|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania początkującego |
Autor |
Wiadomość |
Alik_s [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011 Pytania początkującego
|
|
|
Czołem
Dopiero zaczynam i mam parę pytań (czytałem i nie wyczytałem )
1.Czy wsparcia zagrane do królestwa i misji zwiększają odporność stref ( jeżeli tak to chyba trzeba je najpierw zburzyc aby móc zadać obrażenia stolicy?)
2.Czy mając dwie karty "kużnia węgielna" w Krolestwie lecze dwie rany stolicy na początku swojej tury ?
3. Czy mając wiecej niz jedna kartę aktywowaną prze dwa rozszeżenia, i dwa rozszeżenia w strefie, wszystkie akcje dzialaja ?
4. Kto wykonuje akcje pierwszy (np po wyborze stefy atakowanej i atakujączych) ? aktywny gracz ? (instukcja mówi - gracze moga wykonac akcje )
5. Czy "forteca niczyja" anuluje" (tylko podczas zadawania obrażeń ), czy leczy ?
jeżeli anuluje to co znaczy ze moge jej uzyc w kazdej turze (przecież sam sobie obrażeń nie zadaję ? Jeżli leczy to czy leczy rownież w turze przeciwnika ?
Dzieki wilekie. pozdrowionka |
|
|
|
|
RasTafari [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Alik_s napisał/a: | Czy wsparcia zagrane do królestwa i misji zwiększają odporność stref |
to coś chyba źle czytałeś albo masz na myśli Rozwinięcia
2. yop
3. o jakie karty Ci chodzi i z jakimi innymi mają się aktywować? ale pewnie tak.
4. hmmm, a to nie wim ale jakoś nigdy z tym problemu nie było.
5. Anuluje nie Leczy, Leczy Kuźnia a Forteca Anuluje i tak jak jest napisane możesz anulować tak w swojej jak i przeciwnika turze. |
|
|
|
|
GambitG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
1. Karty wsparć nie zwiększają odporności stref. Robią to rozwinięcia (instrukcja). Nie trzeba ich burzyć, żeby spalić strefę wystarczy zadać odpowiednią liczbę obrażeń więcej.
2. Tak
3. Pewnie masz na myśli troll slayersów, albo dzikie gory. Tak, jeśli masz takich kart więcej to wszystkie działają, jeśli są dwa rozwinięcia w danej strefie.
4. Pierwszeństwo zawsze ma gracz, którego tura trwa. Jeśli on zrezygnuje wtedy może stos rozpocząć drugi gracz.
5. Jak wyżej RasTafari podał. |
|
|
|
|
Alik_s [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Super, Dzieki wielkie,
Dokladnie mialem na mysli wsparcia, co do rozwiniec nie mialem watpliwosci ( moze poza jedna - czy zadajac obrazenia najpierw jednostkom a potem rozszezenion, jednostki dostaja rany (lub gina) ale czy rozszerzenia spadaja do odrzuconych )
z tym pierwszenstwem to mialem problem jak zdecydowalem sie na atak, to zanim zagralem akcje, przeciwnik chcial zagrac swoja niszczaca moja karte ktora miala grac akcje ( nie w odpowiedzi ) wiec nie bylismy pewni kto moze grac akcje pierwszy, teraz juz wszystko jasne.
co do fortecy, jedynym scenariuszem kiedy moglbym anulowac obrazenia stolicy w swojej turze to chyba tylko wynikajace z akcji przeciwnika. nie wiedze innej opcji. ale moze sie myle.
i jeszcze dwa pomocnicze
1. czy odpornosc dziala rowniez dla obrazen zadawanych poza walka ? (np w wyniku akcji przeciwnika ).
2. Jakie korzysci plyna ze spaczenia wlasnej jednostki ? czy tylko to ze nie zginie ?
dzieki wielkie, zdrowko |
|
|
|
|
RasTafari [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
RasTafari napisał/a: | albo masz na myśli Rozwinięcia Alik_s napisał/a: | Dokladnie mialem na mysli wsparcia |
|
I nie Rozszerzenia tylko Rozwinięcia i nie zadaje się obrażeń rozwinięciom! Rozwinięcia zwiększają wytrzymałość strefy stolicy (zwiększają hit pointsy stref w których leżą).
Odporność instrukcja strona 16. Odpowiedź na pytanie: tak działa.
Alik_s napisał/a: | Jakie korzysci plyna ze spaczenia wlasnej jednostki |
takie że najczęściej spaczenie jest kosztem wykonania jakiejś akcji np. ten kolega a to że nie zginie nie jest wcale powiedziane, może po prostu zostać zabity jakąś taktyką. |
|
|
|
|
Alik_s [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Hehe, jasne, Rozwiniecia.
Superancko, dzieki wielkie za odpowiedzi. do tej pory blednie odrzucalem rozwiniecia na stos odrzuconych po ataku.
Dzieki wielkie
Glubczyce pozdrawiaja Turawe ( i Lodz ) |
|
|
|
|
GambitG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Jeśli idzie o spaczanie, to jeszcze możesz przyjrzeć się kartom z ostatniego dodatku. Nie ma ich jeszcze w necie, ale Darker i Bułat zrobili spoiler. Zwróć uwagę na Khorvaka. |
|
|
|
|
rafal861205 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Nie jestem pewien czy właściwie interpretuję misję mrocznych elfów OFIARA DLA HEKARTI http://deckbox.org/whi/Offering%20to%20Hekarti Mając np 2 takie misje w grze można tworzyć niezłe kombinacje i w jednej turze pozbawić wszystkich jednostek przeciwnika z małą ilością punktów wytrzymałości? Załóżmy, że mamy dwie takie misje w grze, które wypełniają dowolne jednostki. Za pomocą jakiegoś efektu niszczę przeciwnikowi jednostkę po czym na jednej i drugiej misji umieszczam po jednym żetonie zasobów. Wówczas mogę wybrać jednostkę z dwoma punktami wytrzymałości, która otrzyma minus jeden punkt wytrzymałości z jednej misji i drugi z drugiej misji po czym znowu na obu misjach umieszczam żeton gdy dana jednostka trafiła na stos kart odrzuconych. Czy na takiej zasadzie działa ta misja? Czy mogę w tak prosty sposób pozbawić przeciwnika wszystkich jednostek w jednej turze, które maja małe HP? W połączeniu np z tymi kartami http://deckbox.org/whi/Seasoned%20Corsair i http://deckbox.org/whi/Seasoned%20Corsair ta misja może być aż tak zabójcza jak uważam? |
|
|
|
|
GambitG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
Dokładnie tak.
Mając jedną misję "ofiara..." z jednostką na niej i jednym zasobem możesz zdjąć wszystkie jednostki przeciwnika o Wt=1. Mając dwie z jednostkami na sobie, wszystkie o Wt=2, mając trzy, już sam wiesz... Poczytaj artykuł przema na jego blogu. Fajnie opisuje jak ta misja zmieniła oblicze gry. |
|
|
|
|
|
|