galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mistrzowie miecza Hoetha
Autor Wiadomość
Cogito
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Paź, 2010   

Przesłanki złe ale wniosek dobry, damage z counterstrike'u wejdzie, ponieważ są to obrażenia nieanulowalne (patrz instrukcja) - cannot be cancelled (a słowo cannot jak również instrukcja tlumaczy zawsze przeważa)
 
     
ziggy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Geeez o co ta afera? Jeśli nie potraficie znaleźć consensusu w kwestii interpretacji Swordmasters Of Hoeth, to napiszcie do James'a Hata z FFG albo zajrzyjcie na forum whinvasion.pl , gdzie sprawa elfickiego tanku została już dawno wyjaśniona.

Bez filozofii, proste jak budowa cepa: trzeba przydzielić jednostce tyle DMG including cancelation effects ażeby najpierw ją zniszczyć, a później aplikować obrażenia stolicy.
Jeśli zatem wyprowadzamy atak np. za 10, a:
1) jednostka ma 2 hp i 2 toughness - w stolicę wchodzi 6 (10-2-2)
2) jednostka ma 2 hp, 2 toughness i w game txt cancel ONE combat damage - w stolicę wchodzi 5 (10-2-2-1)
3) jednostka ma 2 hp i w game txt cancel ALL combat damage (vide Swordmasters Of Hoeth) - w stolicę wchodzi 0

Można jeszcze dodać, że jeśli powiedzmy w obronie są Swordmasterzy i jakiś inny szpiczastouchy pederasta z 2 hp (bez odporności i anulowania obrażeń), a nadal atakujemy za 10, to tak czy tak w stolicę nie wejdą żadne obrażenia z tą różnicą, że zabijemy wspomnianego delikwenta z 2 hp.

Kontraatak jak najbardziej combat damage z tą różnicą, że jak napisał Cogito - nieanulowany.

Peace :wink:

Edit: OK, nie zauważyłem, że już ktoś napisał do Hata zatem -> nie było tematu :wink:
 
     
Ajgor
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Ziggy, ale i tak Ci dziękujemy, bo się natrudziłeś z tłumaczeniem. :mrgreen:
 
     
Habuda
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

W instrukcji jest napisane aby przydzielić tyle obrażeń by móc zniszczyć obrońcę( w momencie przydzielania obrażeń efekty kart nie działają) dlatego przydziela się 3 obrażenia na jednostkę a resztę na stolice.

Efekty takie jak odporność, zaczynają działać dopiero przy ZADAWANIU obrażeń, nie PRZYDZIELANIU.
Atakujący dlatego może przydzielić(nie musi) więcej obrażeń, spodziewając się zadziałania EFEKTU karty niwelujących obrażenia,można wziąć pod uwagę odporność i przydzielić jedno obrażenie więcej, ale nie trzeba tego robić, bo przy przydzielaniu obrażeń, nie bierze się pod uwagę efektów karty,efekt zadziała dopiero po przydzieleniu, nie działa w trakcie.

Dlatego gdy atakujący ma 5 młotków,, stolica dostanie 2, a 3 zostaną anulowane przed zadaniem obrażeń karcie.

Cytat:
Don_Silvarro, polecam zapoznać się z FAQiem. ;)


Don ma racje :cool: Efekty takie jak odporność, działają dopiero po przydzieleniu obrażeń, nie w trakcie, tak jest w instrukcji.

5. ZADAWANIE OBRAŻEŃ:
......w tym momencie zaczynają wywierają swój wpływ takie efekty jak odporność...

Wcześniej nie wywierały tego wpływu, wcześniej nie trzeba było ich brać pod uwagę.
By móc zabić jednostkę wystarczą 3 młotki i tylko tyle się kładzie, później ona te młotki niweluje uzywając swego efektu karty.
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Ojej, znowu się zaczyna. Jeśli jednostka ma 3 hp i 2 odporności i zadajesz 5 obrażeń, to nic nie wejdzie w stolicę. Musisz przydzielić 5 obrażeń tej jednostce aby ją zniszczyć. Spodziewać to się możesz zagrania taktyki przez przeciwnika, a nie odporności, która istnieje ciągle.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

i tak w kółko ;D
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

To że temat ZNOWU wyłazi któryś raz z kolei, dowodzi tylko że można było to napisać w instrukcji jaśniej ;)

Nie ma nad czym debatować bo wszystko już zostało ustalone i wiemy że Odporność trzeba brać pod uwagę. W FAQ uwzględniono to zagadnienie, więc zamiast bawić się znowu w bitwę na argumenty i domysły wystarczy odesłać do FAQ i ucinamy dyskusję.

FAQ str. 15 napisał/a:
Przydzielając obrażenia broniącym
się jednostkom, gracz atakujący musi
zadać tyle obrażeń, by zniszczyć
jednostki wyznaczone do obrony,
zanim będzie mógł zadać obrażenia
stolicy przeciwnika. Oznacza to, że
atakujący musi brać pod uwagę
wytrzymałość jednostki i wszelkie
efekty anulujące obrażenia, które są
aktywne
, zanim obrażenia zostaną
przyznane.

Brakuje chyba słówka "stolicy" na końcu ;)
I ewentualnie zmienić "aktywne" na "znane", żeby się znowu ktoś nie przyczepił że Odporność jest aktywna dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie przy przydzielaniu.
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

sirafin napisał/a:
...wystarczy odesłać do FAQ i ucinamy dyskusję.

Sam widzisz powyżej, że odesłanie do FAQ niczego nie zmienia :roll:
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

FAQ-tycznie... Przecież to stary dobry temat, w którym wrzucałem nawet korespondencję z FFG, nie wiem czemu mi się zdawało że to jakiś nowy wątek jest :D
 
     
Habuda
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Cytat:
Ojej, znowu się zaczyna. Jeśli jednostka ma 3 hp i 2 odporności i zadajesz 5 obrażeń, to nic nie wejdzie w stolicę. Musisz przydzielić 5 obrażeń tej jednostce aby ją zniszczyć. Spodziewać to się możesz zagrania taktyki przez przeciwnika, a nie odporności, która istnieje ciągle.




No to czemu w instrukcji jest napisane że efekty kart działają dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie ich przydzielaniu(np odporność ?)

Cytat:
ewentualnie zmienić "aktywne" na "znane", żeby się znowu ktoś nie przyczepił że Odporność jest aktywna dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie przy przydzielaniu.


W Polskiej instrukcji jest napisane że efekty kart działaja DOPIERO w fazie zadawania obrażeń, własnie np odporność no jak byk nie inaczej, dlatego nie rozumiem czemu ma byc dla jakies karty zrobiony wyjątek.

Jestem nowy na forum, to mnie poprostu zaskoczyło, dodatku nie mam ale dla mnie i moich znajomych jest oczywiste ze skoro efekty kart działaja dopiero przy zadawaniu obrazen(nie przydzielaniu) to ciosy w stolice wchodzą.

FAQ było pisane przez kogos kto tak a nie inaczej zinterpretował te karte, Instrukcja natomiast odnosi sie do zamysłów twórców tej gry a ci napisali tak nie inaczej(chyba że tłumaczenie polskie jest błedne)
Ostatnio zmieniony przez Habuda Czw 30 Gru, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Za instrukcją "Za każdym razem, gdy jednostce z Odpornością przydzielane są obrażenia, słowo kluczowe neguje tyle obrażeń, ile wynosi znajdująca się przy nim wartość. Przydzielone obrażenia są negowane zanim zostaną zadane. Jednostka nie otrzymuje zanegowanych obrażeń."
 
     
Habuda
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

No i ? Tu jest napisane tylko ze odpornośc niweluje obrażenia NIM ZOSTANA ZADANE, nim zostana przydzielone o wartośc jaka obok nich sie znajduje. NP odporność 2

Za instruukcją:

5. ZADAWANIE OBRAŻEŃ:
......w tym momencie wywierają swój wpływ takie efekty jak odporność...


Nie wcześniej.
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Nie chcę mi się tłumaczyć takich rzeczy. Instrukcja nie jest napisana idealnie, faq też nie wyjaśnia wszystkich rzeczy. Zatem graj jak uważasz, ale przyjęte jest, że odporność jest brana pod uwagę podczas przydzielania obrażeń. To tyle w tym temacie.
 
     
GambitGrelfer
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Przejrzałem cały temat i jestem w kropce. Może ktoś wreszcie wrzucić totalne, ostateczne, oficjalne działanie tej karty od FFG (twórców, czyli jak to ma działać według nich), nie interpretacje graczy?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

FAQ jest do ściągnięcia ze strony FFG, odpowiedzi na pytania również udzielali twórcy gry. Po to właśnie jest FAQ, przecież nie będą robić przedruku instrukcji za każdym razem jak wyjdzie jakaś nieścisłość.

Wiedziałem że będzie afera o to "aktywne efekty" :D To jest po prostu kolejne nieprecyzyjne wyrażenie zamysłu autorów. Pisząc "aktywne efekty anulujące" mieli na myśli między innymi Odporność i nie wpadli na to że lepszym określeniem byłoby "znane efekty anulujące", bo w rzeczywistości Odporność "aktywuje się" trochę później. A skąd wiemy że to mieli na myśli? Bo wynika to z odpowiedzi ekipy FFG, na pytania które zadawali gracze.

Cytat:
Q. If I defend with a unit with toughness or other damage cancellation abilities, does the attacker have to assign damage equal to the current hitpoints remaining of the unit or the total damage required to destroy it?

A. The total damage required to destroy it at the point where damage is assigned. For example, if you defend with a unit with toughness 1 and 2 hitpoints, at least 3 damage must be assigned to that unit before further damage can be assigned to the capital.



-----------------------

Cytat:
> Message from:
> Tobogan
>
> Rule Question:
> Hi there.
>
> Since the release of the FAQ, there have been a little controversial
> about Combat Damage, arguing that you have to apply damage equal to
> defending units remaining hit points plus active damage cancellation
> on those units, which seem weird because removes optional decisions
> to players. So the question is this:
>
> If i attack with a total power of, lets see, 20, and my opponent
> only defends with the brand new Swordmasters of Hoeth, do I have to
> assign ALL of those 20 damage to the Swordmasters, or just 3, which
> would be neccesary to kill them in a normal situation and the
> remaining 17 damage to the capital?
>
> Thanks."

Cytat:
Hi,

Yes, in your example you must assign all 20 damage to the Swordmasters
of Hoeth.

James
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.55 sekundy. Zapytań do SQL: 13