galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
garsc pytan cz.2
Autor Wiadomość
mattcauthon

Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 15
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011   garsc pytan cz.2

1. czy lowca musi sie poruszyc koleja o taka ilosc oczek ile wypadlo na kosci czy moze mniej ?
2. jak zagrywam karte draculi pulapka a ktos ja niweluje uzywajac szczescie czy moge uzyc drugiej karty pulapka ?
3. czy pod postacia wilka moge poruszyc sie o 1 pole zamiast dwoch aby zmylic przeciwnika?
4. jak dziala karta nieziemska szybkosc...na szlaku zostawiam 2 miasta ze spotkaniami ? czy tylko jedna karte miasta i karte miasta ze spotkaniem na ktorym sie zatrzymuje ? i co z czasem przesuwam go o 2 miejsca czy tylko o 1?
5. jak lowca trafi w spotkaniu na wampira i ma zostac ugryziony to musi czy moze pokazac swieta hostie albo krucyfiks?
6. Jak lowcy walcza w grupie z dracula i kilku z nich wybierze karte pistolet to modyfikator zwieksza sie o ilosc wszystkich pistoletow czy tylko o jeden wybrany?
7. Karta szczescie posiada tekst " Zagraj te karte, aby anulowac efekty wlasnie zagranej karty wydarzenia, odrzucic z gry znacznk przeszkody albo odrzucic z gry obecnego przymierzenca draculi" Czy to oznacza ze jezeli lowca uzyl wczesniej jakas karte wydarzenia a potem nastepny rzuci szczescie to niweluje efekt karty swojego sojusznka? Czy karta szczescie dziala tylko na wydarzenia rzucane przez Dracule ?
 
     
Marcus 

Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011   

Hej!
Ad. 1. Może mniej. W instrukcji dla każdego wyniku z kości kolei jest napisane "Łowca MOŻE się przesunąć..."
Ad 2. Możecie zagrać wszystkie karty, niema limitów.
Ad 3. Może. W instrukcji stoi str. 22: "To miasto może się znajdować w promieniu dwóch połączeń drogą (dwóch miast) od obecnego miejsca pobytu Draculi. Dracula może też blefować i pozostać w tym samym miejscu: w takim wypadku wraz z kartą Postać wilka zagra kartę Kryjówka zamiast zakrytej karty Miejsca.
Ad 4. Nie mam gry pod ręką, ale zazwyczaj analiza tekstu karty nie pozostawia wątpliwości.
Ad 5. Może: "Rzuć kością. Jeśli wypadnie 1-3, Łowca zostaje Ugryziony, chyba że on lub inny Łowca w Grupie poka- że Draculi kartę Krucyfiks lub Swięta Hostia – w takim wypadku nie dojdzie do Ugryzienia." Czego tu nie rozumieć? =]
Ad 6. Instrukcja str. 24:"Łowca może również zastosować wszystkie modyfikatory, które uzyskał każdy członek Grupy."
Ad 7. Po co miałby niwelować akcję sojusznika. Ten co rzuca kartę Szczęście wybiera co chce anulować jej działaniem.

Pozdrawiam i polecam najpierw zaglądnąć do instrukcji, a potem pytać =]
 
     
mattcauthon

Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 15
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011   

ad.2 Na karcie jest napisane ze moge zagrac tylko jedna taka karte na walke,
ad.4 " Zagraj te karte na poczatku swojej tury aby przesunac sie 2 razy pod rzad ( kazdy ruch zgodne z normalnymi zasadami ruchu"
ad7 . " Zagraj te karte, aby anulowac efekty wlasnie zagranej karty wydarzenia, odrzucic z gry znacznk przeszkody albo odrzucic z gry obecnego przymierzenca draculi"

8. nowe pytanie : jezel lowcy polacza sie w grupe i jeden z nich uzyje punktu determinacj aby uzyc "poczucie naglosci" to wyrusza tlyko on czy cala grupa ?
 
     
Marcus 

Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011   

Ad 2. Nie mam teraz dostępu do gry i kart. Skoro karta tak mówi, to możesz zagrać tylko raz na walkę.
Ad. 4 Ach, to ta karta. Też o niej debatowaliśmy, ale przyjęliśmy, że karta odnosi się jedynie do ruchu- tytuł i tekst w nawiasie jednoznacznie na to wskazują. Może zatem wykonać dwa ruchy- drogą, koleją i morzem w dowolnej kombinacji. Zdobywanie ekwipunku itp. są w fazie akcji.
Ad 7. Rozumiem, ale nie widzę sensu zagrywania tej karty poza anulowaniem karty wydarzenia rzuconej przez Draculę? Chyba to jest jedyne właściwe jej zastosowanie, niezależnie od kolejności.
Mam nadzieję, że pomogłem =]

EDIT: Ad 8. Ciekawe pytanie =]. Instrukcja jednak wyraźnie używa liczby pojedynczej w kontekście Punktów Determinacji oraz każdej akcji z nimi związanej. Wydaje mi się, że grupa wtedy się rozpada. Nic nie szkodzi zrobić homerule'a, gdzie wydane punkty determinacji wpływają na całą grupę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 12