"rozkminka " zasad gry - pytania |
Autor |
Wiadomość |
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011 "rozkminka " zasad gry - pytania
|
|
|
Witam mam dwa pytanka a zapewne w późniejszym czasie będzie ich zapewne więcej...
1- sytuacja wygląda tak przeciwnik atakuje moja strefę królestwa jednostka z silą 3 ja nie wyznaczam obrońców ale posiadam w niej wioskę niczyja to wtedy on przydzielając obrażenia niszczy mi wioskę za jedno a dwa przydziela stolicy? ( on decyduje gdzie je skieruje czy w takiej sytuacji może tylko na strefę)
2- dotyczy jednostek wypełniających misję, jak je zniszczyć? skoro obrońca ich nie wyznacza do obrony,a ja nie posiadam taktyk ("iż musi się bronić daną jednostka)
bo czytając forum uznaje sie zasade ze nawet jak strefa płonie obrazenia nie przechodza na jednostki gdy ich obronca nie wyznaczy, to co jednostki wykonujace misje sa niezniszczalne? ( chodzi mi o te co sie ich nie poświeca aby aktywować akcje z misji) rozumiem mozna je przesunać ale nie kazdy ma wymagana taktyke....
prosze o cierpliwość i wyrozumiałość
pozdrawiam. |
|
|
|
|
Susa [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
1. Nie, nie niszczy Wsparć. Obrażenia niczego nie niszczą (chyba, że wyznaczasz obrońców).
2. Zniszczyć można je np. combem DElfickim: odrzucasz przeciwnikowi kartę z ręki ze zwiadu, a potem przydzielasz obrażenie z Łupieżców Helbane. To tylko jeden sposób (który mi przyszedł od razu do głowy), ale takich sposobów jest więcej. |
|
|
|
|
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
[quote="Susa"]1. Nie, nie niszczy Wsparć. Obrażenia niczego nie niszczą (chyba, że wyznaczasz obrońców).
rozwinięć również?
Następne pytanko
Czy obrażenia od kontrataku mojej wyznaczonej jednostki na obronce mogę rozdzielic na dwie jednostki ataujace?
np obronca moj ma 3 kontrataku a przeciwnik atakuje dwoma jednostkami posiadajacymi trzy wytrzymalosci razem.. niszcze je kontratakiem zanim ich obrazenia zostana przydzielone? |
|
|
|
|
Susa [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Nie niszczą rozwinięć. Rozwinięcia dodają +1 do wytrzymałości danej strefy Stolicy. Np. masz 2 rozwinięcia na Misji to przeciwnik musi zadać 8+2=10 obrażeń, żeby podpalić. Rozwinięcia niszczą inne karty.
Kontrataku nie można rozdzielać. |
|
|
|
|
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Następne pytanka ...
1- Przeciwnik na początku swojej tury używa chmurę much i zadaj obrażenie jednostce mojej która ma już ich 3/4 i w konsekwencji ginie i pytanko czy mogę przed odłożeniem jej na stos kart odrzuconych zastosować taktykę wychłostać więźnia i zyskać z tej jednostki 2 żetony zasobów?
2- O co chodzi z opuszczoną kopalnią? " na początku swojej tury możesz cofnąć jedno ze swoich rozwinięć na rękę jego właściciela" - mysle że to błedne tłumaczenie...
3- obóz zwiadowców " za każdym razem kiedy przeszukujesz swoją talię, możesz poszukać jednej karty więcej" rozumię że to nie chodzi o dobieranie jedej karty więcej co ture?
czekam na odpowiedzi i to tyle na dziś , pozdrawiam |
|
|
|
|
Susa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
1. Nie jestem pewna... Mógłbyś zacytować tekst z tej karty (Chmura much)?
2. Nie, nie jest to błędne tłumaczenie. Jeżeli kładziesz rozwinięcie z np. DElfickich Krasnoludzkich niewolników, czyli pierwsza karta z talii, to możesz położyć jakąś ważną kartę. Opuszczona kopalnia jest właśnie po to, żeby cofnąć tę kartę na rękę. Co prawda tę kartę używałam raczej w talii krasnoludzkiej.
3. Nie, nie chodzi o Fazę Misji, bo wtedy losujesz kartę. Chodzi o karty z efektem np. Akcja: Kiedy ta karta wchodzi do gry przeszukaj ileś tam wierzchnich kart z talii. Jeżeli znalazłeś coś tam cofnij tę kartę na rękę <- Oczywiście to tylko przykład |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
Ralh napisał/a: | Następne pytanka ...
1- Przeciwnik na początku swojej tury używa chmurę much i zadaj obrażenie jednostce mojej która ma już ich 3/4 i w konsekwencji ginie i pytanko czy mogę przed odłożeniem jej na stos kart odrzuconych zastosować taktykę wychłostać więźnia i zyskać z tej jednostki 2 żetony zasobów?
2- O co chodzi z opuszczoną kopalnią? " na początku swojej tury możesz cofnąć jedno ze swoich rozwinięć na rękę jego właściciela" - mysle że to błedne tłumaczenie...
3- obóz zwiadowców " za każdym razem kiedy przeszukujesz swoją talię, możesz poszukać jednej karty więcej" rozumię że to nie chodzi o dobieranie jedej karty więcej co ture?
czekam na odpowiedzi i to tyle na dziś , pozdrawiam |
1. Nie bo na Muchach jest Wymuszony, nie zdołasz na to odpowiedzieć.
2. i 3. już Susa wytłumaczyła. |
|
|
|
|
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
a w przypadku gdy nie byłby wymuszony? mógłbym spokojnie zastosować tą taktykę? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Ralh, gdyby to była po prostu Akcja, to tak. Ale nie ma co teoretyzować - jest Wymuszony więc nie ma opcji |
|
|
|
|
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
witam w dniu dzisiejszym , oto następne pytanie :
czy na akcje Załogi Głazocisku mogę wybrać jednostkę pistoleciarzy i ją poświęcić i od razu przesunąć do strefy królestwa zamiast odkładać?
o i następne bo akurat jest partia, jeżeli cofam daną jednostkę przeciwnika na rękę to co się dzieje z dodatkiem dodanym do tej jednostki ? gracz ją odrzuca czy też mu się cofa na rękę? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
1. Jak przeciwnik odpali Załogę głazocisku, to w odpowiedzi możesz przeskoczyć pistoleciarzami do innej strefy, aczkolwiek nic ci to nie da, bo dopiero przy rozpatrywaniu musisz poświęcić jednostkę, po 2 nie ważne gdzie są jednostki, załoga nakazuje Ci poświęcenie jakiejść w dowolnej strefie.
2. Dodatek spada na stos kart odrzuconych. |
|
|
|
|
Ralh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
co do odpowiedzi na pytanie pierwsze ok ale pistoleciarze maja na karcie napisane " jeżeli ta jednostka zostanie zniszczona na Polu Bitwy zamiast ją odrzucic przenies do królestwa. czyli defacto ja ja aktywuje jej przeniesienie do królestwa po tym jak ja poświece... o ile tak można
a i nastepne ;p puki jestes
mogę w odpowiedzi na wchodzącego grimgora do gry opłacic ucznia płomienia i anulować jego akcję zniszczenia moich dodatków pomimo że na grimgorze jest napisane Wymuszony....? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Ralh napisał/a: | co do odpowiedzi na pytanie pierwsze ok ale pistoleciarze maja na karcie napisane " jeżeli ta jednostka zostanie zniszczona na Polu Bitwy zamiast ją odrzucic przenies do królestwa. czyli defacto ja ja aktywuje jej przeniesienie do królestwa po tym jak ja poświece... o ile tak można
a i nastepne ;p puki jestes
mogę w odpowiedzi na wchodzącego grimgora do gry opłacic ucznia płomienia i anulować jego akcję zniszczenia moich dodatków pomimo że na grimgorze jest napisane Wymuszony....? |
A tak sorry pistolecierze mi się z rajtarami porąbali Ale i tak nie wróci do kingdoma bo zniszczenie nie równa się poświęceniu niestety. poświęcony wyleci na stos kart odrzuconych
Co do drugiego to nie bo jak zagrywasz w odpowiedzi na zagranie, to grimgora jeszcze nie ma w grze (wejdzie dopiero po rozpatrzeniu stosu który zapoczątkował) zatem nie możesz go wycelować.
A jeśli wejdzie do gry to pierwsze co się odpala to jego Wymuszony effect |
|
|
|
|
Pollus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Czytam powyższe posty, dlatego zrodziło mi się to pytanie. Czy na Akcje Wymuszone zagrać inne akcje w odpowiedzi? Czy zawsze wymuszone dzieją się na początku? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Nie można odpowiadać na Efekty Wymuszone.
I kolejność efektów - Efekt Trwały - Efekt Wymuszony - Akcje odpalane (w odpowiednim momencie, lub gdy zajdzie warunek odpalenia) - Akcje. |
|
|
|
|
|