galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   

Ja mam pytanie odnośnie karty akcji strażnika "Czarnoksięstwo". Czy to co jest napisane w perwszym zdaniu wytłuszczonym drukiem: "Na początku swojej tury ..." daje efekt za każdym razem gdy rozpoczyna się runda strażnika, czy tylko w momencie gdy korzysta z tej karty akcji?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Sie, 2011   

1. Wytłuszczony tekst działa zawsze.

2. Poprawiłem odpowiedź na pytanie gorana, zadane na poprzedniej stronie ;)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

1. Harvey Walters może rozpocząć grę z artefaktem Ochronny Posążek.
Cytat:
Artefakt
Jeśli bronisz się podczas
walki, nie możesz zostać
ogłuszony ani otrzymać
więcej niż 1 obrażenia
z pojedynczego ataku.

Rozumiem że to obrona podczas walki z potworem lub gry któryś badacz zaatakuje go pod wpływem karty niepochamowane żądze. I to będzie ten pojedynczy atak tak? A co gry atakują go dwa potwory? Jeśli obydwa mają sukces zadadzą po 1 obrażeniu bo wyprowadzają pojedyncze ataki? Czy posążek broni tylko przed jednym potworem czy przed obydwoma? Nie rozumiem pojęcia pojedynczy atak, kiedy więc jest podwójny atak? Czy ten posążek broni również przed specjalnym atakiem potworów?

2. Kiedy badacz atakuje potwora np z dubeltówki to ma dwie opcje sukces i porażkę. W przypadku sukcesu wiadomo, rozpatruje kartę + obrażenia broni + dubeltówka ma bonus jeśli się stoi na tym samym obszarze.
Co się dzieję w przypadku porażki? Odczytujemy skutek porażki i rozumiem że to koniec? Obrażenia broni ani jej bonus w przypadku dubeltówki się nie liczą?

3. W której histori używamy potwora Cthonian? Zagrałem tylko pierwszą historię ale przejrzałem wszystkie karty oraz przygotowanie do gry i chyba coś przeoczyłem skoro nigdzie nie zauważyłem tej nazwy?

Pozdrawiam
Arbaal
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Ad1. Chodzi po prostu o to, że posążek działa za każdym razem, gdy wykonywany jest atak na badacza. Nie raz na turę, nie raz na grę, ale przy każdym jednym ataku. Dwa potwory nie mogą atakować na raz (póki co), każdy z nich wykona osobny atak i każdy atak będzie modyfikowany przez Ochronny Posążek. Atak specjalny to też atak, więc jeśli zadaje obrażenia to posążek je zredukuje. Niepohamowane Żądze nie dają możliwości zaatakowania innego badacza (z tego co kojarzę na wszystkich kartach Broni jest wymóg "zaatakuj potwora")


Ad2. Kiedy badacz atakuje z jakiejkolwiek broni to przebiega to tak samo, losujemy kartę Walki, wykonujemy test, rozpatrujemy rezultat. W przypadku dubeltówki jeśli potwór jest na tym polu co strzelający badacz, zadajemy +2 obrażenia.

W przypadku sukcesu rozpatrujesz kartę + bonus jeśli stoisz na tym samym obszarze co potwór, obrażenia broni nie zawsze są dodawane, to zależy od karty!
Przykład napisał/a:
Sukces: Zadajesz obrażenia bronią -> (zadajesz 4 obrażenia, albo 6 jeśli stoisz na tym polu co potwór)
Przykład napisał/a:
Sukces: Zadajesz 2 obrażenia -> (zadajesz 2 obrażenia, albo 4 jeśli stoisz na tym polu co potwór)


W przypadku porażki działa to tak samo, rozpatrujesz to co mówi karta i ewentualnie modyfikujesz jeśli pozwalają ci na to przedmioty (choćby wspomniany wcześniej Ochronny Posążek)


Ad3. SPOILER:
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
 
     
koozyn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

A ja mam pytanie odnośnie zagrywania kart traumy. Rozumiem, że mogę ją zagrać dopiero jak badacz zwarjuję, ale czy mogę ją zadać w każdej chwili czy tylko jak zostaną zadane obrażenia/przerażenie badaczowi?
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Karty traumy dzielimy na karty obrażeń oraz szaleństwa. Zagrywa się je od razu po tym jak badać otrzyma obrażenie lub punkt szaleństwa (bez względu z jakiego powodu)
Jeśli otrzyma punkt przerażenia to zagrywamy na niego kartę szaleństwa czyli tą z niebieskim móżdżkiem. Jeśli jest sam móżdżek to zagrywamy ją zawsze. Jeśli jest np. 4 to znaczy że poczytalność musi wymagać 4 lub mniej żeby zagrać tą kartę (zazwyczaj są one silniejsze). Są też karty z cyfrą 0 które można zagrać tylko gdy badacz oszalał i ma 0 poczytalności.
Analogicznie jest z symbolem serca. Jak nie ma cyfry to od razu jak ktoś jest zraniony albo jak jest serce i cyfra 8 to musi mieć 8 albo mniej życia żeby zagrań na niego kartę.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Normalnie karty Traumy można zagrać tylko gdy badaczowi dzieje się krzywda odpowiedniego rodzaju (Uraz przy utracie wytrzymałości, Szaleństwo przy utracie poczytalności). Na badacza który wpadł w OBŁĘD (poczytalność = 0), Strażnik Tajemnic może zagrywać karty Traumy Szaleństwa w swojej Fazie Akcji, bez czekania na sytuację bijącą w poczytalność badacza.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Sirafin dzięki za odpowiedzi :) Co do pierwszego pytania nie byłem pewien ale znalazłem w oficjalnym FAQ jest o tym mowa. Szkoda bo gdyby było inaczej to ta moc miała by wielki potencjał, teraz za bardzo nie wiem kiedy z niej będę korzystał.
Zapis z FAQ bo może komuś się przydać.
Cytat:
Q: Can the keeper use Uncontrollable urges to make an
investigator attack another Investigator with a weapon?
What about spells?

A: No. This only allows him to use a spell, equipment, artifact
or tome card. If he forces an investigator to cast a spell, he must
choose a legal target. To clarify, if a spell says “choose a Monster”,
it may not be used against an investigator (even if playing Story 5).

As another example, the Keeper may not force an investigator
to use the “Sedative” equipment on an investigator who does not
have a Trauma card.

źrudło: http://www.fantasyflightg.../mom-faq-v1.pdf
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Kiedy strażnik tajemnic rozłoży wszystkie karty według scenariusza jest polecenie aby:
Umieść po 1 losowej kacie w każdym pustym pomieszczeniu.
I tu jest dylemat ponieważ pozostają 4 puste pomieszczenia a 6 kart na ręce.
Czy to oznacza że dwie karty wypadają z rozgrywki?
Jeśli chodzi o przykład to w historii 4 mamy Hol3, Hol4, Hol1 narożny. W Hol3 umieszczamy przedmiot gaśnica/latarnia. Rozumiem że te trzy kafelki Holu to jedno pomieszczenie na którym już jest przedmiot.
Jeśli się mylę to jest jeszcze inna interpretacja. Hol3, Hol4, Hol1 narożny to trzy inne pomieszczenia z takim wyjątkiem że nie są oddzielone ani ścianą ani drzwiami?
 
     
Michal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Strona 8 w instrukcji, ramka po lewej:
"Pomieszczenie: przestrzeń na kafelku planszy, która posiada nazwę i jest oddzielona od innych pomieszczeń grubymi brązowymi ścianami, drzwiami lub krawędziami kafelka planszy"

Tak więc nie jest to jedno pomieszczenie, a 3 pomieszczenia :)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Każdy fragment posiadający nazwę to odrębne pomieszczenie, nawet jeśli nie jest oddzielone drzwiami od innego takiego pomieszczenia. Tak więc cały Hol mechanicznie może się składać z kilku pomieszczeń (Hol 1, 3, 4), a fabularnie oznacza to tylko tyle, że ten fragment posiadłości jest tak długi, że przedmioty znajdują się daleko od siebie i przeszukanie całości wymaga większej ilości czasu, to samo z testami przerażenia, ucieczka przez koszmarnie długi korytarz to przerażająca perspektywa, jeden test przerażenia to by było za mało ;)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Dzięki wielkie :D Przeczytałem raz instrukcję i nie zapamiętałem tego fragmentu ;)
Ciesze się bo na szczęście bez zaglądania drugi raz, dobrze zinterpretowałem grę i dobrze zagraliśmy dzisiaj :D
Nikt nie wygrał, odpowiedz 1c w historii 4 ma bardzo trudny warunek do spełnienia dla strażnika :P Jednak zabiłem wiedźmą dwóch badaczy(trzeci uciekał) :)
 
     
Yanek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

Jestem po pierwszej grze. Zagraliśmy scenariusz 2. Niestety grę można uważać za nieudaną, ponieważ Badacze nie mają w tym scenariuszu najmniejszej szansy na wygraną, ze względu na „błędy” wymienione poniżej:

SPOILER
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---


Ogólnie przeżyliśmy wielki zawód. Jeśli w innych scenariuszach sytuacja wygląda podobnie to wynika z tego, że ta gra będzie tylko udręką dla Badaczy i szybko wyląduje na półce. A może nie graliśmy według zasad?
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

Yanek z Twojej wypowiedzi zakładam że źle przygotowaliście grę.
Po pierwsze zapieczętowane drzwi nigdy nie znikają.
Do pokoju rytualnego masz wejście przez kotłownie. Wedlug Twoich odpowiedzi musisz znać hasło. Jest ono na przepaści a tam z kolei jest zamek magiczny. Żeby otworzyć zamek magiczny potrzebujesz frazy która jest w gabinecie w zamkniętej szafie czyli łamigłówka, proste :)
Na resztę pytań Ci nie odpowiem bo nie grałem jeszcze tego scenariusza :)

@edit
odp5. Tak zdają test przerażenia.
Muszę zagrać ten scenariusz bo chyba masz rację, coś tu jest nie tak a konkretnie strażnik zbyt łatwo może wygrać. Oceniam to tylko po przeglądnięciu karty celu 1B oraz kartach akcji. Może w praktyce wyglądać to będzie inaczej ale słabo widzę dotarcie w 4 tury do Chth... połamię sobie język... do wielkiego robala a przywołanie 4 kultystów to pestka :)
 
     
Yanek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

Wygląda na to że gracze nie zauważyli drzwi z Kaplicy do Holu narożnego i doszli do wniosku, że nie da się dostać na północną cześć mapy. Bardzo ich osłabił ten błąd!

Niestety nadal mają, moim zdaniem, nikłe szanse z 2 na raz Shoggothami plus innym paskudztwem. Wynika stąd, że Kultyści są jednak za tani i do tego za mocni z możliwością przywoływania potworów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13