 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Usuwanie znaczników z toru zagłady. |
Autor |
Wiadomość |
MiśTim [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009 Usuwanie znaczników z toru zagłady.
|
|
|
Witam, czytając instrukcję oraz po paru rozegranych partiach z moją dziewczyną mam pewne wątpliwości co do sposobów usuwania znaczników zagłady z toru przedwiecznych otóż: instrukcja jasno informuje, iż JEDNYM ze sposobów usunięcia takowego znacznika jest użycie specjalnej karty (szt 4) które można znaleźć w stosie kart przedmiotów unikatowych, i tu pojawia się moje pytanie jakie są inne sposoby na usuwanie żetonów zagłady? W/w sposób działa przy pieczętowaniu bramy między wymiarowej właśnie przy użyciu tychże kart - natomiast nie doczytałem się w instrukcji jakie są inne sposoby na usunięcie tychże znaczników... bo 'zwykłe' zapieczętowanie wrót przy użyciu znaku starszych bogów zakupionego za 5 żetonów wskazówek takiej możliwości nie daje.
Byłbym wdzięczny za 'oświecenie' (być może są jeszcze jakieś możliwości które dają nam inne karty - karty obszarów ale nie chcąc psuć sobie zabawy nie czytaliśmy opisów wszystkich kart występujących w grze).
Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
Serwus, witamy na pokładzie. Niestety, Tor Zagłady jest bezlitosny... Tylko Znak usuwa z niego żeton... Koniec jest nieunikniony. |
|
|
|
 |
MiśTim [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
I to mnie właśnie dziwi bo w instrukcji do wersji pl jasno pisze, iż jest to jeden ze sposobów na usuwanie tego znacznika.... hmm to gdzie tu pozostałe? |
|
|
|
 |
Yaerius [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
Może w dodatkach jest coś takiego Chociaż nie pamiętam abym coś takiego napotkał |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
No co wy? Nie wygłupiajcie się! Nawet ty poooq?:D
Nie chce mi się szukać więc to pewnie nie wszystkie, ale prócz Znaku Starszych Bogów wypada wymienić
Parchment of the Elder Sign
Dunwich Horror
Badacz: Marie Lambeau
Przedmiot Unikatowy - Misja: Sacrifices to Make
Kingsport Horror
Sprzymierzeniec: William Bain
Przedmiot Unikatowy - Księga: Eltdown Shards
Talia Blessing of Nodens: Blessing of Nodens (Doom token)
The Black Goat of the Woods
Zaklęcie: Call Ancient One
Cult Encounter: The Chosen One
Innsmouth Horror
Potwór: Barnabas Marsh
Y'ha-nthlei: jedno ze spotkań |
|
|
|
 |
duchU [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
poooq napisał/a: | Serwus, witamy na pokładzie. Niestety, Tor Zagłady jest bezlitosny... Tylko Znak usuwa z niego żeton... Koniec jest nieunikniony. |
Oj, poooq, rozczarowałeś mnie
Jedna z kart obszarów (dla Kościoła) jest drugim sposobem na usunięcie żetonu zagłady z toru zagłady Przedwiecznego. Jednak należy zdać jakiś test, chyba Szczęścia albo Woli - nie pamiętam dokładnie. |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
Przejrzałbym jeszcze na wszelki wypadek talie mitów, bo też nie dam głowy, że tam coś się nie kryje |
|
|
|
 |
duchU [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
sirafin napisał/a: | Przejrzałbym jeszcze na wszelki wypadek talie mitów, bo też nie dam głowy, że tam coś się nie kryje |
Z tego co pamiętam, to żadna karta z talii mitów nie ma takiej właściwości. Przynajmniej jeśli idzie o podstawkę. |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
Ja tam na swojej pamięci aż tak nie mogę polegać, za dużo tych kart
Sprawdź wiadomości na privie, masz tam materiały do BSG. |
|
|
|
 |
duchU [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
sirafin napisał/a: | Ja tam na swojej pamięci aż tak nie mogę polegać, za dużo tych kart |
Moja też nie jest specjalnie dobra, ale przy inwentaryzacji/przeglądaniu kart raczej zwraca się uwagę na takie rzeczy, które, jakby nie było, są dosyć wyjątkowe
sirafin napisał/a: | Sprawdź wiadomości na privie, masz tam materiały do BSG. |
Dzięki. Jutro se ziornę. Przyda się na przyszłość. Zwłaszcza jak się zostanie Cylonem (z wielkiej litery...?) i trzeba będzie się wykazać muahahaha |
|
|
|
 |
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2009
|
|
|
MiśTim nie chciał psuć sobie zabawy czytaniem kart spotkań... W Skarabeuszu też jest jedna karta obszarów usuwająca żeton zagłady, to wiem. Co do dodatków to nie pomyślałem o nich -pisałem tylko o podstawce. |
|
|
|
 |
MiśTim [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
Czyli jednak istnieje inny sposób związany z tekstem karty obszaru na którym znajduje się kościół, hmm jeszcze na niego nie natrafiliśmy ale jeśli tak jest w istocie to musi to być ten inny sposób na usuwanie znacznika zagłady
Natomiast co do Naszych doświadczeń i przemyśleń to generalnie fajnie by było gdyby pieczętowanie (5 znaczników wskazówek) również usuwało znacznik zagłady (raz nawet tak graliśmy ) i trzeba przyznać, że grało się troszkę łatwiej. Co do innych spostrzeżeń to jednak gra jest wymagająca, należy dobrze planować posunięcia chociaż istnieje spora losowość tak w rzutach kośćmi jak i w doborze kart przez co czasami najlepsza strategia bierze w łeb Grając 2 badaczami nieźle trzeba się napocić aby odnieść sukces - pkt ruchu nigdy nie starczy aby odwiedzić wszystkie ważne miejsca, przeważnie nie ma czasu na mozolne zbieranie ekwipunku po sklepach, wymianę zalegających trofeów ( system pojawiania się bram czy potęgowania potworów mocno ogranicza swobodne poruszanie się po mieście), zawsze istnieje dylemat - pójdę do sklepu może wpadnie coś dobrego czy pozwolę na otwarcie kolejnej bramy.
Na koniec 2 problemy natury czysto technicznej - za szeroka taśma łącząca elementy planszy - to niestety jest dość widoczne (temat ten już był poruszany na tym forum) drugi mankament przynajmniej jeśli chodzi o nasze pudełko to krzywo wydrukowane lub wycięte karty przedmiotów,umiejętności etc - po prostu czarne obramowanie z jednej ze stron karty jest parę milimetrów szersze niż z drugiej i niestety jest to baardzo widoczne i znacząco obniża moją ocenę relacji jakość wydania/cena produktu...
pozdrawiamy wszystkich wielbicieli gry i klimatów H.P. Lovecrafta |
|
|
|
 |
duchU [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
Tak przy okazji, po jakichś 10-12 grach zwróciłem uwagę, że w obszarach stabilnych praktycznie nigdy nikt nie odbywa spotkań (karcianych). Błogosławieństwo w kościele za trofeum czy zakupy w sklepach jak najbardziej, ale spotkania z kart obszarów właściwie nie mają miejsca. Też macie podobnie? I w zasadzie poziom paniki też nie ma większego wpływu na grę jak na mój gust. |
|
|
|
 |
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
Moja żona upodobała sobie Redakcję, kiedy cierpimy na niedobór wskazówek a ulice są już wyczyszczone z potworów, rusza na podbój prasy (z konkretnym zresztą skutkiem) a ja nie mogę odmówić sobie spotkań w szpitalu, przytułku i w mordowni u Hibba. Zresztą, są takie momenty, że odbycie spotkań to jedyne wyjście.
Co do poziomu paniki to myślałem nad zestawem utworów muzycznych które podkreślałyby wzrost niepokoju w mieście... na 0: Amstrong, na 5: Waits a na 9: Diamanda Gallas... |
|
|
|
 |
MiśTim [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
Co do odwiedzania obszarów stabilnych to owszem do niektórych prawie w ogóle się nie zagląda lub zagląda się niezmiernie rzadko, najczęściej odwiedzane obszary to oczywiście sklepy, szpital oraz przytułek - reszta okazjonalnie lub gdy chce się zamknąć bramę - jednakże głównym wyznacznikiem doboru obszaru pozostaje liczba znajdujących się na nim wskazówek .
Jeśli chodzi natomiast o inne przemyślenia to uważam, iż walka z potworami jest dość trudna - bez porównania z takim dajmy na to runeboundem, przede wszystkim na planszy niewiele jest pkt w których można zregenerować nadwątlone siły psycho-fizyczne co powoduje, iż lepiej unikać niż walczyć, dochodzi także mechanika samej walki - rzut kośćmi - można mieć nawet i 10 ale trafień 0 (nie raz tak bywało ) tak więc najbezpieczniej jest chyba zbierać wskazówki, pieczętować bramy, unikać stworów lub bić te słabsze, uzbroić się w jakąś dość porządną broń i modlić się, żeby się udało nim się drań obudzi
Tor paniki natomiast uważam ma dość marginalny wpływ na samą rozgrywkę gdyż przeważnie nim zostanie zamknięty dany sklep uda się już wyposażyć postać na tyle aby nie odczuwać już skutków zamknięcia danego lokalu. |
|
|
|
 |
|
|