galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Hudson


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 1018
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Wystarczy przeczytac opis krola w instrukcji. Jest wyraznie napisane, ze jezeli krol zostanie zabity to traci swoja ture, ale na koncu sie ujawnia (jako zabity) i bierze zeton korony.
 
 
Don Simon

Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Józefów (czyli Warszawa)
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Hudson napisał/a:
Wystarczy przeczytac opis krola w instrukcji. Jest wyraznie napisane, ze jezeli krol zostanie zabity to traci swoja ture, ale na koncu sie ujawnia (jako zabity) i bierze zeton korony.


Ha, czyli źle graliśmy :-) . Nie wiem, jak to mogliśmy przeoczyć... Czyli Assasin jest teraz zdecydowanie mniej zabójczy. Ciekawe jak to wpłynie na rozgrywkę... :-) .

Dzięki za sprostowanie i wybaczcie, za dezinformacje.

Pozdrawiam
Szymon
_________________
(\ /)
(O.o)
(> <)
This is Bunny.
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
edrache

Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Pytanie dotyczace Architekta.
Na jego karcie napisane jest, ze gracz moze wybudowac trzy dodatkowe dzielnice (czyli razem cztery) a w instrukcji, ze moze on wybudowac do trzech dzielnic. Ktora wersja jest prawdziwa?
Domyslam sie, ze ta z instrukcji (jesli tak to mamy blad w tlumaczeniu :) ), poniewaz w jezyku angielskim mamy:

Instrukcja:
Cytat:
After you take an action, you draw two extra district cards and put both in your hand. You may build up to three districts during your turn.


Karta:
Cytat:
Draw two extra cards and build up to three districts.


Zaznaczam, ze nie widzialem wersji angielskiej i powyzsze informacje znalazlem w necie
 
 
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 2234
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Tzn. na karcie nie powinno być słowa "dodatkowe". Bo to ono wprowadza zamieszanie. W instrukcji jest poprawnie wytłumaczone dlatego jak ktoś będzie miał problemy to powinien do tego dojść.

Nawet gdyby, ktoś to źle interpretował to prawdopodobieństwo wykorzystania tego w rozgrywce jest niewielkie. Niemniej jednak na karcie nie powinno być tego słowa "dodatkowe"...
 
 
trafcio

Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 3
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

W angielskiej instrukcji wg mnie jest inaczej napisane w zwiaazku z zabijaniem krola, a w polskiej inaczej. Tam jest takie zdnanie Nevertheless, ... i napisane jest, ze jezeli w jakims konkretnym przypadku jezeli zabije sie krola to zabojca bierze korone. Jak ktos ma angielska wersje, ja juz takowej nie posiadam, to moglby tutaj wyjasnic ta sytuacje.
 
 
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 2234
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Nie patrzcie w ten sposób, że w wersji angielskiej ściągniętej z internetu pisze np. takie zdanie „xxxxxx” a w polskiej go nie ma. Polska wersja jest tłumaczona do najnowszej produkcji FFG i tam w kilku miejscach się różni od wersji z poprzednich lat. Czasami są to całkiem inne zdania, lub jest zmieniona trochę ich treść.
 
 
Geko
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Witam,

mam pytanie nt. zdolności specjalnych Biskupa. Od razu przyznaję, że nie mam jeszcze gry (zamierzam niedługo nabyć) i bazuję na instrukcji ze strony Galakty.

Otóż instrukcja przy opisie Biskupa podaje, że "Twoje dzielnice nie mogą być zniszczone przez Generała". I tego nie rozumiem :oops:

Czy to oznacza, że Generał wogóle nie może niszczyć wszystkich zbudowanych dzielnic niebieskich?
Czy może chodzi tylko o niebieskie dzielnice gracza, który zagrał Biskupa w swojej turze tj. nie można ich w tej turze zniszczyć Generałem? Jeśli tak, to co może zrobić (chodzi o burzenie dzielnic oczywiście - naturalne zajęcie wojskowych:lol: ) Generał, jeśli Biskup zostanie zamordowany?

Pozdrawiam
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

General nie moze niszczyc dzielnic gracza, ktory w danej kolejce ma ujawniona postac Biskupa - niezaleznie od ich koloru. Oczywiscie jezeli Biskup jest martwy (nie ujawnia sie), to jego dzielnice moga byc niszczone.
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
Geko
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Gru, 2005   

Teraz to już wszystko jasne, dzięki.
 
 
Muttah

Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 21
Wysłany: Sro 28 Gru, 2005   

Czy ktoś mógłby udostępnić aktualną wersję angielskiej instrukcji? Bo ja w sumie nie posiadam gry, ale kolega który kupił to czytał ją ze 2-3 razy i dalej nic nie rozumiał :wink: Ja mu te zasady względnie wyłożyłem, ale chętnie spojrzałbym też na ang. wersję, jeśli jest taka możliwość...
 
 
raskoks

Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 31
Wysłany: Czw 29 Gru, 2005   

ja mam bardzo głupie pytanie ale jakoś nie załapałem tego chodzi o architekta o jego zdolność ciągnięcia dwóch kart ... chodzi o to że on po zbudowaniu dzielnic , pobraniu zota albo np wybraniu 1 karty z 2 na samym końcu dostaje jeszcze dodatkowo 2 karty, czy może zamiast brać 1 z 2 bierze poprostu 2 z 2 ?
Pozdrawiam
_________________
Nawet woda czasem śpi ...
 
 
Misiołak

Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 29 Gru, 2005   

Akcja to dobranie 2 sztuk złota albo wzięcie jednej z dwóch kart dzielnic. Jak to zrobisz, Architekt pozwala na wzięcie dwóch dodatkowych kart do ręki.
_________________
misiolak.deviantart.com
 
 
jax


Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 58
Wysłany: Pią 30 Gru, 2005   

parę pytań do doświadczonych graczy/wydawcy:

1. czy Szkoła Magii liczy się jako dzielnica wybranego koloru TAKŻE na zakończenie gry? (gdy np. chcemy uzyskać 5 dzielnic w różnych kolorach)

2. czy dzięki Dyplomacie można posiąść dwie takie same dzielnice (tzn. np. mam Zamek i zabieram innemu graczowi jeszcze jeden?). Pytanie związane: czy można w ten sposób 'obdarować' gracza drugą taką samą dzielnicą? (tzn. ma on np. Port i daję mu jeszcze jeden Port)

I dwa pytania związane z grą 2-3 osobową, gdy każdy z graczy kontroluje dwie postacie:

3. czy wyłożony Biskup chroni dzielnice przed zniszczeniem do końca kolejki?
tzn. np. wykładam Biskupa, w następnej turze wykładam Kupca, w ostatniej turze przeciwnik wykłada Generała i chce mi zniszczyć dzielnicę - może czy nie może? wprawdzie zagrałem Biskupa ale ostatnią postacią, którą zagrałem był Kupiec - czy ten fakt niweluje jakoś ochronę Biskupa?

4. podobne pytanie dotyczy Alchemika ; załóżmy że najpierw zagrałem Cesarza, zbudowałem dzielnicę, później zagrałem Alchemika, zbudowałem dzielnicę - czy zdolność Alchemika zwróci mi pieniądze RÓWNIEŻ za tę dzielnicę którą zbudowałem w turze Cesarza czy zwróci tylko za dzielnicę zbudowaną w turze Alchemika?


odnośnie pytań 3 i 4, to dotąd graliśmy tak, że :

- Biskup chronił przed Generałem, nawet jak po wyłożeniu Biskupa wyłożyłem Kupca
- Alchemik zwracał złoto tylko za dzielnicę wybudowaną podczas tury Alchemika

ale widzę w powyższym graniu pewną sprzeczność - sytuacje są podobne a rozstrzygane inaczej

pomocy!
 
 
Browarion

Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Gru, 2005   

ad.1 nie wiem :(

ad.2 o ile mi wiadomo tak, TY możesz dobrac druga taką samą dzielnicę

ad.3 chyba żle graliście - przecież wykładasz karty W KOLEJNOŚCI, a Kupiec jest przed Biskupem, więc zawsze wykładasz najpier Kupca.
Natomiast potem Biskup i tak chroni przed Generałem - przecież masz jedno miasto!!

ad.4 vide ad.3 ;-)


Ale niech mądrzejśi się wypowiedzą
8)
_________________
niby stary koń...
...a jednak z ogromnym "sentymentem" do zabaw i uciech wszelakich 8)
 
 
raskoks

Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 31
Wysłany: Pią 30 Gru, 2005   

nie nie nie coś motacie panowie:
szkoła magii nie liczy się w ten sposób na końcu(taką zdolność ma nawiedzone miasto).
co do gry 2-3 osobowej to myślę że gracie w prawidłowy sposób (też tak gram)
Pozdro
_________________
Nawet woda czasem śpi ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.36 sekundy. Zapytań do SQL: 12