galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatki nieoficjalne zrobione przez fanów
Autor Wiadomość
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

Cyryl15 napisał/a:
Jestem wielkim fanem serialu "Z archiwum X" i fajnie by było gdyby można było popełnić mały anachronizm i wcielić się w postacie Muldera i Scully jako Badaczy z lat 20.

No to jest nas 2 :)
Masz tutaj coś na zachętę (o ile jeszcze tego nie znalazłeś):

http://www.boardgamegeek.com/filepage/27405
http://www.boardgamegeek.com/filepage/27406
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

Scully i Mulder sprawdziliby się doskonale, ale chyba warto je bardziej wystylizować na lata 20. W serialu tym przewinęło się jeszcze kilka ciekawych postaci: trzech geeków z redakcji "Wolnego strzelca" oraz pisarz- detektyw który też momentami pojawiał się w innym serialu Cartera: "Millenium". Razem z jego bohaterem, Frankiem Blackiem, grupa ta stanowi bogate źródło inspiracji. Wydaje mi się, że był jakiś alternatywny odcinek, który przedstawiał śledztwo w jakimś wcześniejszym okresie niż główny wątek.
Również serial "Twin Peaks" można wykorzystać jako studnie pomysłów na badaczy czy karty mitów: pogłoska "Kto zabił Laurę Palmer?" Cały problem w tym, żeby utrzymać klimat opowiadań HPL.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

poooq napisał/a:
Wydaje mi się, że był jakiś alternatywny odcinek, który przedstawiał śledztwo w jakimś wcześniejszym okresie niż główny wątek.

Odcinek "Triangle", którego akcja toczyła się głównie na statku przejętym przez nazistów, czyli trochę "późno" jak na AH. Ale niektóre sprawy podchodziły pod klimat gry.

Sorry za OT.
 
 
Cyryl15
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

Wielkie dzięki za linki, miło wiedzieć że są też inni miłośnicy nawiedzonych agentów. Jak sądzę Mulder z jego wiarą w zjawiska nadprzyrodzone i Obcych doskonale by się w Arkham odnalazł, a Scully mogła by jak zwykle wszystko negować z naukowego punktu widzenia. Te ich cechy można by wykorzystać przy określaniu specjalnych zdolności (Wiara kontra Nauka). Zgadzam się z Pooqiem, że postacie musiałyby oczywiście pasować do epoki, w której dzieje sie akcja opowiadań H.P.L. Zresztą FBI założono około roku 1908 więc mogliby już spokojnie działać, wyposażeni w taki sprzęt jaki wówczas był dostępny. Można więc stworzyć nie tylko karty postaci ale także karty przedmiotów powszechnych, karty miejsc i zdarzeń tak żeby zbudować jakiś sensowny scenariusz. Wzmianki o agentach rządowych i federalnych można też odnaleźć w opowiadaniu "Widmo nad Insmouth" gdzie przybywają zaalarmowani niepokojącym sprawozdaniem głównego bohatera. Jednym słowem wszelkie propozycje i sugestie mile widziane i pamiętajcie Trust No One!!!
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Maj, 2009   

No to ruszam z kolejną inicjatywą:
zauważyłem, że elementem najbardziej "zużywającym" się podczas rozgrywek w "AH" są karty spotkań, i nie chodzi mi tu bynajmniej o wycieranie się farby drukarskiej... Po kilkunastu grach zapoznajemy się z wydarzeniami niezależnymi, zaczynają się one powtarzać, nie ma efektu zaskoczenia... Dlatego rzucam hasło: wymyślamy własne eventy! Na pewno każdy coś tam sobie w głowie myśli, wyobraża spotkania w Nienazwanym albo Banku Arkham... Podzielcie się własnymi, autorskimi pomysłami, jak zbierze się ich trochę, upchnie się je na karty i udostępni do druku... Z doświadczenia przy Złotym Skarabeuszu wiem, że wspólna, kolektywna inwencja jest o wiele skuteczniejsza, niż jednoosobowa dłubanina...
I jak się wam podoba taki projekt?
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Maj, 2009   

Jak na razie odzew jest marny, ale nic to, na zachętę udostępniam komplet 36 przetłumaczonych kart spotkań z dodatku "CotGS PL". Jako pliki .eon oczywiście. Żeby je drukować musimy zainstalować sobie programik Strange Eons. Następne w kolejności będą karty sprzymierzeńców, dnia/nocy oraz Przedmiotów z Wystawy. Życzę miłej zabawy, mocnych nerwów i czekam na Wasze opinie...

spotkania w Arkham
karty dnia/nocy
sprzymierzeńcy
przedmioty z Wystawy
przedmioty powszechne
przedmioty unikatowe
umiejętności

edit:
Kilka dni temu, bodajże na stronie FFG, znalazłem projekt dwóch kart "mechanicznych": twardego błogosławieństwa i przekleństwa. Polegało to na tym, że przy błogosławieństwie każdy sukces na kościach był liczony podwójnie, przy klątwie, na odwrót, trzeba było wyrzucić dwa sukcesy na kościach żeby osiągnąć jeden sukces w grze. Co myślicie o takich rewolucjach? Skąd można by było otrzymać takie "dary"? Jak je nazwać?
Ostatnio zmieniony przez poooq Pon 08 Cze, 2009, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Maj, 2009   

poooq napisał/a:
edit:
Kilka dni temu, bodajże na stronie FFG, znalazłem projekt dwóch kart "mechanicznych": twardego błogosławieństwa i przekleństwa. Polegało to na tym, że przy błogosławieństwie każdy sukces na kościach był liczony podwójnie, przy klątwie, na odwrót, trzeba było wyrzucić dwa sukcesy na kościach żeby osiągnąć jeden sukces w grze. Co myślicie o takich rewolucjach? Skąd można by było otrzymać takie "dary"? Jak je nazwać?
Diablo mocne karty :? Taka klątwa to niemalże wyłączenie badacza z gry. Rewolucje to dobra rzecz i na pewno znajdą się fani wprowadzenia takich siekier do rozgrywki, jednak ekstremalne rozwiązania powinny mieć moim zdaniem jakieś mocne ograniczenia, żeby nie postawić rozgrywki na głowie. Takie karty błogosławieństwa/przekleństwa na pewno nie powinny się trafić w taliach Dzielnic bo pojawiałyby się za często, powinny być ograniczone liczbowo (jak Znaki Starszych Bogów), tak że najlepsze rozwiązanie to chyba jakaś karta pogłoski.

Pomysł z nowymi kartami Dzielnic mi się podoba, obiecuję że jakieś pomysły podrzucę, jak tylko przysiądę na jakąś dłuższą chwilę, zastanowię i spiszę pomysły ;)
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Maj, 2009   

Co do kart "twardego" błogosławieństwa i klątwy: otrzymywałoby się je albo na skutek pobłogosławienia badacza z błogosławieństwem lub przekleństwa postaci przeklętej, czyli w rzeczywistości dwie karty błogosławieństwa lub klątwy wymieniałoby się na jedną "twardą". W fazie utrzymania oczywiście obowiązywałby test, przy rzucie 1 lub 2 karta byłaby odrzucana (traciłoby się oba błogosławieństwa/klątwy). Karta przeciwna również odrzucała by kartę twardą.
Te karty można by było otrzymać tylko na skutek ponownego błogosławieństwa/klątwy. Nie zdarza się to aż tak często, a urozmaiciłoby grę...
W jednej grze, tylko jeden gracz w danym momencie, mógłby być pod takim wpływem.
Twarde karty mogłyby łączyć się z dotychczasowymi (ekstremalne przypadki: każdy sukces przy wyniku 4, 5 i 6 liczy się podwójnie/ żeby osiągnąć 1 sukces potrzebne są dwie 6... trudne, ale możliwe).
Twarde błogosławieństwo ma na razie nazwę "Uświęcenie" a klątwa "Anatema".



Grafiki oczywiście do wymiany...
 
 
Cyryl15
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Maj, 2009   

Karty do "CotGS PL" są świetne. Z niecierpliwością oczekiwać będę na resztę kart, tak by móc zagrać w dodatek. Widać ogrom włożonej pracy... Wyrazy szacunku naprawdę kawał dobrej roboty. Im więcej AH będzie miało takich graczy jak Pooq tym lepiej system będzie się rozwijał. Ja trochę dłubię przy kartach badaczy (Scully i Mulder), ale brakuje mi ciągle czasu. Jedynie wieczorami a wtedy nie raz "padam na ryj". No ale też się postaram, planuję 2 karty badaczy, karty spotkań, przedmiotów- jednym słowem taki mini dodatek zatytułowany : "Z Archiwum X - Dziwny przypadek Beniamina Marsha".
Jeszcze słowo o technikaliach., Jak drukujesz karty z dodatku "CotGS PL"? To znaczy na zwykłej laserówce (kolor?), jakiego papieru używasz? Chciałbym żeby karty jakościowo były dobre, a o to trudno. Prawdę mówiąc mam kolegę pracującego w drukarni i korci mnie żeby z nim o tym pogadać. Idealnie by było gdyby karty z dodatku nie różniły się zbytnio od tych z podstawki. dam znać jak dowiem się czegoś więcej. W moim dodatku chciałbym w karty wkomponować logo "X" na okładkach kart spotkań, badaczy i tak dalej.
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Maj, 2009   

Kolejna porcja zlokalizowanych kart z dodatku "CotGS PL". Dziś są to karty przedmiotów z egipskiej Wystawy .
 
 
Pan P
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Maj, 2009   

Moglbys podac linka do tego programu ?
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   

strona
instalka

Porcja stuffu z CotGS PL:
przedmioty powszechne (i po raz pierwszy: zadania dla badaczy!)
przedmioty unikatowe
umiejętności

A teraz cała czwórka Przedwiecznych mojego projektu:









Uff...
 
 
Tei-chan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Maj, 2009   

Super zrobieni Ci Jeźdźcy Apokalipsy - brawa dla Poooqa. Przy okazji fajne graficzki z czego pochodzą (zwłaszcza Wojna i Zaraz?).
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Cze, 2009   

Cyryl15 napisał/a:
Jak drukujesz karty z dodatku "CotGS PL"?

Po pierwszych próbach: papier półbłyszczący o gramaturze 250 g/m2;, na kolorowej drukarce laserowej drukuje dwie strony osobno, wycinam, sklejam (klej pentela), odpowiednio zaciskam używając brulionu w twardych okładkach oraz nogi fotela na którym siedzę, obcinam rogi karty lub ewentualne nierówności i czarnym markerem pociągam krawędzie: poprawia to wygląd samoróbki i ułatwia odnalezienie nieoficjalnych kart w talii a podczas losowania jest niewidoczne.

Cult of the Golden Scarab PL pdf część pierwsza.
40 mega, ponad sto kart.
Zagubione spotkania (str2-8 )



Smacznego.

A grafiki autorstwa Keitha Thompsona.
Ostatnio zmieniony przez poooq Czw 18 Cze, 2009, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Cyryl15
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Cze, 2009   

Pooq, nie wiem czy tylko u mnie ale w części 1 strony od 2 do 8 są puste. Nie wiem czy to jakaś pomyłka albo może mi komp szwankuje. Reszta jest O'K i fajnie wygląda, w formacie pdf można też wydrukować sobie te karty profesjonalnie w drukarni - ja mam tak zamiar zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 14