 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zamykanie bramy z potworem |
Autor |
Wiadomość |
Jeny [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Paź, 2010 Zamykanie bramy z potworem
|
|
|
Witajcie, jestem nowa i już z pytaniami
Otóż jak to jest z zamknięciem Bramy strzeżonej przez potwora? Jak wracam w Fazie Ruchu z Innego Świata i w Bramie jest potwór nie muszę z nim walczyć (str. 18 instrukcji), więc ta faza się kończy.
Potem, po Fazie Ruchu, jest Faza Spotkań, podczas której zamyka się Bramy. I tu pytanie - czy mogę zamknąć i ewentualnie zapieczętować bramę, w której jest potwór?
Jeśli tak - co się dzieje z potworem (na polu zapieczętowanym nie może być żadnych potworów) - wraca do puli, czy staje się trofeum?
Jeśli nie - z czego to wynika?
Będę wdzięczna za każdą sugestię |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Paź, 2010
|
|
|
Witaj
Na obszarze z pieczęcią nie mogą POJAWIĆ SIĘ (zmaterializować) potwory.
Zamknięcie/zapieczętowanie bramy nie usuwa potwora z obszaru (chyba że ma taki sam symbol jak usunięta właśnie brama)
Ponad to, jeśli potwór już przebywa w Arkham to może bez przeszkód WEJŚĆ na obszar z pieczęcią (np Ogar z Tindalos).
Pieczęć nie niszczy potworów, po prostu zamienia obszar z niestabilnego w stabilny. |
|
|
|
 |
Jeny [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Paź, 2010
|
|
|
Dzięki za szybką odp. ale chyba się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o taki scenariusz:
W fazie spotkań w Arkham wciąga mnie Brama do Innego Świata.
Podczas gdy jestem w Innym Świecie w Bramie, przez którą weszłam pojawia się potwór (np. poprzez spotęgowanie).
W kolejnej Fazie Ruchu, jak już zwiedzę Inny Świat, chcę wrócić do Arkham przez Bramę, w której jest teraz potwór.
Zgodnie z instrukcją w Fazie Ruchu, w której wracam, nie walczę z potworem.
Przychodzi Faza Spotkań i … no właśnie – czy mogę teraz zamknąć i zapieczętować Bramę (potwór nadal w niej jest, bo jego fazy ruchu jeszcze nie było)? Jeśli tak – co wtedy w potworem? |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Paź, 2010
|
|
|
Potwory nie siedzą w bramie tylko na obszarze Jak napisałem wcześniej, zamknięcie bramy nie usuwa potwora z obszaru, potwór tam zostanie i w następnej turze, w fazie ruchu będziesz musiała albo go unikać, albo z nim walczyć. |
|
|
|
 |
Jeny [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010
|
|
|
Hmmm, a jeśli po zamknięciu Bramy będę ją mogła od razu zapieczętować Wskazówkami, to potwór przecież powinien zniknąć. Nie może być przecież potwora na polu zapieczętowanym... |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010
|
|
|
Na to pytanie odpowiedziałem na samym początku tego wątku...
INSTRUKCJA str. 18 napisał/a: | do końca gry na tym obszarze nie mogą się już otworzyć
nowe bramy, nie mogą się też pojawić potwory. | "Pojawić się" to nie to samo co "być". Na obszarze z pieczęcią potwory nie mogą się POJAWIAĆ (czyli przez lokację z pieczęcią do Arkham nie mogą wtargnąć nowe stwory)
Niektóre lokacje są niestabilne (czerwony symbol nad obszarem) Oznacza to, że w takich miejscach granica między naszym światem a innymi wymiarami jest cieńsza. Sprawia to, że stwory z innych światów mogą tam przedrzeć się do naszej rzeczywistości, albo mogą nawet powstać trwałe portale w postaci bram. Znak Starszych Bogów powoduje, że granica między światami staje się grubsza, wzmacnia ją, przez co nowe potwory nie mogą się już wedrzeć do naszego świata ani nie mogą otworzyć się nowe bramy, w miejscu zabezpieczonym taką pieczęcią. Nie wpływa on jednak w żaden sposób na stwory które już są w Arkham.
Znak Starszych Bogów to nie jest granat czy karabin, nie niszczy potworów, nie odgania ich, po prostu PIECZĘTUJE przejście między wymiarami. |
|
|
|
 |
Sigismond [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Ciekawe uzasadnienie:)
Rozumiem, że Ogar nie "pojawia się", tylko "rusza się" na obszar z pieczęcią i dlatego może tak zrobić, tak? |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Dokładnie tak
Jak ktoś oglądał Star-Trek, to tam były takie urządzenia, które uniemożliwiały teleportację na jakiś obszar. W takich przypadkach drużyna teleportowała się gdzieś w pobliżu i wchodziła na taki obszar pieszo i zapewniam, że nie znikali z tego powodu. Znak Starszych Bogów działa na tej samej zasadzie |
|
|
|
 |
Sigismond [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Widocznie Ogar, jako jeden z nielicznych stworów, oglądał Star Treka.;) |
|
|
|
 |
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
W Tindalos powtarzają właśnie pierwszy sezon z 66 roku... Strasznie warczy na Spock'a. |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2012
|
|
|
A ja pomyślałem sobie jedną rzecz. Czy uznając że Znak Starszych Bogów czyni z obszaru niestabilnego stabilny to czy w takim układzie winniśmy uznać że potwory drapieżne nie powinny wkraczać na taki zapieczętowany obszar na którym przebywa badacz?
A apropos Ogara z Tindalos to dla ścisłości fabularnej też nie powinien . Wszak Ogar przemieszcza się nie fizycznie ale jakoby teleportuje się pojawiając się w kątach. |
|
|
|
 |
Sandking [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
Ja czasem stosuję home rule co by nieco grę ułatwić, że potwór znajdujący się na zamkniętej bramie zawsze schodzi. Od strony fabularnej ma dla mnie też więcej sensu :] |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2012
|
|
|
Potwory nie mogą się pojawić na zapieczętowanych obszarach, ale mogą na nie wkroczyć. Jest to zapisane w instrukcji. |
|
|
|
 |
JoeFrasier [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012
|
|
|
A ja mam takie pytanie...
Horror w Arkham podstawka + Wioska Dunwich, na zapieczetowanym obszarze stoi pani naukowiec, ktora z racji swoich zdolnosci "chroni" obszar przed pojawianiem sie na nim pieczeci i potworow... w fazie mitow nastepuje rozerwanie pieczeci, na polu, na ktorym stoi pani naukowiec. Czy dochodzi do rozerwania ? Naturalnie brama i potwor, pojawic sie nie moga, ale co z istniejaca pieczecia ? |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012
|
|
|
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Z treści instrukcji Dunwich str.6:
"Rozerwanie bramy działa w taki sam sposób jak normalna karta Mitów, jednakże, jeśli na wskazanym obszarze znajduje się żeton Znaku Starszych Bogów, brama rozrywa te mistyczne osłony i usuwa ten żeton z planszy. Następnie na takim obszarze otwiera się brama i pojawia się potwór."
Moim zdaniem, karta Mitów powoduje rozerwanie pieczęć, ale dzięki temu, że na obszarze znajduje się Naukowiec nie otwiera się nowa brama i nie pojawia potwór. |
|
|
|
 |
|
|