galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamykanie bramy z potworem
Autor Wiadomość
Jeny
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Paź, 2010   Zamykanie bramy z potworem

Witajcie, jestem nowa i już z pytaniami ;)

Otóż jak to jest z zamknięciem Bramy strzeżonej przez potwora? Jak wracam w Fazie Ruchu z Innego Świata i w Bramie jest potwór nie muszę z nim walczyć (str. 18 instrukcji), więc ta faza się kończy.

Potem, po Fazie Ruchu, jest Faza Spotkań, podczas której zamyka się Bramy. I tu pytanie - czy mogę zamknąć i ewentualnie zapieczętować bramę, w której jest potwór?

Jeśli tak - co się dzieje z potworem (na polu zapieczętowanym nie może być żadnych potworów) - wraca do puli, czy staje się trofeum?

Jeśli nie - z czego to wynika?

Będę wdzięczna za każdą sugestię :)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Paź, 2010   

Witaj :)

Na obszarze z pieczęcią nie mogą POJAWIĆ SIĘ (zmaterializować) potwory.
Zamknięcie/zapieczętowanie bramy nie usuwa potwora z obszaru (chyba że ma taki sam symbol jak usunięta właśnie brama)
Ponad to, jeśli potwór już przebywa w Arkham to może bez przeszkód WEJŚĆ na obszar z pieczęcią (np Ogar z Tindalos).

Pieczęć nie niszczy potworów, po prostu zamienia obszar z niestabilnego w stabilny.
 
     
Jeny
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Paź, 2010   

Dzięki za szybką odp. ale chyba się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o taki scenariusz:
W fazie spotkań w Arkham wciąga mnie Brama do Innego Świata.
Podczas gdy jestem w Innym Świecie w Bramie, przez którą weszłam pojawia się potwór (np. poprzez spotęgowanie).
W kolejnej Fazie Ruchu, jak już zwiedzę Inny Świat, chcę wrócić do Arkham przez Bramę, w której jest teraz potwór.
Zgodnie z instrukcją w Fazie Ruchu, w której wracam, nie walczę z potworem.
Przychodzi Faza Spotkań i … no właśnie – czy mogę teraz zamknąć i zapieczętować Bramę (potwór nadal w niej jest, bo jego fazy ruchu jeszcze nie było)? Jeśli tak – co wtedy w potworem?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Paź, 2010   

Potwory nie siedzą w bramie tylko na obszarze ;) Jak napisałem wcześniej, zamknięcie bramy nie usuwa potwora z obszaru, potwór tam zostanie i w następnej turze, w fazie ruchu będziesz musiała albo go unikać, albo z nim walczyć.
 
     
Jeny
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Hmmm, a jeśli po zamknięciu Bramy będę ją mogła od razu zapieczętować Wskazówkami, to potwór przecież powinien zniknąć. Nie może być przecież potwora na polu zapieczętowanym... :roll:
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Na to pytanie odpowiedziałem na samym początku tego wątku...

INSTRUKCJA str. 18 napisał/a:
do końca gry na tym obszarze nie mogą się już otworzyć
nowe bramy, nie mogą się też pojawić potwory.
"Pojawić się" to nie to samo co "być". Na obszarze z pieczęcią potwory nie mogą się POJAWIAĆ (czyli przez lokację z pieczęcią do Arkham nie mogą wtargnąć nowe stwory)

Niektóre lokacje są niestabilne (czerwony symbol nad obszarem) Oznacza to, że w takich miejscach granica między naszym światem a innymi wymiarami jest cieńsza. Sprawia to, że stwory z innych światów mogą tam przedrzeć się do naszej rzeczywistości, albo mogą nawet powstać trwałe portale w postaci bram. Znak Starszych Bogów powoduje, że granica między światami staje się grubsza, wzmacnia ją, przez co nowe potwory nie mogą się już wedrzeć do naszego świata ani nie mogą otworzyć się nowe bramy, w miejscu zabezpieczonym taką pieczęcią. Nie wpływa on jednak w żaden sposób na stwory które już są w Arkham.

Znak Starszych Bogów to nie jest granat czy karabin, nie niszczy potworów, nie odgania ich, po prostu PIECZĘTUJE przejście między wymiarami.
 
     
Sigismond
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Ciekawe uzasadnienie:)

Rozumiem, że Ogar nie "pojawia się", tylko "rusza się" na obszar z pieczęcią i dlatego może tak zrobić, tak?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Dokładnie tak :)

Jak ktoś oglądał Star-Trek, to tam były takie urządzenia, które uniemożliwiały teleportację na jakiś obszar. W takich przypadkach drużyna teleportowała się gdzieś w pobliżu i wchodziła na taki obszar pieszo i zapewniam, że nie znikali z tego powodu. Znak Starszych Bogów działa na tej samej zasadzie ;)
 
     
Sigismond
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Widocznie Ogar, jako jeden z nielicznych stworów, oglądał Star Treka.;)
 
     
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

W Tindalos powtarzają właśnie pierwszy sezon z 66 roku... Strasznie warczy na Spock'a.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Kwi, 2012   

A ja pomyślałem sobie jedną rzecz. Czy uznając że Znak Starszych Bogów czyni z obszaru niestabilnego stabilny to czy w takim układzie winniśmy uznać że potwory drapieżne nie powinny wkraczać na taki zapieczętowany obszar na którym przebywa badacz?


A apropos Ogara z Tindalos to dla ścisłości fabularnej też nie powinien ;) . Wszak Ogar przemieszcza się nie fizycznie ale jakoby teleportuje się pojawiając się w kątach. :D
 
     
Sandking
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   

Ja czasem stosuję home rule co by nieco grę ułatwić, że potwór znajdujący się na zamkniętej bramie zawsze schodzi. Od strony fabularnej ma dla mnie też więcej sensu :]
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Maj, 2012   

Potwory nie mogą się pojawić na zapieczętowanych obszarach, ale mogą na nie wkroczyć. Jest to zapisane w instrukcji.
 
     
JoeFrasier
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Maj, 2012   

A ja mam takie pytanie...

Horror w Arkham podstawka + Wioska Dunwich, na zapieczetowanym obszarze stoi pani naukowiec, ktora z racji swoich zdolnosci "chroni" obszar przed pojawianiem sie na nim pieczeci i potworow... w fazie mitow nastepuje rozerwanie pieczeci, na polu, na ktorym stoi pani naukowiec. Czy dochodzi do rozerwania ? Naturalnie brama i potwor, pojawic sie nie moga, ale co z istniejaca pieczecia ?
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Maj, 2012   

Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Z treści instrukcji Dunwich str.6:

"Rozerwanie bramy działa w taki sam sposób jak normalna karta Mitów, jednakże, jeśli na wskazanym obszarze znajduje się żeton Znaku Starszych Bogów, brama rozrywa te mistyczne osłony i usuwa ten żeton z planszy. Następnie na takim obszarze otwiera się brama i pojawia się potwór."

Moim zdaniem, karta Mitów powoduje rozerwanie pieczęć, ale dzięki temu, że na obszarze znajduje się Naukowiec nie otwiera się nowa brama i nie pojawia potwór.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13