galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mansions of Madness: Season of the Witch
Autor Wiadomość
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Gdzieś chyba na Boargamegeek-u czytałem opinie o tym dodatku. Faktycznie przy którymś z celów Strażnik tajemnic nie ma możliwości wygrania. Pamiętam że Strażnik musiał uciec czarownicą i nie było to możliwe.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Dobra już wiem o co chodzi.
Po rozegraniu tego scenariusza analizowałem karty i nie doszukałem się tego co odkryłem dzisiaj. W celu 1B trzeba uciec czarownicą. Generalnie w każdym scenariuszu z podstawki kartę celu odkrywało się w momencie odnalezienia wskazówki 1 lub gdy wchodziła czwarta karta wydarzenia. W czarownicach jest inaczej a dokładnie tylko jak się znajdzie wskazówkę 1(czwarta karta wydarzenia nie odkrywa celu). Jest mały wyjątek, gdy wchodzi wydarzenie trzecie. Strażnik może wybrać jedną z opcji i wtedy odkryć już kartę celu. Gdy na początku wybrał cel 1B powinien wybrać drugą kropkę i wtedy ma spokojnie jeszcze 9 tur aby uciec wiedźmą. Odkryty cel wpuszcza wiedźmę na planszę. I tu jest chyba pies pogrzebany. Na trzeciej karcie wydarzenia Strażnik wybiera jedno z trzech. Pierwszy tekst jest korzystny do celu 1A, drugi do celu 1B i trzeci do 1C. wydaje mi się ale mogę się mylić bo nie mam angielskiej karty, że tam nie powinny być wydrukowane kropki tylko właśnie konkretne polecenie w zależności do celu jaki się obrało(Właściciele gry wiedzą o czy mówię).
Na forum BBG jakiś gość pisał, że ma problem z historią przy konfiguracji 1A, 2B, 3B, 4B. Nie grałem w ogóle w 1A tą historią ale sprawdzę na pewno kiedyś :) z oglądania samych kart nie dopatrzyłem się niejasności.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

W angielskiej też są kropki.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

To już mało istotne ale jestem prawie pewien, że Twórcy scenariusza chodziło oto aby zamiast kropek były 1A, 1B i 1C.
Kto ma ten dodatek niech weźmie kartę wydarzenia 3 oraz wszystkie trzy cele strażnika sobie przeczyta.
A teraz SPOILER tylko dla Strażników!
Cel 1A mówi o tym aby badacze popadli w obłęd a pierwsza kropka pozwala na badaczach zrobić test tym szczurem(nie chce mi się szukać nazw własnych) czyli ułatwia popadnięcie badaczom w obłęd.
Cel 1B mówi o tym aby wiedźma uciekła przez podwórze. Aby wiedźma weszła do gry musi zostać odsłonięta karta celu. Strażnik nie może kiedy chce ją sobie odsłonić. Wiedźma jest oddalona od swojej drogi ucieczki o 14 pól. Co turę porusza się o dwa pola więc 7 kolejek. Jeśli wraz z trzecim wydarzeniem odsłaniamy cel to mamy 9 kolejek do końca gry. Druga kropka pozwala strażnikowi odsłonić cel i rozpatrzyć kartę inne światy które jest korzystna dla badaczy oraz przenieść ich do gabinetu.
Cel 1C mówi o tym, że połowa badaczy ma umrzeć a kropka na karcie wydarzenia pozwala skumulować potwory czyli ułatwia starcie z badaczem.
Grając Cel 1A lub 1C możemy skorzystać z innej kropki(pierwszej lub trzeciej). Druga kropka jest dedykowana dla celu 1B. Przynajmniej z niej by skorzystał strażnik należący do gatunku Homo sapiens.
 
     
michalm
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

Kropki zamiast punktów a,b,c dają Strażnikowi wybór i elastyczność - możliwość dopasowania się do sytuacji. Jak pierwszy raz prowadziłem ten scenariusz, dla celu 1B wybrałem ostatnią kropkę, co było najrozsądniejszym z obecnych posunięć. No i wygrałem :)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

No tak, w mojej historii nie było Kate Winthrop która może wcześniej ujawnić kartę celu. Jeśli zrobi to odpowiednio wcześnie wtedy faktycznie wybranie drugiej kropki nie ma sensu i bierze się pierwszą albo trzecią. Znalezienie wskazówki 1 jest praktycznie niewykonalne na czas, wiem bo gram najczęściej przeciwko czterem badaczom.
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Rozegraliśmy wczoraj ten scenariusz, graliśmy około 4 h (!) co uważam za duży plus.

Jak dla mnie warty swej ceny. jest ciekawy i wprowadza zasadę specjalną, która czyni rozgrywkę inną niż scenariusze z podstawki. Lekko przypomina mi, poprzez dostępne karty Akcji Strażnika, Wewnętrzne Sanktuatrum z podstawki. Lecz strażnik tajemnic jest tu nieco bardziej ograniczony.

Jednak scenariusz cierpi na znaną już wadę tejże gry czyli: Potworny brak balansu. Wprowadziłem parę zasad domowych, które ograniczyły strażnika tajemnic czyniąc w ten sposób sytuację badaczy z beznadziejnej na słabą. Rozgrywka była ciekawsza i musiałem się więcej napocić niż zwykle, jednak tak czy siak ze stoickim spokojem wygrałem. Rozgrywany był cel: 1C.

Jeśli jesteście fanami Posiadłości polecam dodatek pomimo stosunkowo dużej ceny. Przy czy zachęcam aby równoważyć rozgrywkę swoimi zasadami, mam nadzieję, że kiedyś uda się zbalansować rozgrywkę choćby do szans: 60% Strażnik - 40% badacze.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Paź, 2012   

No ja też sie doczekałem tego dodatku teraz dopiero bo w Posiadłość gram od niecałego miesiąca. I generalnie uważam że jest to najbardziej nie dopracowany scenariusz (oczywiscie w sporównaniu z podstawka bo innych jeszcze nie mam). Poruszano tu kwstie nie mozności wygrania przez Straznika przy celu 1B. Że trzecia karta wydarzenia pozwala mu na odkrycie karty celu, jednak jest tez napisane że tylko jeżeli wskazówka 3 nie została znaleziona. Jeżeli badaczą sie uda ja znaleść przed III wydarzeniem to juz pajda i zostaje tylko czekanie na znalezienie przez nich wskazówki nr 1. A wtedy to się raczej nam nie uda uciec przed czasem wiedźmą. Pozosstaje tylko nawalanie czym popadnie zeby im uniemożliwić...

Generalnie na początku byłem dodatkirm zachwycony, jednak po rozegraniu wszystkich celów to steriwdzam że najlpsze z tego dodatku to jest to pudełko :D Elegancko mi pasuje na karty Przedwiecznych i badaczy do Arham Horror :D

Największym minusem własnie jest moim zdaniem podzielenie planszy na dwie części. Powoduje to że rozgrywka staje sie bardziej liniowa niż scenariusze z postawki. Przez to ze są to dwie części to badacze chodzą jak po sznurku najpier maja jak by etam pierwszy czyli Dom Wiedźmy, później etap drugi czyli Inne światy. Są dwie małe lokacje więc nie ma w nich za bardzo błądzenia. Nie ma więkdzych zawiłosci wynikających z decyzji podejmowanych przez Strażnika na początku. Dziennik jest albo tu, albo tu, brama albo tu albo tu itd.

Jednak niestety wpadłem w to jako niepoprawny kolekcjoner więc itak kupie wszystkie dodatki. Uważam jednak ze cena jest zbyt duża. Kilka kart na krzyż, mogli by sie chodz postarać i dodać jednego małego kafelka planszy w takim dodatku, juz nie mówiąc o jakis nowych badaczach czy potworach,
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14