galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wrażenia z gry
Autor Wiadomość
Matthias[Wlkp]
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   Wrażenia z gry

Udało mi się w końcu rozegrać jedną, krótką partię z żoną - moi Hamerykanie pokonali jej Chińczyków ekonomicznie, lecz jej państwo wcale nie było daleko od zwycięstwa kulturowego.

Gra jest bardzo przyjemna, chociaż jest bardzo dużo zasad do zapamiętania. Klimac komputerowej Cywilizacji został zachowany, pomimo istotnych zmian względem kilku podstawowych elementów (brak populacji, zadowolenia, zupełnie inny mechanizm klutury, brak drzewka technologicznego - zamiast tego piramida). Gra jest jak najbardziej grywalna i nie aż tak długa, jak się obawiałem :) .
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   

Ja mam kilka pytań co do rozgrywki, może ktoś będzie znał na nie odpowiedzi:

1. Czy jeśli w fazie Zarządzania Miastami poświęcę się dla sztuki, to czy mogę otrzymane żetony kultury natychmiast wydać, czy muszę czekać do następnej tury?

2. Pytanie podobne do pierwszego, czy jeśli w fazie Zarządzania Miastami zdobędę żeton surowca to czy mogę go natychmiast użyć do wykonania jakiejś akcji z karty technologii?

3. Czy zdobytą kartę wydarzenia kulturalnego mogę użyć natychmiast po otrzymaniu, czy muszę czekać do następnej tury?
 
     
Ghraven
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

Witam. Wszystko jest opisane w instrukcji lub faq.
1. Punkty kultury możesz wydawać w dowolnym momencie fazy zarządzania miastami. Może je nawet wydawać nie poświęcając żadnego miasta dla sztuki.
2. Tak. Możesz od razu go wydać o ile spełnione są warunki związane z akcją surowca (odpowiednia faza, dowolny moment itp). Należy pamiętać że daną akcje surowca możesz wykonać raz na turę.
3. O ile spełnione są warunki użycia karty możesz ją użyć natychmiast po pobraniu.
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Cze, 2011   

Dziękuje za odpowiedź :wink: Podejrzewałem, że jest to w instrukcji, jednak jest ona tak obszerna, że ciężko wychwycić pewne rzeczy. Jednak nadal mam pytanie do tych punktów kultury... Czy jeśli poświęcę się dla sztuki to czy mogę wydać otrzymane żetony natychmiast? Bo nie wiem, czy poświęcenie się na rzecz sztuki nie kończy natychmiastowo Fazy Zarządzania Miastami, przez co nie mogę już wykorzystać żetonów kultury, ponieważ Faza się skończyła.
 
     
Ghraven
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Cze, 2011   

Możesz wydać nowo zebrane żetony natychmiast (w gruncie rzeczy po to sie je zbiera w końcowej fazie gry gdy zwycięstwo to kwestia tury).
Faza zarządzania miastem kończy się gdy ty sobie tego zażyczysz. W Fazie tej możesz:
1. Wykorzystać po 1 razie akcje każdego z miast (chyba ze masz odp technologie pozwalającą na więcej)
2. W dowolnym momencie (przed, po akcji każdego z miast nawet poświęconych dla sztuki) wydać żetony kultury
3. W dowolnym momencie zagrać kartę kultury (o ile spełnione są warunki jej używania)
4. W dowolnym momencie użyć akcji surowca.
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Cze, 2011   

Świetnie, teraz wszystko jest już jasne. Dziękuje za "łopatologiczne" wyjaśnienie :wink:
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

Kolejne pytanie.

Jak to jest z ustrojem Feudalizm? Na karcie widnieje obrazek monety, dostajemy ją tylko w momencie zmiany na ten ustrój czy co turę?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

Sokoov napisał/a:
Kolejne pytanie.

Jak to jest z ustrojem Feudalizm? Na karcie widnieje obrazek monety, dostajemy ją tylko w momencie zmiany na ten ustrój czy co turę?


Wydaje mi się, iż dopóki posiadasz ten ustrój, to masz 1 monetę więcej. Zmienisz ten ustrój na inny, to ją tracisz. Gdyby co turę ten ustrój dawał monetę, to byłby zbyt mocny.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

Ja grałem tylko raz. Myślę tak jak Nemo. Ewentualnie dostajesz monetę podczas przejścia w tej ustrój i jej nie tracisz ale myślę że nie można co turę zmieniać ustroju i nabijać sobie monety w ten sposób.
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

Właśnie też tak pomyślałem, że gdyby co turę się dostawało jedną monetę to by była lekka przesada, ale wolałem doprecyzować sprawę. Zasada z utratą monety wydaje się logiczna, zastosuje ją w swoich rozgrywkach :wink:
 
     
Matthias[Wlkp]
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

Zasada z monetkami jest całkiem prosta - wskaźnik na arkuszu wskazuje, ile ich kontrolujesz. Ich się po prostu nie zbiera.
 
     
Ghraven
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Monety się traci, nie tylko zyskuje (tzn cofa się odpowiednio wskaźnik ale jak wiadomo nie można mieć poniżej zera). Przykładowo masz zwiadowce (osadnika) na obszarze monety. Moneta z tego obszaru doliczona jest do puli tylko gdy owy zwiadowca tam stoi. Gdy go się poruszy na inne pole traci się monetę i cofa wskaźnik. Podobnie jest z wielkimi ludźmi. Wielki człowiek daje ci monetę tylko gdy leży na planszy. Gdy trzymasz go nie wyłożonego w reku (np zdjętego poprzez wybudowanie budynku na jego miejscu) musisz cofnąć wskaźnik co wypływa na fazę nauki. Analogicznie jest z ustrojem Feudalizm, budynkami banków itp. Jedynie monet z technologi i otrzymanych w wyniku zagrania kart kultury nie można stracić.
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

A to monet nie traktuje się jak surowców...? W sensie, kiedy mam na przedmieściach np. bank, to mocą akcji miejskiej zbieram surowiec tj. monetę?
 
     
Ghraven
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Nie. Moneta nie jest surowcem. Moneta wskazuje twój poziom ekonomiczny i pozwala ekonomicznie wygrać rozgrywkę. Strona 27 Instrukcji PL:
Cytat:
MONETY NA MAPIE
Monety otrzymywane z pól na mapie – niezależnie czy
pochodzą z naturalnych zasobów złota w górach czy z budynków umieszczonych na polach – są zatrzymywane dopóki
gracz zachowuje kontrolę nad danym polem (pole znajduje
się na peryferiach jednego z miast należących do gracza lub
jeden z wozów gracza pozostaje na polu, z którego je zbiera).
Jeżeli pionek wroga blokuje pole, na którym znajduje się
moneta, zostaje ona utracona dopóki wrogi pionek pozostaje na
danym polu. Podobnie moneta zostaje utracona, jeżeli budynek
zapewniający monetę zostanie zniszczony


Znaczniki monet służą do oznaczania ilości monet na technologiach.
 
     
Sokoov
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

No proszę... to mi umknęło w instrukcji. Myślałem, że z monetami jest jak z surowcem. Dziękuje za oświecenie :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14