galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

narcoser napisał/a:
Hej, mam Horror w Arkham od wczoraj i przerastają mnie w kilku kwestiach zasady tejże gry. Wylosowałem kartę mitów o treści: "Straszliwy Eksperyment (pogłoska) Kiedy ta karta wchodzi do gry, umieść na niej 5 żetonów potworów z puli. Podczas fazy Spotkań w Arkham każdy z graczy, będąc na ulicach Uniwersytetu Miskatonic, może walczyć z jednym lub z większą liczbą tych potworów. (...) Trwały efekt: Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy umieścić na tej karcie 1 żeton potwora z puli"

Pytanie 1:

Jeśli gramy w dwójkę, możemy iść w to miejsce 5ciu potworów i skumulować siły i je wybić? można tak? czy jak pójdę w pojedynkę i zabiję jednego potwora to ma to sens? od następnej tury dodaje się +1 kolejny i tak w koło aż do łącznej ich liczby 8 :/

Jedyne skumulowanie sił - to podzielić się potworami. Ale jak pójdziecie tam we 2 to tracicie tury niepotrzebnie. Musicie tak się dzielić zadaniami żeby zdążyć pieczętować przed przebudzeniem przedwiecznego :)
narcoser napisał/a:

Pytanie 2:

Jeśli walczę z potworem na otwartym portalu i wygram, to od razu jestem wciągany do innych światów?

Tak. Jak wchodzisz na bramę do innych światów - najpierw walczysz/unikasz potwora, który na tej bramie 'stoi'. Wyjątek - jeżeli jesteś na jakimś obszarze i w skutek karty spotkania/mitów otwiera się brama - 'mijacie' się z potworem, ty odrazu bez walki wchodzisz w otwierającą się bramę a potwór z niej wychodzi.
 
     
Mortalo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

narcoser napisał/a:
Hej, mam Horror w Arkham od wczoraj i przerastają mnie w kilku kwestiach zasady tejże gry. Wylosowałem kartę mitów o treści: "Straszliwy Eksperyment (pogłoska) Kiedy ta karta wchodzi do gry, umieść na niej 5 żetonów potworów z puli. Podczas fazy Spotkań w Arkham każdy z graczy, będąc na ulicach Uniwersytetu Miskatonic, może walczyć z jednym lub z większą liczbą tych potworów. (...) Trwały efekt: Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy umieścić na tej karcie 1 żeton potwora z puli"

Pytanie 1:

Jeśli gramy w dwójkę, możemy iść w to miejsce 5ciu potworów i skumulować siły i je wybić? można tak? czy jak pójdę w pojedynkę i zabiję jednego potwora to ma to sens? od następnej tury dodaje się +1 kolejny i tak w koło aż do łącznej ich liczby 8 :/

Możesz od razu wybić wszystkie potwory z karty, jeśli oczywiście nic strasznego nie wypadło. Warto się podzielić jeśli któreś z potworów jednemu graczowi nie podpasują, a znowu inne drugiemu (odporności, trudniejszy test przerażenia, itd.).
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

troche to bez sensu.
po pierwsze tak jak napisal espanoles: w takim momencie niepotrzebnie sie traci tury.
po drugie, nie ma takiej mozliwosci, ze wchodzisz na pole i wybierasz sobie z czym bedziesz walczyl. walczysz z wszystkim. jesli z czyms nie chesz to musisz unikac a tu nie masz pewnosci, ze test uniku sie powiedzie, ergo i tak dostaniesz obrazenia (a pozniej walka czyli szansa na to, ze dostaniesz dwa razy wiecej obrazen)
o ile mnie pamiec nie myli to wchodzac na pole z potworem od razu dochodzi do spotkania.
tak wiec dopiero jak ty juz rozegrasz swoja ture ruchu (i zakonczysz swoje walki) to dopiero wtedy drugi gracz bedzie mogl sie przemiescic na to samo pole i dobic reszte. czyli jeden badacz i tak bedzie musial przyjac czesc obrazen na klate.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

Morsereg napisał/a:
troche to bez sensu.
po pierwsze tak jak napisal espanoles: w takim momencie niepotrzebnie sie traci tury.
po drugie, nie ma takiej mozliwosci, ze wchodzisz na pole i wybierasz sobie z czym bedziesz walczyl. walczysz z wszystkim. jesli z czyms nie chesz to musisz unikac a tu nie masz pewnosci, ze test uniku sie powiedzie, ergo i tak dostaniesz obrazenia (a pozniej walka czyli szansa na to, ze dostaniesz dwa razy wiecej obrazen)

Akurat w przypadku tej jednej karty można walczyć z tyloma z iloma się chce (bez unikania)

KARTA MITÓW napisał/a:

Straszliwy Eksperyment
Pogłoska
Kiedy ta karta wchodzi do gry, umieść na niej 5 żetonów potworów z puli. Podczas fazy Spotkań w Arkham każdy z graczy, będąc na ulicach Uniwersytetu Miskatonic, może walczyć z jednym lub większą liczbą z tych potworów

Morsereg napisał/a:
o ile mnie pamiec nie myli to wchodzac na pole z potworem od razu dochodzi do spotkania.
tak wiec dopiero jak ty juz rozegrasz swoja ture ruchu (i zakonczysz swoje walki) to dopiero wtedy drugi gracz bedzie mogl sie przemiescic na to samo pole i dobic reszte. czyli jeden badacz i tak bedzie musial przyjac czesc obrazen na klate.


Walka z potworem automatycznie kończy ruch - więć już kiblujesz na jednym polu z potworem.
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

espanoles napisał/a:

Akurat w przypadku tej jednej karty można walczyć z tyloma z iloma się chce (bez unikania)

a to przepraszam.

Cytat:
Walka z potworem automatycznie kończy ruch - więć już kiblujesz na jednym polu z potworem.

to jest dokladnie to co napisalem. moze, niefortunnie uzylem slowa 'spotkanie'. chodzilo mi o spotkanie z potworem (walka) a nie o faze spotkan.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Może na początku wydać się to trochę skomplikowane, ale świetny schemat rozpisany krok po kroku. :idea:
5+ dla autora
niestety, jest to schemat tylko do podstawki (fajnie jakby ktoś go poprawił o Dunwich, Innsmouth i inne dodatki)




 
     
kegarx
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Pytanie. Czy zasada mówiąca o zmniejszeniu liczby graczy przy graniu z więcej niż jednym dodatkiem planszowym wpływa na ilość potworów pojawiających się w bramie?

Gram podstawkę + kingsport+ innsmouth w 5 graczy. Czy ilość potworów pojawiających się w bramie ma wynieść 1 czy 2?
 
     
Lunar
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

Obniżenie liczby graczy tyczy się wszystkich reguł, które utrudniałyby rozgrywkę ze względu na liczbę graczy. Więc także liczba pojawiających się potworów jest mniejsza. :)
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Lunar napisał/a:
Obniżenie liczby graczy tyczy się wszystkich reguł, które utrudniałyby rozgrywkę ze względu na liczbę graczy. Więc także liczba pojawiających się potworów jest mniejsza. :)

Za wyjątkiem, ustalania liczby graczy podczas walki z Przedwiecznym (ilość sukcesów potrzebnych do zdjęcia żetonu zagłady z toru przedwiecznego jest równa ilości badaczy).
 
     
Lunar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Mam pytanie ciekawskie.

Żetonami agentów z dodatku Uniwersytetu Miskatonic można zabijać potwory (agenci w fazie utrzymania dokonują starcia, potyczki, zasadzki).

Rozumiem, że można wydać 10 żetonów wskazówek w kilka osób na Wzgórzu Strażnika w Dunwich i automatycznie 5 dżentelmenów (jeden za 2 wskazówki) sprzątnie Koszmar z Dunwich, jeżeli się wybudzi? Rozumiem, że wtedy niestety nie ma czegoś takiego jak nagroda za jego ubicie :s
 
     
blow
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Cze, 2015   

Witam. Mam pytanie.
Posiadam w jednej ręce zaklęcie "Uśmiercenie" dające premię +6 do testów walki w drugiej ręce "bicz" +1do testów walki.
Oraz umiejętność "strzelec wyborowy" - po zakryciu mogę ponownie wykonać test walki.

Walczę z stworem i wykorzystuję zaklęcie oraz bicz, nie udaje mi się zdobyć sukcesu, wykorzystuję właściwość biczu, zakrywam kartę i ponawiam rzut jedną kością. Niestety znowu nie udaje mi się zdobyć sukcesu.
Czy jeżeli użyje umiejętności "strzelec wyborowy" to wykonuje ponownie test walki z użyciem zaklęcia i bicza czy nie? Bo jak by nie było, zostały te karty zakryte.
 
     
rafus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2015   

Podczas gry nasunęło nam się pytanie: czy test walki a waleczności to to samo? W polskim tłumaczeniu występują te dwa terminy.

Pytanie pojawiło się przy próbie zamknięcia bramy: czy gdy zamykamy bramę i wykonujemy test waleczności bierzemy pod uwagę przedmioty dające bonus do walki? Czasem to starsznie dużo daje...[/list]
 
     
demiurg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2015   

Test waleczności, a test walki to nie jest to samo. Test walki jest to specjalny test oparty na waleczności tzn. przedmioty dające bonusy do testu waleczności dają je również do testu walki. Natomiast przedmioty dające bonusy do testu walki nie dają ich do testu waleczności. Jest to opisane na str. 13 instrukcji "W grze występują cztery rodzaje specjalnych testów umiejętności: testy uników, testy przerażenia, testy walki i testy zaklęć..."
 
     
FoxFromTheBox
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2015   

Cześć. Jestem tutaj nowy, aczkolwiek śledzę mniej więcej na bieżąco rozwój forum. Mam głupie, żółtodziobowe pytanie i proszę o pomoc.

Jak odliczać Znaki z zapełnionego Toru Zagłady w trakcie fazy walki z Przedwiecznym?

Po raz pierwszy dotarłem do tego najbardziej przykrego fragmentu gry i... nie potrafiłem zrozumieć instrukcji. :???:

Rzecz dotyczyła w tym wypadku Cthulhu. Jego wartość walki wynosi -6.

Instrukcja opisuje:
Cytat:
Gracze powinni zapisywać całkowitą liczbę sukcesów, które uzyskali jako grupa. Gdy tylko zgromadzą liczbę sukcesów równą liczbie graczy lub wyższą (na przykład, 4 lub więcej sukcesów na grze na 4 graczy), usuwają 1 żeton zagłady z toru zagłady Przedwiecznego, a następnie odejmują taką samą liczbę sukcesów od sumy uzyskanych sukcesów (w tym przypadku 4 sukcesy).


Zrozumiałem to w ten sposób:
1. Każdy z graczy musi zdać test walki -6, aby odnieść sukces. Graczy było 3.
2. Ja wylosowałem 2 sukcesy, moja dziewczyna 2, kumpel 1. Łącznie 5 (więc spełniliśmy zasadę liczbie graczy lub wyższą).
3. Zdecydowaliśmy się usunąć pierwszy Znak z Toru Zagłady.
4. Co dalej????

Serio. Może jestem zbyt głupi na tę grę, ale totalnie nie rozumiem dalszej części instrukcji. Czy jesteście w stanie wytłumaczyć dalsze kroki w jak najbardziej chłopski i prozaiczny sposób? Błagam! :oops:
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2015   

Czołem. Instrukcja tłumaczy sprawę w dość zawiły sposób. Sukcesy badaczy się sumują. "Niewykorzystane" sukcesy nigdy nie przepadają, mogą przechodzić nawet na kolejne rundy walki. Jak tylko uzbiera się tyle sukcesów, ilu jest badaczy, wykorzystuje się te sukcesy do zdjęcia żetonu.

Czyli już w momencie, gdy twoja dziewczyna uzyskała 2 sukcesy, ściągacie żeton zagłady, a 1 sukces przechodzi dalej. Po rzucie kumpla macie 2 sukcesy, które przejdą dalej, ale w międzyczasie Cthulhu was atakuje i zmniejsza wam maksymalną poczytalność/wytrzymałość oraz dokłada żeton na tor zagłady. Tak więc niewesoło, po całej rundzie jesteście jedynie 2 sukcesy do przodu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 14