galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiele pytań odnośnie działania kart od początkującego.
Autor Wiadomość
tr3jk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   Wiele pytań odnośnie działania kart od początkującego.

W Warhammer:Invasion gram już 2 tygodnie.Codziennie po ok.6godzin.Gram z bratem i kumplami.Na taką gre czekałem długo.Daje dużo możliwości taktycznych.Często zdarza się że musimy rozstrzygać jakiś spór o karty , zawsze sobie jakos z nim radzimy lecz do konca nie wiemy czy dobrze robimy.Mam już wiele pytań na temat kart.Zebrałem się i napisałem poniżej co mnie trapi i czego nie rozumiem.Chciałbym się dowiedzieć od doświadczonych graczy tego wszystkiego o co zapytałem ponieważ chce grać "porządnie" a nie tak po swojemu.Myśle nad kupnem dodatków i w przyszłości odwiedzić jakieś turnieje , lecz najpierw chce do końca poznać zasady.Na pewno pojawie sie na najbliższym w Bydgoszczy żeby zobaczyć jak to wygląda i być może sie czegos nauczyc.Będe baaaaaaardzo wdzięczny o odpowiedzi na moje pytania i nie pisania że to już było.Starałem sie to wszystko czytelnie napisać , może mój post pomoże również większości początkujących graczy.

Imperium
1.Osąd Vereny - jeśli w moich strefach nie mam rozwinięć to też muszę zniszczyć jednostki i wsparcia ?
2.Rajtarzy - mogę przesuwać podczas tury przeciwnika ?
3.Uczeń płomienia - nie rozumiem tej karty :(
4.Świątynia Sigmara - czy jeśli mam tę kartę i przykładowo 3 jednostki a przeciwnik zagra trolle rzygi to ile musi zapłacić żeby rozwalić mi te jednostki?Bądź jeśli zagra Ropiejące nurlingi , to wtedy musi coś jeszcze zapłacić żeby spaczyć mi jednostke ?

Krasnoludy
1.Zabójcy Trolli - jeśli zagram tę jednostkę i położe 2 rozwinięcie to te 2 dodatkowe młotki już się liczą? Bądź jeśli jedno z tych dwóch rozwinięć mają na sobie obrażenie to efekt na trolach działa ?
2.Młociarz z Karak Azul - jeśli tej jednostce przydziele 2 niebezpośrednie obrażenia to odpornośc 1 anuluje 1 i wtedy 1 obrażenie tylko wejdzie w wytrzymałość?Jeśli mam 1 obrażenie na tej jednostce i będzie atakowana za 1 to odporność anuluje to obrażenie?

Orki
1.Wyznawcy Morka - niebezpośrednie obrażenia mogę przydzielić stolicy?
2.Chopaki na knurach - jeśli mam obrażenia tylko na tej jednostce to już mam 2 młotki więcej ?
3.Łaska morka - mogę zabrać młotek przeciwnikowi i dodać sobie ?
4.Oderżnijta ich łby - odwracam swoje czy przeciwnika rozwinięcie ? Czy jeśli odkryje przeciwnikowi na polu bitwy i bedzie to jednostka to czy ona bierze udział w walce ?

Chaos
1.Sadystyczna mutacja - moge traktowac ten dodatek jak dodatkowy młotek odrazu?
2.Straszliwa mutacja - jeśli dołączę tę karte do mojej jednostki i atakuje Pole bitwy przeciwnika a on ma tam jednostki które mają 1 wytrzymałości i broni się nimi , to te jednostki giną odrazu i nie zadają mi żadnych obrażeń?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   Re: Wiele pytań odnośnie działania kart od początkującego.

tr3jk napisał/a:
W Warhammer:Invasion gram już 2 tygodnie.Codziennie po ok.6godzin.Gram z bratem i kumplami.Na taką gre czekałem długo.Daje dużo możliwości taktycznych.Często zdarza się że musimy rozstrzygać jakiś spór o karty , zawsze sobie jakos z nim radzimy lecz do konca nie wiemy czy dobrze robimy.Mam już wiele pytań na temat kart.Zebrałem się i napisałem poniżej co mnie trapi i czego nie rozumiem.Chciałbym się dowiedzieć od doświadczonych graczy tego wszystkiego o co zapytałem ponieważ chce grać "porządnie" a nie tak po swojemu.Myśle nad kupnem dodatków i w przyszłości odwiedzić jakieś turnieje , lecz najpierw chce do końca poznać zasady.Na pewno pojawie sie na najbliższym w Bydgoszczy żeby zobaczyć jak to wygląda i być może sie czegos nauczyc.Będe baaaaaaardzo wdzięczny o odpowiedzi na moje pytania i nie pisania że to już było.Starałem sie to wszystko czytelnie napisać , może mój post pomoże również większości początkujących graczy.

Imperium
1.Osąd Vereny - jeśli w moich strefach nie mam rozwinięć to też muszę zniszczyć jednostki i wsparcia ?
2.Rajtarzy - mogę przesuwać podczas tury przeciwnika ?
3.Uczeń płomienia - nie rozumiem tej karty :(
4.Świątynia Sigmara - czy jeśli mam tę kartę i przykładowo 3 jednostki a przeciwnik zagra trolle rzygi to ile musi zapłacić żeby rozwalić mi te jednostki?Bądź jeśli zagra Ropiejące nurlingi , to wtedy musi coś jeszcze zapłacić żeby spaczyć mi jednostke ?

Krasnoludy
1.Zabójcy Trolli - jeśli zagram tę jednostkę i położe 2 rozwinięcie to te 2 dodatkowe młotki już się liczą? Bądź jeśli jedno z tych dwóch rozwinięć mają na sobie obrażenie to efekt na trolach działa ?
2.Młociarz z Karak Azul - jeśli tej jednostce przydziele 2 niebezpośrednie obrażenia to odpornośc 1 anuluje 1 i wtedy 1 obrażenie tylko wejdzie w wytrzymałość?Jeśli mam 1 obrażenie na tej jednostce i będzie atakowana za 1 to odporność anuluje to obrażenie?

Orki
1.Wyznawcy Morka - niebezpośrednie obrażenia mogę przydzielić stolicy?
2.Chopaki na knurach - jeśli mam obrażenia tylko na tej jednostce to już mam 2 młotki więcej ?
3.Łaska morka - mogę zabrać młotek przeciwnikowi i dodać sobie ?
4.Oderżnijta ich łby - odwracam swoje czy przeciwnika rozwinięcie ? Czy jeśli odkryje przeciwnikowi na polu bitwy i bedzie to jednostka to czy ona bierze udział w walce ?

Chaos
1.Sadystyczna mutacja - moge traktowac ten dodatek jak dodatkowy młotek odrazu?
2.Straszliwa mutacja - jeśli dołączę tę karte do mojej jednostki i atakuje Pole bitwy przeciwnika a on ma tam jednostki które mają 1 wytrzymałości i broni się nimi , to te jednostki giną odrazu i nie zadają mi żadnych obrażeń?


Jak zwykle spadło na mnie :)

IMPERIUM
1. Tak
2. Tak
3. Jak ktoś używa akcji z karty w grze np. Załoga Głazocisku, możesz wydać zasoby by anulować taką akcję.
4. Przeciwnik musi dopłacić 1 zasób za każdym razem jak celuje (wybiera) Twoje jednostki na cel jakiejś akcji. Np. Ropiejące nurglingi muszą dopłacić 1 zasób za wybieranie jednostek chronionych Świątynią. Trolle rzygi nie wybierają jednostek tylko niszczą wszystkie jednostki, zatem na Trolle rzygi, świątynia nie zadziała.

KRASNALE
1. Tutaj nie bardzo rozumiem, ale tak generalnie ta jednostka dostaje młotki w momencie gdy w strefie są 2 rozwinięcia. Nie wiem natomiast o co chodzi z obrażeniami na rozwinięciach - możesz przybliżyć ?
2. Dokładnie tak.

ORKI
1. Tak
2. Wystarczy że dowolna Twoja jednostka ma obrażenia, a jeźdźcy dostają dodatkowe młotki.
3. Tak, a w wyjątkowych sytuacjach odwrotnie :)
4. Odwracasz dowolne rozwinięcie (swoje bądź przeciwnika), a taka odwrócona jednostka oczywiście może zostać użyta do ataku, o ile została odwrócona przed wyznaczaniem do ataku.

CHAOS
1. Nie, po tym jak uda zadać Ci się obrażenia w walce, możesz zadać obrażenie z tej karty. Ma to o tyle znacznie, że obrażenia mogą być anulowane, jednostki zniszczone i nie zawsze uda Ci się zadać obrażenia, by w efekcie odpalić tą kartę.
2. Dokładnie tak, jednostkami z 1 życia najlepiej wtedy nie bronić.
 
     
PanKotlet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Witam użytkowników forum. Mam kilka pytań dotyczących zasad gry.

Zasady ogólne:
Instrukcja str. 12 napisał/a:
(...) Aby przydzielić obrażenia Stolicy broniącego się gracza, atakujący gracz musi najpierw przydzielić dostateczną ilość obrażeń, aby zniszczyć każdą broniącą się jednostkę.


Czy dostateczna ilość obrażeń równa się sumie aktualnych HP czy jest to liczna HP zmodyfikowana o umiejętności broniących się jednostek?

Przykład:
Powiedzmy, że atakujący (A) ma do dyspozycji 4 żetony obrażeń. Gracz broniący się (B) broni się Młociarzem z Karak Azul, jednostka jest w pełni zdrowa.

1)Gracz A może przydzielić Młociarzowi 2dmg i 2dmg Stolicy?
2)Jeśli w grze jest Krwiopijec, lub inna karta uniemożliwiająca anulowanie dmg, można przydzielić 2dmg Młociarzowi i 2 dmg Stolicy?

Pytania o karty:
3)Uwiedziony przez Ciemność (Spacz wybraną jednostkę): Gracz B może zagrać tą karte po wybraniu atakujących jednostek, żeby uniemożliwić im atak?

4)Dekret Karla Franza (Do końca tej tury wybrana jednostka nie może zostać wybrana jako atakująca lub brooniąca się): Gracz B może zagrać tą karte po wybraniu atakujących jednostek, żeby uniemożliwić im atak?

5)Dzikie Gory (Pole Bitwy. Jesli na swoim Polu Bitwy posiadasz 2 lub więcej rozwinięć, ta jednostka zadaje 2 dodatkowe obrażenia kiedy atakuje.): Czy 2 dodatkowe obrażenia działają tak samo jak 2 dodatkowe młotki?

6)Jeśli na Dzikie Gory (z uaktywnioną umiejętnością) zostanie zagrana Demoralizacja to podczas walki Dzikie Gory będą zadawać 1 czy 2 dmg?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

PanKotlet napisał/a:
Witam użytkowników forum. Mam kilka pytań dotyczących zasad gry.

Zasady ogólne:
Instrukcja str. 12 napisał/a:
(...) Aby przydzielić obrażenia Stolicy broniącego się gracza, atakujący gracz musi najpierw przydzielić dostateczną ilość obrażeń, aby zniszczyć każdą broniącą się jednostkę.


Czy dostateczna ilość obrażeń równa się sumie aktualnych HP czy jest to liczna HP zmodyfikowana o umiejętności broniących się jednostek?

Przykład:
Powiedzmy, że atakujący (A) ma do dyspozycji 4 żetony obrażeń. Gracz broniący się (B) broni się Młociarzem z Karak Azul, jednostka jest w pełni zdrowa.

1)Gracz A może przydzielić Młociarzowi 2dmg i 2dmg Stolicy?
2)Jeśli w grze jest Krwiopijec, lub inna karta uniemożliwiająca anulowanie dmg, można przydzielić 2dmg Młociarzowi i 2 dmg Stolicy?

Pytania o karty:
3)Uwiedziony przez Ciemność (Spacz wybraną jednostkę): Gracz B może zagrać tą karte po wybraniu atakujących jednostek, żeby uniemożliwić im atak?

4)Dekret Karla Franza (Do końca tej tury wybrana jednostka nie może zostać wybrana jako atakująca lub brooniąca się): Gracz B może zagrać tą karte po wybraniu atakujących jednostek, żeby uniemożliwić im atak?

5)Dzikie Gory (Pole Bitwy. Jesli na swoim Polu Bitwy posiadasz 2 lub więcej rozwinięć, ta jednostka zadaje 2 dodatkowe obrażenia kiedy atakuje.): Czy 2 dodatkowe obrażenia działają tak samo jak 2 dodatkowe młotki?

6)Jeśli na Dzikie Gory (z uaktywnioną umiejętnością) zostanie zagrana Demoralizacja to podczas walki Dzikie Gory będą zadawać 1 czy 2 dmg?


1 i 2.

Wystarczająca liczba obrażeń do zabicia oznacza dokładnie że musisz wziąć pod uwagę odporność etc. natomiast nie trzeba brać pod uwagę przekierowania.

Czyli jeśli uderzasz tego krasnoluda normalnie, to musisz mu przydzielić 3 (2hp +1odporności) i 1 możesz w stolicę. Jeśli w grze będzie Krwiopijec to wystarczy że przydzielisz 2 i 2 w stolicę :)

3. Nie, spaczenie zapobiega tylko w wybraniu jednostki do ataku lub obrony, jeśli zostanie spaczona po wybraniu jej do ataku/obrony to dalej atakuje mimo spaczenia. Zatem żeby jednostkę skutecznie spaczyć i zapobiec tym samym atakowi lub obronie, trzeba to zrobić przed deklaracją atakujących/broniących.

4. Nie, ponieważ ta jednostka już została wybrana, zatem już są pobite gary :)

5. Nie, obrażenia to obrażenia, młotki to młotki. W momencie kiedy przydzielasz obrażenia w walce masz dodatkowe 2. Ale jakby taka jednostka znalazła się w misji czy królestwie, to nie da Ci dodatkowych kart, czy też zasobów.

6. Jednostka zada dalej 2 dodatkowe obrażenia, ponieważ demoralizacja zabiera tylko młotki, a ta jednostka miała tylko 1 młotek.
 
     
Yatmai
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Cytat:
2)Jeśli w grze jest Krwiopijec, lub inna karta uniemożliwiająca anulowanie dmg, można przydzielić 2dmg Młociarzowi i 2 dmg Stolicy?
....
Jeśli w grze będzie Krwiopijec to wystarczy że przydzielisz 2 i 2 w stolicę :)


Dotychcznas myślałem, że nie anuluje się jedynie obrażeń Krwiopijca, ale przy powyższych sformułowaniach zwątpiłem i chciałem zapytać - jeśli dajmy na to atakuje Krwiopijec i dwie inne jednostki mające po 2 siły, to osobno mam rozliczać nieblokowalne 5dmg Krwiopijca i osobno blokowalne 4dmg reszty, czy całe 9 robi się nieblokowalne?
Idąc dalej, tekst na karcie: "Żadne obrażenia nie mogą być anulowane" w zasadzie nie określa strefy, gracza ani fazy, więc może zabrania anulowania wszelkich obrażeń, także akcjami tak długo jak Krwiopijec jest w grze.
Nie rozpędziłem się zazbytnio? :)


Cytat:
3. Nie, spaczenie zapobiega tylko w wybraniu jednostki do ataku lub obrony, jeśli zostanie spaczona po wybraniu jej do ataku/obrony to dalej atakuje mimo spaczenia. Zatem żeby jednostkę skutecznie spaczyć i zapobiec tym samym atakowi lub obronie, trzeba to zrobić przed deklaracją atakujących/broniących.


A nie można rzucić akcji w odpowiedzi na deklarację ataku/obrony przez daną jednostkę?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

dokładnie jeśli krwiopijec jest na stole to żadne obrażenia nie mogą być anulowane, on nawet nie musi atakować :)


Co do spaczania, nie ma czegoś takiego jak odpowiedź na deklarację.

Masz deklarację strefy.
okno na akcje
Deklaracje atakujących
okno na akcje
deklaracje broniących
okno na akcje
przydzielanie obrażeń
okno na akcje
zadanie obrażeń
okno na akcje

Zatem jeśli chcesz zapobiec atakowi, musisz jakąś jednostkę spaczyć w oknie przed deklaracją atakujących.
A jeśli chcesz zapobiec obronie, to musisz spaczyć jednostkę w oknie przed deklaracją broniących, lub przed deklaracją atakujących .
 
     
Yatmai
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

DaRKeR napisał/a:
dokładnie jeśli krwiopijec jest na stole to żadne obrażenia nie mogą być anulowane, on nawet nie musi atakować :)


Zajebiaszczo, bo odporności Krasnoludów strasznie mi psuły humor :)

Dzięki
 
     
PanKotlet
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

Kolejne wątpliwości:
1) Czy liczba pozostałych kart w decku i graveyard są jawne? Tzn. czy mogę zapytać ''ile zostało Ci kart?' i obejrzeć sobie grejwa przeciwnika?

2) Czy mogę podejrzeć rozwinięcia przeciwnika i czy przeciwnik pkazuję jaką kartę zagrywa jako rozwinięcie?
 
     
Harpia
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

1) tak i tak
2) nie i nie
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

PanKotlet napisał/a:
Kolejne wątpliwości:
1) Czy liczba pozostałych kart w decku i graveyard są jawne? Tzn. czy mogę zapytać ''ile zostało Ci kart?' i obejrzeć sobie grejwa przeciwnika?

2) Czy mogę podejrzeć rozwinięcia przeciwnika i czy przeciwnik pkazuję jaką kartę zagrywa jako rozwinięcie?


Ja tylko dopowiem bo Harpia już odpowiedziała :)

1. Na wszystko tak, ale nie możesz zmieniać kolejności kart na stosie kart odrzuconych.
2. Nie możesz, ale przeciwnik może sobie podglądać do woli. A co najważniejsze jak celujesz w jakieś rozwinięcie, przeciwnik może najpierw potasować rozwinięcia w danej strefie.
 
     
PanKotlet
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

1) Czy za pomocą Kapliczki Nurgle'a mogę spaczyć jednostkę jeśli zadałem obrażenia za pomocą karty taktyki, nie w fazie Pola Bitwy?

2) Umiejętność Pełzającego Pomiotu Chaosu aktywuję się gdy zostaję on poświęcony?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

PanKotlet napisał/a:
1) Czy za pomocą Kapliczki Nurgle'a mogę spaczyć jednostkę jeśli zadałem obrażenia za pomocą karty taktyki, nie w fazie Pola Bitwy?

2) Umiejętność Pełzającego Pomiotu Chaosu aktywuję się gdy zostaję on poświęcony?

1. nie
2. nie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14