galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZP] Ucieczka z Dol Guldur
Autor Wiadomość
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Jak już pisałem post wcześniej kluczowe jest szczęście w pociągu kart i wyciąganie na samym początku głównie kart obszarów lub też połowa wyciągniętych kart byłaby obszarami (dlatego ja również nie rozumiem jak niektórzy piszą że ten scenariusz jest taki łatwy, nawet łatwiejszy od przejścia przez anduine :o ).
Może zaczne od napisania mojej nowej tali gracza która jak narazie sprawdzała się bardzo dobrze:
Eowina (jest według mnie podsawą w każdej rozgywce)
Glorfindel (świetny atakujący, duża siła woli)
Gloin (więzień, zasoby po uwolnieniu go pozwalają szybko stworzyć swoją, może i nie wielką ale potężną armię sprzymierzeńców i dodatków)

sprzymierzeńcy:

3x córka nimrodel/2xgórnik z żelaznych wzgórz i 1x córka nimrodel (druga opcja jest lepsza)
2x zwiadowca z północy
2x syn arnoru
2x strażnik cytadeli
4x gandalf

dodatki:

2x leśna pułapka
2x instynkt samozachowawczy
2x łaski pani
1x nieoczekiwana odwaga
1x kamień celebriany
2x namiestnik gondoru

wydarzenia;

2x sprawdzian woli
2x pozdrowienie galadrimów
2x atak z zaskoczenia

Wazne jest aby na początku gry siadła ci na ręke nieoczekiwana odwaga musisz mieć tą karte maximum do 3 rundy, jesli ci się nie trafi to możesz już kończyć grę :cry: jeżeli jednak dostaniesz tą kartę dołącz ją do Glorfindela który będzie mógł wtedy uczestniczyć razem z Eowiną w wyprawie i będzie mógł niszczyć wrogów. Zapewne zadajesz sobie pytanie "A co z obroną postaci cwaniaku :razz: ?" ja odpowiem na to: "Glorfindel ma zdolność uzdrawiania i będzie leczył punkt obrażeń które przyjął na klate raz na runde (gdyż atak będzie niebroniony) dopóki nie otrzyma dodatku na ręke o nazwie instynkt samozachowawczy (musi go otrzymać max. do 6 rundy inaczej bardzo prawdopodobne że zginie)." Zastanawiasz się co z córką nimrodel ? jeżeli trafi ci się ona (a pewnie tak będzie) to wykorzystaj ją dopiero po uwolnieniu Gloina lub wogule ale przyda ci się kiedy będziesz walczył z nazgulem, wtedy będziesz mógł kogoś wyleczyc i (tj. głosi efekt karty nazgula o usunięciu jednej twojej postaci z gry) usunąc ją z gry.
Teraz omówmy szerzej sfere ducha: Eowina oczywiście zawsze idzie do wyprawy i wydaje po dwóch rundach/trzech żetony na nieoczekiwaną odwage - następnie łaski pani dołącza do siebie - potem zagrywa zwiadowce z północy lub pozdrowienie galadrimów (zależy od twojego poziomu zagrożenia) a Sprawdzian woli jeśli jeszcze masz go na ręce może ci się przydać i zawsze warto tą karte mieć na wszelki wypadek albo aby odrzucić tą karte i dodać Eowinie +1 siły woli.
I nareszcie przywództwo: może nim zaczne omawiać tą sfere zaczne od wytłumaczenia co mogło wcześniej się zdarzyć i o czym warto jeszcze pamiętać:
Po pierwsze: musisz jak najszybciej przejść pierwszy etap i uwolnić więźnia (oraz zagrać karte nieoczekiwana odwaga i instynkt bo inaczej nici z gry) dlatego Glorfindel i Eowina są przydzieleni do wyprawy: Pewnie się ktoś zastanawia: "Ciekawe jak teraz poradzisz sobie z kartami przydzielonymi do celów ty sługusie Saurona?" I tutaj jest chyba największy problem (przynajmniej dla mnie) gdyż wiele zależy od tego jakie karty wyjdą z talii spotkań do celów, zatem ponownie musimy sięgnąć po "eliksir szczęścia" i należy mieć nadzieje że wyjdzie jakaś łatwa karta lub podstęp, najlepiej wzrok nekromanty króry zostanie przydzielony do mapy gandalfa, co pozwoli nam wziąć tą kartę i dać ją Eowinie którą i tak nigdy nie będziesz się bronić.
Pszepraszam że teraz urwę ten zacny opis co i jak dalej robić, ale nie mam tak dużo czasu.
Uznajmy że poradziliśmy sobie z pierwszym etapem :grin: i uwolniliśmy więźnia, lecz niestety nazgul z dol guldur wchodzi do gry :cry: . Moja recepta na nazgula: nogi za pas i chodu. Żartuje :mrgreen: . Teraz trzeba pokonać nazgula w tej części scenariusza a następnie przejąć trzy cele bo inaczej game over właśnie tutaj do gry wchodzi Gloin :mrgreen: który przyjmie na klate troche obrażeń od słabych jednostek-szybko zarobi kase i zostanie uzdrowiony przez efekty twoich kart. Z pewnością masz już na ręce jakiegoś Gandalfa, jeżeli masz atak z zaskoczenia to wystaw gandalfa i: a)zmniejsz swój poziom zagrożenia, b) zadaj 4 punkty obrażeń nazgulowi. Mnie zazwyczaj trafia się jeszcze jakiś gandalf i wystawiam go za pięc zasobów więc powtarzam to co w punkcie a) i b). Pytasz może: "Skąd masz tyle zasobów" A ja na to: " Zagrałem namiestnika gondoru na Glorfindela/Eowine już wcześniej ale zapomniałem o tym napisać" Oczywiście nie wymieniłem wcześniej jescze sprzymierzeńców których kiedy mogłem zagrywałem :mrgreen: . Moja rada: staraj się zatrzymać nazgula w sferze przeciwności - osłabić go np. gandalfem - i po zebraniu odpowiedniej liczby sprzymierzeńców zaatakować nazgula i zniszczyć go w jednej rundzie :wink: . Po zabiciu nazgula gra toczy się dalej z górki. :mrgreen:
Taktyka powyżej napisana spowoduje z pewnością dużą ilość punktów (ok 150 i jescze więcej) spowodowaną zbieraniem sprzymierzeńców i potrzebnych kart ale jeżeli komuś nie zależy na wynikach tylko na zabawie to z pewnością satysfakcja z przejścia tego scenariusza będzie całkowicie wystarczająca :grin: .
Odrazu pisze że napisałem jak można wykorzystać te karty, ale nie koniecznie trzeba mieć je na ręce, gra żyje własnym życiem i ciężko opisać co może się wydarzyć w trakcie rozgrywki :wink: . Jak narazie mój najlepszy wynik tą kombinacją wynosi 145 punktów :mrgreen: .
Zapewne nie wyjaśniłem wszystkiego, może o czymś zapomniałem, więc jak coś to piszcie :wink: , tylko nie spodziewajcie się szybkiej odpowiedzi bo mam koniec ferii i wracam do szkoły :sad: więc zapewne na wasze pytania odpowiem w weekend. Mam nadzieje że pomogłem i życze miłej rozgrywki tą talią. :grin:
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Już schowałem grę na półke aby w koncu zacząć się uczyć a tu musze rozgrzebywać karty aby przedstawić swoją talie (post wcześniej) i Przez ciebie Chrostek84 teraz musze zagrać we Władce jeszcze jeden, jeden ostatni raz (do soboty oczywiście). Żartuje to nie twoja wina tylko mojej niskiej siły woli :mrgreen: a poza tym: za Gondor ! do stołu i gramy. :wink:
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Dzięki za tak dokładny opis. W innym wątku podałeś talię w której była użyta Taktyka zamiast Przywództwa. Ta talia, którą teraz opisałeś jest już dużo sensowniejsza. Ja przeszedłem ten scenariusz talią opartą: Eowina , Aragorn i Dunhern jako więzień. Aragorna można wykorzystywać kosztem zasobu do Questu i jeszcze jednej czynności. Do Dunherna mam słabość z Podróży wzdłuż Andiuny poza tym świetnie zdejmuje Brzęczyrogi. Eowina to podstawa wypraw. W talii mam też kilku sprzymierzeńców ze sfery wiedzy, których najpierw odrzucam dla zdolności Eowiny a później wstawiam do gry Krasnoludzkim Grobowcem. Dla mnie najtrudniejszy jest początek tej gry. Jeśli przejdę pierwszy Etap to później nie mam już żadnych problemów. Raz miałem nawet taką sytuację że po przegraniu fazy wyprawy musiałem wtasować jeden cel do Talii Przeciwności, ale udało mi się przebrnąć pierwszy etap i grałem dalej czekając aż dociągnę ten cel ponownie. Niestety karta weszła do gry jako cień. Grałem dalej. Przewinąłem całą Talię Przeciwności i niestety znowu ta karta trafiła się jako karta cienia. W tym momencie skończyłem grę, bo niestety kończyły mi się już też karty w talii Gracza. Mam jeszcze pytanie: czy Twoja talia jest na tyle uniwersalna, że radzi sobie też z innymi przygodami?
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Myśle że będzie ona bardzo uniwersalna (głównie za względu na: dużą siłe woli, bardzo dobry atak i leczenie obrażeń) jednakże nie grałem tą kombinacją bohaterów i talii w innych scenariuszach gdyż byłem tak zachwycony przejściem tego scenariusza że grałem w niego jeszcze kilka razy :mrgreen: . Odnośnie Taktyki i Przywództwa do tego scenariusza, zdecydowanie lepsze okazuje się Przywództwo gdyż w krótkim czasie można nabić dużo zasobów. Twoja talia wydaje się również bardzo mocna, uważam że nawet lepsza od wymienionej przeze mnie :???: . Też myślałem o daniu Aragorna (wtedy nie będe musiał mieć tyle szczęścia w grze aby trafić na nieoczekiwaną odwage). Mam tylko jedno pytanie do twojej talii (może dwa) jak radzisz sobie z poziomem zagrożenia które czasami może ci niebezpiecznie wzrosnąć (używając gandalfa?) i jak leczysz obrażenia postaci chodzi mi głównie o bohaterów (chyba że masz sporą liczbę sprzymierzeńców w grze na których przyjmujesz obrażenia wtedy to inna sprawa).
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Nie chcę się czepiać, ale chyba nie może być czterech Gandalfów w talii...
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Szkoda że nie mam przed sobą instrukcji, ale o ile dobrze pamiętam nie było tam nic napisane że nie można mieć tylu gandalfów (było to chyba niejasno wytłumaczone podobnie jak z możliwością mieszania sfer), ale wielu użytkowników tego forum gra właśnie dowolną ilością gandalfów (papatrz na temat:
galakta.pl Strona Główna » Władca Pierścieni LCG » Władca Pierścieni LCG - Budowa talii » Talie "chronologiczne") dlatego ja również zaczołem tak grać, lecz niestety nie wiem czy tak można :sad: , ale i tak gramy dla przyjemności więc taki mały bonus w postaci 4x Gandalfów w talii nie jest jeszcze jakimś strasznym przestępstwem :wink: . Uwazam że trzeba się o to zapytać w temacie z zasadami, ale chyba nam tego jednoznacznie nie wyjaśnią :wink:
 
     
uday
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Każda karta może być max w 3 kopiach w talii. Co więcej, kart o tej samej nazwie może być max 3 w talii, czyli jak masz Gandalfa z podstawki i Gandalfa z Hobbita to albo 3 takich, albo 3 takich, albo jakiś mix, ale wciąż max 3 karty o nazwie "Gandalf".

Jest to wprost napisane w instrukcji. Generalnie polecam przypomnieć sobie instrukcję i FAQ co jakiś czas. Polecam.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Faktycznie było cos takiego :o , ale tak to już jest jak czyta się instrukcje jeden raz jak najszybciej aby już można było grać :roll: . Następnym razem będe czytał dokładniej i poprawie swoją talię gracza :???: bo faktycznie 4x gandalf to troche za dużo zwłaszcza gdyby ktoś miał ich więcej. Dzięki.
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

Zagrożenie kontroluje Gandalfem i Pozdrowieniem Galadrimów. Natomiast w moim poprzednim opisie wkradł się mały błąd. Krasnoludzkim Grobowcem cofam sobie na rękę Pozdrowienie Galadrimów, a sprzymierzeńców ze strefy wiedzy np. Córkę Nimrodel do leczenia wstawiam do gry kartą Stawić Czoła. Poza tym tak mam w tej talii sporo sprzymierzeńców taki Tuk Włóczykij służy tylko i wyłącznie jako mięso armatnie.
PS. Do grania składam 50 kartowe talie, co przy grze 1 Zestawem Podstawowym niestety trochę utrudnia rozgrywkę.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

Fakt trochę duża ta twoja talia, jak dla mnie nawet za duża gdyż zmniejsza ona szanse na dostanie na ręke kart które się potrzebuje, ale to wszystko zależy od taktyki jaką się przyjmuje przed grą.
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Gram 50 kartową talią, żeby spełniać wymogi talii turniejowej. Jak już napisałem przy jednym Zestawie podstawowym niestety utrudnia to trochę grę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 13