galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Screwdriv
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Witam. W pierwszym scenariuszu należy pobrać 2 próbki. Nie znalazłem nic na temat ilości próbek niesionych przez zombi. Więc pytanie czy mogę pobrać 2 próbki i dopiero lecieć do ołtarza czy latać z każdą z nich osobno?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Zombie nie potrafią latać, chyba że to jakieś Zombie-Byakhee ;)

A tak serio, nie kojarzę, żeby było jakieś ograniczenie w liczbie niesionych próbek. Należy jedynie pamiętać, że można pobrać tylko jedną próbkę na turę i próbek nie można przekazywać między potworami, więc jeśli taki Zombie zginie, to obie próbki przepadną.
 
     
ZSNPlus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Gru, 2015   

Czy u was też się wydaje, że Strażnik dostaje za dużo punktów zagrożenia? Gra jakby mało zbalansowana.
 
     
ixi24
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Sty, 2016   

Witam serdecznie! Chciałbym trochę reaktywować temat, bo mam sporo pytań odnośnie mechaniki i balansu gry.

Chciałbym kupić grę działającą i nie psującą zabawy w żadnym momencie. Ogólnie o PS naczytałem się już sporo różnych opinii. Ogólnie pozytywnych, ale jest wiele zarzutów odnośnie słabego balansu niektórych scenariuszy, a nawet spotkałem się z zarzutami źle wydrukowanych polskich kart uniemożliwiających ukończenie danego scenariusza.

Na BGG znalazłem taką poprawkę do scenariuszy z podstawki: https://boardgamegeek.com/filepage/81483/posiadlosc-szalenstwa-w-pelni-poprawione-scenarius (a może są jeszcze inne poprawki?)

I tutaj pojawiają się moje pytania:

1. Kupuję grę. Otwieram, rozkładam, gramy. Bez żadnych poprawek itp; Pytanie czy nie popsuje to konkretnych aspektów danych scenariuszy? I jednak warto poprawić źle działające elementy?
2. Chcę wprowadzić te poprawki od początku, ale które są konieczne do zbalansowania scenariuszy, a które niekoniecznie i można się bez nich obejść?
a) karty celów? (gdzieś czytałem o błędzie w polskiej karcie jednego z celów. Poprawione? Czy drukować wszystkie cele z poprawki?)
b) Wskazówki? (tutaj jest też ten błąd związany z kartą celu, inne wskazówki też do poprawy?)
Błąd, o którym mówię: (Jest takich kruczków więcej?)
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---


c) Akcje strażnika? Stosować te trzy rodzaje akcji? (tutaj dodam, że instrukcje przeczytałem dwa razy, i w miarę ogarniam całość, więc może wystarczy zasada):
c1) każda karta akcji raz na turę? Wydaję mi się to sensownym ograniczeniem ST, który może spamować w jednej turze jakąś mocną kartą.
d Układ elementów na planszy? (Od samego początku nanosić tego typu poprawki jako ST?)
e) Wydarzenia? (coś jest z nimi nie tak?)
f) Ekwipunek? Karty postaci? (tutaj już chyba sztuka dla sztuki)
g) Wszystkie wyżej wymienione podpunkty są niezbędne do w pełni satysfakcjonującego grania w PS

Tutaj dodam, że nie znam treści żadnych kart, na które są naniesione poprawki. Nieraz jest to pewnie kilka słów, a innym razem cała treść, dlatego już teraz pytam tak szczegółowo co jest niezbędne do poprawienia.

Każda uwaga będzie naprawdę pomocna i cenna, gdyż rozgrywkę chcę traktować bardzo poważnie i sprawiedliwie, dodatkowo nie zrażając współgraczy już na samym starcie nie zbalansowanymi scenariuszami, czy źle działającymi kartami itp;

Z góry dzięki! :)
 
     
longmen
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   Zasięg

Zgłębiam instrukcję do 2 edycji.
Mam pytanie do zasięgu. Czy zasięg liczy się wyłącznie w linii prostej - to znaczy, że postać ma kontakt wzrokowy z potworem w odległości 3 pól? Czy również jest liczony pod kątem - czyli np. "kafalek jadalnia i kuchnia na 6 stronie instrukcji" potwór jest w jadalni na polu po prawej a badacz na polu po lewej w kuchni. Czy potwór znajduje się w zasięgu badacza?
Zasięgu nie liczy się przez drzwi - rozumiem, że nie ma znaczenia czy są otwarte czy zamknięte?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Zasięg to pewne uproszczenie pola widzenia na potrzeby mechaniki. Figurki nie stoją w konkretnych miejscach na polu, więc "przy odpowiednim ustawieniu" badacz z kuchni zobaczy potwora w jadalni (mamy widok na przestrzał bo nie ma drzwi).

Linie proste nie mają znaczenia, liczy się liczba pól. Zasięg nie liczy się przez żadne drzwi.
 
     
longmen
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Nie bardzo rozumiem. W powyższym przykładzie po skosie mamy ścianę, więc zakładam że kontaktu wzrokowego nie ma. Zasięg trzeba by liczyć pole do góry i pole w w prawo. Czy tak się to liczy czy nie?

Wieczorem przejrzę kafle i może zrobię zdjęcie na potrzeby tego o co mi chodzi.
 
     
Krzysiek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

longmen napisał/a:
Nie bardzo rozumiem. W powyższym przykładzie po skosie mamy ścianę, więc zakładam że kontaktu wzrokowego nie ma. Zasięg trzeba by liczyć pole do góry i pole w w prawo. Czy tak się to liczy czy nie?
Tak właśnie się liczy.
Twórcy najpewniej uznali że nie ma sensu bawić się w pole widzenia. Według mnie zupełnie słusznie. Pamiętam z pierwszej edycji że rzadko kiedy zasada "pola widzenia" miała znaczenie. Ta dodatkowa odrobina "realizmu" nie jest warta takiej komplikacji.
A "realizm" w cudzysłowie bo przecież postacie w czasie walki nie stoją sztywno w jednym miejscu. Pola i system turowy to tylko uproszenie mające ułatwić rozgrywkę. W sferze fabularnej możesz wychylić się zza rogu korytarza i już nie strzelasz przez ścianę.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Pole jest w zasięgu jeśli:
- jest oddalone max o 3 pola
- nie jest oddzielone drzwiami

I koniec. Bez żadnych dodatkowych komplikacji.

-----------------------

Jeśli jednak przyjrzeć się kafelkom, to widać, że zaprojektowano je w taki sposób, że jeśli ktoś chce, to pole widzenia sobie wyznaczy.



czerwone: odległość 2 pól, nie ma drzwi = jest zasięg
żółte: odległość 1 pole, są drzwi = nie ma zasięgu
zielone: odległość 3 pola, nie ma drzwi = jest zasięg

W przypadku zielonego, w pierwszym momencie zasięg wydaje się nielogiczny, bo gracz instynktownie spojrzy na środki pól i wtedy cel jest "za rogiem". Jak jednak wspomniał Krzysiek, nie ma zasady mówiącej, że figurki stoją w miejscu na środku pola, możemy je ustawić tak, jak pokazuje zielona linia i wtedy będą się "widzieć", a więc zasięg (pole widzenia) jest możliwy. Oczywiście to już tylko takie dodatkowe wizualizowanie sobie sytuacji :) Dla zasad gry ważne jest tylko, że to odległość trzech pól bez drzwi.
 
     
longmen
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Sty, 2017   

Teraz to jasne jak słońce :) . Dziękuję pięknie.
 
     
Xoth
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Cześć! Również mam pytanie odnośnie 2 edycji, prawdopodobnie banalne, otóż... Jak mam rozumieć zasadę związaną z unikaniem potworów? Dużymi literami "podkreślam problem". Chodzi o współzależności w zdaniach: "Jeśli badacz znajduje się na polu z potworem i chce opuścić takie pole ALBO WYKONAĆ INNĄ AKCJĘ NIŻ atak lub RUCH, musi najpierw uniknąć potwora." a, "Jeśli badacz próbuje opuścić pole, na którym jest potwór, musi najpierw zdać test uniku." Rozumiem o co chodzi z opuszczaniem pola w obu zdaniach, ale nie mogę okiełznać o co chodzi z tym ruchem skoro wiąże się on z opuszczaniem pola z potworem i nie jest, najwidoczniej, "darmową" akcją - zwolnioną od testu uniku... Nie wiem czy jasno się wyraziłem, mam nadzieję, że tak i proszę o pomoc. Nie mogłem znaleźć nigdzie odpowiedzi albo źle szukałem i nie wiem czy po prostu jest coś nie tak ze mną czy może z instrukcją. :) Pozdrawiam.
 
     
Krzysiek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Xoth napisał/a:
Cześć! Również mam pytanie odnośnie 2 edycji, prawdopodobnie banalne, otóż... Jak mam rozumieć zasadę związaną z unikaniem potworów? Dużymi literami "podkreślam problem". Chodzi o współzależności w zdaniach: "Jeśli badacz znajduje się na polu z potworem i chce opuścić takie pole ALBO WYKONAĆ INNĄ AKCJĘ NIŻ atak lub RUCH, musi najpierw uniknąć potwora." a, "Jeśli badacz próbuje opuścić pole, na którym jest potwór, musi najpierw zdać test uniku." Rozumiem o co chodzi z opuszczaniem pola w obu zdaniach, ale nie mogę okiełznać o co chodzi z tym ruchem skoro wiąże się on z opuszczaniem pola z potworem i nie jest, najwidoczniej, "darmową" akcją - zwolnioną od testu uniku... Nie wiem czy jasno się wyraziłem, mam nadzieję, że tak i proszę o pomoc. Nie mogłem znaleźć nigdzie odpowiedzi albo źle szukałem i nie wiem czy po prostu jest coś nie tak ze mną czy może z instrukcją. :) Pozdrawiam.
Za każdym razem gdy opuszczasz dane pole musisz robić test uników.
Opuścić dane pole możesz w wyniku różnych efektów.
Gdyby zamiast klauzuli "albo wykonać inną akcję niż Atak lub Ruch" było "albo wykonać inną akcję niż Atak" to akcja Ruch często wymagałaby dwóch testów uników. Pierwszego za wykonanie akcji innej niż Atak, drugiego za opuszczenie pola.

Ogółem, akcja o nazwie "Ruch" sama w sobie nie powoduje poruszenia. Daje Ci możliwość poruszenia się od 0 do 2 pól a po drodze robienia innych rzeczy.
Działa to identycznie jak w grze Descent z tym że tam napisali wprost że akcja daje tylko punkty ruchu, dostępne do wykorzystania aż do końca tury, a nie zobowiązuje do faktycznego poruszenia się w danej chwili.
 
     
Xoth
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Czyli jestem jakiś durny. ;D Dzięki wielkie za odpowiedź, teraz ma to sens i jest takie oczywiste. :)
 
     
Grzesiekt22
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Hej potrzebuje pomocy związanej z ruchem potworów a mianowicie:
gdy potwór rusza się o dwa pola w kierunku najbliższego badacza a stoi na polu z badaczem to rusza się? Jeśli po drodze napotka badacza to zostaje i co atakuje czy ciągle rusza się o te dwa pola i przechodzi obok badacza bez efektu ?
 
     
moncej
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Grzesiekt22 napisał/a:
Hej potrzebuje pomocy związanej z ruchem potworów a mianowicie:
gdy potwór rusza się o dwa pola w kierunku najbliższego badacza a stoi na polu z badaczem to rusza się? Jeśli po drodze napotka badacza to zostaje i co atakuje czy ciągle rusza się o te dwa pola i przechodzi obok badacza bez efektu ?


Możesz uznać, że najbliższym badaczem jest właśnie ten przy nim - obydwie postaci tylko znajdują się na tym samym polu a można przecież sobie wyobrazić że się przemieszczają w trakcie tej walki (po tym jednym polu) jest on najbliżej niego i na nim skupi swoją uwagę i do niego będzie starał się "podbić".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14