galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
INSTRUKCJA
Autor Wiadomość
Yachu85 


Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 67
Skąd: Czeladź
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

1. Tak, młotki się doliczają.

2. Młotki schodzą z karty misji w chwili, gdy nie ma na niej żadnej jednostki. Nowa jednostka musi więc zbierać żetony od nowa.
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

wookash966 napisał/a:

Jeszcze chciałbym ponowić pytanie odnośnie pewnych jednostek krasnoludów, którym dodawane są młotki za zasoby na tych kartach, czy te zasoby są odrzucane po turze?


Nie są odrzucane. Pozostają dopóki taka jednostka pozostaje w grze.
_________________

 
 
     
Pakman


Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010   

Mam pytanie odnośnie łączenia pewnych efektów. Jeśli mam już wystawioną kartę wsparcia, która ma efekt wymuszony, że każdy gracz na początku mojej tury musi spaczyć jednostkę w odpowiadającej strefie albo otrzyma niebezpośrednie obrażenie i jednocześnie mam tam jednostkę, która jako akcję ma: spacz tą jednostkę aby zadać przeciwnikowi obrażenia równe jej sile (przykład z pamięci), to czy mogę połączyć przyjemne z pożytecznym? Tzn. ponieważ muszę spaczyć jakąś jednostkę w tej strefie to czy mogę spaczyć powyżej opisaną jednostkę jednocześnie deklarując, że w tym momencie korzystam z jej akcji i zadać obrażenia równe jej sile przeciwnikowi?
 
     
ygeth 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010   

Myślę, że nie. Efekt wymuszony a akcja jakiejś jednostki to dwa niezależne działania, chociaż byłoby fajnie gdyby można było łączyć takie akcje. Tworzyłyby się ciekawe kombinacje.
To samo można napisać o Wykopalisku Spaczenia. "Jednostki pojawiają się w tej strefie spaczone". Taka karta ma sens tylko w połączeniu ze zdolnościami jednostek (np. Skaveny).
Może jednak można łączyć takie efekty...
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
Pakman


Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010   

No właśnie, to jak to w końcu jest? Bo wygląda jakby było stworzone do współdziałania...
 
     
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Pakman napisał/a:
Mam pytanie odnośnie łączenia pewnych efektów. Jeśli mam już wystawioną kartę wsparcia, która ma efekt wymuszony, że każdy gracz na początku mojej tury musi spaczyć jednostkę w odpowiadającej strefie albo otrzyma niebezpośrednie obrażenie i jednocześnie mam tam jednostkę, która jako akcję ma: spacz tą jednostkę aby zadać przeciwnikowi obrażenia równe jej sile (przykład z pamięci), to czy mogę połączyć przyjemne z pożytecznym? Tzn. ponieważ muszę spaczyć jakąś jednostkę w tej strefie to czy mogę spaczyć powyżej opisaną jednostkę jednocześnie deklarując, że w tym momencie korzystam z jej akcji i zadać obrażenia równe jej sile przeciwnikowi?


Możesz spaczyć tę jednostkę w fazie zero, ale wsparcie i tak zadziała. Koszt zagrania akcji nie jest w Inwazji bardzo precyzyjnie określony, ale już kilka razy był opisywany na forum podobny przypadek i stanęło na tym, że koszt (w tym przypadku spaczenie jednostki) musi być poniesiony - inaczej nie będziesz mógł zadać obrażeń.

Tu mamy dwa różne koszty - jeden koszt, to zadanie obrażeń jednostką, a drugi koszt, to uniknięcie niebezpośrednich obrażeń.
_________________
--
+
 
     
ygeth 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Więc jak można to rozumieć?
Zagrywając Krwawe Przywołanie - "Spacz X jednostek. Koszt następnej zagranej jednostki jest zmniejszony o X."
Następnie spaczam Ryczącego Gora - "Spacz tą jednostkę aby koszt następnej zagranej jednostki był mniejszy o 1."
Czy te efekty się kumulują, czy robiąc taki manewr koszt następnej jednostki jest zmniejszony o 2?.
Na zdrowy rozum jest to możliwe ale nie jestem pewien.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Wg mnie jeśli spaczenie danej jednostki jest kosztem innego działania, np. efektu wymuszonego, to nie może być tożsame z kosztem kolejnej akcji wynikającej z tej karty - czyli w tym przypadku nie zada obrażeń innej karcie, bo jaj spaczenie powstało na skutek innego efektu, a nie z powodu chęci zadania 1 obrażenia innej jednostce.
 
     
Anatem

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 75
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

ygeth napisał/a:
Więc jak można to rozumieć?
Zagrywając Krwawe Przywołanie - "Spacz X jednostek. Koszt następnej zagranej jednostki jest zmniejszony o X."
Następnie spaczam Ryczącego Gora - "Spacz tą jednostkę aby koszt następnej zagranej jednostki był mniejszy o 1."
Czy te efekty się kumulują, czy robiąc taki manewr koszt następnej jednostki jest zmniejszony o 2?.
Na zdrowy rozum jest to możliwe ale nie jestem pewien.


Jak najbardziej efekty z różnych źródeł ulegają kumulacji. Tak jest np. z Kontratakami i Odpornością [Instrukcja s. 16].


Cytat:
Mam pytanie odnośnie łączenia pewnych efektów. Jeśli mam już wystawioną kartę wsparcia, która ma efekt wymuszony, że każdy gracz na początku mojej tury musi spaczyć jednostkę w odpowiadającej strefie albo otrzyma niebezpośrednie obrażenie i jednocześnie mam tam jednostkę, która jako akcję ma: spacz tą jednostkę aby zadać przeciwnikowi obrażenia równe jej sile (przykład z pamięci), to czy mogę połączyć przyjemne z pożytecznym? Tzn. ponieważ muszę spaczyć jakąś jednostkę w tej strefie to czy mogę spaczyć powyżej opisaną jednostkę jednocześnie deklarując, że w tym momencie korzystam z jej akcji i zadać obrażenia równe jej sile przeciwnikowi?


Wygląda na to, że akcja nie zadziała, bo Akcja zawsze jest dobrowolna i tylko Efekty wymuszone są aktywowane w momencie zaistnienia w grze odpowiednich warunków.
 
     
ygeth 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Tekst z karty Gora pisałem z pamięci. Niestety spaczenie go aby obniżyć koszt następnej jednostki jest akcją :Ryczący Gor
I tak mój pomysł na tanie mocne jednostki poszedł do kosza :cry: .
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Jak to poszedł do kosza? Przecież Gory właśnie po to są by obniżać koszt i wtedy łatwiej wystawiać te wielkie....
_________________

 
 
     
ygeth 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Tak, ale każdy z nich też kosztuje a po użyciu ich umiejętności stają się na co najmniej turę bezużyteczni (przywrócić można tylko jedną jednostkę na turę).
Trzeba obmyślić bardziej skuteczny sposób.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
AvantaR

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 92
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010   

ygeth napisał/a:
Tak, ale każdy z nich też kosztuje a po użyciu ich umiejętności stają się na co najmniej turę bezużyteczni (przywrócić można tylko jedną jednostkę na turę).
Trzeba obmyślić bardziej skuteczny sposób.

Wlozyc do tego cos do uncurroptu i juz.
 
     
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Pią 01 Paź, 2010   

Przeczytałem część przetłumaczonego FAQ i dalej mam wątpliwości odnośnie przydzielania obrażeń

"...To oznacza,
że atakujący musi wziąć pod uwagę
punkty Wytrzymałości oraz wszystkie
efekty anulowania obrażeń, KTÓRE SĄ JUŻ AKTYWNE w chwili przydzielania
obrażeń..."

Z instrukcji wynika, że odporność jest brana pod uwagę w fazie ZADAWANIA OBRAŻEŃ, czyli NIE JEST aktywna w chwili przydzielania obrażeń.

Czy wreszcie są na 100% dobrze zinterpretowane zasady???
Jakie zasady obowiązywały na turnieju???

Proszę Galaktę o wyjaśnienie, które zasady są prawidłowe:

1. Przydzielam obrażenia zgodnie z widniejącymi na tarczach punktami wytrzymałości, jeśli karta ma zdolność Odporność, to sam decyduję czy uwzględnić tę wartość oraz ewentualne inne akcje przyznając więcej punktów obrażeń niż parametr wytrzymałość na karcie. (bo mam możliwość ocenić, co bardziej mi się w danej chwili opłaca, przyznać więcej stolicy czy dać z górką jednostce/jednostkom broniącym)

Nawet jeśli jednostki broniące, przeżyją krok 5 (zadawanie obrażeń, oraz ewentualne akcje) to obrażenia przyznane stolicy uznawane są za zadane.

TAK EWIDENTNIE WYNIKA Z INSTRUKCJI, ZWŁASZCZA Z PRZYKŁADU PODANEGO W INSTRUKCJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W PRZYKŁADZIE JEST "MŁOCIARZ Z KARAK AZUL"

2. Należy przydzielić tyle obrażeń jednostce by (teoretycznie) ją zniszczyć, biorąc pod uwagę znane efekty, W TYM ODPORNOŚĆ.

Która interpretacja zasad jest poprawna??? 1 czy 2??????? I kiedy wydacie oficjalną wersję FAQ?????
Proszę kogoś z Galakty o odpowiedź.
 
     
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Pią 01 Paź, 2010   

Też miałem z tym kłopoty i jest tak - trzeba przydzielić broniącym unitom tyle obrażeń, żeby "miały szansę" paść w boju. Jeśli przeciwnik się o nie zatroszczy odpowiednimi akcjami i jednak jakoś przeżyją, to jego sprawa. Ale wszelkie nadwyżkowe obrażenia z puli możesz przydzielić atakowanej strefie stolicy.

Odporność jest efektem stałym, który jest brany pod uwagę w każdej sytuacji, na przykład przy Rune of Spite.

Jeśli sytuacja jest naprawdę niejasna, to warto się wspomóc zasadami Fantasy Battle, bo te karty akcji to po części kalki z bitewniaka. :wink: Wyobraź sobie, że toughness to taki bezkostkowy armor sejw.
_________________
--
+
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13