| 
            
				
			   |  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 
 
 |  
 
	
			| Interpretacja scenariusza Hobbit |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Grzesiekt22 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   Interpretacja scenariusza Hobbit |   
 |  
               | 
 |  
               | zcze jedno pytanie odnośnie interpretacji kart scenariusza. Wytłumacze o co chodzi na przykładzie scenariusza "Lećmy zanim wstanie świt" z dodatku Hobbit. Na karcie wyprawy 2B widnieje:
 -Punkty wyprawy 1 (liczba żetonów postępu które muszą być umieszczone)
 -WYMUSZONY: Jeśli w grze nie ma już żadnych wrogich troli albo w talii Spotkań nie ma już kart, gracze przechodzą do kolejnego etapu.
 Za każdym razem kiedy gracze mieliby umieścić żetony postępu na tej karcie, zamiast tego odrzucają taką samą liczbę kart z talii spotkań
 
 Pokonałem wszystkie Trole tzn. że przechodzę do następnego etapu ??? nawet jeśli nie mam jednego żetonu postępu na tej karcie ??
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamlost [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 04 Mar, 2017 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przechodzisz do następnego etapu, nie musisz dokładać żetonu. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Grzesiekt22 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 10 Mar, 2017 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok. 
 Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności??
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | maclis [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 12 Mar, 2017 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Grzesiekt22 napisał/a: |  	  | Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok. 
 Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności??
 | 
 
 Tak, całą talię spotkań wraz z aktywnym obszarem, strefą przeciwności i wrogami w zwarciu odrzucasz. Bierzesz drugą talie, i przeciwko niej będziesz grał.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Grzesiekt22 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   Scenariusz Muchy i Pająki |   
 |  
               | 
 |  
               | Znowu proszę o pomoc. 
 Gram solo scenariusz "Muchy i Pająki".
 1.Etap 2B każe stworzyć swoją prywatną strefę przeciwności. Rozumiem że tu nic specjalnego się nie dzieje bo gram sam ???
 2. Następnie usuwam wszystkie swoje zasoby, moje postacie są nieprzytomne i zostaję tylko Z Bilbem??
 3. Przejdę do etapu 4A dopiero jak przejdę etap 3 B ??
 
 Samemu wydaje mi się że ten scenariusz jest nie do przejścia. Zostając z samym Bilbem bez zasobów przecież zginę bardzo szybko.
 No chyba że coś źle gram ??
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamlost [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 21 Mar, 2017 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ad 1: tak, ale odrzucasz karty, które są aktualnie w strefie przeciwności Ad 2: tak
 Ad 3: tak
 Zostajesz tylko z Bilbem ale
 o ile ma on Pierścień, to szybciej będzie mógł przywracać do gry resztę bohaterów.
 Możesz też zagrywać karty o koszcie 0. Bohaterowie zasobów nie gromadzą, ale nadal są w grze. Możesz również korzystać z ich dodatków.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maciug [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 21 Mar, 2017 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz racje. Solo jest do przejścia, jednak na 2-3 osoby jest arcytrudny. W talii do tego scenariusza polecam mnóstwo kart darmowych i takich, które dodają zasoby. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dakro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   Hobbit |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dopiero zamierzam nabyć tę grę. PO latach wróciłem do książki i filmów, a teraz przyszedł czas na pogranie |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hemanek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   Lećmy, zanim wstanie świt - problem z zasadami |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, zagrywam 3 ci raz ten scenariusz i mam kilka wątpliwości: 1. Karta "Obóz Trolli" http://hallofbeorn.com/Lo...ll-Camp-THOHaUH  -kiedy znajduje się w strefie przeciwności, wrogie Trolle otrzymują +1 do siły zagrożenia za każdego gracza biorącego udział w grze. Każdy Troll (William, Tom, Bert) ma SZ 3, dodaję +1 do wszystkich, jeżeli gram solo (10) , czy każdy z nich dostaje dodatkowo +1 i wtedy SZ wyniesie 12?
 
 2.Dodatek "Klucz Thróra" dołącz do bohatera  http://hallofbeorn.com/LotR/Details/Thror's-Key-THOtD
 Odpowiedź: Kiedy w strefie przeciwności zostanie umieszczony obszar, dołącz KT do tego obszaru. Dopóki KT jest dołączony do obszaru, otrzymuje: "traktuj obszar, do którego dołączono tę kartę tak, jakby jego pole tekstowe było puste (nie licząć cech) " .
 Co potem z tym dodatkiem, ja sam jako gracz decyduję kiedy go usunąć z danego obszaru? i następnie co z samą kartą? wraca do bohatera, czy odrzucam ją na stos kart odrzuconych?
 
 3. Ostatnie pytanie, czy postać pochwycona w worek, w fazie przydzielania zasobów otrzymuje zasób? nigdzie się nie doczytałem że "NIE" więc przydzielałem,
 
 Z góry dziękuję za podpowiedzi , pozdrawiam.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzysztof1986 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 19 Lut, 2018 |   
 |  
               | 
 |  
               | ad 1 +1 do każdego trolla czyli w twoim przypadku bedzie 12
 ad 2
 Działa to tak że jak sie pojawia obszar to MOŻESZ ale nie musisz dołączyc go do tego obszaru. Odpowiedź jest opcjonalna. Dalej -->jak już dołączysz go do obszaru to nie możesz odrzucic go kiedy chcesz. Dodatek zostaje odrzucony po zbadaniu / odrzuceniu obszaru
 ad 3
 normalnie dostajesz zasoby
  dobrze grales   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hemanek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 19 Lut, 2018 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wielkie dzięki za wyprostowanie tych zasad. Grałem ostatnio w dwie osoby i grałem tak że każdy troll dostawał +2 do SZ (jak nie rozumiem do końca zasad, to wybieram wariant trudniejszy) weszły trolle x3, do tego jaskinia i obóz trolli, to w strefie zrobiło się 20 SZ, hardcor   Ale jest radocha, bo wyszło że grałem dobrze, jedyny błąd to sam zdjąłem klucz z obszaru i oddałem bohaterowi, następna wyprawa będzie już poprawnie, jeszcze raz dzięki.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hemanek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   Żeby wydrzeć lochom, grotom |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam jedną zagwozdke w tym scenariuszu, czy kiedy znajdę w swojej talii ,kartę skarbu "ŻĄDŁO", mogę ją dołączyć do Bilba?,zaznaczam że znajduje się on w obszarze zagadek. Instrukcja mówi że karty w tym obszarze są odporne na działanie kart graczy, a Bilbo nie może otrzymywać dodatków zagrywanych przez graczy. Wydaje mi się jednak że karta "skarb"u nie podlega tym zasadom, aczkolwiek mogę się mylić  Może ktoś wyprostuje mi ten problem, z góry dziękuję. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |