Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań |
Autor |
Wiadomość |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010
|
|
|
Nie można wymykać się Zaklęciom (instrukcja str. 15). |
|
|
|
|
faj3r [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Maj, 2010
|
|
|
Cytat: | Q: Zabójca ma możliwośc zasztyletowywania Poszukiwaczy oraz Istot.. Jak zasztyletuje poszukiwacza, musi go zmusić do utraty życia - nie może zabrać w zamian przedmiotu lub złota. Czy jak zasztyletuje Istotę, to może zabrać jej kartę jako Trofeum? |
|
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Maj, 2010
|
|
|
Może (tylko Wrogów rzecz jasna). Gdyby nie mógł to z potężnej postaci stałby się jedynie słabym skrytobójcom (czego co niektórzy by chcieli . |
|
|
|
|
faj3r [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Maj, 2010
|
|
|
ok. dzięki
Cytat: | Q: Zabójca ma możliwośc zasztyletowywania Poszukiwaczy oraz Istot. Na karcie ma napisane, że może zasztyletowywać tylko kiedy sam atakuje. Czy może próbować zasztyletować Istotę którą wyciągnie na karcie przygody? Taka istota chyba atakuje go, a nie on ją. |
|
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
(Nie)stety w TMiM nie ma rozróżnienia na atakowany/atakujący. Było na ten temat wiele postów. Poszukaj. |
|
|
|
|
Maddas [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
Witam!
Mam pytanie, jak zinterpretować działanie czaru "Rozproszenie magii".
Chodzi mi o sytuację, kiedy jeden z graczy jest na Koronie Władzy i rzucił skutecznie czar Rozkaz.
Czar działa na wszystkich graczy jednocześnie, ale jeden z nich rzuca zaklęcie "Rozproszenie magii".
Czy w tym przypadku "Rozproszenie magii" powoduje, że gracz je rzucający nie odnosi skutków czaru "Rozkaz", czy "Rozkaz" nie działa na żadnego z graczy?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
Działanie Zaklęcia Rozkazu zostaje anulowane. |
|
|
|
|
Gryf [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010
|
|
|
Mam pytanie odnosnie plug-inu.
Jak wydrukować kilka kart na jednej kartce, bo zawsze jak drukuje to musze wydrukowac jedna na jednej kartce i nie moge znalezc gdzie mozna drukowac kilka kart naraz. |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010
|
|
|
Prosiłbym o zadawanie pytań w temacie dla niego odpowiednim. To nie jest temat o plug-inach. |
|
|
|
|
danio1118 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Lis, 2010
|
|
|
1) Jezeli postac majaca zdolnosc lub przedmiot dajacy jej zawsze jedno zaklecie stoi na polu korony wladzy, moze dobierac zaklecia, czy zaklecie rozkacu jest jej zaklekciem??
2) Czy zaklecie rozproszenia magii dziala na kazdy czar, nawet ten zucony na kogos innego, czy tylko na ten zucony na nas - mam tu na mysli sytuacje kiedy ktos kto musi miec zawsze 1 zaklecie, odrazu pozbywa sie wszystkich pokolei aby dostac szybko jakies potezne jak zaklecie rozkazu ktore moze przeciwnika zamienic w zabe, pozbawic mocy, lub sily. Gdyby nie, to byla by to mozliwosc nieco przystopowania takiego gracza, bo w przeciwnym razie strasznie ciezko z kims takim konkurowac.
3) Czy jezeli zostawiamy na polu duzo przedmiotow w wyniku np zamienienia sie w zabe, to ktos trafiajac na to pole moze zabrac wszystkie te przedmioty, czy po jednym za kazdym razem jak tam trafi?? Czy zalezy to od tego ile kart losuje sie na polu?? (nie na wszystkich polach losuje sie karte). I czy to samo dotyczy zlota??
4) Co decyduje o tym ktora droga w krainie wewnetrznej zmierza sie do korony wladzy?? Pozwole sobie zauwazyc ze jedna z drog moim zdaniem jest duuuuzo latwiejsza. |
|
|
|
|
dizzit [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lis, 2010
|
|
|
1. Kwestia umowna - my gramy że można bo może dojść do sytuacji że trzeba sie trzaskać na samym szczycie o to kto bedzie mógł ciskać zaklęciem rozkazu i wtedy dobrym zaskoczeniem dla wojownika może być jakis czar co go w żabke zamieni albo coś . Pozatym gramy tak że w danej rundzie poszukwacz może puścić tylko 1 czar - łącznie z zaklęciem rozkazu (bo za łatwo jest jak ktoś ciska bez opamiętania i czeka az mu jakis dobry na ręke przyjdzie).
2. Odpowiedź w pierwszym - proponuje wprowadzić ograniczenie rzucania 1 czaru na runde
3. Kto stanie ten zbier wszystko - dlatego należy unikać wiedźmy i innych tego typu miejsc bez conajmnie żetonow losu
4. Jak dla mnie to poprostu sumaryczna ilość punktów sily i mocy +ewentualne krasnale i inne głupoty na to żeby przebrnąc przez kopalnie albo krypte latwiej. Co do łatwości jedej drogi na drugą nie wiem i tak jak sie jest napakowanym to kwestia przejscia po kolei - różnica to gra ze śmiercią i wieża wampira - w jedenm można siedzieć i tracić punkty zycia do usranej smierci albo przejść bez bolesnie a w ddrugim wiadomo że sie coś straci. Ale rożnicy raczej nie widze
Z kolei ja mam pytanie moze ktoś ma bardziej przetestowane. Oba przypadki dodtycza magicznej kieszeni lub sakwy. Jak sie trzeba zachować przy zamianie w żabke a jak przy tym jak trafimy na zdarzenie tego wiaterku co nam wywiewa przedmioty. |
|
|
|
|
Tomasz83 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012
|
|
|
Co sie dzieje jezeli jeszcze nie ma mianowanego króla smoków a ja wylosuje smoczy gniew? Taka sytuacja moze sie zdarzyc na poczatku rozgrywki |
|
|
|
|
Tomasz83 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Czy na graczy przebywajacych w krainie wewnetrznej dzialaja czary?np ktos z graczy ma czar zawładniecie i chce zabrac graczowi w wewnetrznej krainie talisman co wtedy? |
|
|
|
|
Tomasz83 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
1.Czy po wylosowaniu karty jezioro zycia gracz ktory ja wylosował moze zabrac 1 pkt z niej od razu?
2.Czy postac majaca zdolnosc "za kazdym razem kiedy spotykasz smoka mozesz złozyc ofiare zamiast go atakowac" moze jej uzyc po wylosowaniu karty czy musi spotkac smoka podczas swojego ruchu po planszy? |
|
|
|
|
ragi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
|
|
|
1. Czy można się pozbyć "Klątwy Wiedźmy" (nie można mieć innych przyjaciół poza nią, a pozbyć się jej można odwiedzając "Wiejskiego Mistyka") nad "Przepaścią" rzucając za nią z nadzieją, że się jej nie uda i spadnie?
2. Czy jeżeli karta przenosi kogoś na inne pole to czy trzeba od razu wykonać polecenie z docelowego miejsca czy już nie?
3. Czy grając z rozszerzeniem "Smoki"wchodząc na pole na którym leżą:
- (a) jakaś karta wyciągnięta w ramach odbycia zwykłego spotkania,
- (b) smocza łuska (powiedzmy czerwona)
- (c) karta która pozostała na polu podczas próby odbycia spotkania a talii smoków (niekoniecznie smok)
Gdy Czerwony Smok nie rządzi:
- i próbujemy odbyć standardowe spotkanie to jak rozumiem wykonujemy tylko polecenia karty (a)
- i próbujemy wykonać czerwoną łuskę ciągnąc nową kartę z talii czerwonych smoków? Czy już nie musimy bo leży tam jakaś karta z talii czerwonej (c) i tylko ją wykonujemy? Czy może ciągniemy kolejną czerwoną kartę pomimo tego, ze jakaś już tam jest?
I co się dzieje jeśli pozostała karta po czerwonym smoku (został zabity i czerwona łuska została zabrana ale nie karta z czerwonej talii), a wpadła inna łuska (np. zółta). Czyli mamy czerwoną kartę i żółtą łuskę. A może taka sytuacja nie powinna wystąpić? |
|
|
|
|
|