galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
KOŚCI RUCHU
Autor Wiadomość
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   KOŚCI RUCHU

Mam krótkie pytanie: co w końcu wpływa na zmniejszenie ilości kości ruchu: ilość ran czy ilość żetonów zmęczenia?
 
     
Shuwar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

W idealnych warunkach (bez żadnych żetonów) rzucasz 5 kośćmi.
Jeśli masz na sobie lub sprzymierzeńcu jakiekolwiek żetony ran / zmęczenia (bez względu na ich ilość) rzucasz tylko 4 kośćmi.
 
     
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

I to wszystko? A ja myślałem, że ten system jest bardziej skomplikowany.
 
     
Corypheaus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Dziwne, a ja myślałem że tylko znaczniki zmęczenia wpływają na ilość kostem. Wielkie dzięki! :wink:
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Jest jeszcze jedna rzecz. Jeżeli masz zmęczenie, możesz je odrzucić, jeśli będziesz rzucał jeszcze mniejszą ilością kości.

Czyli:
5 kości - jeśli bez ran i zmęczenia
4 kości - jeśli jest chociaż jedna rana lub zmęczenie
3 kości - jeśli jest zmęczenie (obojętnie w jakiej ilości), a chcesz odrzucić jeden punkt zmęczenia
2 kości - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 2 punkty zmęczenia
1 kość - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 3 punkty zmęczenia
0 kości - jeśli jest zmęczenie, a chcesz odrzucić 4 punkty zmęczenia

Odrzucać można tylko z jednej postaci w trakcie rundy
 
     
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd

pozdrawiam

Mariusz
 
     
Shuwar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Hmm hmm...
Nie widzę nic na temat tego, że można odrzucać żetony tylko z jednej postaci (zawsze gram inaczej i wydaję mi się to logiczne; odpoczywamy drużyną, a nie ja leżę, wy biegacie :mrgreen: ).
I skąd ten pomysł, że muszę wykorzystać min. 2 kości na odpoczynek (chyba, że uwzględniać stratę 1 kości z racji zmęczenia) ?
Możecie napisać skąd macie te informacje ? Bo w instrukcji nic takiego nie widzę...
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

str. 4 instrukcji - prawy róg, druga kropka:

"... Każda niewykorzystana koość pozwala usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeńca jeden żeton Zmęczenia ...", więc pewnie masz rację. Można zabrać żetony zmęczenia z dowolnej postaci.
 
     
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

Mariusz napisał/a:
Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd

pozdrawiam

Mariusz


czołem!

ja nie sugerowałem że nie mogą odpoczywać sprzymierzeńcy tylko podawałem przykład odpoczynku. wcześ niej natomiast podałem zasady odpoczynku i co to wogóle jest ponieważ pojawiały się rany w niektórych postach.

...Przed rzutem kośćmi ruchu, gracz może zdecydować siê na
odpoczynek. Aby odpoczywać, gracz rzuca po prostu mniej niż
czteroma kośćmi ruchu. Każda niewykorzystana kość pozwala
usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeñca jeden żeton"

to cyatat z instrukcji. a teraz matematyka :)
mamy pięć kości ruchu, każą rzucać mniej niż czterema, czyli muszę odłożyć conajmniej 2.
chyba że jest błąd w instrukcji. ja w każdym razie gram tak :)
 
     
kam
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)
 
     
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

kam napisał/a:
jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)


tzn że można to jakoś inaczej policzyć? :p
instrukcja jasno określa zasady i nie ma tu miejsca na interpretację
 
     
kam
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

chodzilo mi tylko o to, ze mnie (oraz pewnie kolege pare postow wyzej) zmylily te "dwie kosci". z mojego punktu widzenia, jak masz pretekst do odpoczynku, to znaczy, ze nie ma juz mowy o pieciu kosciach ;)
 
     
Shuwar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

Dokładnie o to mi chodziło.
Jeśli masz powód do odpoczynku, to już z góry rzucasz max. 4 kośćmi.
Mówienie w tym momencie, że musisz zrezygnować z 2 (czyli odejmowanie od 5) może wprowadzić w błąd :razz:
P.S. To o odpoczynku sprzymierzeńców odnosiło się do wcześniejszego postu. Po prostu nie chce mi się adresować każdego zdania :cool:
 
     
Maddas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

Żeby rzucić 4 kostkami ruchu musimy być albo zmęczeni, albo ranni, albo zmęczeni i do tego ranni.
Z kolei żeby odpocząć musimy rzucić 4 kostkami bo jesteśmy zmęczeni minus tyle kostek ruchu o ile żetonów zmęczenia chcemy się pozbyć.
Czyli:
Nasz bohater ma dwa żetony zmęczenia, chcemy zdjąć z niego jeden żeton to rzucamy trzema kostkami (4 kostki to kara za zmęczenie minus jedna kostka bo jeden żeton chcemy z
niego zdjąć, razem daje to 3 kostki ruchu)

Pozdrawiam Maddas
 
     
Shuwar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2011   

W każdym razie dyskusja wre :mrgreen: i co, że temat mógł się zamknąć już po drugim poście :razz:
Miło widzieć, że Runebound ma wierne grono swoich fanów.
Gdyby to jeszcze przełożyło się na zainteresowanie ze strony wydawcy i więcej (szybciej) dodatków...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13