galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
pixel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Gru, 2008   

Witam MiMową brać.

Mam problem z prawidłową interpretacją zasad odnośnie następującej sytuacji: ciągnę kartę z przedmiotem, którego nie mogę używać ze względu na charakter mojego Poszukiwacza (jak rozumiem - muszę ją odłożyć na planszę)/ ciągnę kartę z przedmiotem, przekraczając tym samym dopuszczalny limit posiadanych przez mojego Poszukiwacza przedmiotów (muszę zdecydować się na odłożenie na planszę jakiejś karty przedmiotu). I mam też alchemika jako przyjaciela. Czy zamiast odkładania kart w wyżej opisanych sytuacjach mogę skorzystać z umiejętności alchemika i w tej samej turze, w której je "znalazłem", zamienić je na złoto, po czym odłożyć je na stos kart odrzuconych?
 
 
finallyh
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Gru, 2008   

Myślę, że odpowiedź na Twe pytanie jest -tak (jeśli chodzi o Alchemika). Natomiast co do nie możności użycia przedmiotu, niekoniecznie to idzie w parze z niemożliwością posiadania tegoż.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Gru, 2008   

Potrzebuję opinii (najlepiej z uzasadnieniem) na temat 2 zdarzeń z gry:

1. Czy Elf trafiając na obszar Puszczy może w następnej turze bez przerwy przemieszczać się między różnymi obszarami Puszczy w zewnętrznej krainie?
Zdolność przemieszczania się oraz wymykanie się w Puszczy pozwala Elfowi na raczej zbyt wygodną rozgrywkę. Kierując się jednak opisem karty Elfa nic mu tego nie zabrania.

2. Porzucanie i zbieranie Przedmiotów i Przyjaciół z obszaru Korony Władzy.
Poszukiwacz wyrzucił Amulet, chcąc rzucić zaklęcie. Sprawę podniesienia przedmiotu rozpatruje w ten sposób, że może to zrobić inny Poszukiwacz znajdujący się w tym momencie lub wchodzący na obszar Korony Władzy (zanim spotka drugiego Poszukiwacza). Może zrobić to również ten sam Poszukiwacz, który porzucił przedmiot, ale dopiero w następnej swojej turze (również zanim spotka drugiego Poszukiwacza).

Czy wszystko się zgadza?
 
 
miguel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Gru, 2008   

8janek8 napisał/a:


2. Porzucanie i zbieranie Przedmiotów i Przyjaciół z obszaru Korony Władzy.
Poszukiwacz wyrzucił Amulet, chcąc rzucić zaklęcie. Sprawę podniesienia przedmiotu rozpatruje w ten sposób, że może to zrobić inny Poszukiwacz znajdujący się w tym momencie lub wchodzący na obszar Korony Władzy (zanim spotka drugiego Poszukiwacza). Może zrobić to również ten sam Poszukiwacz, który porzucił przedmiot, ale dopiero w następnej swojej turze (również zanim spotka drugiego Poszukiwacza).

Czy wszystko się zgadza?


Myślę, że powinno być jak napisałeś - sam miałem podobny problem, ale gdyby Poszukiwacz mógł w tej samej turze porzucić i podnieść przedmiot, to prowadziłoby to do sytuacji, w której odkładałby amulet, rzucał Zaklęcie Rozkazu (ew. inne zaklęcia jeśli nie jest na koronie), podnosił amulet... A to byłoby przegięcie.
U nas wykształciła się praktyka porzucania amuletu w dolinie ognia, przez co np. wczoraj na koronie władzy pułapka zamieniła mnie w ropuchę.
 
 
Ricardo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Gru, 2008   Runiczny miecz

Witam,
ja mam pytanie odnośnie runicznego miecza. Jeżeli używam runicznego miecza i pokonuję innego poszukiwacza (i zamierzam mu zabrać punkt życia) to czy dodaję sobie punkt życia nawet wtedy gdy on ochronił się przed utratą punktu przy pomocy zbroi lub czaru. Walkę wygrałem tylko, że on nie traci punktu życia i stąd właśnie pytanie mogę czy nie mogę dodać sobie punkt życia? Na karcie pisze:

Za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia) otrzymujesz 1 punkt życia

Nie pisze, że wtedy gdy on straci tylko gdy ja zdecyduję się mu go zabrać.
Osobiście uważam, że nie powinienem dostać w tym przypadku tego punktu ale podczas ostatniej rozgrywki wyniknęła ostra dyskusja na ten temat.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Gru, 2008   

Jeśli zbroja/tarcza/hełm bądź zaklęcie Ocalenie zapobiegło utracie punktu życia nie możesz sobie dodać tego punktu do swoich statystyk.
 
 
aro_kal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Cytat:
Osobiście uważam, że nie powinienem dostać w tym przypadku tego punktu ale podczas ostatniej rozgrywki wyniknęła ostra dyskusja na ten temat.


W sumie dziwna sytuacja. Na chłopski rozum, punkt powinien być dodawany tylko wtedy gdy uda nam się go poszukiwaczowi zabrać, ale napisane jest wyraźnie, że sama chęć wystarczy. Co więc będziecie robić to już Wasza sprawa. Ja chyba nie będę go brał gdy zbroja uchroni przeciwnika przed stratą. Muszę to jednak lepiej przemyśleć.
 
 
Ricardo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Dziękuję za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli wchodzę na obszar gdzie jest więcej niż jeden poszukiwacz i mam zamiar któregoś z nich spotkać to czy mogę walczyć tylko z jednym z nich czy muszę po kolei z każdym (oczywiście jeżeli pokonam poprzednich)? Jak ma się ta sytuacja do obszaru Korony Władzy? Z tego co rozumiem jeżeli jest tam np. trzech poszukiwaczy to w swojej turze jeden musi spotykać się z każdym z dwóch pozostałych chyba, że przegra walkę z pierwszym poszukiwaczem to wtedy jego tura się kończy.
 
 
aro_kal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Dobre pytania zadajesz. Sam chętnie poznam opinie innych graczy. Mi się wydaje, że możesz spotkać tylko JEDNEGO poszukiwacza. Potem runda się kończy.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Cytat:
Dziękuję za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli wchodzę na obszar gdzie jest więcej niż jeden poszukiwacz i mam zamiar któregoś z nich spotkać to czy mogę walczyć tylko z jednym z nich czy muszę po kolei z każdym (oczywiście jeżeli pokonam poprzednich)? Jak ma się ta sytuacja do obszaru Korony Władzy? Z tego co rozumiem jeżeli jest tam np. trzech poszukiwaczy to w swojej turze jeden musi spotykać się z każdym z dwóch pozostałych chyba, że przegra walkę z pierwszym poszukiwaczem to wtedy jego tura się kończy.


Jak Aro_Kal powiedział, wybierasz jednego z Poszukiwaczy i walczysz z nim lub stosujesz względem niego jedną ze swych zdolności specjalnych. Możesz oczywiście wybrać, że nie badasz znajdujących się na obszarze Poszukiwaczy, lecz sam obszar - wtedy wykonujesz instrukcję obszaru. Pamiętaj jednak o ograniczeniach w Wewnętrznej Krainie - nie możesz badać Poszukiwaczy, jeżeli nie znajdują się oni na Dolinie Ognia, Równinie Grozy albo Koronie Władzy oraz jeżeli na Koronie Władzy jest jakiś inny Poszukiwacz, to nie możesz badać Obszaru.

Cytat:
Witam,
ja mam pytanie odnośnie runicznego miecza. Jeżeli używam runicznego miecza i pokonuję innego poszukiwacza (i zamierzam mu zabrać punkt życia) to czy dodaję sobie punkt życia nawet wtedy gdy on ochronił się przed utratą punktu przy pomocy zbroi lub czaru. Walkę wygrałem tylko, że on nie traci punktu życia i stąd właśnie pytanie mogę czy nie mogę dodać sobie punkt życia? Na karcie pisze:

Za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia) otrzymujesz 1 punkt życia

Nie pisze, że wtedy gdy on straci tylko gdy ja zdecyduję się mu go zabrać.


Cytat:
W sumie dziwna sytuacja. Na chłopski rozum, punkt powinien być dodawany tylko wtedy gdy uda nam się go poszukiwaczowi zabrać, ale napisane jest wyraźnie, że sama chęć wystarczy. Co więc będziecie robić to już Wasza sprawa. Ja chyba nie będę go brał gdy zbroja uchroni przeciwnika przed stratą. Muszę to jednak lepiej przemyśleć.


To jest ciekawa sytuacja z jednego względu. Wygląda ona bardzo podobnie do jednej z umiejętności Ghoula, tyle że przed stratą p. Wytrzymałości w wyniku przegrania Walki Psychicznej nie może nic uchronić. Ghoul więc zawsze zabierze przeciwnikowi p. Wytrzymałości i zawsze doda go sobie. Runiczny Miecz dotyczy jednak Walki Zwykłej. Jest ona trochę bardziej skomplikowana niźli Psychiczna, więcej czynników ma na nią wpływ, niestety na karcie Miecza mogłoby nie starczyć miejsca na wyszczególnienie wszystkich. Niemniej generalnie można powiedzieć, że przeciwnik musi stracić ten punkt, byś mógł go sobie dodać. To samo będzie w przyszłości np. z kartami Wrogów, którzy mogliby mieć więcej niźli 1 p. Wytrzymałości - dopiero gdy stracą punkt, można go sobie dodać. Niech jako przykład posłuży opis z-angielszczonej wersji Magicznego Miecza do Drugiej Edycji (wiem, że to jest Revised Ed. a nie 2nd Ed. , ale w tym przypadku różnicy wielkiej to nie robi):



Słowem kluczowym jest tutaj cause, który oznacza 'spowodować'. Więc gracz musi stracić, by można było cokolwiek otrzymać od Miecza.

Cytat:
2. Porzucanie i zbieranie Przedmiotów i Przyjaciół z obszaru Korony Władzy.
Poszukiwacz wyrzucił Amulet, chcąc rzucić zaklęcie. Sprawę podniesienia przedmiotu rozpatruje w ten sposób, że może to zrobić inny Poszukiwacz znajdujący się w tym momencie lub wchodzący na obszar Korony Władzy (zanim spotka drugiego Poszukiwacza). Może zrobić to również ten sam Poszukiwacz, który porzucił przedmiot, ale dopiero w następnej swojej turze (również zanim spotka drugiego Poszukiwacza).


Zauważ, że badanie jakiegokolwiek obszaru (w tym Koronę Władzy) wygląda jako rozpatrzenie znajdujących się na obszarze kart + ewentualna inna od "Draw a card" instrukcja. W instrukcji nie ma opisane, co w pierwszej kolejności badasz, ale wychodziłoby, że najpierw karty (w tym np. karty Wrogów), a dopiero dany obszar. Więc najpierw musisz podnieść Przedmiot (chyba, że nie chcesz tego zrobić), dopiero możesz rzucić Czar Rozkaz. Jednakże, jeżeli zdecydujesz się podnieść Amulet, to nie możesz go w tej samej turze odrzucić, musisz w następnej, więc tym samym nie możesz rzucić Czaru Rozkaz.

Cytat:
1. Czy Elf trafiając na obszar Puszczy może w następnej turze bez przerwy przemieszczać się między różnymi obszarami Puszczy w zewnętrznej krainie?
Zdolność przemieszczania się oraz wymykanie się w Puszczy pozwala Elfowi na raczej zbyt wygodną rozgrywkę. Kierując się jednak opisem karty Elfa nic mu tego nie zabrania.


Moim zdaniem, tak. Nie widzę osobiście jakichkolwiek przeciwwskazań.

Cytat:
Mam problem z prawidłową interpretacją zasad odnośnie następującej sytuacji: ciągnę kartę z przedmiotem, którego nie mogę używać ze względu na charakter mojego Poszukiwacza (jak rozumiem - muszę ją odłożyć na planszę)/ ciągnę kartę z przedmiotem, przekraczając tym samym dopuszczalny limit posiadanych przez mojego Poszukiwacza przedmiotów (muszę zdecydować się na odłożenie na planszę jakiejś karty przedmiotu). I mam też alchemika jako przyjaciela. Czy zamiast odkładania kart w wyżej opisanych sytuacjach mogę skorzystać z umiejętności alchemika i w tej samej turze, w której je "znalazłem", zamienić je na złoto, po czym odłożyć je na stos kart odrzuconych?


Alchemik może zamienić w złoto tylko te przedmioty, które są w Twym posiadaniu. Innymi słowy, nigdy nie zamieni Tratwy jak również przedmiotów, których nie możesz posiadać ze względu na Charakter. Moim zdaniem możesz zamienić w złoto każdy inny Przedmiot, nawet gdy masz ponad limit. Po użyciu umiejętności Alchemika oraz zamianie nadliczbowych Przedmiotów, możesz zabrać te, które Ciebie interesują.
 
 
Ricardo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Kufir, Nemomon, Aro_kal dziękuję wam za pomoc. Nemomon dzięki za angielską wersję karty runicznego miecza, ona wyjaśnia wszystko. Mimo iż jest z drugiej edycji to przypuszczam, że tekst pod nią w edycji 4,5 się nie zmienił. Ale ja myślę, że logiczniejsze byłoby na Koronie Władzy spotykanie się z każdym poszukiwaczem tam znajdującym się, no ale jak powiedziała Katiusha: No tak, przciez logike w MiMie uświadczyć trudno niezależnie od wersji
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2008   

Lekko się mylisz, Ricardo - zapodałem Ci niewłaściwą kartę (gdyż to jest angielska "reprodukcja" polskiego Magicznego Miecza, który oryginalnie się nazywał Runiczny Miecz, a nie chciało mi się szukać właściwej), ale nie ma różnicy pomiędzy tym, co dałem, a oryginałem. To jest oryginał:



Nie czytałem angielskiej wersji (do Talisman 4th RE), ale różnica jest spora, zauważ, że o ile w Drugiej Edycji Magiczny Miecz nie dodawał premii do Siły w czasie walki z Dzikiem (gdyż on jest Animal, a nie Monster), ale dodawał w czasie walki z Hobgoblinem, to w 4th Revised Edition, daje w każdej walce:



Cytat:
Ale ja myślę, że logiczniejsze byłoby na Koronie Władzy spotykanie się z każdym poszukiwaczem tam znajdującym się, no ale jak powiedziała Katiusha: No tak, przciez logike w MiMie uświadczyć trudno niezależnie od wersji


Dla mnie to nie jest logiczne. Jak wejdziesz na dowolny inny obszar, to też walczysz ze wszystkimi, czy też wybierasz, z kim chcesz walczyć? Traktuj Koronę Władzy w ten sam sposób, co inne obszary.
 
 
Ricardo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Tylko jeżeli jest tam dwóch poszukiwaczy to dlaczego mogę walczyć tylko z jednym skoro chcę z obydwoma, dla mnie to nie jest logiczne. Skoro muszę walczyć ze wszystkimi wrogami znajdującymi się na danym obszarze to dlaczego nie mogę ze wszystkimi poszukiwaczami?
 
 
Beamhit
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Cytat:
Skoro muszę walczyć ze wszystkimi wrogami znajdującymi się na danym obszarze to dlaczego nie mogę ze wszystkimi poszukiwaczami?


Bo takie są zasady? Co jest dobrze opisane na wykresie na ostatniej stronie. Atakujesz jednego poszukiwacza, podobnie jednego tylko okradasz, lub mamisz. I nie walczysz ze wszystkimi wrogami, jakich wyciągniesz. Jasne, jak wyciągniesz dzika i niedźwiedzia, walczysz z nimi, jakby z jednym potworem. Ale jak wyciągniesz dzika i chochlika, i z dzikiem przegrasz / zremisujesz, to już z chochlikiem nie walczysz.
 
 
Ricardo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Wiem jakie są zasady, chodzi mi o to, że są nielogiczne w tym przypadku bo mogę zaatakować jednego poszukiwacza a drugiego udaję, że nie widzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.33 sekundy. Zapytań do SQL: 13