :)

Sytuacja 1

Gracz 1, ktoremu zostaly 2 pkty zycia wdaje sie z walke z przeciwnikiem o sile X. Zanim kosci zostaly rzucone Gracz 2 rzucil czar Palec Smierci (Finger of Death z dodatku Podziemia) - rzucony na innego gracza, ktory wlasnie ma odbyc walke na sile, odbiera mu 2 pkty zycia (podobnie dziala Rozbicie Duszy [Soul Shatter z dodatku Gory] tylko, ze podczas walki na Moc). Gracz 1 posiada w swoim magicznym arsenale czar Uzdrowienie (Healing z podstawki), ktory mozna uzyc w dowolnym momencie (cast as required) aby odzyskac maksymalna liczbe pktow zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Uzdrowienie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Palcu Smierci/Rozbiciu Duszy?

Sytuacja 2

Jak powyzej, z ta roznica, ze Gracz 1 posiada czar Ochrona (Preservation z podstawki) lub Przywrocenie (Restoration z dodatku Podziemia), ktore rzucone w dowolnym momencie (cast as required) chronia gracza przed utrata zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Ochrone/Przywrocenie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Palcu Smierci/Rozbiciu Duszy?

Sytuacja 3

Gracz 1, ktory posiada 1 pkt zycia i czar Uzdrowienie, rozpoczyna swoj ruch. W tym momencie Gracz 2 rzuca na Gracza 1 czar Odebranie Zycia (Life Tap z dodatku Pani Jeziora) - dzieki zakleciu Gracz 1 MUSI stracic 1 pkt zycia a Gracz 2 otrzymuje 1 pkt zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Uzdrowienie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Odebraniu Zycia?

Sytuacja 4

Jak powyzej, z ta roznica, ze Gracz 1 posiada czar Ochrona lub Przywrocenie.
Czy Gracz 1 moze rzucic Ochrone/Przywrocenie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Odebraniu Zycia?

Sytaucja 5

Gracz 1 (Sila 7) oberwal czarem Unieruchomienie (Immobility z podstawki) - jesli nie byl w stanie zanegowac go Kontrczarem (Counterspell) do konca tury nie moze nic robic (podobnie jakby oberwal Piorunem (Lightning Bolt z dodatku Gory). Gracz 2 (Sila 3), ktory w poprzednim swoim ruchu odwiedzil Tawerne i szczesliwie wygral teleport, korzysta z wygranej i przenosi sie w miejsce, w ktorym znajduje sie Gracz 1. Gracz 2 postanawia nie odwiedzac miejsca, w ktorym wyladowal (bo moze) - zamiast tego skupia sie na Graczu 1, ktory posiada interesujace przedmioty...
Czy Gracz 2 musi atakowac Gracza 1 aby odebrac mu przedmiot?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Cytat:
Sytuacja 1

Gracz 1, ktoremu zostaly 2 pkty zycia wdaje sie z walke z przeciwnikiem o sile X. Zanim kosci zostaly rzucone Gracz 2 rzucil czar Palec Smierci (Finger of Death z dodatku Podziemia) - rzucony na innego gracza, ktory wlasnie ma odbyc walke na sile, odbiera mu 2 pkty zycia (podobnie dziala Rozbicie Duszy [Soul Shatter z dodatku Gory] tylko, ze podczas walki na Moc). Gracz 1 posiada w swoim magicznym arsenale czar Uzdrowienie (Healing z podstawki), ktory mozna uzyc w dowolnym momencie (cast as required) aby odzyskac maksymalna liczbe pktow zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Uzdrowienie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Palcu Smierci/Rozbiciu Duszy?


Dla uściślenia, FoD oraz SS możesz rzucić jedynie wtedy, gdy Ty sam walczysz z kimś. Nie możesz rzucić go na Poszukiwacza, który ma z kimś walczyć, samemu będąc "gdzieśtam". Przynajmniej takie wrażenie odniosłem, czytając to pytanie.

FoD/SS jest rzucany przed walką. Jeżeli Poszukiwacz zginie, nie przejmujesz jego Przedmiotów, Przyjaciół ani złota, ponieważ te się zdobywa po zabiciu przeciwnika w walce, a nie przed.

A co do Twojego pytania, Poszukiwacz musi żyć, by móc rzucić Uzdrowienie. W TMiM Zaklęcia działają natychmiastowo - jeżeli rzuciłeś FoD/SS, to Poszukiwacz od razu ginie, chyba że przeciwdziała rzuconemu Zaklęciu (np. użyje Counterspell czy Reflection). Nie może więc użyć Uzdrowienia, bo już go z nami nie ma.

Cytat:
Sytuacja 2

Jak powyzej, z ta roznica, ze Gracz 1 posiada czar Ochrona (Preservation z podstawki) lub Przywrocenie (Restoration z dodatku Podziemia), ktore rzucone w dowolnym momencie (cast as required) chronia gracza przed utrata zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Ochrone/Przywrocenie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Palcu Smierci/Rozbiciu Duszy?


W tym przypadku może się ochronić i przeżyje zdarzenie. Należy jednak pamiętać, iż w angielskim "a life" oznacza "one life". Czyli po rzuceniu tych Zaklęć Poszukiwacz wciąż traci 1 Życie i zostaje na 1 Życiu.

Cytat:
Sytuacja 3

Gracz 1, ktory posiada 1 pkt zycia i czar Uzdrowienie, rozpoczyna swoj ruch. W tym momencie Gracz 2 rzuca na Gracza 1 czar Odebranie Zycia (Life Tap z dodatku Pani Jeziora) - dzieki zakleciu Gracz 1 MUSI stracic 1 pkt zycia a Gracz 2 otrzymuje 1 pkt zycia.
Czy Gracz 1 moze rzucic Uzdrowienie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Odebraniu Zycia?


Podobnie jak w przypadku "sytuacji #1", Life Tap ma pierwszeństwo i aktywuje swój efekt od razu. Poszukiwacz nie może rzucić Uzdrowienia w odpowiedzi, ponieważ w odpowiedzi można rzucać jedynie Zaklęcia, które przeciwdziałają właśnie rzuconym innym Zaklęciom, a NIE ich efektom. Wyjątkiem rzecz jasna są karty, które "preventują" tracenie Życia, a więc są aktywowane, kiedy to Życie, nawet ostatnie, jest tracone.

Cytat:
Sytuacja 4

Jak powyzej, z ta roznica, ze Gracz 1 posiada czar Ochrona lub Przywrocenie.
Czy Gracz 1 moze rzucic Ochrone/Przywrocenie a jesli tak to w jaki sposob rozpatrzyc to zdarzenie przeciwko Odebraniu Zycia?


Tak, może. W obu przypadkach Poszukiwacz, który rzucił Life Tap, nie otrzymuje od tego Poszukiwacza punktu Życia, bowiem nic nie wyssał. Identycznie jak z Runeswordem i Poszukiwaczem, który ochronił się przed utratą Życia pancerzem.

Cytat:
Sytaucja 5

Gracz 1 (Sila 7) oberwal czarem Unieruchomienie (Immobility z podstawki) - jesli nie byl w stanie zanegowac go Kontrczarem (Counterspell) do konca tury nie moze nic robic (podobnie jakby oberwal Piorunem (Lightning Bolt z dodatku Gory). Gracz 2 (Sila 3), ktory w poprzednim swoim ruchu odwiedzil Tawerne i szczesliwie wygral teleport, korzysta z wygranej i przenosi sie w miejsce, w ktorym znajduje sie Gracz 1. Gracz 2 postanawia nie odwiedzac miejsca, w ktorym wyladowal (bo moze) - zamiast tego skupia sie na Graczu 1, ktory posiada interesujace przedmioty...
Czy Gracz 2 musi atakowac Gracza 1 aby odebrac mu przedmiot?


Jak najbardziej. Oba w/w Zaklęcia powodują, iż przeciwnik traci całą swoją turę. Nie oznacza to jednak, iż nie może się bronić. Można stwierdzić, iż zaatakowany Poszukiwacz odzyskał czucie w kończynach na koniec swojej właśnie traconej tury i może walczyć normalnie ;) .
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Nemomon napisał/a:
Dla uściślenia, FoD oraz SS możesz rzucić jedynie wtedy, gdy Ty sam walczysz z kimś. Nie możesz rzucić go na Poszukiwacza, który ma z kimś walczyć, samemu będąc "gdzieśtam". Przynajmniej takie wrażenie odniosłem, czytając to pytanie.
Rzeczywiscie tak jest, takze sytuacja powinna byc nastepujaca - Gracz 2 atakuje Gracza 1 i uzywa przeciw niemu FoD (jesli atakuje na Sile) lub SS (jesli atakuje na Moc).

Jesli chodzi o Uzdrowienie i Ochrone zastanawialo mnie zwlaszcza jak bedzie dzialal pierwszy z nich. Oba czary rzuca sie w dowolnym momencie. Ochrone bedzie sie uzywac w momencie utraty pktu zycia, po to ten czar istnieje. Ale idac tokiem rozumowania skoro mozna rzucic Ochrone to czemu by nie rzucic Uzdrowienia? Fabularnie moznaby to ladnie uzasadnic, ale chyba wprowadziloby to sporo zamieszania... Koniec koncow wychodzi na to, ze czasem nie warto grac va banque i uzdrowic sie majac 2 pkty zycia :)

Nemomon napisał/a:
Jak najbardziej. Oba w/w Zaklęcia powodują, iż przeciwnik traci całą swoją turę. Nie oznacza to jednak, iż nie może się bronić. Można stwierdzić, iż zaatakowany Poszukiwacz odzyskał czucie w kończynach na koniec swojej właśnie traconej tury i może walczyć normalnie.
Troche niefart ;/
Ja stosuje zasade (oczywiscie jesli gracze sie zgodza, ale z tym zazwyczaj nie ma problemu :) ), ze jesli postac traci ture to jest fabularnie 'nieprzytomna' az do rozpoczecia swojej nastepnej tury. Dziala to na 2 sposoby:
- po pierwsze 'nieprzytomna' postac przesypia Wydarzenia (jesli Wydarzenie nadal trwa po przebudzeniu postaci to wtedy zaczyna na nia dzialac normalnie);
- po drugie 'nieprzytomna' postac nie moze sie aktywnie bronic (jesli zaatakowana uzywa tylko bazowej Sily/Mocy + stozki; nie rzuca kosca na atak, nie moze uzywac przedmiotow itp.).
Oczywiscie nie oznacza to, ze 'nieprzytomna' postac jest calkowicie bezbronna. W podanym przeze mnie przykladzie 'nieprzytomna' postac miala Sile 7, a postac atakujaca Sile 3. Aby obrabowac nieprzytomnego atakujacy musialby miec w rzucie za atak 5+ - moze sie okazac, ze nawet nieprzytomny Troll jest za mocny dla Mnicha :)
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

el_g napisał/a:
Jesli chodzi o Uzdrowienie i Ochrone zastanawialo mnie zwlaszcza jak bedzie dzialal pierwszy z nich. Oba czary rzuca sie w dowolnym momencie. Ochrone bedzie sie uzywac w momencie utraty pktu zycia, po to ten czar istnieje. Ale idac tokiem rozumowania skoro mozna rzucic Ochrone to czemu by nie rzucic Uzdrowienia? Fabularnie moznaby to ladnie uzasadnic, ale chyba wprowadziloby to sporo zamieszania... Koniec koncow wychodzi na to, ze czasem nie warto grac va banque i uzdrowic sie majac 2 pkty zycia :)


Wiesz, tutaj chodzi bardziej o rozróżnienie tychże efektów. Zaklęcia i efekty działają natychmiast. Jeżeli ktoś traci ostatni punkt Życia, to go traci i nic więcej nie może zrobić, czy to leczyć się czy też np. Alchemikiem pozamieniać wsio Przedmioty w złoto. Bowiem akcja utraty Życia jest natychmiastowa i nieprzerywalna. Dlatego też Uzdrowienie nie zadziała.

Co innego w przypadku Ocalenia. Ocalenie zapobiega utracie Życia, więc Poszukiwacz wpierw musi to Życie stracić, by móc cokolwiek zapobiec. Ponieważ Zaklęć nie można rzucać w próżnię - "kiedyś może wywoła jakiś efekt" - nie możesz go rzucić na początku tury i mieć nadzieję, iż podczas jej w jakiś sposób stracisz Życie. Musisz go rzucić tuż po utracie Życia. Wtedy masz szansę zapobiec utracie tego Życia ;) .

Aczkolwiek, nawet w oficjalnym FAQ jest taki zapis:

Healing
Q: Can a character cast the Healing Spell when he loses his
last life?
A: No. A character must have at least one life remaining in
order to heal or gain life.

===

Co do rabowania Poszukiwaczy. W starym MiM jest taka karta - Usypiający Napój. Powoduje ona, iż Poszukiwacz traci 3 tury i w tym czasie może zostać obrabowany. Chyba nie muszę mówić jak bardzo znienawidzona jest ta karta ;) .
 
     
xand
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Witam

Czytając ostatnio instrukcję Talisman:Magia i Miecz - Smoki trafiłem na mały problem i nie wiem jak zinterpretować treść.

W instrukcji jest napisane, że kiedy poszukiwacz spotyka smoczą łuskę to musi losować kartę nawet jeśli już jakaś się tam znajduje.

Teraz taka sytuacja:
Gracz1: spotyka zieloną łuskę i losuje kartę z odpowiadającej talii, na karcie jest smok który pokonuje gracza więc zostawia na obszarze i karte smoka, i łuskę.
Gracz2: wchodzi na ten sam obszar i spotyka łuskę, i teraz:
a) dociąga KOLEJNĄ kartę z odpowiadającej talii i rozpatruje wszystkie karty na tym obszarze (przez co moze dojść do sytuacji że na jednym obszarze będą się mnożyć smoki przy 3 juz trzeba ostro napakowac postac zeby wygrac)
czy...
b) NIE DOCIĄGA karty ponieważ jest już tam nierozpatrzona karta spotkania łuski i rozpatruje wszystkie karty na tym obszarze.

Napewno w instrukcji chodzi o karty przygód i ekwipunku ale czy także chodzi o nierozpatrzone karty poprzedniego spotkania łuski?

Z drugiej strony sytuacja z punktu a) by się zgadzała ponieważ w taliach smoków są także nieznajomi, miejsca i przedmioty, a łuskę możemy zdobyć tylko po wygranej z "wrogiem" z kart smoków.

Kolejne pytanie:

Czy kiedy staniemy na obszarze gdzie jest już karta smoka i łuska, wtedy zdecydujemy się na rozpatrzenie polecenia obszaru (kiedy oczywiście korone posiada władca z innej talii smoków) i mamy dobrać 1 kartę czego nie możemy zrobić ponieważ jest tam już karta smoka... co robić?:
a) walczymy ze smokiem, a ponieważ pokonaliśmy go zabieramy łuskę i trofeum
b) jesteśmy zmuszeni spotkać łuskę i wybierając wariant a) z poprzedniego pytania dociągamy karte, i najprawdopodobniej walczymy z dwoma smokami
c)nie robimy nic (co moim zdaniem z automatu odpada)

I kolejne pytanie:

Czy napewno ignorujemy wszystkie polecenia z obszaru przy spotkaniu łuski? Kiedy stoimy na obszarze Ruin które dodaja wrogowi +2 do skuteczności ataku nie stosujemy tego?

I jeszcze jedno:

Czy kiedy gramy z dodatkiem Wilkołaka karta dnia i nocy dodaje lub odejmuje skuteczność ataku WSZYSTKIM istotom (Strażnikowi, istotom na planszy, władcom smoków, wilkołakowi etc.)?

I ostatnie jak narazie:

Czy minotaur podczas walki kiedy używa taranowania:
a) dodaje rzut za ruch zamiast rzutu za atak?
b) dodaje rzut za ruch i rzut za atak?

Z góry dziekuję za odpowiedź.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

xand napisał/a:
W instrukcji jest napisane, że kiedy poszukiwacz spotyka smoczą łuskę to musi losować kartę nawet jeśli już jakaś się tam znajduje.
Albo instrukcja jest zle przetlumaczona albo nie doczytales. W zasadach angielskojezycznych pisze:
napisał/a:
If a character lands in a space that has a dragon scale, he may either encounter the space, a character in the space, or the dragon scale in the space.
Czyli gracz sam decyduje czy wchodzi w interacje z polem, innym graczem w tym miejscu lub smocza luska.
Wyjatek stanowi luska krola smokow - gracz musi ciagnac karte z talii smoczego krola. Takze moze dojsc do sytuacji, w ktorej na jednym polu pojawiac sie beda smocze karty, dopoki ktos nie ubije smokow/kultystow i nie zdobedzie luski.

xand napisał/a:
Czy kiedy staniemy na obszarze gdzie jest już karta smoka i łuska, wtedy zdecydujemy się na rozpatrzenie polecenia obszaru (kiedy oczywiście korone posiada władca z innej talii smoków) i mamy dobrać 1 kartę czego nie możemy zrobić ponieważ jest tam już karta smoka... co robić?
Normalnie rozpatrujemy pole bez dociagania karty, chyba, ze luska, ktora lezy na tym polu nalezy do aktualnego smoczego krola - w takim wypadku dociagamy kolejna karte z odpowiedniej talii.

xand napisał/a:
Czy napewno ignorujemy wszystkie polecenia z obszaru przy spotkaniu łuski? Kiedy stoimy na obszarze Ruin które dodaja wrogowi +2 do skuteczności ataku nie stosujemy tego?
Tak pisze w instrukcji i wydaje mi sie, ze tak wlasnie jest - ale chodzi tylko o luski aktualnego krola smokow. Chociaz u mnie gra sie w ten sposob, ze w Runach przeciwnicy nadal maja +2 do rzutu koscia a w Przekletej Polanie nie dziala magia i nie mozna uzywac przedmiotow.

xand napisał/a:
Czy kiedy gramy z dodatkiem Wilkołaka karta dnia i nocy dodaje lub odejmuje skuteczność ataku WSZYSTKIM istotom (Strażnikowi, istotom na planszy, władcom smoków, wilkołakowi etc.)?
Tak.

xand napisał/a:
Czy minotaur podczas walki kiedy używa taranowania:
a) dodaje rzut za ruch zamiast rzutu za atak?
b) dodaje rzut za ruch i rzut za atak?
C) Wynik rzutu za ruch dodaje do swojej Sily do konca walki. Taranowanie dziala tylko podczas tury minotaura. Rzucajac koscia na ruch postaci dobrze jest sobie polozyc te kosc z boku, zeby nie bylo problemu z przypomnieniem sobie wyniku na wypadek taranowania :)
 
     
Afrodyta21
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2014   Minotaur

Witam ponownie Panowie i Panie. Dawno tu nie zaglądałam, bo i pograć nie było z kim. Ostatnio jednak podczas gry ze znajomymi pojawiło się pytanie. Czy minotaur z rozszerzenia smoki realizuje swoje natarcie tylko w sytuacji napisanej na karcie? Grałam minotaurem i zakupiłam w stajni konia. Czy mam prawo podczas natarcia dodać dwie kości do ataku zamiast jednej, jak mówi karta postaci? Na koniu to już chyba szarża, a o zapędy paladyńskie minotaura nie podejrzewam. Poza tym minotaur na koniu hmmm... współczuję koniowi.;) Nie mniej, inny przykład, co z zaklęciem przyspieszenia? Mogę czy nie mogę dodać drugiej kości? Dodam, że nawiązała się burzliwa dyskusja, a ja wolę mieć podkładkę na wszystko. Następnym razem, gdy mi ktoś raczy odpowiedzieć wyślę oportunistów na to forum.:) Jeśli komuś z forumowiczów przyjdzie do głowy jeszcze inna okoliczność w której można by rozważyć ,,mega natarcie" walcie śmiało. Uważam, że minotaur to nudna postać i takie male bum w rzadkich okolicznościach trochę by go podkolorowało.

Pozdrawiam
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2014   

Cześć,
To pytanie było już na forum, a odpowiedzi udzielił sam Wielki Mistrz Galakty – Nemomon. :P (Całkowicie się z nim zgadzam, rzecz jasna).

Str. 59
@Boskurek
Cytat:

P: Minotaur: "Za każdym razem, kiedy podczas swojej tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej walki możesz dodawać wynik rzutu kością za swój ruch do swojej Siły." Czy do nacierania liczą się różne bonusy zwiększające zasięg ruchu - Koń, Straszliwoskrzydły, Laska itd.


@Nemomon
Cytat:

O: Tutaj należałoby zwrócić uwagę już na szczegółowy zapis. Zdolność Minotaura mówi o "rzucie kością za ruch". Czyli mówi o pojedynczej kości. Dlatego też tylko pojedyncze rzuty są akceptowalne przez tę zdolność, aczkolwiek nie ma znaczenia czy to był rzut naturalny, czy też wybrany spośród kilku. Jeżeli Minotaur rzuca dwoma kośćmi i sumuje wynik, to nie może skorzystać z tej zdolności. Aczkolwiek znów, można grać z domową zasadą, iż bez względu na to, iloma kośćmi Minotaur rzuca, zawsze może użyć swej zdolności.


W ramach odpowiedzi na pytanie „Nie mniej, inny przykład, co z zaklęciem przyspieszenia?” wystarczy posłużyć się instrukcją do gry, która mówi:
Cytat:

Naturalne
i zmodyfikowane rzuty
Jeśli efekt lub specjalna zdolność odnosi się do wyniku rzutu kością,
chodzi wyłącznie o niezmodyfikowaną różnego rodzaju premiami i
karami liczbę oczek, która pojawiła się na kości.
Na przykład, specjalna zdolność Trolla pozwala mu regenerować się,
kiedy w rzucie za ruch wypadnie „6”. Podczas swojej tury Troll rzuca
za ruch. Wypada „4”. Troll korzysta z Przedmiotu, który dodaje 2
punkty do rzutu za ruch, czyli razem poruszy się o 6 obszarów. Troll
nie będzie mógł się jednak zregenerować, bowiem tak naprawdę
wyrzucił „4”, nie „6”.


Jak widać, Minotaur dodaje w natarciu jedynie niezmodyfikowaną ilość oczek, która po prostu wypadła na kości.

Pozdrawiam,
Kamil
 
     
Afrodyta21
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Cze, 2014   Łuk z miasta

Witajcie moi drodzy. Jesteście tacy pomocni i życzliwi to zadam jeszcze jedno pytanie, bo jak zwykle czegoś nie rozumiem.;) Jak to jest z tym łukiem z miasta? Cytuję ,,Na początku walki możesz rzucić 1 kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku. Możesz tego dokonać tylko raz na walkę...". Przykład z ostatniej rozgrywki- rozpoczynam walkę z przepotężnym dzikiem siła 1, na runach w krainie środkowej, nocą, rzut ataku 5. Słowem dzik 9.;) Mój Elf ma po zsumowaniu siły 5 bez rzutu kością. Co dalej? Wyjmuję łuk, rzucam kością, wypada 2, mam 7. Mogę w tym momencie ponownie rzucić za atak swój atak używając miecza? Rozumiem, że dzik radośnie leci na mnie, łuku jako broni dystansowej zdążę użyć wcześniej, a potem chwytam za miecz czy cokolwiek i rzucam ponownie kością za swój atak, po wcześniejszym dodaniu wyniku rzutu kością za łuk?

Z poważaniem chłopcy;)
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Cze, 2014   Re: Łuk z miasta

Afrodyta21 napisał/a:
Witajcie moi drodzy. Jesteście tacy pomocni i życzliwi to zadam jeszcze jedno pytanie, bo jak zwykle czegoś nie rozumiem.;) Jak to jest z tym łukiem z miasta? Cytuję ,,Na początku walki możesz rzucić 1 kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku. Możesz tego dokonać tylko raz na walkę...". Przykład z ostatniej rozgrywki- rozpoczynam walkę z przepotężnym dzikiem siła 1, na runach w krainie środkowej, nocą, rzut ataku 5. Słowem dzik 9.;) Mój Elf ma po zsumowaniu siły 5 bez rzutu kością. Co dalej? Wyjmuję łuk, rzucam kością, wypada 2, mam 7. Mogę w tym momencie ponownie rzucić za atak swój atak używając miecza? Rozumiem, że dzik radośnie leci na mnie, łuku jako broni dystansowej zdążę użyć wcześniej, a potem chwytam za miecz czy cokolwiek i rzucam ponownie kością za swój atak, po wcześniejszym dodaniu wyniku rzutu kością za łuk?

Z poważaniem chłopcy;)


Cześć,

Normalnie najpierw korzystasz z łuku i rzucasz kością dodając wynik do swojej skuteczności ataku, a następnie możesz wybrać miecz i znowu rzucić kością dodając jak poprzednio wynik do skuteczności ataku.

Zauważ, że w przypadku łuku nie występuje słowo-klucz "Broń".

Pozdrawiam,
K.
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lip, 2014   

Cześć,
Wczoraj rozgrywałam Talisman i jak zawsze pojawiły się "kłótnie" , w związku z tym chciałabym was zapytać:
1. Posiadając konia z wozem oraz konia, po wylosowaniu "koniokrada" pozbywam się obu koni ? czy wybieram, którego odrzucam ?
2. Posiadając 2 rumaki, 2 razy dodaje początkową moc do siły ?
3. Posiadając zaklęcie "zamiast Ciebie może walczyć wąż siła 4..." mogę go użyć w momencie, kiedy poszukiwacz wyzwał mnie na walkę psychiczną ?
 
     
magdabzb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lip, 2014   

Przypomniałam sobie kolejne pytanie z wczorajszej rozgrywki..

Upiorny Rycerz, posiadając krzyż niszczy automatycznie ducha. To czy może sobie wziąć za niego zaklęcie używając swojej zdolności ??

z góry dziękuję za odpowiedzi :smile:
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

ad.2 Nie. Tylko 1 raz. Wprawdzie nie mam karty przed sobą, ale wydaje się nielogiczne szarżowanie na 2 rumakach jednocześnie. Wiem, że w talizmanie logika to nie jest dobry punkt widzenia, ale w tym wypadku u nas by to w żadnym razie nie przeszło. Poza tym, tam na tej karcie czasem nie ma że dodajesz początkową moc do rzutu ataku? W takim razie jak już ją dodałeś, to drugi raz jej nie dodajesz. Tak mi się wydaje, ale może się mylę. :P

ad.3 Nie. Jeżeli jest napisane, że może walczyć Siła, to może on walczyć tylko w walce zwykłej, nie psychicznej.

Treści karty koniokrad niestety nie pamiętam i nie mam przed sobą.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.42 sekundy. Zapytań do SQL: 13