galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
krfk

Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1
Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006   

Browarion napisał/a:

ad.1. Oczywiście złodziej kradnie całe posiadane przez postać złoto.
Pytanie czy tylko to, które posiada przed "rozpoczęciem działań" :?:
Chodzi mi o to, czy nie jest tak, że złodziej kradnie to co postać bierze przed rozpoczęciem AKCJI (albo 2 złota, albo 1 kartę dzielnicy (z dwóch) - tu oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie weźmie złota :wink: ), oraz należnych pieniędzy w związku z kolorem dzielnic ??!!??


Według mnie bez sensu, wyraźnie w opisie postaci jest napisane, że postać jest okradana zaraz po jej wywołaniu.

Browarion napisał/a:

ad.2. IMHO kasy ze skillu (KUPIEC) nie można wziąć przed wykonaniem akcji. Kupiec bierze dodatkowe złoto PO wykonaniu (bądź nie) akcji;


Można nie wykonywać akcji? Akcją przecież jest dobranie złota lub kart a nie budowa dzielnicy. Kupiec dostaje złoto za wykonanie akcji. Możliwy więc jest taki scenariusz - dobieram jako kupiec dwie sztuki złota (wykonałem akcję), biorę dodatkową sztukę złota, buduję zieloną dzielnicę, kasuję pieniądze za zielone dzielnice.

pozdrawiam,
Krzysiek
 
 
Browarion

Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2006   

Ha, no przecież - AKCJĄ jest wzięcie złota lub karty dzielnicy - of koz masz rację!!
No niezłe MOJE przeoczenie które zmienia całą rozgrywkę - kapelusz z głowy.

8)
_________________
niby stary koń...
...a jednak z ogromnym "sentymentem" do zabaw i uciech wszelakich 8)
 
 
szelest

Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 7
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 18 Sty, 2006   

Na karcie Złodziej jest napisane "Kiedy gracz, który ją posiada szostanie wezwwany i pokaże karte postac, to natychmiast zabierasz całe jego złoto."

I teraz pytanie co do gry dwuosobowej to czy jeśli Gracz ma złoto otrzymane przez pierwszą swoją postać i okradam druga którą się pokaże to zabieram całe złoto Gracza? Czy postaci?
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 18 Sty, 2006   

zloto zawsze nalezy do gracza, nie do postaci - w koncu jedna postacia mozesz budowac za kase zarobiona przez inna postac.
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
wc

Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 10
Wysłany: Nie 22 Sty, 2006   

no to jeszcze jedno pytanie
czy zabita postać może być okradziona??

teoretycznie zabita postać - jeśli jest wywołana - nie ujawnia się....
czy w takim wypadku w razie jej okradzenia - ma oddać swoje złoto w momencie jej wywołania, na koniec całej kolejki czy może w ogóle??

pytanie równocześnie stawia problem - czy "można" (czyt. czy jest sens) okradać osobę, którą przedtem zabił killer

pytanko to nasunęło mi się w sytuacji, w której król jest jedną z kart, która została wylosowana do odłożenia jako odkryta. wtedy reguły mówią, że trzeba ją wtasować z powrotem do talii a wyłożyć inną postać.
i już wszyscy wiedzą, że jest król wśród postaci, z których wybiera 1. osoba
jeśli potem do kolejnych osób król "nie dojdzie" oznacza to, że na 100% króla ma któraś z osób, która już wybierała postać. a więc jej zabicie i okradzenie nie będzie na pewno chybionym strzałem!!
swoją drogą - ten przepis z wtasowywaniem króla jej naszym zdaniem nonsensowny - gramy więc, że jeśli pojawi się król wśród kart do odłożenia, to tam zostaje i już bo co szkodzi, że w jednej kolejce go nie będzie ;-)

Alternatywne wyjście dla wersji z wtasowywaniem króla z powrotem do talii to najpierw odkładanie kart odkrytych, a potem dopiero - zakrytej
I trzecie wyjście - jeśli król zostanie wylosowany do odłożenia - zostawiamy go tam i już!

pozrowionka!!
wc
 
 
Szept


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 79
Skąd: prawie Kraków
Wysłany: Nie 22 Sty, 2006   

wc napisał/a:
no to jeszcze jedno pytanie
czy zabita postać może być okradziona??


Odpowiedź masz w opisie złodzieja w instrukcji.
Postać zabita nie może być okradziona.

Cytat:

pytanko to nasunęło mi się w sytuacji, w której król jest jedną z kart, która została wylosowana do odłożenia jako odkryta. wtedy reguły mówią, że trzeba ją wtasować z powrotem do talii a wyłożyć inną postać.
i już wszyscy wiedzą, że jest król wśród postaci, z których wybiera 1. osoba

Mieiliśmy właśnie taką sytuację dzisiaj :)
Trzeba poprostu przetasowac wszystkie karty od nowa i po sprawie.
_________________
www.szept.prv.pl | http://szept.deviantart.com
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
 
 
greyjoy

Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3
Wysłany: Nie 29 Sty, 2006   

Skill postaci może być uzyty w dowolnym momencie tury chyba ze opis stanowi inaczej. Skilla można uzyć tylko raz (tak więc ponowne dobranie złota przez kupca po dołożeniu kolejnej zielonej dzielnicy jest błędem).
 
 
Szept


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 79
Skąd: prawie Kraków
Wysłany: Nie 29 Sty, 2006   

Ponowne jest błędem ale kupiec ma 3 sposoby na zdobycie złota:
- akcja czyli 2 sztuki
- po akcji 1 sztukę
- w dowolnym momencie tyle ile ma zielonych dzielnic
_________________
www.szept.prv.pl | http://szept.deviantart.com
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.
 
 
Atwar

Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 67
Skąd: Tuż obok Pruszkowa
Wysłany: Sob 18 Mar, 2006   

Moje pytanie dotyczy muzeum.
Gdy pod muzeum znajduje się ileś kart i generał zniszczy muzeum, to jasne że niszczy wszystko. Ale co się dzieje, gdy dyplomata zamienia muzeum? bierze tą kartę wraz z "zawartością"?
 
 
jax


Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 58
Wysłany: Pon 20 Mar, 2006   

Była o tym dyskusja w wątku dokładnie poniżej ('Pytanie o Dyplomatę') - ja jestem zdania, ze zawartość jest przejmowana, misiołak że nie.
 
 
moonman


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 231
Wysłany: Czw 23 Mar, 2006   

D.Waszkiewicz napisał/a:
Nie patrzcie w ten sposób, że w wersji angielskiej ściągniętej z internetu pisze np. takie zdanie „xxxxxx” a w polskiej go nie ma. Polska wersja jest tłumaczona do najnowszej produkcji FFG i tam w kilku miejscach się różni od wersji z poprzednich lat. Czasami są to całkiem inne zdania, lub jest zmieniona trochę ich treść.



czyli obecna, polska karta Wielkiego Muru jest prawidlowa?

jedyny blad to blad na karcie Architekta czy sa jeszcze jakies?
dopiero sie rozgrywam i nie chcialbym juz na poczatku blednie grac.

a moze jest juz jakas errata do wersji PL?
 
 
raskoks

Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 31
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006   

a co jest nei tak z architektem ?
_________________
Nawet woda czasem śpi ...
 
 
moonman


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 231
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006   

raskoks napisał/a:
a co jest nei tak z architektem ?


w instrukcji jest "możesz zbudować do 3 dzielnić podczas swojej tury"

na karcie: "możesz wybudować dodatkowe trzy dzielnice podczas swojej tury." (czyli w sumie 4 dzielnice)

podobno karta jest błędna, w instrukcji jest OK.

natomiast na karcie Wielkiego Muru jest "Cena, jaką Generał musi zapłacić aby zniszczyć jedną z twoich dzielnic, wzrasta o sztukę złota."

podobno też jest błąd - powinno być 'jedną z Twoich pozostałych dzielnic' czy też 'innych dzielnic' - gdzies o tym czytalem, w kazdym razie chodzi o to, ze regula nie dotyczy Wielkiego Muru tylko pozostalych dzielnic w miescie.

Ale moze w najnowszej wersji EN jest tak samo jak w PL.

W swoim poscie pytalem, czy to wszystko cyz moze sa jeszcze inne bledy.

Poza tym, jak jest OFICJALNIE z gra dla 2-3 graczy. Mam np. biskupa i kupca. Minely ich tury i aktualnie trwa tura wspolgracza, ktory ma generala i chce mi zburzyc dzielnice. Moze? Czy aktualnie postacia "przebywajaca" w moim miescie jest TYLKO kupiec (to nim wykonywalem ostatnia ture)?
 
 
raskoks

Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 31
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006   

nie nie moze, liczy sie tu zdolnosc biskupa także 8)
_________________
Nawet woda czasem śpi ...
 
 
DDP

Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2006   

Wlasnie nabylem Cytadele. Podoba mi sie ale gdyby nie dodatek wystepujacy w polskiej wersji to bylaby troche biedna.

Mam kilka pytan:

1) Co sie dzieje ze zlotem ktore mamy na koniec gry (ubzduralo mi sie ze za kazda sztuke zlota jest punkt ale teraz nie moge tego znalezc w instrukcji wiec pewnie mialem wizje:P) Znalazlem karte "cesarski skarbiec" i ona daja wlasciwosc zloto = 1 pnkt wiec chyba gdy jej nie mam zloto na koniec gry nie jest nic warte

2) Tylko General moze niszczyc czyjes i swoje dzielnice ? Inne postacie nie moga niszczyc swoich dzielnic? Niszczac swoja trzeba zaplacic tak jak za niszczenie cudzej ? General placi za swoja dzielnice rowniez -1 jej wratosc? Jaki ma cel niszczenie swojej dzielnicy?:P

3) Postac Czarodziej: napisane jest "[...] W ten sposob mozesz zbudowac dzielnice jaka juz posiadasz w swoim miesce" czyli dzieki jego umiejetnosci jesli np mam juz wybudowany Zamek, uzyje "speciala" i wybiore komus z reki Zamek to moge sobie go zbudowac i miec 2 takie same dzielnice?

4) Karta Muzeum: karty ktore klade pod muzeum to te z reki?

5) Karta Kamienilom: rozumiem ze ona umozliwia wybudowanie takiej samej dzielnicy np drugiej Swiatyni

6) Karta Zbrojownia: napisane jest ze moge zniszczyc zbrojownie - moge to zrobic dowolna postacia czy tylko Generalem? Musze zaplacic za zniszczenie zbrojowni? Jesli jestem Generalem to czy niszczac ja place -1 jej wartosci? Jezeli teoretycznie Krol ma zbrojownie i jej nie zniszczyl jeszcze a ja mam Generala i mu ja niszcze to nie moge wykorzystac jej przeciwko komus?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13