galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
KOŚCI RUCHU
Autor Wiadomość
mathias999
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

a ja zaproponuję nowe podejście do kości ruchu i ich wykorzystywania:

gracz ma możliwość wykorzystania tyle kości ruchu na turę ile wynosi jego życie+wytrzymałość podzielona przez dwa - zaokrąglamy w dół (jednak nadal max 5 kości ruchu)

Przykład:gramy Jaesem magiem bojowym - życie=5 wytrzymałość=4 czyli 9:2= 4,5 po zaokrągleniu w dół 4 - tyle ma do wykorzystania w stanie zdrowym np jako ranny: życie=3 zmęczenie=4 3+4:2=3,5 i w dół 3 kości.

na ilość kości ruchu mają też wpływ sprzymierzeńcy:

np:

znów Jaes: 4 życia+ 5wytrzymałości =9:2 = 4,5
posiada także Padarusa łamacza Runów życie4 wytrzymałość3 =4+3:2 =3,5

razem mają 4,5+3,5= 8 i tą liczbę dzielimy znów na dwa( bo jest ich dwóch) - czyli 4 kości ruchu

za trudne? :twisted:

to jedziemy dalej:

Wspomniany Jaes i Padarus mają możliwość wzbogacenia kompanii o jeszcze jednego sprzymierzeńca, do wyboru mamy np Gryfi Wędrowiec oraz Sir Loren
Gryfi Wędrowiec 3 życia 0 wytrzymałości
Sir Loren 5 życia 0 wytrzymałości

jeśli dokupimy Gryfiego wędrowca to szybkość poruszania sie drużyny nam spadnie, bo:
Jaes 5+4:2 = 4,5
Padarus 4+3:2 = 3,5
Gryfi Wedrowiec = 3+0:2 = 1,5

Cała drużyna = 4,5+3,5+1,5: 3(dzielimy na trzy bo jest ich teraz trzech)9,5:3 =3,15 czyli po zaokrągleniu w dół tylko trzema kośćmi rzucamy i to w stanie zdrowym!
Z Sir Lorenem sytuacja jest nieco lepsza:4,5+3,5+2,5 :3=3,5 czyli 3 ale zostaje zapas na ewentualne zranienia czy zmęczenie zanim zacznie ono wpływać na szybkość ruchu całej drużyny

i jeszcze jedna propozycja: skoro możemy leczyć 1 pkt zmęczenia na trasie kosztem kości ruchu to leczymy również życie kosztem 2 kości ruchu

Ten mod spowalnia nieco grę ale zawsze nawet najbardziej poharatana drużyna może wlec się do miasta po jednym heksie bez rzucania kośćmi :lol:

By jeszcze podhardcorować rozgrywkę, przed rzutem na losowe spotkania, rzucamy dwoma kośćmi ruchu i jeśli na żadnej nie wypadnie symbol terenu na jakim jesteśmy otrzymujemy 1 pkt zmęczenia, który przyznajemy albo bohaterowi albo komuś z jego drużyny

Pozdrawiam :roll:
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

W Talismanie używam wzoru na zdobywanie nowych żetonów siły. Jest on bardzo prosty.
(X/2)+4 gdzie X to obecny poziom współczynnika. Wynik zaokrąglamy w dół. Sprawdza się bardzo dobrze, nie tak często trzeba go przeliczać.
Oryginalne zasady ruchu są dla mnie jasne i przejrzyste. Mniejsza o logikę, gramy w grę przygodową.
Te wzory do ruchu nie przejdą z prostego powodu:
Cytat:
Ten mod spowalnia nieco grę

Spowolnienie gry to raz. Będzie to denerwować ludzi. W jednej rundzie mają X życia i zmęczenia, w następnej mają Y, jeszcze w następnej mają sprzymierzeńca, w kolejnej drugiego sprzymierzeńca, w kolejnej sprzymierzeniec jest ranny :D Co turę nowe obliczenia, proste obliczenia ale zajmą niepotrzebnie czas.
Mówię, że obliczenia są proste bo jestem przyszłym inżynierem :) ale mam znajomych którzy mogą mieć z nimi problem. Matematycy na pewno będą czerpać przyjemność z Twojego moda, reszta niestety nie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13