 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Promo Poszukiwacze w magazynie Mephisto |
Autor |
Wiadomość |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010 Promo Poszukiwacze w magazynie Mephisto
|
|
|
Niemieckie czasopismo Mephisto od trzech swych numerów, tj. od Mephisto 45, Mephisto 46 oraz w Mephisto 47, zamieszczało po 4 karty Poszukiwaczy, a więc w sumie 12 Poszukiwaczy. Oto ich skany (póki co w kiepskiej jakości):
M45:
M46:
M47:
=====================================================
Dobrzy Poszukiwacze
Egzorcysta
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 4
Char: D
Start: Miasto
1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Może atakować innych Poszukiwaczy psychicznie
3. Gdy pokona Ducha, może otrzymać 1 Zaklęcie, jeżeli Moc na to pozwala
4. Zamiast walczyć z Duchem, może go egzorcyzmować, dzięki czemu automatycznie go niszczy. Nie otrzymuje jednak wtedy 1 Zaklęcia ani trofeum
5. Może niszczyć (odrzucić na stos kart zużytych) Przedmioty, których nie mogą posiadać Dobrzy Poszukiwacze za każdym razem, gdy jakiś zdobędzie. W nagrodę otrzymuje 1 Zaklęcie, o ile Moc mu na to pozwala.
========
Żongler
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 5
Char: D
Start: Miasto
1. Zamiast atakować Poszukiwacza, może zaskoczyć go swymi umiejętnościami i zabrać mu 1 sztukę złota
2. Zamiast atakować Potwora w walce, może wprawić go w zakłopotanie. Rzuć 1 kością oraz dodaj swoją Moc, jeżeli wynik jest większy od Siły Potwora, może mu się wymknąć. W innym przypadku, musi walczyć.
3. W Gospodzie, Mieście, Wiosce, Zamku oraz na Targowisku może pokazać swoje sztuczki i otrzymać 1 sztukę złota. Jeżeli się na to zdecyduje, nie może normalnie badać tego obszaru.
========
Iluzjonistka
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 3
Char: D
Start: Miasto
1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza lub istotę, możesz stworzyć symulakrum własnej osoby, które będzie walczyć w tej jakiejkolwiek walce. Symulakrum posiada taką samą Siłę oraz Moc, co ty, aczkolwiek nie może używać żadnych Przyjaciół, Przedmiotów oraz Zaklęć. Jeżeli symulakrum wygra z Poszukiwaczem, możesz wziąć 1 Przedmiot lub 1 sztukę złota jako nagrodę. Istoty są odrzucane i nie możesz ich zatrzymać jako trofeum. Jeżeli symulakrum przegra, twoja tura się kończy, ale walka pozostaje nierozstrzygnięta.
3. Jeżeli badasz kartę Przygody, której efekt zależny jest od twojego Charakteru, możesz stworzyć iluzję samego siebie. Rzuć 1 kością, jeżeli wypadnie 4, 5 lub 6, możesz badać tę kartę w taki sposób jakbyś miał inny Charakter niźli w tej chwili masz.
========
Męczenniczka
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 4
Char: Dobry
Start: Wioska
1. Może atakować innego Poszukiwacza psychicznie
2. Tuż przed rozpoczęciem walki, możesz zdecydować się poświęcić 1 punkt Życia i tym samym automatycznie ją wygrać. Istoty giną, a Poszukiwacz traci albo 1 punkt Życia, albo wybiera 1 Przedmiot lub 1 sztukę złota i ci oddaje.
3. Podczas modlitwy, możesz dodać 1 do wyniku rzutu kością
4. Jesteś zawsze Dobry, ignoruj wszelkie instrukcje zmiany Charakteru.
Neutralni Poszukiwacze
Dżinn
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 4
Char: N
Start: Las
1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Nie musi rzucać kością na Skałach oraz w Lesie. Jeżeli jednak rzuci, to musi zaakceptować rezultat.
3. Nie traci Życia na Pustyni
4. Gdy wygra walkę z innym Poszukiwaczem, może mu zabrać Życie, 1 sztukę złota, 1 Przedmiot lub 1 Przyjaciela.
5. Może łączyć trofea, które są zamieniane na punkty Siły, z trofeami, które są zamieniane na punkty Mocy, podczas wymiany trofeów i otrzymać albo 1 żeton Siły lub Mocy.
========
Żołnierz Fortuny
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 6
Char: N
Start: Miasto
1. Możesz wydawać punkty Losu, aby zmusić innego Poszukiwacza lub istotę do powtórzenia rzutu.
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz spróbować własnego szczęścia i sprawdzić, komu los bardziej sprzyja. Obydwaj rzucacie 1 kością i do wyniku dodajecie własną Moc. Jeżeli twój rezultat jest wyższy, otrzymujesz 1 punkt Losu. Jeżeli przeciwnika, możesz wybrać stratę 1 punktu Losu lub 1 punktu Życia.
3. Przed każdym rzutem kością, możesz podjąć się ryzyka. Gdy wyrzucisz parzysty wynik, jest on zwiększany o 1. Jeżeli wyrzucisz nieparzysty, jest on zmniejszany o 1.
4. Możesz wymieniać swoje trofea na punkty Losu. Każde trofeum jest wart 1 punkt Losu.
5. Za każdym razem, gdy masz możliwość rzucenia kością, musisz to zrobić.
6. Jesteś zawsze Neutralny - ignoruj wszelkie polecenia zmiany Charakteru.
========
Kurtyzana
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 4
Char: N
Start: Miasto
1. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz go uwieść. Poszukiwacz traci swą następną turę oraz wedle własnego wyboru: 1 sztukę złota lub 1 Przedmiot.
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz przypochlebić się 1 z jego Przyjaciół, który go opuści i przyłączy się do ciebie.
3. Po kupieniu czegokolwiek od Nieznajomego, możesz próbować zamieszać tak sytuację, aby nie zapłacić za zakupioną rzecz. Rzuć 1 kością, jeżeli wypadnie 5 lub 6 - udało ci się i nie musisz płacić.
4. Podczas badania Nieznajomego, który oferuje coś jedynie Poszukiwaczom o konkretnym Charakterze, możesz próbować wywrzeć na nim wrażenie, że jesteś odpowiednią osobą. Rzuć 1 kością:
1-2)* Nieznajomy reaguje tak, jakbyś miał nieodpowiedni Charakter
3-4) Nic się nie dzieje
5-6) Nieznajomy reaguje tak, jakbyś miał odpowiedni Charakter.
* Karta nie przewiduje opcji dla wyrzucenia 2 oczek, jednakże można uznać, że pierwszy efekt również ma zastosowanie po wyrzuceniu 2.
========
Dostępne są angielskie skany, tłumaczone przez Petera Boehlera:
http://www.shareimages.co...mephisto_45.jpg
http://www.shareimages.co...mephisto_46.jpg
http://www.shareimages.co...mephisto_47.jpg
Z kolei Jon New uploadował tokeny "małych" Poszukiwaczy: http://www.talismanisland.com/Mephisto_Tokens.zip |
Ostatnio zmieniony przez Nemomon Pon 08 Lis, 2010, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010
|
|
|
Są w troszeczkę lepszej jakości tutaj: http://www.scribd.com/Martin%20Ellermeier acz trza założyć sobie konto, by ściągać.
Tłumaczenia:
Satansdiener = Satan Servant = Sługa Szatana
Schwarze Hexe = Black Witch = Czarna Wiedźma
Gestalt Wandler = Shape Shifter = Zmiennokształtny
Goblenschamane = Goblin Shaman = Szaman Goblinów
Exorcist = Exorcist = Egzorcysta
Illusionist = Illusionist = Iluzjonistka
Gaukler = Juggler = Kuglarz
Martyrend = Martyr = Męczenniczka
Glücksritter = Lucky Knight = Szczęśliwy Rycerz (dedykuję wszystkim, którzy nie lubią tłumaczenia Frostmarch)
Kurtisane = Courtesan = Kurtyzana
Magelehrling = Magic Apprentice = Uczeń czarnoksięstwa
Djinn = Genie = Djinn |
|
|
|
 |
mrsin [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010
|
|
|
Niestety u nas nie ma co liczyć na takie rarytasy nasi zachodni bracia mają dobrze... |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sty, 2010
|
|
|
Pamiętałem, pamiętałem i zapomniałem wspomnieć , ale w Mephisto są tylko karty, bez figurek. |
|
|
|
 |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
Ciekaw jestem co znajduje się na tych kartach. W sumie to jestem sceptyczny co do takich projektów, ale może zaskoczą czymś pozytywnym, wybijającym się ponad twórczość fanów gry (w co wątpię ). |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Nasz bardzo dobry Przyjaciel - Velhart - zabrał się ze swym ojcem za tłumaczenia Poszukiwaczy. Póki co znany jest jeden:
Egzorcysta
Siła 2
Moc 4
Życie 4
Los 4
Charakter: Dobry
Start: Miasto
1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Może atakować innych Poszukiwaczy psychicznie
3. Gdy pokona Ducha, może otrzymać 1 Zaklęcie, jeżeli Moc na to pozwala
4. Zamiast walczyć z Duchem, może go egzorcyzmować, dzięki czemu automatycznie go niszczy. Nie otrzymuje jednak wtedy 1 Zaklęcia ani trofeum
5. Może niszczyć (odrzucić na stos kart zużytych) Przedmioty, których nie mogą posiadać Dobrzy Poszukiwacze za każdym razem, gdy jakiś zdobędzie. W nagrodę otrzymuje 1 Zaklęcie, o ile Moc mu na to pozwala. |
|
|
|
 |
carosh [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
No no, jak dla mnie to Egzorcysta to taka grywalna wersja Kapłana ;p |
|
|
|
 |
Kufir [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
To ulepszona wersja Kapłana, który jest bardzo grywalny już w wersji podstawowej. Po co jednak robić ulepszoną wersję starego Poszukiwacza automatycznie wypierając go z gry ? |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Co do samego Poszukiwacza, niby wyraziłem już swoją opinię na FFG, napiszę ją i tutaj. Poszukiwacz jest średni, jego ostatnia zdolność fajnie brzmi w stosunku do nazwy Poszukiwacza, aczkolwiek on sam ma parę problemów. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem, maxymalna ich liczba to 3, a zgodnie z oryginalnymi zasadami, nie może otrzymywać nowych Zaklęć, jeżeli posiada ich Max. Dlatego też jego dwie manodajkowe zdolności są niepotrzebne. Z jego Mocą 4, jest w stanie pokonać naprawdę sporo Duchów, więc względnie szybko zdobędzie maxymalną liczbę Zaklęć, a więc względnie szybko może się zablokować. Za niszczenie Przedmiotów "Evil only", zważywszy na ich ilość, raptem parę Przedmiotów, które można zliczyć na palcach jednej ręki, powinien otrzymywać inną lepszą nagrodę, np. znane nam niszczenie Graala, któe dawało +1 do startowej wartości Życia.
A grafika ładna, dojrzalsza względem grafik z TMIMa.
[ Dodano: Nie Sty 10, 2010 2:26 pm ]
Kufir napisał/a: | Ulepszona wersja Kapłana, |
Zależy, Egzorcysta nie otrzymuje Zaklęcia za automatyczne zniszczenie Ducha |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Następny:
Żongler
Siła 2
Moc 4
Życie 4
Los 5
Charakter Dobry
Start Miasto
1. Zamiast atakować Poszukiwacza, może zaskoczyć go swymi umiejętnościami i zabrać mu 1 sztukę złota
2. Zamiast atakować Potwora w walce, może wprawić go w zakłopotanie. Rzuć 1 kością oraz dodaj swoją Moc, jeżeli wynik jest większy od Siły Potwora, może mu się wymknąć. W innym przypadku, musi walczyć.
3. W Gospodzie, Mieście, Wiosce, Zamku oraz na Targowisku może pokazać swoje sztuczki i otrzymać 1 sztukę złota. Jeżeli się na to zdecyduje, nie może normalnie badać tego obszaru. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010
|
|
|
Dzisiaj Velhart zaprezentował nam Iluzjonistkę. Skromnie muszę powiedzieć, że bardzo mi się ona podoba i z chęcią wielką nią bym zagrał, a może nawet i zrobię jej proxa i sprawdzę w grze.
Iluzjonistka
Siła 2
Moc: 4
Życie 4
Los: 3
Charakter Dobry
Start Miasto
1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza lub istotę, możesz stworzyć symulakrum własnej osoby, które będzie walczyć w tej jakiejkolwiek walce. Symulakrum posiada taką samą Siłę oraz Moc, co ty, aczkolwiek nie może używać żadnych Przyjaciół, Przedmiotów oraz Zaklęć. Jeżeli symulakrum wygra z Poszukiwaczem, możesz wziąć 1 Przedmiot lub 1 sztukę złota jako nagrodę. Istoty są odrzucane i nie możesz ich zatrzymać jako trofeum. Jeżeli symulakrum przegra, twoja tura się kończy, ale walka pozostaje nierozstrzygnięta.
3. Jeżeli badasz kartę Przygody, której efekt zależny jest od twojego Charakteru, możesz stworzyć iluzję samego siebie. Rzuć 1 kością, jeżeli wypadnie 4, 5 lub 6, możesz badać tę kartę w taki sposób jakbyś miał inny Charakter niźli w tej chwili masz. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010
|
|
|
A przy okazji wartało by wspomnieć, iż każdy numer Mephisto posiada 4 karty Poszukiwaczy o tym samym Charakterze. W M45 otrzymujemy Złych Poszukiwaczy, w M46 - Dobrych, i w końcu w M47 - Neutralnych. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2010
|
|
|
I ostatnia z Dobrych, znaczy, nie tylko z Charakteru, Poszukiwaczy.
Męczenniczka
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 4
Char: Dobry
Start: Wioska
1. Może atakować innego Poszukiwacza psychicznie
2. Tuż przed rozpoczęciem walki, możesz zdecydować się poświęcić 1 punkt Życia i tym samym automatycznie ją wygrać. Istoty giną, a Poszukiwacz traci albo 1 punkt Życia, albo wybiera 1 Przedmiot lub 1 sztukę złota i ci oddaje.
3. Podczas modlitwy, możesz dodać 1 do wyniku rzutu kością
4. Jesteś zawsze Dobry, ignoruj wszelkie instrukcje zmiany Charakteru.
To jest póki co ostatnia dawka Poszukiwaczy. Póki Velhart nie otrzyma dalszych dwu magazynów, które zamówił, tłumaczeń nie będzie. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
A więc Przyjaciel Velhart zaczął dalej pracować i tym razem zapodał nam Dżinna (a w zasadzie, to Djinna).
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 4
Char: N
Start: Las
1. Rozpoczyna grę z 1 Zakleciem
2. Nie musi rzucać kością na Skałach oraz w Lesie. Jeżeli jednak rzuci, to musi zaakceptować rezultat.
3. Nie traci Życia na Pustyni
4. Gdy wygra walkę z innym Poszukiwaczem, może mu zabrać Życie, 1 sztukę złota, 1 Przedmiot lub 1 Przyjaciela.
5. Może łączyć trofea, które są zamieniane na punkty Siły, z trofeami, które są zamieniane na punkty Mocy, podczas wymiany trofeów i otrzymać albo 1 żeton Siły lub Mocy. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Wśród ryczących fal, poprzez chmury i deszcz płynie wielki galeon, poganiany przez Śmieeeerć....
Żołnierz Fortuny
S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 6
Char: N
Start: Miasto
1. Możesz wydawać punkty Losu, aby zmusić innego Poszukiwacza lub istotę do powtórzenia rzutu.
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz spróbować własnego szczęścia i sprawdzić, komu los bardziej sprzyja. Obydwaj rzucacie 1 kością i do wyniku dodajecie własną Moc. Jeżeli twój rezultat jest wyższy, otrzymujesz 1 punkt Losu. Jeżeli przeciwnika, możesz wybrać stratę 1 punktu Losu lub 1 punktu Życia.
3. Przed każdym rzutem kością, możesz podjąć się ryzyka. Gdy wyrzucisz parzysty wynik, jest on zwiększany o 1. Jeżeli wyrzucisz nieparzysty, jest on zmniejszany o 1.
4. Możesz wymieniać swoje trofea na punkty Losu. Każde trofeum jest wart 1 punkt Losu.
5. Za każdym razem, gdy masz możliwość rzucenia kością, musisz to zrobić.
6. Jesteś zawsze Neutralny - ignoruj wszelkie polecenia zmiany Charakteru. |
|
|
|
 |
|
|