galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rajtarzy, Infiltracja i kilka innych pytań od nooba
Autor Wiadomość
jpal 

Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   Rajtarzy, Infiltracja i kilka innych pytań od nooba

Hej,

Kupiłem niedawno podstawke WHI.. po rozegraniu paru gier, przejrzeniu FAQ i instrukcji mam kilka (mnostwo..) pytań praktycznych. Wcześniej sporo grałem w LotR TCG i teraz zasady mi sie mieszają, szczególnie te związane z fazą bitwy bo we władcy wyglądało to zupełnie inaczej. także z góry sorry za głupie pytania ;)

1. Karta 'Rajtarzy' - jeśli wyznacze ją na obrońcę, przeciwnik przydzieli jej obrażenia, i mam teraz 'okno' na akcję - mogę wydać 1 zeton zasobow i 'uciec' rajtarami do innej strefy, i te przydzielone obrazenia 'przepadaja'? i co z obrazeniami przydzielonymi PRZEZ rajtarow (zanim jeszcze wykorzystalem ich akcje) - wciaz sie licza?

2. Czy jesli przydzielam sobie obrazenia niebezposrednie, moge je przydzielic do karty 'przekierowujacej' obrazenia (np. do kaplanow sigmara) i przekierowac je na przeciwnika?

3. Ogolnie (bo tu jest duza roznica miedzy WHI a LotR i nie ogarniam tego) - w jakich sytuacjach obrazenia zadane jednostce 'zabijaja' ja zanim ona zaatakuje (wiem e np. kontratak tak dziala.. co jeszcze?), a kiedy jednostka tak jakby 'zdazy' zadac swoje obrazenia zanim zginie? jest jakas prosta regula zeby to ogarnac? ;)

4. Misja "Infiltracja!" - gdzies juz byl o tym temat, ale - nie wydaje sie wam ze ten quest jest zbyt przesadzony? dostalem ta karte dosc wczesnie, zagralem, po 6-7 turach bylo po grze, odlozylem przeciwnikowi cala talie. nic nie mogl zrobic, bo nie wybieralem jednostki na infiltracji na obronce. tak to ma dzialac??

z gory dzięki za pomoc.

PS. oplaca sie do podstawki dokupic dodatek z elfami (szturm na ulthuan chyba)? faktycznie wzbogaca to rozgrywke? czy lepiej ew. jakis battlepack?
_________________
Not All Who Wander Are Lost
 
     
ygeth 


Wiek: 36
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 112
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

1. Przydzielone obrażenia zostają (nie można przed nimi "uciec") zadane jednostkom, którym zostały przydzielone. Okno między przydielaniem a zadawaniem obrażeń jest po to aby ewentualnie można było anulować te obrażenia jakąś akcją.

2. Tak

3. Obrażenia z kontrataku są zadawane przed rozegraniem samej bitwy, tak.

Ogólnie obrażenia muszą być zadane takiej jednostce zanim przydzielone zostaną
jej obrażenia. Np. z akcji jednostki: http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=2162
, http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=2206 lub z jakiejkolwiek taktyki zadającej obrażenia ( http://war.dbler.com/inde...d&cardid=3301).
Musisz po prostu to zrobić przed fazą przydzielania obrażeń.

4. Tak działa Infiltracja :) . Dla tego można mieć na raz tylko jedną taką kartę w grze.
Prostym sposobem na zneutralizowanie tej misji jest usuwanie jednostek ją wykonujących.

@Ps. Jeśli nie zamierzasz grać Wysokimi i Mrocznymi Elfami to możesz na razie sobie odpuścić i zainwestować w Marsz Potępionych lub Legendy.

Jakbyś chciał wiedzieć więcej, zajrzyj na http://whinvasion.pl/inde...748242591ec7ab3

Pozdrawiam.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
jpal 

Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

dzieki za odpowiedz, mysle ze to wszystko wyjaśnia, przynajmniej do kolejnej rozgrywki ;) ciezko mi sie przestawic z LotR'owego myslenia, z potyczkami 1 na 1, rozpatrywaniem kazdej walki z osobna itp..

jeszcze jedna kwestia posrednio zwiazana z pkt 4 -> czy mozna celowo nie dociagac w fazie misji tylu kart, ile wynika z ilosci 'mlotkow' w strefie, zeby pod koniec rozgrywki nie przegrac z powodu braku kart? podejrzewam ze nie, ale wole sie upewnic.

na whinvasion.pl juz tez jestem :)
_________________
Not All Who Wander Are Lost
 
     
ygeth 


Wiek: 36
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 112
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Musisz dociągnąć tyle kart ile jest młotków w misji. Podobnie jest z królestwem.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
upadlyBankowiec 

Wiek: 30
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Żnin
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011   

Witam wszystkich,

jestem nowy na forum. Czytam sobie posty aby poszerzyć wiedzę, ale nasunęło mi się pytanie do Ciebie Ygeth.

Dlaczego piszesz, że można mieć tylko jedną Infiltrację w grze? Nie doczytałem nigdzie takiej zasady.

Z góry dzięki za wyjaśnienie.

Pozdrawiam
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011   

upadlyBankowiec napisał/a:
Witam wszystkich,

jestem nowy na forum. Czytam sobie posty aby poszerzyć wiedzę, ale nasunęło mi się pytanie do Ciebie Ygeth.

Dlaczego piszesz, że można mieć tylko jedną Infiltrację w grze? Nie doczytałem nigdzie takiej zasady.

Z góry dzięki za wyjaśnienie.

Pozdrawiam

Bo ma oznaczenie karty unikatowej (taki proporzec ;) ) przy nazwie - może być tylko 1 kopia w grze
 
 
     
upadlyBankowiec 

Wiek: 30
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Żnin
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011   

A faktycznie, tak jak przy karcie bohatera:) Dzięki za szybką odpowiedź.
 
     
Yatmai
Waaagh!


Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 44
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

ygeth napisał/a:
4. Tak działa Infiltracja :) . Dla tego można mieć na raz tylko jedną taką kartę w grze.
Prostym sposobem na zneutralizowanie tej misji jest usuwanie jednostek ją wykonujących.


Przeciwnik postawi sobie na takiej misji np Króla Kazadora i temat nie jest już taki prosty :/ Czy Infiltracja czasem nie dostała bana? Imho z jednej strony zbyt szybko wyniszcza, a z drugiej, jeśli obaj gracze postawią Infiltrację, to gra się dramatycznie skróci.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Yatmai napisał/a:
ygeth napisał/a:
4. Tak działa Infiltracja :) . Dla tego można mieć na raz tylko jedną taką kartę w grze.
Prostym sposobem na zneutralizowanie tej misji jest usuwanie jednostek ją wykonujących.


Przeciwnik postawi sobie na takiej misji np Króla Kazadora i temat nie jest już taki prosty :/ Czy Infiltracja czasem nie dostała bana? Imho z jednej strony zbyt szybko wyniszcza, a z drugiej, jeśli obaj gracze postawią Infiltrację, to gra się dramatycznie skróci.


Nie ma bana na tego questa, w turniejowej talii ta karta jest bardzo wolna i nie warta swojej ceny. Sprawdza się tylko w początkowej fazie wchłaniania się w grę, gdy talie jeszcze nie są dopracowane, a dostępne są tylko niektóre dodatki.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Yatmai
Waaagh!


Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 44
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Ok, wierzę na słowo, bo sam póki co cieszę się grą samą podstawką :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14