galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
gath

Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2006   

Cześć DDP.
Odp1 Dokładnie, złoto pozostałe na koniec gry nie daje punktów zwycięstwa chyba, że masz właśnie Cesarski skarbiec.

Odp2 Tak, tylko Generał może niszczyć dzielnice (dokładnie 1 dzielnicę w swojej turze). Niszcząc dzielnicę w swoim lub czyimś mieście Generał płaci -1 wartości niszczonego budynku. Ja osobiście nie zniszczyłem nigdy swojego budynku, ale może ze względów taktycznych ktoś go sobie zniszczył.

Odp3 Tak, możesz mieć wtedy w swoim mieście 2 Zamki, ale musisz go zabrać komuś z ręki.

Odp4 Za tym, że są to karty z ręki przemawia fakt, że kładziesz je zakryte. Na koniec gry dostajesz 1 PZ (i tylko 1 PZ) za każdą kartę leżącą pod Muzeum. Trzeba jednak uważać bo prawie pewne jest, że pod koniec gry gracz kontrolujący Generała zniszczy Ci Muzeum za 3 sztuki złota i tym samym pozbawi wszystkich kart dających Punkty Zwycięstwa.

Odp5 Według opisu tej karty możesz mieć np. drugą Świątynię. Pozostaje teraz fakt, który trzeba by wyjaśnić co się stanie gdy za pomocą opisanej już wcześniej karty Czarodzieja zabierzesz komuś np. Świątynię to czy można ją wtedy wyłożyć jako 3-cią czy już nie. Moim zdaniem można by mieć 3 Świątynie w swoim mieście, ale to temat do dyskusji najlepiej w gronie graczy zasiadających przy stole.

Odp6 Zbrojownię kupujesz do swojego miasta jako normalną dzielnicę. Nie musisz grać Generałem żeby użyć tej karty. Możesz jej użyć w dowolnej swojej turze, nawet od razu po wykupieniu. Jeżeli niszczysz Zbrojownię nie płacisz żadnych pieniędzy – odrzucasz po prostu Zbrojownię ze swojego miasta i dowolny budynek z miasta innego gracza. Opis karty Zbrojownia działa jak specjalna zdolność i jest bezpłatna. Taka jest moja interpretacja.
PS. Jeżeli to przeciwnik ma Zbrojownię i jej nie zniszczył, a ty masz Generała to możesz zniszczyć Zbrojownię za 2 sztuki złota i zdolność Zbrojowni wtedy nie zadziała.
Pozdrawiam.
 
 
DDP

Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2006   

Dziekuje za odpowiedz. Najwieksze mialem rozkminy co do zbrojowni, ale w sumie normalne ze za darmo mozna ja sobie zniszczyc:)
 
 
moonman


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 231
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2006   

witam, kolejne pytanka

1. opis poborcy podatkowego w instrkucji to:
Cytat:
Jeżeli jakiś gracz zbuduje w swoim
mieście jedną lub więcej dzielnic to pod
koniec swojej tury musi oddać ci sztukę złota
(jeżeli jeszcze jakieś posiada). Jeżeli gracz
posiadający Zabójcę bądź Wiedźmę wybudował wcześniej jakąś dzielnicę i pozostało mu jeszcze złoto, musi oddać ci sztukę złota
jak tylko ujawnisz, że posiadasz Poborcę.


co do zabójcy to rozumiem bo on ma nr 1, a poborca nr 2 - wiec sprawa jasna.. ale jak jest dokladnie z wiedzmą? przeciez ona wczesniej nie buduje (no chyba, ze we wczesniejszych turach, ale pewnie nie o to tutaj chodzi)...

pewnie o to, ze np. oczarowala magika (czyli ewentalne budowanie będzie PO ruchu poborcy) - wymienia SWOJE karty z innym graczem (BTW: z wlasnie oczarowanym magikiem takze moze? ) - buduje dzielnicę w swoim miescie - a poborca zbiera podatek - tylko od kogo? od magika czy od wiedźmy (chyba placi wiedzma)?


2. majac wybudowany cmentarz, moge kupowac (za 1 sztuke zlota) aktualnie zniszczoną dzielnice z dowolnego miasta czy tylko z mojego?
 
 
gath

Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2006   

Odp1 Moonman zauważ, że Poborca bierze po pieniążku od każdego gracza któremu w tej turze jakiś został po budowie, niezależnie czy działał przed czy po Poborcy.
Zauroczy Czarodziej nie może nic zbudować – może tylko wykonać akcję (pobranie 2 pieniążków lub dobranie 2 kart i odrzucenie jednej z nich) i natychmiast kończy się jego tura. Resztę działań (budowanie, wykorzystanie mocy specjalnej Czarodzieja) wykonuje gracz kontrolujący Wiedźmę i płaci pieniążka jeśli coś zbuduje.

Odp2 Możesz kupić zniszczoną dzielnicę z dowolnego miasta, na karcie nie ma obostrzenia, że wykupujesz tylko swoje dzielnice.
 
 
moonman


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 231
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2006   

gath, dzieki za odpowiedz... to słowo "wcześniej" dot. wiedzmy w opisie poborcy (instrukcja) wzbudzało moje wątpliwości. W sumie wiedźmy ono nie dotyczy i wprowadza w błąd.
 
 
Happosai


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007   

niech mi ktoś wytłumaczy sens karty Alchemik;P
to jest dla mnie jakaś abstrakcja... czy on po wybudowaniu dzielnicy odzyskuje pieniądze, które na nią wydał? czy to nie absurd?:/
i o co biega z tą niemożnością wydawania większej ilości kasy niż się posiada?
_________________
A na końcu wszystkich opowieści Azrael, który znał tajemnicę, pomyślał:
PAMIĘTAM, KIEDY WSZYSTKO TO BĘDZIE ZNOWU.
 
 
 
moonman


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 231
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007   

Happosai napisał/a:
czy on po wybudowaniu dzielnicy odzyskuje pieniądze, które na nią wydał?

tak
Happosai napisał/a:
czy to nie absurd?:/

nie
Happosai napisał/a:
i o co biega z tą niemożnością wydawania większej ilości kasy niż się posiada?


to po to, żeby nie interpretować zdolności alchemika, jakoby mógł "budować za darmo".


przykładowa tura alchemika posiadającego 2 sztuki złota:
    alchemik wykonuje akcje: bierze 2 sztuki złota z banku
    w sumie posiada 4 sztuki złota
    buduje klasztor za 3 sztuki złota, które oddaje do banku
    pobiera z banku 3 sztuki złota - zwrot za budowę i znowu posiada cztery sztuki złota
 
 
MK

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 1
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008   

Mam pytanie odnośnie kolejności wykonywania działań w rundzie.

Kiedy mozna wykorzystac zdolonosc specjalna postaci?

Czy tylko po wybudowaniu dzielniczy, czy w dowolnym momencie?

Zastanowilo mnie to bo np na magiku jest wyrazne zaznaczone ze zdolnosc mozna wykorzystac w dowolnym momencie, stad nasuwa mi sie wniosek ze inne zdolnoci (bez tego zaznaczenia) moga byc wykorzystywane tylko po wybudowaniu dzielnicy.
 
 
Sztefan


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Lip, 2008   

Zdolność postaci możesz wykorzystać raz w turze, kiedy masz ochotę. Może być przed budową dzielnicy, a może być i po.
 
 
finallyh

Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 55
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   

Sztefan napisał/a:
Zdolność postaci możesz wykorzystać raz w turze, kiedy masz ochotę. Może być przed budową dzielnicy, a może być i po.


Czy napewno? Np. Alchemik dopiero po wykonaniu akcji może dobrać 2 karty czy Kupiec sztukę złota. Chyba, że nie traktujemy tego jako zdolności postaci, a tylko odpowiednio, dla Alchemika 3 dzielnice, a dla Kupca złoto za zieloną dzielnicę.
 
 
Sztefan


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008   

Pytanie dotyczyło głównie budowy dzielnicy. Budowa dzielnicy nie jest akcją.

Specjalne zdolności używasz w swojej turze kiedy chcesz, chyba, że jest napisane inaczej. Kupiec może brać złoto za kupieckie dzielnice przed, czy po akcji. Poza tym po akcji otrzymuje złoto. Architekt dostaje dodatkowe dwie karty dzielnic po wykonaniu akcji.

Akcja to branie 2 sztuki złota lub wzięcie 2 kart dzielnic i odrzucenie jednej z nich.
 
 
wookash966

Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: MMz
Wysłany: Wto 11 Sie, 2009   

rozumiem, że np. biskup może wziąć 1szt złota za wybudowaną w tej turze dzielnicę? czyli: mam już jedna sakralną, zostaję wywołany, akcja, buduję kolejną sakralną dzielnicę, pobieram 2szt złota za obie, tak?
 
 
Sztefan


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 12 Sie, 2009   

Tak. Zdolność postaci możesz użyć kiedy chcesz, czyli również po budowie dzielnicy.
 
 
masterek007

Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

A ja mam takie pytanie:

1) czy magik może okraść zabitego ?

2) czy prawda jest że General nie może zniszczyć dzielnicy osobie która wybudowała pierwsza 8 dzielnicę, by trochę przedłużyć grę ? :D


Dzieki za odpowiedzi :)
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

Ad. 1) To złodziej okrada, nie magik. Złodziej nie może okraść zabitej postaci. Jeśli chodziło Ci o wymianę kart prze magika, to robimy to z graczem a nie postacią, więc nieważne jest czy posiadana przez gracza postać został zabita.

Ad.2) Wg zasad generał nie może niszczyć dzielnic w ukończonym mieście.


Mnie nurtuje inne pytanie: Na karcie Alchemika jest treść: "Otrzymujesz z powrotem całe złoto, które wykorzystałeś do zbudowania dzielnic.
Instrukcja ang: "At the end of your turn, you recive back all the gold you spent to build district cards this turn".
Jak widać, może być sytuacja, gdy budujemy więcej niż jedną dzielnicę.
Definicja tury dla gry 2- i 3-osobowej:
"each player will have two turns
during each round (one turn for each character)"
Czyli jedna tura to działanie jednej postaci.

I teraz czy w grze do 3 osób (gdy gramy 2 postaciami) mając alchemika dostajemy zwrot złota za:

a) dzielnice, które wybudowaliśmy dzięki obu postaciom którymi graliśmy w tej rundzie (nie zależnie od numeru rankingowego drugiej postaci)?

b) dzielnice, które wybudowaliśmy dzięki obu postaciom, ale tylko jeśli druga postać miała niższy numer rankingowy od Alchemika?

c) za jedną dzielnicę, którą wybudował Alchemik? (Jeśli jest jakaś sytuacja, że mógłby wybudować więcej, to proszę o jakiś przykład)

Skłaniałbym się do przypadku c), ale kwestia budowy więcej niż jednej dzielnicy mnie blokuje :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 12