galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Beamhit

Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 81
Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

To jest gra planszowa, nie symulator czegoś tam. Spotyka się na koronie 5 poszukiwaczy i co? Wiedźma każdemu zabiera przyjaciela? Złodziej wszystkich okrada? Skoro chcesz logikę, to powiedz mi, gdzie logika, że złodziej kradnie 5 pancerzy? :P
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Ricardo napisał/a:
Wiem jakie są zasady, chodzi mi o to, że są nielogiczne w tym przypadku bo mogę zaatakować jednego poszukiwacza a drugiego udaję, że nie widzę.


Spójrz na to z innej sytuacji. Obszary na których się znajdujesz są bardzo duże. Poszukiwacze nie stoją obok siebie, tylko "są gdzieśtam" na tym obszarze. Dlatego też musisz wybrać, czy badasz sam obszar czy też któregoś ze znajdujących się Poszukiwaczy. W zależności od tego, badasz jakby inną część danego obszaru.
 
 
Ricardo

Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Ok wiem, że z planszówki w stylu Talisman nie zrobi się gry fabularnej z realizmem posuniętym do granic możliwości. Zasady gry miałyby ze 300 stron. Dużo ludzi i tak gra według własnych lekko zmodernizowanych zasad jeżeli coś im nie pasuje w oryginalnych.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 01 Sty, 2009   

Ricardo napisał/a:
Ok wiem, że z planszówki w stylu Talisman nie zrobi się gry fabularnej z realizmem posuniętym do granic możliwości. Zasady gry miałyby ze 300 stron. Dużo ludzi i tak gra według własnych lekko zmodernizowanych zasad jeżeli coś im nie pasuje w oryginalnych.


Kinda off topic, but well.... Spokojnie dałoby się zrobić z Talismana (MiMa) erpega. Gdyby powiązać wsio edycje w jedną całość, a jak nie, to przynajmniej posłużyć się drugą edycją, to spokojnie starczyłoby na zrobienie porządnego erpega. Statsy są, można by ten FP dodać, ale na dobrą sprawę nie trza. Specyficznych obszarów, czy też krain też jest wystarczająco dużo, by sporządzić jednolity świat gry. Czytając wstęp do Magii i Miecza mamy wspaniały zarys historii świata oraz celu wszelkich przygód - BG pragną zdobyć Koronę Władzy, by rządzić światem, jak niegdyś robił to wielki Czarnoxiężnik. Od przygody do przygody MG włóczy swych graczy a to po Mieście, Podziemiach, rejs wzdłuż Rwącej Rzeki, porwanie przez Wir Obcych i desperacka próba powrotu z Otchłani do swej własnej Wioski. Gdy gracze przeżyją wiele przygód, mogą zacząć się zastanawiać nad przedarciem się przez Ogniste Góry oraz próbą pokonania ich odwiecznego wroga - Króla Smoków oraz jego trzech braci, którzy stanowią ostatnią przeszkodę przed zdobyciem Korony. A gdy już im to się uda, to powraca wielki Czarnoxiężnik ze swej, niepojętej dla nas, wojny odbierając graczom Koronę, ale dając im władzy, na którą tak naprawdę zasłużyli. Brzmi jak ckliwa książka, ale mimo wszystko da się spokojnie rozegrać multum sesji w realiach Magii i Miecza. Tylko komu by się chciało zrobić dokładną mechanikę systemu....
 
 
Sh' EGzor

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Polska ;p
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Mam pytanie. W instrukcji (jak zwykle :D ) nie jest to wyjaśnione. Czy podczas walki z kilkoma Duchami (przeciwnikami walczącymi na moc) sumujemy ich wartośc mocy ,tak jak podczas walki z przeciwnikami walczącymi na Siłe? Czy może z każdym walczymy osobno w kolejności wyciągnięcia? Prosze o odpowiedź.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Sumujemy. Walka psychiczna przebiega identycznie jak walka zwykła, z tą tylko różnicą, iż zamiast Siły bierze się Moc pod uwagę. Oczywiście należy pamiętać, że nic (prócz Czaru Ocalenie) nie uchroni przed utratą punktu Wytrzymałości, jeżeli straciło się go w efekcie przegrania walki psychicznej.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Nemomon napisał/a:

Cytat:
2. Porzucanie i zbieranie Przedmiotów i Przyjaciół z obszaru Korony Władzy.
Poszukiwacz wyrzucił Amulet, chcąc rzucić zaklęcie. Sprawę podniesienia przedmiotu rozpatruje w ten sposób, że może to zrobić inny Poszukiwacz znajdujący się w tym momencie lub wchodzący na obszar Korony Władzy (zanim spotka drugiego Poszukiwacza). Może zrobić to również ten sam Poszukiwacz, który porzucił przedmiot, ale dopiero w następnej swojej turze (również zanim spotka drugiego Poszukiwacza).


Zauważ, że badanie jakiegokolwiek obszaru (w tym Koronę Władzy) wygląda jako rozpatrzenie znajdujących się na obszarze kart + ewentualna inna od "Draw a card" instrukcja. W instrukcji nie ma opisane, co w pierwszej kolejności badasz, ale wychodziłoby, że najpierw karty (w tym np. karty Wrogów), a dopiero dany obszar. Więc najpierw musisz podnieść Przedmiot (chyba, że nie chcesz tego zrobić), dopiero możesz rzucić Czar Rozkaz. Jednakże, jeżeli zdecydujesz się podnieść Amulet, to nie możesz go w tej samej turze odrzucić, musisz w następnej, więc tym samym nie możesz rzucić Czaru Rozkaz.


Przemyślałem całą sytuację i tak na dobrą sprawę taki Amulet należy wyrzucić w momencie, kiedy MUSIMY rzucić po raz pierwszy Zaklęcie Rozkaz (czyli gdy przebywamy na tym obszarze sami). Co więcej do końca gry nikt nie może już go podnieść (1. Jeżeli jesteśmy sami, to musimy rzucać Zaklęcie Rozkaz, a Amulet bodajże zabrania rzucania jakichkolwiek Zaklęć -> wyrzucamy Amulet; 2.Jeżeli znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy, ich tury składają się WYŁĄCZNIE ze spotykania siebie nawzajem -> nie badamy obszaru -> nie rozpatrujemy żadnych kart (prócz kart pozbawionych numerów)).

Co do innych kart (oprócz tych pozbawionych numerów) znajdujących się na obszarze Korony Władzy - rozpatrujemy je dopiero w momencie, gdy znajdujemy się SAMI na tym obszarze (przed rzuceniem Zaklęcia Rozkaz).


Cytat:
Cytat:
Mam problem z prawidłową interpretacją zasad odnośnie następującej sytuacji: ciągnę kartę z przedmiotem, którego nie mogę używać ze względu na charakter mojego Poszukiwacza (jak rozumiem - muszę ją odłożyć na planszę)/ ciągnę kartę z przedmiotem, przekraczając tym samym dopuszczalny limit posiadanych przez mojego Poszukiwacza przedmiotów (muszę zdecydować się na odłożenie na planszę jakiejś karty przedmiotu). I mam też alchemika jako przyjaciela. Czy zamiast odkładania kart w wyżej opisanych sytuacjach mogę skorzystać z umiejętności alchemika i w tej samej turze, w której je "znalazłem", zamienić je na złoto, po czym odłożyć je na stos kart odrzuconych?


Alchemik może zamienić w złoto tylko te przedmioty, które są w Twym posiadaniu. Innymi słowy, nigdy nie zamieni Tratwy jak również przedmiotów, których nie możesz posiadać ze względu na Charakter. Moim zdaniem możesz zamienić w złoto każdy inny Przedmiot, nawet gdy masz ponad limit. Po użyciu umiejętności Alchemika oraz zamianie nadliczbowych Przedmiotów, możesz zabrać te, które Ciebie interesują.

Z Alchemikiem jest często problem.
Najprościej byłoby przyjąć zasadę (może jest to nawet w instrukcji) że każdy Przyjaciel może działać w dowolnym momencie (o ile jego karta nie mówi inaczej).
Także uważam, że można zmienić każdy przedmiot który możesz posiadać (nawet jeśli wyczerpałeś limit niesionych przedmiotów - w tym wypadku musisz zdecydować się na przemianę w złoto od razu podczas rozpatrywania taj karty, ewentualnie innego przedmiotu który decydujesz się odrzucić za ten właśnie rozpatrywany).
Co do Tratwy: możemy ją posiadać-nie możemy jej nieść. W dodatku aby jej użyć musimy wliczyć ją do limitu posiadanych przedmiotów. (O Tratwie pisałem już gdzieś wcześniej). Nie widzę przeciwwskazań, aby Alchemik nie mógł jej nam zamienić w złoto (powinien ją nawet zamienić na kilka Sz.Z.-ale to już logika, która z grą... :twisted: )
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

8janek8 napisał/a:
Nemomon napisał/a:

Cytat:
2. Porzucanie i zbieranie Przedmiotów i Przyjaciół z obszaru Korony Władzy.
Poszukiwacz wyrzucił Amulet, chcąc rzucić zaklęcie. Sprawę podniesienia przedmiotu rozpatruje w ten sposób, że może to zrobić inny Poszukiwacz znajdujący się w tym momencie lub wchodzący na obszar Korony Władzy (zanim spotka drugiego Poszukiwacza). Może zrobić to również ten sam Poszukiwacz, który porzucił przedmiot, ale dopiero w następnej swojej turze (również zanim spotka drugiego Poszukiwacza).


Zauważ, że badanie jakiegokolwiek obszaru (w tym Koronę Władzy) wygląda jako rozpatrzenie znajdujących się na obszarze kart + ewentualna inna od "Draw a card" instrukcja. W instrukcji nie ma opisane, co w pierwszej kolejności badasz, ale wychodziłoby, że najpierw karty (w tym np. karty Wrogów), a dopiero dany obszar. Więc najpierw musisz podnieść Przedmiot (chyba, że nie chcesz tego zrobić), dopiero możesz rzucić Czar Rozkaz. Jednakże, jeżeli zdecydujesz się podnieść Amulet, to nie możesz go w tej samej turze odrzucić, musisz w następnej, więc tym samym nie możesz rzucić Czaru Rozkaz.


Przemyślałem całą sytuację i tak na dobrą sprawę taki Amulet należy wyrzucić w momencie, kiedy MUSIMY rzucić po raz pierwszy Zaklęcie Rozkaz (czyli gdy przebywamy na tym obszarze sami). Co więcej do końca gry nikt nie może już go podnieść (1. Jeżeli jesteśmy sami, to musimy rzucać Zaklęcie Rozkaz, a Amulet bodajże zabrania rzucania jakichkolwiek Zaklęć -> wyrzucamy Amulet; 2.Jeżeli znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy, ich tury składają się WYŁĄCZNIE ze spotykania siebie nawzajem -> nie badamy obszaru -> nie rozpatrujemy żadnych kart (prócz kart pozbawionych numerów)).


Rozmawiałem wczoraj z Jonem na ten temat i jednak doszliśmy do podobnego, acz innego wniosku. Pierwej na każdym obszarze, który nie wymaga ciągnięcia kart, badasz znajdujące się na nim karty, a następnie sam obszar. Innymi słowy musisz odrzucić Amulet, rzucić czar Rozkaz, następnie (w następnej turze) możesz go zabrać. Innymi słowy, jeżeli chcesz zachować Amulet, to możesz rzucać czar Rozkaz raz na dwie tury. Jakie to ma znaczenie? Ano takie, że od 4th Revised Edition czary działają niezależnie od krainy, więc ktoś może być w Zewnętrznej Krainie i rzucić na Ciebie Przypadek, zamieniając Ciebie w Żabę. Gdyby Amulet pozwalał na rzucanie Rozkazu, to Poszukiwacz na Koronie Władzy byłby niepokonany (of course, dopóki byłby sam).

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Mam problem z prawidłową interpretacją zasad odnośnie następującej sytuacji: ciągnę kartę z przedmiotem, którego nie mogę używać ze względu na charakter mojego Poszukiwacza (jak rozumiem - muszę ją odłożyć na planszę)/ ciągnę kartę z przedmiotem, przekraczając tym samym dopuszczalny limit posiadanych przez mojego Poszukiwacza przedmiotów (muszę zdecydować się na odłożenie na planszę jakiejś karty przedmiotu). I mam też alchemika jako przyjaciela. Czy zamiast odkładania kart w wyżej opisanych sytuacjach mogę skorzystać z umiejętności alchemika i w tej samej turze, w której je "znalazłem", zamienić je na złoto, po czym odłożyć je na stos kart odrzuconych?


Alchemik może zamienić w złoto tylko te przedmioty, które są w Twym posiadaniu. Innymi słowy, nigdy nie zamieni Tratwy jak również przedmiotów, których nie możesz posiadać ze względu na Charakter. Moim zdaniem możesz zamienić w złoto każdy inny Przedmiot, nawet gdy masz ponad limit. Po użyciu umiejętności Alchemika oraz zamianie nadliczbowych Przedmiotów, możesz zabrać te, które Ciebie interesują.

Z Alchemikiem jest często problem.
Najprościej byłoby przyjąć zasadę (może jest to nawet w instrukcji) że każdy Przyjaciel może działać w dowolnym momencie (o ile jego karta nie mówi inaczej).
Także uważam, że można zmienić każdy przedmiot który możesz posiadać (nawet jeśli wyczerpałeś limit niesionych przedmiotów - w tym wypadku musisz zdecydować się na przemianę w złoto od razu podczas rozpatrywania taj karty, ewentualnie innego przedmiotu który decydujesz się odrzucić za ten właśnie rozpatrywany).
Co do Tratwy: możemy ją posiadać-nie możemy jej nieść. W dodatku aby jej użyć musimy wliczyć ją do limitu posiadanych przedmiotów. (O Tratwie pisałem już gdzieś wcześniej). Nie widzę przeciwwskazań, aby Alchemik nie mógł jej nam zamienić w złoto (powinien ją nawet zamienić na kilka Sz.Z.-ale to już logika, która z grą... :twisted: )


Z Przyjaciółmi jest jak z innymi kartami, np. Przedmiotów. Jeżeli Dziewica daje Ci 2 do Mocy, to robi to cały czas, a nie np. tylko w Twojej turze. Inni Przyjaciele / Przedmioty także - jeżeli zostałeś zaatakowany, to możesz użyć jakiegoś Przedmiotu. Jak sam powiedziałeś, wszelkie decyzje na temat nadliczbowych Przedmiotów należy rozpatrzyć w momencie ich rozpatrywania. Zaznaczyć należy, iż nie możesz przemienić Przedmiotu w złoto, jeżeli ten stał się targetem. Innymi słowy, jeżeli przegrałeś walkę i przeciwnik zdecydował się zabrać Ci Przedmiot, to nie możesz go zamienić w złoto. Podobnie z rozpatrywaniem kart - jeżeli wypadło, że dany Przedmiot (w jakiśtam sposób) musisz odłożyć już odrzucić, to nie możesz zamienić go w złoto.

Co do Tratwy, to jak mnie pamięć nie myli, to chyba w FAQ do 4th Ed. było napisane, iż nie można jej posiadać &c, więc nie działają na nie wszelkie efekty. Ona jest tylko po to, by wiadomo było, w której kolejności trza ją badać oraz tylko po to, by przenieść się z jednej Krainy do drugiej. Znajdę odpowiedni paragraf, to zapodam.
 
 
Smiehó

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Wioska (Warszawa)
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Witam wszystkich.

Mam kilka wątpliwości odnośnie zasad:

1. Jeżeli na terenie Korony Władzy przebywa dwóch (lub więcej) poszukiwaczy, to walczą oni ze sobą na śmierć i życie, czy też mogą sobie jeszcze zabierać przedmioty? (to pytanie zapewne jeszcze powróci po dodatku :) )

2. Kiedy powinno się rzucić pierwszy Czar Rozkaz - po wejściu na Koronę Władzy, czy w następnej turze?

I ostatnie (tak co by się upewnić)

3. Czy poszukiwacz może posiadać (i wykorzystywać) więcej niż 1 muła?
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Cytat:
1. Jeżeli na terenie Korony Władzy przebywa dwóch (lub więcej) poszukiwaczy, to walczą oni ze sobą na śmierć i życie, czy też mogą sobie jeszcze zabierać przedmioty? (to pytanie zapewne jeszcze powróci po dodatku Smile )


Walka przebiega między nimi normalnie. Innymi słowy, mogą stosować wobec siebie umiejętności, mogą ich atakować wręcz, mogą zabierać im Przedmioty miast p. Wytrzymałości, jak również przegrani mogą bronić się pancerzem &c. Często jedyną szansą na wygranie z przeciwnikiem jest okradzenie jego z najlepszych Przedmiotów (np. Runicznego Miecza, Zbroi &c), a dopiero powolne zabieranie punktów Wytrzymałości.

Cytat:
2. Kiedy powinno się rzucić pierwszy Czar Rozkaz - po wejściu na Koronę Władzy, czy w następnej turze?


Gdy wchodzisz na nowy obszar, zawsze musisz zdecydować, czy badasz ten obszar czy też Poszukiwaczy na nim. Korona Władzy jest wyjątkiem, gdyż badać ją możesz tylko wtedy, kiedy jesteś sam na tym obszarze. Możesz, a nawet musisz, rzucić czar Rozkaz zaraz po tym, jak wszedłeś na obszar Korony Władzy.

Cytat:
3. Czy poszukiwacz może posiadać (i wykorzystywać) więcej niż 1 muła?


Oczywiście, Muł jest Przyjacielem, więc możesz mieć dowolną liczbę Mułów w grze i każdy zwiększa Ci maxymalną liczbę niesionych Przedmiotów o 4. W niedawnej partii, mój kolega był na Koronie Władzy i miał trzy Muły oraz trzy Talizmany.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   



Talisman 4th Ed. FAQ
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Nemomon napisał/a:

Rozmawiałem wczoraj z Jonem na ten temat i jednak doszliśmy do podobnego, acz innego wniosku. Pierwej na każdym obszarze, który nie wymaga ciągnięcia kart, badasz znajdujące się na nim karty, a następnie sam obszar. Innymi słowy musisz odrzucić Amulet, rzucić czar Rozkaz, następnie (w następnej turze) możesz go zabrać. Innymi słowy, jeżeli chcesz zachować Amulet, to możesz rzucać czar Rozkaz raz na dwie tury. Jakie to ma znaczenie? Ano takie, że od 4th Revised Edition czary działają niezależnie od krainy, więc ktoś może być w Zewnętrznej Krainie i rzucić na Ciebie Przypadek, zamieniając Ciebie w Żabę. Gdyby Amulet pozwalał na rzucanie Rozkazu, to Poszukiwacz na Koronie Władzy byłby niepokonany (of course, dopóki byłby sam).


To rzucanie co 2 tury nie bardzo się godzi (jak dla mnie) z ogólnymi zasadami gry. W końcu instrukcja mówi wyraźnie: "Poszukiwacz, który jest jedynym śmiałkiem przebywającym na obszarze Korony Władzy, musi rzucić jedno Zaklęcie Rozkazu [...]" a co za tym idzie powinien wyrzucić Amulet i więcej z niego nie korzystać.
Może pojawi się coś na ten temat w FAQ do nowej edycji.


Nemomon napisał/a:

Co do Tratwy, to jak mnie pamięć nie myli, to chyba w FAQ do 4th Ed. było napisane, iż nie można jej posiadać &c, więc nie działają na nie wszelkie efekty. Ona jest tylko po to, by wiadomo było, w której kolejności trza ją badać oraz tylko po to, by przenieść się z jednej Krainy do drugiej. Znajdę odpowiedni paragraf, to zapodam.


W 4.5 inaczej jest to interpretowane (przynajmniej we wstępnych ustaleniach): http://new.fantasyflightg...d=1&efidt=24313
Także znowu nowy FAQ się kłania :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

8janek8 napisał/a:
Nemomon napisał/a:

Rozmawiałem wczoraj z Jonem na ten temat i jednak doszliśmy do podobnego, acz innego wniosku. Pierwej na każdym obszarze, który nie wymaga ciągnięcia kart, badasz znajdujące się na nim karty, a następnie sam obszar. Innymi słowy musisz odrzucić Amulet, rzucić czar Rozkaz, następnie (w następnej turze) możesz go zabrać. Innymi słowy, jeżeli chcesz zachować Amulet, to możesz rzucać czar Rozkaz raz na dwie tury. Jakie to ma znaczenie? Ano takie, że od 4th Revised Edition czary działają niezależnie od krainy, więc ktoś może być w Zewnętrznej Krainie i rzucić na Ciebie Przypadek, zamieniając Ciebie w Żabę. Gdyby Amulet pozwalał na rzucanie Rozkazu, to Poszukiwacz na Koronie Władzy byłby niepokonany (of course, dopóki byłby sam).


To rzucanie co 2 tury nie bardzo się godzi (jak dla mnie) z ogólnymi zasadami gry. W końcu instrukcja mówi wyraźnie: "Poszukiwacz, który jest jedynym śmiałkiem przebywającym na obszarze Korony Władzy, musi rzucić jedno Zaklęcie Rozkazu [...]" a co za tym idzie powinien wyrzucić Amulet i więcej z niego nie korzystać.
Może pojawi się coś na ten temat w FAQ do nowej edycji.


Godzi się. Instrukcja Korony Władzy mówi, że musisz rzucać czar Rozkaz. Jeżeli z jakichkolwiek powodów tego nie możesz zrobić, to nie robisz. Innymi słowy, obszar Korony Władzy nigdy Ciebie nie zmusi do odrzucenia jakiegoś Przedmiotu wbrew Twojej woli.

8janek8 napisał/a:
Nemomon napisał/a:

Co do Tratwy, to jak mnie pamięć nie myli, to chyba w FAQ do 4th Ed. było napisane, iż nie można jej posiadać &c, więc nie działają na nie wszelkie efekty. Ona jest tylko po to, by wiadomo było, w której kolejności trza ją badać oraz tylko po to, by przenieść się z jednej Krainy do drugiej. Znajdę odpowiedni paragraf, to zapodam.


W 4.5 inaczej jest to interpretowane (przynajmniej we wstępnych ustaleniach): http://new.fantasyflightg...d=1&efidt=24313
Także znowu nowy FAQ się kłania :)


Fakt, myślałem, że to pozostaje po staremu, jednak myliłem się.

Kod:
Q. With the new rules for building a Raft in the Forest or the Woods, does the Raft become one of your Objects until you use it on the following turn? In other words, it becomes your Object and counts towards your Object limit until the start of your next turn. If this is the case, can another Character take the Raft from you if they defeat you in battle or psychic combat (they can keep it until the start of their next turn)?

A. You are correct on all accounts.

This answer comes directly from John Goodenough at FFG.


Cóż, nowy FAQ się kłania...... :)
 
 
Smiehó

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Wioska (Warszawa)
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Cytat:

Walka przebiega między nimi normalnie. Innymi słowy, mogą stosować wobec siebie umiejętności, mogą ich atakować wręcz, mogą zabierać im Przedmioty miast p. Wytrzymałości, jak również przegrani mogą bronić się pancerzem &c. Często jedyną szansą na wygranie z przeciwnikiem jest okradzenie jego z najlepszych Przedmiotów (np. Runicznego Miecza, Zbroi &c), a dopiero powolne zabieranie punktów Wytrzymałości.

Należy w takim razie mieć nadzieję, że karta "Golden Statue" jest odpowiednio przystosowana do gry. Nie pamiętam jak wyglądała sprawa w MiMie 2.0, ale czy nie dochodziło tam do absurdalnych sytuacji, kiedy dwóch graczy wymieniało się tym przedmiotem na obszarze korony?

I jeszcze jedna rzecz:

Czy możliwa jest sytuacja, gdy spotykamy 2ch wrogów wymagających 2ch starć (jeden walczy fizycznie, drugi psychicznie) i unikamy starcia z jednym z nich?
W partii rozegranej niedawno za pomocą niewidzialności uniknąłem spotkania ze smokiem, ale z cieniem chciałem walczyć.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Cytat:
Czy możliwa jest sytuacja, gdy spotykamy 2ch wrogów wymagających 2ch starć (jeden walczy fizycznie, drugi psychicznie) i unikamy starcia z jednym z nich?
W partii rozegranej niedawno za pomocą niewidzialności uniknąłem spotkania ze smokiem, ale z cieniem chciałem walczyć.


I prawidłowo, masz taką możliwość.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12