galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Bartonello_PL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Witam ! Niedawno zakupiłem "Zew Dziczy" i mam pytania a propo pierwszego scenariusza. Czy Strażnik może od początku atakować sprzymierzeńców ? I czy sprzymierzeniec wykonuje test uników tylko wtedy kiedy musi się poruszyć, a na jego obszarze znajduje się potwór ?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Tak Strażnik moze atakować sprzymierzeców od samego początku.Pamiętaj jednak że nie zabije bo bez pomocy potwora - monstrum.

Wychodzi ze faktycznie tylko w tej sytuacji wykonuje test uników. Wszak jedynym rodzajem akcji jaką może zrobić sprzymierzeniec to atak, podczas ktorej nie musi unikać.
 
     
fedzia
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Mam problem z atakiem specjalnym jednego z kultystów. Dokładnie nie pamiętam, ale jest coś takiego napisane "wykonaj test o numerze równej licznie kultystów znajdujących się w danym pomieszczeniu". W związku z tym moje pytanie jest następujące. Jaki test mam wykonać?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Wykonaj test o współczynniku równym liczbie Kultystów w tym pomieszczeniu.

Załóżmy, że Kultystów w pomieszczeni jest trzech. Rzucasz kością. Jeśli wypadło 3 lub mniej, rozpatrujesz sukces. Jeśli wypadło więcej niż 3, rozpatrujesz porażkę.
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Kwi, 2014   

W ten właśnie sposób w scenariuszu do puki śmierć nas nie rozłączy pojawiły się mojej żonie dwa szogoty :lol:
 
     
Bartonello_PL
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Kwi, 2014   

Pytanie a propo scenariusza "Koszmar z Dunwich" z dodatku. Napisano, że nawet jeśli Zebulon zginie można dalej wykonać zadanie z przeszkody "Nieufność. W jaki sposób możn a to zrobić skoro on nie żyje a tylko przez wykonywanie jego zadań można ją odrzucić ?
 
     
melanczuk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Lip, 2014   

Witam,

wraz ze znajomymi jesteśmy po pierwszej rozgrywce pierwszego scenariusza z podstawki. Mamy kilka wątpliwości co do zasad.

1) kiedy zagrywam kartę akcji Strażnika Tajemnic, którą mogę przywołać na ołtarz Kultystę a następnie kartę akcji, która pozwala mi się ruszyć wszystkimi złymi bolkami na planszy o 2 pola to czy mogę już od razu z marszu aktywować tego Kultystę (a co za tym idzie atakować nim w późniejszej fazie tury Strażnika Tajemnic?

2) Czy w przypadku kiedy pokój został już zbadany (a więc karty z kłódka czy przeszkodą zostały zdjęte z tego pomieszczenia) i potwór stoi w pomieszczeniu zaś badacz jest w sasiędnim korytarzu (oddzielonym z pomieszczeniem drzwiami) to traktuje się te drzwi jako otwarte czy zamknięte? Pytanie pod kątem rozpatrywania ataków z broni dystansowej (gdzie w instrukcji jest zapis, że drzwi przesłaniające pole widzenia uniemożliwiają strzelanie na dystans)

3) SPOJLER miałem niecodzienną sytuację, która wpłynęła na wynik rozgrywki. W pierwszym scenariuszu z podstawki wybrałem Wskazówki
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
Problem w tym, że w trakcie rozgrywki kartę celu badacze poznali w wyniku
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
a nie Wskazówki
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
. Na karcie celu nie było informacji o tym
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
. Co w takiej sytuacji robić? Czy Strażnik Tajemnic jest wtedy zmuszony do wyjęcia z niezbadanych pomieszczeń wszystkich nieodkrytych wskazówek aby mieć pełnię informacji??
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lip, 2014   

1. Jak najbardziej możesz się nimi poruszyć, ale z tego co pamiętam to wszystkie potwory poruszają się tylko po zagraniu karty istoty nocy (i to o jedno pole, chyba że to bestie), inna karta to rozkaz dla sług, wtedy potwory poruszają się o 2 pola, ale musisz za każdego z osobna zapłacić.
2. Ja zawsze traktują drzwi jako zamknięte, czyli nie ma linii strzału, jest np. dubeltówka, która strzela przez drzwi, po co miałaby tę zdolność ?
3. Czasem może się zdarzyć, że badacze odgadną sami cel, np. że muszą uciec z posiadłości ( po prostu to wydedukują podczas gry ), ty jako strażnik nie musisz im przytakiwać że znają cel, puki ze wskazówek, bądź kart upływającego czasu nie wynika, że trzeba ów cel przedstawić badaczom. Nie musisz oczywiście pokazywać kart z niezbadanych jeszcze pomieszczeń.
 
     
melanczuk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

kermit napisał/a:

3. Czasem może się zdarzyć, że badacze odgadną sami cel, np. że muszą uciec z posiadłości ( po prostu to wydedukują podczas gry ), ty jako strażnik nie musisz im przytakiwać że znają cel, puki ze wskazówek, bądź kart upływającego czasu nie wynika, że trzeba ów cel przedstawić badaczom. Nie musisz oczywiście pokazywać kart z niezbadanych jeszcze pomieszczeń.


Ale mi chodziło o to, że badacze już znali cel rozgrywki ale ja (Strażnik Tajemnic) nie wiedziałem jakie parametry (podane wyłącznie na nieodkrytej karcie Wskazówki) ma "boss" planszy. Badacze bardziej skorzystali na tym, że ta ostatnia wskazówka była dalej zakryta niż na tym, że wszystkie informacje były znane. I tu moje pytanie czy Strażnik Tajemnic powinien przeczytać treść ostatniej wskazówki zawierającej jakieś kluczowe informacje a później w razie potrzeby jej nie odkrywać czy też wyłożyć wszystko na stół
 
     
Szaweł
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

W sumie, jako strażnik tajemnic, wykladasz karty do pomieszczeń, więc możesz chyba znać ich treść. Przecież scenariusz nie powinien mieć przed Tobą tajemnic.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Mała podpowiedź: Można zgadywać przez pięć kolejnych dni albo spróbować przeszukać wątek i sprawdzić, czy odpowiedź nie była udzielona wcześniej? (powiedzmy... np. dwa lata temu) ;)
 
     
Noctus Goth
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

Mam pytanie dotyczące scenariusza "Więzy Krwi"

Jako strażnik tajemnic wygrać mogę w wybranym zakończeniu, jeśli Poczytalność ORAZ Żywotność krewnego spadnie do 0.

W chwili w której ujawniona zostaje karta celu przez kartę wydarzeń gracze ginąc nie mogą się "odnowić". W grze gdzie było 2 badaczy obaj zginęli po odkryciu karty celu. Co zatem z wynikiem gry?

Ja nie mogłem wygrać, bo krewny zginął i nie mógł się odrodzić, a nie udało mi się doprowadzić do obu kryteriów jednocześnie, zabicie obu graczy nic mi nie dało, zaś im nie udało się wykonać celu, czyli rozwiązania zagadki rytuału nr. 9.

Czy to jedna z tych rzadkich sytuacji kiedy gra jest nierozegrana? I to w większości wypadków, bo gracze giną mi tam zawsze jak muchy...
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

INSTRUKCJA str. 6 napisał/a:
Zwycięstwo
Na początku gry Strażnik Tajemnic otrzymuje jedną z trzech kart
Celów przypisanych do wybranej historii. Karta ta wyjaśnia, co
Strażnik Tajemnic musi zrobić, aby wygrać grę oraz to, w jaki sposób
badacze mogą go powstrzymać. Bardzo ważne jest, aby treść tej
karty zachować w tajemnicy i nie pokazywać jej badaczom, dopóki
inna karta lub zdolność nie nakaże jej ujawnienia. Poza spełnieniem
wymogów wymienionych na karcie Celu, Strażnik Tajemnic również
wygrywa, gdy wszyscy badacze zostaną wyeliminowani
.
 
     
MrTobiasRieper
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Lut, 2015   

Przeczytałem cały ten temat i wygląda na to, że opcja lekkich zmian w rozgrywce wychodzi jej na dobre. Mam tu na myśli: Jedna akcja Strażnika raz na turę poza akcją poruszania się stworami.
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Zdecydowanie polecam, ta zasada mocno balansuje, polecam też opcję z dodatkową akcją, jak badacz się nie porusza (to też daje balansu i gracze mają czas np. przeczytać księgę).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 14