galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Chyba graliśmy/gramy w dwie różne gry. O do kiedy to można zachować kartę Poltergeista po przekroczeniu Rwącej Rzeki? Od kiedy to ktoś przy pomocy Mesmeryzm zabierał by wiedźmę, błazna czy też wcześniej wspomnianego złośliwego ducha? Litości... :cry: :wink:
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Kufir napisał/a:
Chyba graliśmy/gramy w dwie różne gry. O do kiedy to można zachować kartę Poltergeista po przekroczeniu Rwącej Rzeki? Od kiedy to ktoś przy pomocy Mesmeryzm zabierał by wiedźmę, błazna czy też wcześniej wspomnianego złośliwego ducha? Litości... :cry: :wink:


Widzisz, ja wciąż mam myślenie nastawione na drugą edycję, aczkolwiek sprawdziłem i faktycznie w dwójce też trza go odrzucić. Mea culpa. Niemniej jednak nie rozmawiamy tutaj o opłacalności danego manewru, ile o samej możliwości. Sam wiesz doskonale, że wedle zasad przechodząc z Wioski na Pola także przechodzimy przez most, czyżbyśmy więc w ten sposób też go tracili? Na karcie jest przecie napisane w nawiasie o przechodzeniu mostem i bynajmniej nie wymieniają którym. Co do samej zasadności kradzieży Poltergeista, to możliwość poruszania się o jedno pole (zawsze) może być o wiele bardziej przydatne (np próba dojścia do przedmiotów/przyjaciół pozostawionych przez innego poszukiwacza) niż np. próba dojścia tam poprzez rzut kostką.
 
 
Serenicus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Ja się zastanawiam po co w ogóle ta debata. Żeby móc grać w grę, potrzebna jest instrukcja i to ona mówi nam co wolno, a co nie. A w tym przypadku wszystko jest jasne. Poltergeist traktowany jest jako przyjaciel ( samo pojawienie się tej nazwy na jego karcie coś mówi ) i faktycznie tym przyjacielem jest. Czyli można go stracić na zasadach identycznych jak każdego innego przyjaciela plus możliwości napisane na karcie. I powołując się na logikę, panowie, co ma piernik do wiatraka? Poltergeist jest raczej niepowołanym przyjacielem, ale co z tego? To i tak JEST przyjaciel. Gramy w grę, a w niej rządzą następujące zasady. Jedne bardziej, drugie mniej logiczne. Gdybyśmy wszystko rozpatrywali pod kątem logiki, to MiM już dawno przestałby być grywalny.
I jdruga sprawa. Nie rozumiem frustracji z obu stron. Panowie dajcie na luz to tylko gra. Na dobrą sprawę każdy będzie grać "po swojemu", więc zabawę w przeciąganie liny na swoją stronę zostawmy dzieciom.
Pozdrawiam.

PS. Ja osobiście w sytuacji kiedy przechodziłem z wioski na pola odrzucałem Poltergeista. Most mały bo mały ale jest :)
 
 
Aribald
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Chyba nam tu ponownie umknęła istota problemu. Na polu WIEŻA WAMPIRA jest wyraźnie napisane... że za każdego odrzuconego przyjaciela odejmujemy 1 punkt życia. Tyle, że my nie mamy prawa odrzucić karty POLTERA. Jej odrzucenie jest obwarowane spełnieniem określonej czynności.
Wiec nie tylko logika, ale również pełna zgoda z zasadami.
Ostatnio zmieniony przez Aribald Sob 13 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Cytat:
PS. Ja osobiście w sytuacji kiedy przechodziłem z wioski na pola odrzucałem Poltergeista. Most mały bo mały ale jest


Naturalnie, przecież przekraczamy rzekę więc kartę odrzucamy.

Po co ta debata? Ano po to aby poznać opinie innych graczy, w kwestiach spornych tyle opinii ilu graczy, czasami ktoś mnie przekona do swojej interpretacji tej zasady, czasami to ja kogoś przekonam. Generalnie dyskusja na forum być powinna :)

Cytat:

Chyba nam tu ponownie umknęła istota problemu. Na polu WIEŻA WAMPIRA jest wyraźnie na pisane... że za każdego odrzuconego przyjaciela odejmujemy 1 punkt życia. Tyle, że my nie mamy prawa odrzucić karty POLTERA. Jej odrzucenie jest obwarowane spełnieniem określonej czynności.
Wiec nie tylko logika, ale również pełna zgoda z zasadami.


Innymi słowy, patrz instrukcja str. 15. ZŁOTE ZASADY
Ostatnio zmieniony przez Kufir Sob 13 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aribald
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Jestem również zdania, że zaklęciem Mesmeryzmu można POLTERA odebrać. Jeszcze się z taką sytuacją nie spotkałem. Ale jeśli ktoś ma ochotę, to przy pomocy odpowiedniej magii może mi go odebrać... tutaj nie tylko nie ma żadnego konfliktu zasad i sprzeczności, literalnie obowiązują zasady jak w przypadku każdego innego Przyjaciela.
Ostatnio zmieniony przez Aribald Sob 13 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Aribald napisał/a:
Jestem również zdania, że zaklęciem Mesmeryzmu można POLTERA odebrać. Jeszcze się z taką sytuacją nie spotkałem. Ale jeśli ktoś ma ochotę, to przy pomocy odpowiedniej magii może mi go odebrać...


OK, w sumie racja.

Serenicus
i dzięki tej debacie właśnie zostałem przekonany do nowej interpretacji pewnej mało spotykanej sytuacji. A więc jestem doświadczenie do przodu i o to chodzi! :)
 
 
Serenicus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Aribald napisał/a:
Chyba nam tu ponownie umknęła istota problemu. Na polu WIEŻA WAMPIRA jest wyraźnie na pisane... że za każdego odrzuconego przyjaciela odejmujemy 1 punkt życia. Tyle, że my nie mamy prawa odrzucić karty POLTERA. Jej odrzucenie jest obwarowane spełnieniem określonej czynności.
Wiec nie tylko logika, ale również pełna zgoda z zasadami.


Nie chcę wdawać się w polemikę bo ona do niczego i tak nie doprowadzi. Zarówno Ty jak i ja będizemy grać jak do tej pory. Jednakże Tobie też umknął jeden szczegół. Kim jest polter jak nie przyjacielem? Czyli wszystko zgodnie z zasadami.

Jestem naprawde za tym byc dac sobie juz spoko dalszym dyskusjom. Sa dwa obozy i kazdy opowie sie po ktorejs ze stron i to sie nie zmieni, wiec po co strzepic jezyk?
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

-------> patrz instrukcja str. 15. ZŁOTE ZASADY (zakazy) <-------
 
 
Serenicus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

A faktycznie. Mój błąd :) Wybaczcie za zamieszanie.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

To jest nadinterpretacja. Na karcie Poltergeista nie jest napisane, ze to jedyny sposób się jego pozbycia. Więc nie można tego traktować jako zakaz. Poza tem, text: "musisz go zabrać ze sobą" oznacza jedynie, że nie można go odłożyć na obszarze, ale wszelkie inne zasady obowiązujące przyjaciół obowiązują i jego.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Myślę, że doszliśmy do sedna:
Q: Czy jedyny sposób w jaki można stracić Przyjaciół z Numerem Spotkania "1" to ten opisany na ich kracie?
A: Nie. Przede wszystkim Poszukiwacz, który jest w posiadaniu takiego Przyjaciela nie ma możliwości pozbycia się go z własnego wyboru. Przy tym należy się zastosować do zasad w następującej kolejności: 1. Zasada zawarta na karcie Przygody; 2. Zasady zawarte w instrukcji dotyczące Przyjaciół.

I coś w tym stylu proponuję wrzucić do FAQ.
 
 
miguel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Gru, 2008   

Witam,

po pierwszych grach w Talizman mam kilka pytań, będę wdzięczny za odpowiedź:

1. czy z pomocą Mesmeryzmu można odebrać talizman poszukiwaczowi znajdującemu się w wewnętrznym kręgu?
2. czy jeżeli wrogowie napotkani na jednym obszarze mają różne liczby spotkań to walczy się z nimi jednocześnie (tz. sumuje siłę/moc i rzuca kostką tylko raz) czy też po kolei, według ich liczb?
3. czy przy przechodzeniu prób w wewnętrznym kręgu (np. w kopalni) sumuje się całkowitą cechę poszukiwacza (czyli wraz z bonusami wynikającymi z przedmiotów/przyjaciół) czy też tylko wartość posiadanych żetonów danej cechy?
4. czy Czarownica może odebrać przyjaciela innemu poszukiwaczowi także gdy to on wszedł na obszar, na którym się znajdowała czy też tylko w sytuacji gdy ona sama inicjuje spotkanie?
5. czy będąc na obszarze korony władzy zawsze muszę atakować znajdującego się na niej innego poszukiwacza?

jeszcze raz z góry dzięki :)
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Gru, 2008   

miguel napisał/a:
Witam,

po pierwszych grach w Talizman mam kilka pytań, będę wdzięczny za odpowiedź:

1. czy z pomocą Mesmeryzmu można odebrać talizman poszukiwaczowi znajdującemu się w wewnętrznym kręgu?
2. czy jeżeli wrogowie napotkani na jednym obszarze mają różne liczby spotkań to walczy się z nimi jednocześnie (tz. sumuje siłę/moc i rzuca kostką tylko raz) czy też po kolei, według ich liczb?
3. czy przy przechodzeniu prób w wewnętrznym kręgu (np. w kopalni) sumuje się całkowitą cechę poszukiwacza (czyli wraz z bonusami wynikającymi z przedmiotów/przyjaciół) czy też tylko wartość posiadanych żetonów danej cechy?
4. czy Czarownica może odebrać przyjaciela innemu poszukiwaczowi także gdy to on wszedł na obszar, na którym się znajdowała czy też tylko w sytuacji gdy ona sama inicjuje spotkanie?
5. czy będąc na obszarze korony władzy zawsze muszę atakować znajdującego się na niej innego poszukiwacza?

jeszcze raz z góry dzięki :)


AD1: Nie możesz, ponieważ Mesmeryzmem możesz odebrać tylko Przyjaciela a nie Przedmiot. Aczkolwiek, możesz ten Czar rzucić na Poszukiwacza w Wewnętrznej Krainie.

AD2: Nie, Wrógów na Siłę pokonujesz w czasie walki zwykłej, Wrogów na Moc - w czasie walki psychicznej. Sumujesz tylko wtedy, gdy przeciwnicy posługują się jedynym i tym samym parametrem.

AD3: Sumuje się wszystkie bonusy, które otrzymujesz w dowolnym momencie gry. Jeżeli masz jakieś modyfikatory, które możesz uzyskać tylko w momencie wykonywania danej akcji (np w czasie walki), nie możesz ich dodać w Kopalni / Krypcie.

AD4: Nie, Zdolność Czarownicy jest jej zdolnością, więc może jej użyć tylko kiedy sama ją zainicjuje.

AD5: Tak, dopóki na Koronie Władzy znajduje się więcej Poszukiwaczy niźli jeden (czyli nie można rzucać spokojnie Czaru Rozkaz), wszyscy Poszukiwacze w swej kolejce muszą zaatakować innego Poszukiwacza, aż pozostanie tylko jeden.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Gru, 2008   

Co z umiejętnością Minstrela dotyczącą oczarowywania zwierząt?
Tzn. Mamy ją interpretować tak iż, oczarowaliśmy przykładowo węża Siła 4. Dołączą on do naszych przyjaciół i podczas walki dodaje swoją siłę do naszej. I tutaj pytanie, ten przyjaciel po takiej walce odchodzi (odrzucamy kartę na bok , tak samo jak robimy ze wskrzeszonymi potworami Ghoula) czy taki oczarowany przyjaciel pozostaje z nami dalej aby wiernie nam służyć w następnych walkach ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 14