|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Złodziej dusz. |
Autor |
Wiadomość |
Susa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 Złodziej dusz.
|
|
|
Mam pytanie dotyczące Wsparcia Mrocznych Elfów, "Złodziej dusz" CW nr 117.
"Dodatek. Urok. Dołącz do wybranej jednostki nie-Bohatera. Przejmujesz kontrolę nad jednostką, do której dołączono tę kartę. Przesuń tę jednostkę do twojej odpowiadającej strefy."
Co dzieje się z jednostką, do której dołączono kartę "Złodziej dusz", kiedy karta "Złodziej dusz" zostaje zniszczona? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
Jednostka wraca do właściciela karty. |
|
|
|
|
Susa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
To ja może się podepnę pod temat.
Czy złodziej dusz przejmuje kontrolę nad jednostką i wszystkimi dołączonymi do niej dodatkami, czy jedynie jednostką, a inne dodatki lądują u właściciela w kartach odrzuconych? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki. |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
DaRKeR napisał/a: | wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki. |
Też tak podejrzewałem, ale to jednak boli, jak zabierają ci spasioną dodatkami jednostkę...
A tak w w ogóle podoba mi się to forum - 30 minut max i jest odpowiedź.
Dzięki |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
staramy się ^_^ |
|
|
|
|
Nihlathak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Mam pytanko odnośnie tej karty Karta
Chodzi mi o sytuacje kiedy gracz ma wystawioną załogę głazocisku Karta 2 a ja zamierzam użyć Soul Stealer na tę kartę, to czy gracz przeciwnik może użyć (po zagraniu Soul Stealer) akcji i poświęcić tę kartę ? Jako odpowiedz na moje zagranie. Mi się wydaje że nie bo karta ta Soul Stealer jest wsparciem i w jej opisie nie używa się akcji. Jak byście to rozwiązali? |
|
|
|
|
ziggy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Zagranie Soul Stealer'a tworzy stos więc można w odpowiedzi zagrywać akcje i korzystać z efektów kart. W związku z tym poświęcenie Lobber Crew w odpowiedzi będzie będzie możliwe i rozpatrywane przed zagraniem Soul Stealer'a, który jednak po tym nie zadziała bo nie będzie miał legalnego targetu po poświęceniu Lobber Crew. |
|
|
|
|
awojdi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
no właśnie, temat stosu pojawiał się już na innych forach, w każdym razie abstrahując od innych karcianek gdzie ten termin występuje, w instrukcji WH:I (o ile dobrze pamiętam) ten termin się nie pojawia...
za to stoi, że można zagrywać akcję w odpowiedzi na akcję innego gracza...
w złodzieju dusz, nie ma wyboldowanego słówka akcja, więc pytanie czemu można zagrać akcję w odpowiedzi skoro to nie akcja (aczkolwiek efekt karty) i czemu pada argument o jakimś "stosie" o którym nic nie ma (tak mi się wydaje) w instrukcji |
|
|
|
|
ziggy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Samo zagranie Soul Stealer'a jako karty wsparcia jest akcją w odpowiedzi na którą można odpowiedzieć inną akcją.
FAQ:
Cytat: | Actions are usually denoted by a bold
“Action:” trigger on a card. Other
actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand. |
...i dalej
Cytat: | Playing a unit, support, development,
or quest card from hand are actions
with restrictions built into them. The
restrictions are:
They cannot be played in response to
anything.
They must be played during the owner’s
Capital Phase. |
Na zagrywanej karcie supportu nie musi więc figurować słowo action: by samo jej zagranie było akcją. Poza tym wydaje mi się, że mieszasz nieco pojęcia... efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały.
Stos = łańcuch akcji. |
|
|
|
|
Nihlathak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Coś mieszacie efekty stałe i wymuszone nie są akcjami, to jasno jest wyjaśnione w instrukcji. Wystarczy że są spełnione warunki i efekt dzieje się automatycznie. Jak by było inaczej to efekty stałe i wymuszone nazwali by akcjami stałymi i wymuszonymi. Reasumując efekty to nie akcje!
Ale Soul Stealer ma słowo kluczowe dodatek i nie wymaga akcji a więc raczej reakcji gracza przeciwnika z poświęceniem karty załoga głazocisku też nie powinno być. |
|
|
|
|
ziggy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Napisałem, że:
Cytat: | (...)efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały |
co zresztą jest wyraźnie napisane w instrukcji:
Cytat: | W grze funkcjonują cztery różne typy efektów.
Są to: akcje, efekty wymuszone, efekty trwałe oraz
słowa kluczowe. |
więc proszę czytaj ze zrozumieniem! Zresztą nie obrażając nikogo wydaje mi się, że nadal wielu z tu obecnych nie rozumie, że poza keywordingiem i gametextami określającymi sposobność na odpowiedź akcją, samo ZAGRANIE KARTY (unit, support, quest, development) jest również akcją, co zresztą było już kilkakrotnie w postach na tym forum jak i WHinvasion.pl przytaczane (FAQ 1.0, 1.1, 1.2):
Cytat: | Other actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand" |
|
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
just like ziggy said i się z nim nie kłócić błagam |
|
|
|
|
Nihlathak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Oki rozumiem w zasadzie dla mnie wszystko jasne odnośnie tego zagrania. Trzeba przyznać że załoga głazocisku to prawdziwa za gostka , w przypadku Imperium niema problemu zawsze jest uczeń płomienia a jak rozwiązać ten problem w innych nacjach ? mogę prosić o pomysły! |
|
|
|
|
|
|