galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Inwazja - Zestaw Podstawowy
Autor Wiadomość
admin
Site Admin

Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 24
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   Inwazja - Zestaw Podstawowy

W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z zestawu podstawowego.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.


 
     
Fizus

Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 1
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

Cześć :D
Jestem nowym graczem w inwazję, kilka dni temu kupiłem podstawkę i mam kilka pytań:
-Król Kazador: Przeciwnicy nie mogą wybierać tej jednostki za cel efektów kart, chyba że zapłacą o 3 żetony zasobów więcej. Czy dobrze rozumiem, że efekty, które działają na wszystkie jednostki nie zmieniają kosztów? A jeżeli mam Kapliczkę Nurgla i zranię tegoż Kazadora, to będzie on spaczony? I wreszcie, skoro ma on odporność 3, to czy zadanie mu obrażeń to po prostu przydzielenie mu obrażeń(dowolnej ilości) czy ich ilość musi przekroczyć 3, aby się nie zredukowały i efekt z karty działał?
-Czy poświęcenie jakiejś jednostki jest zniszczeniem jej? Konkretniej: wystawiam Pełzający Pomiot Chaosu[Wymuszony: Kiedy ta jednostka zostanie zniszczona, zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce na Polu Bitwy dowolnego gracza]. Czy mogę użyć Uboju słabych na niego i skumulować efekt taktyki(+1 toporek do wszystkiego) oraz poświęconej jednostki? Odnosząc się do Kazadora z poprzedniego przykładu: czy mogę go wyznaczyć na efekt tego 1 obrażenia?[Nie ma nic o kosztach]
-Czy jeżeli moja strefa płonie, mogę dodać do niej rozwinięcie, aby zyskała dodatkowe życie? Właściwie, czy płonięcie strefy niesie ze sobą jakieś kary? Poza oczywistą możliwością przegranej.
-Jaki dodatek dokupić najpierw, aby zyskać karty dla chaosu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam, jeżeli przeoczyłem coś w instrukcji.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011   

1. Jeśli karta nie wybiera celu czyli działa globalnie to nie musisz dopłacać za kazadora. Jeśli chcesz gościowi z odpornością zadać obrażenia musisz przewyższyć odporność, Jeśli zranisz kazadora w walce to spaczy się z kapliczki.
2.poświęcenie to nie to samo co zniszczenie. żadnej jednostki nie można poświęcić 2 razy, ale jeśli jest niszczona, to w odpowiedzi możesz ją poświęcić jakąś kartą by uzyskać dodatkowy efekt. Co do kazadora to tam pomiot wybiera cel więc będzie musiał dopłacić za kazadora.
3. Strefa która spłonie nie może odzyskać w żaden sposób życia. Możesz dołączyć tam rozwinięcie ale dalej jest spalona. Spalona strefa nie ma dodatkowych kar.
4. Najlepiej Chaos Moon (Księżyć Chaosu) ma bardzo dobre 3 karty dla Chaosu.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

1. Czym się obniża pkt lojalności?
2. Jest sytuacja, że atakująca jednostka z 1HP ma Um. przekierowanie (1obrażeń), a obrońcą jest jednostka z Um. Kontratak(2). Czy J. przekierowuje również obrażenia z kontrataku?
3.Nie rozumiem też samej Um. Kontrataku. Jeśli jednostka atakująca oberwie z kontrataku i przekroczy swoje HP, to czy ginie natychmiastowo, czy dalej bierze udział w ataku i dodaje swoje obrażenia do puli?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

1. koszt lojalności obniża się kartami danej rasy które masz wystawione w grze + lojalność ze stolicy.

2. tak chyba że jej umiejętność jest AKCJĄ lub WYMUSZONYM, jeśli nie ma przed tą umiejętnością wytłuczonych tych słów, tzn. że jest to efekt stały i zadziała nawet na kontratak.

3. Kontratak
Kontratak to słowo-klucz, które pozwala
broniącej się jednostce natychmiast
zadać atakującemu obrażenia (za
każdym razem, kiedy zostanie wybrana
na obrońcę). Obrażenia z kontrataku
to obrażenia w walce, których nie
można dzielić pomiędzy atakujących,
są nieanulowane oraz zostają zadane
jak tylko zostaną przydzielone, zanim
gracze będą mogli podjąć jakiekolwiek
inne akcje.

Jeśli jednostka zabije z kontrataku inną jednostkę to zabita jednostka nie będzie przydzielała już obrażeń bo jest zabita i nie ma jej już w grze.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

Mam kartę Straszliwa Mutacja, która broniącym się jednostkom obniża pkt wytrzymałości. Czy broniące jednostki z 1 hp giną przed zadaniem obrażeń czy po?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

FAQ Najczęściej zadawane pytania:

P: Jeśli jednostka posiada
0 punktów Wytrzymałości
i żadnych żetonów obrażeń, to czy
zostaje ona zniszczona?
O: Tak, zostaje natychmiast zniszczona,
bowiem posiada tyle samo obrażeń,
co punktów Wytrzymałości.



-> Jednostka z 0 Wytrzymałości od razu ginie.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011   

kartę "Blessing of Valaya" (Action: The next 2 damage dealt to one target unit are redirected to another target unit.) Można rzucić po przydzieleniu, (ale nie zadaniu) obrażeń, czy trzeba przed, żeby taktyka odniosła skutek?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   

można po przydzieleniu ale przed zadaniem.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Odżi

Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 30 Lip, 2011   

Witam.
Na wstępie: przeczytałem instrukcję i FAQ 1.5 chyba z milion razy :cry:
Jestem totalnym świeżakiem w WHI, zagrałem 3 partie z żoną i mamy tylko podstawkę (zresztą kupioną dwa dni temu, chyba jeden z ostatnich egzemplarzy w Poznaniu :cool: ), więc nie gramy w turniejach, kupimy dodatek jeden drugi itd ale to później.
Dwa pytania kart krasnoludów:
1.wsparcie - Mściciel - nr 18
"...wydaj 1 żeton zasobów i poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury każda atakująca lub broniąca się jednostka zyskała toporek"
Rozumiem ze atakująca zyska toporek i bedzie miala wiekszy atak - ok, ale broniąca? jaki to ma sens? po co broniącej się jednostce toporek?

2.wsparcie - Działo organkowe - nr 15
"..kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę, broni się, zyskuje dwa toporki"
Dość podobne pytanie. Po co toporki broniącej się jednostce? Jaki sens ma ta karta?

Olśnijcie mnie plis. Pozdro.
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Sob 30 Lip, 2011   

Jak się bronisz to zadajesz jednostkom przeciwnika obrażenia, więc im więcej młotków tym większa szansa że ubijesz cały idący na Ciebie atak.
 
     
Odżi

Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 30 Lip, 2011   

Ślepak ze mnie, jak mogłem przeoczyć że obrońcy też zadają obrażenia. Teraz to gra muzyka :D Dzieki Pozdro
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 30 Lip, 2011   

hehe widzę że Pollus zaczyna pomagać :)
Odżi nie bój się pytać, na pewno będziemy pomagać :)
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
berfek 

Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

miałem taką sytuację: strefa przeciwnika ma 8 obrażeń, ale posiada jedno rozwinięcie - aktywny gracz to przeciwnik, po przydzieleniu zasobów przez przeciwnika ja zagrywam akcję z karty (jednostka jest w grze) http://deckbox.org/whi/Stunty%20Smasha niszcząc mu właśnie pozostałe w strefie rozwinięcie - czy dobrze zagrałem podpalając mu strefę?


kolejne pytanie dotyczy karty demoralizacji: http://deckbox.org/whi/Demoralise
Czy akcję z tej karty mogę zagrać na jednostki przeciwnika?


Jak rozwiązać taką sytuację: mam w strefie Pola Bitwy zagraną kartę wsparcia http://deckbox.org/whi/Shrine%20to%20Taal , która za każde rozwinięcie daje młota (mam w strefie tylko jedno rozwinięcie, które używam zgodnie z zasadami karty http://deckbox.org/whi/Jade%20Acolyte) Czy karta jest traktowana jako rozwinięcie i mogę dodać młota do jednostki zgodnie z kartą wsparcia, czy uważam ją za jednostkę zgodnie z akcją wykonaną przez Akolitę?

I ostatnie szybkie pytanko: jeżeli mam w grze dwa wsparcia http://deckbox.org/whi/Garden%20of%20Morr i tracę jednostkę (lub jednostki) to przydzielam dodatkowe młotki obu ogródkom (chciałbym się upewnić)? (aha i rozumiem, że niezależnie czy w danej turze padła mi jedna czy więcej jednostek i tak przydzielam jeden młotek?)
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1249
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011   

berfek napisał/a:
1.miałem taką sytuację: strefa przeciwnika ma 8 obrażeń, ale posiada jedno rozwinięcie - aktywny gracz to przeciwnik, po przydzieleniu zasobów przez przeciwnika ja zagrywam akcję z karty (jednostka jest w grze) http://deckbox.org/whi/Stunty%20Smasha niszcząc mu właśnie pozostałe w strefie rozwinięcie - czy dobrze zagrałem podpalając mu strefę?


2.kolejne pytanie dotyczy karty demoralizacji: http://deckbox.org/whi/Demoralise
Czy akcję z tej karty mogę zagrać na jednostki przeciwnika?


3.Jak rozwiązać taką sytuację: mam w strefie Pola Bitwy zagraną kartę wsparcia http://deckbox.org/whi/Shrine%20to%20Taal , która za każde rozwinięcie daje młota (mam w strefie tylko jedno rozwinięcie, które używam zgodnie z zasadami karty http://deckbox.org/whi/Jade%20Acolyte) Czy karta jest traktowana jako rozwinięcie i mogę dodać młota do jednostki zgodnie z kartą wsparcia, czy uważam ją za jednostkę zgodnie z akcją wykonaną przez Akolitę?

4.I ostatnie szybkie pytanko: jeżeli mam w grze dwa wsparcia http://deckbox.org/whi/Garden%20of%20Morr i tracę jednostkę (lub jednostki) to przydzielam dodatkowe młotki obu ogródkom (chciałbym się upewnić)? (aha i rozumiem, że niezależnie czy w danej turze padła mi jedna czy więcej jednostek i tak przydzielam jeden młotek?)


1. Tak w momencie gdy obrażenia = ilości "życia" strefy zostaje ona automatycznie spalona
2. Jak najbardziej - polecam zagrywać na jednostki w misji i królestwie, przed zebraniem kart i zasobów :)
3. Karta jest uważana za jednostkę i rozwinięcie zatem liczy się do jednostek i rozwinięć. Problem polega na tym że Akolita ma Akcję, a shrine to taal efekt Wymuszony na początku tury - zatem nie ważne jak byś chciał, najpierw musisz dać jakiejś jednostce młotki ze świątyni, a dopiero potem możesz odpalić Akolitę z mienić rozwinięcie w jednostkę.
4. tak możesz przy ginącej jednostce/jednostkach użyć wszystkich Ogrodów jakie masz. I nie chodzi tutaj o turę tylko o efekt, jeżeli z jednego efektu spadło kilka jednostek (np. troll vomit) to i tak możesz dodać tylko 1 zasób, ale jeśli potem zginie kolejna - to znowu możesz odpalić ogrody.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 14