 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
czy złodziej może kraść zasoby z misji ? |
Autor |
Wiadomość |
racoon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011 czy złodziej może kraść zasoby z misji ?
|
|
|
Czy karty takie jak Złodziej lub Szpieg Mrocznych Elfów mogą zabierać żetony z misji ?
Jeśli moga to kto ewentualnie decyduje które (ze zwykłej puli czy z misji) żetony zostana przekazane ? |
|
|
|
 |
RasTafari [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Nie, ponieważ resource kładzione na misji jak i w innych miejscach służą tylko i wyłącznie jako znaczniki specjalne i nie stanowią zasobów puli |
|
|
|
 |
racoon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
no nie przekonuje mnie ta odpowiedz, sa misje jak i karty z ktorych mozna płacić za karty i sa traktowane jak zwykłe zasoby - z takich kart mozna ?
nigdzie nie spotkałem się ze stwierdzeniem że zasoby przestają być zasobami a stają się jakimiś znacznikami - moim zdaniem nadal są zasobami - gdzie napisane jest inaczej ?
a jesli nie ma nigdzie napisane ze staja sie znacznikami to zgodnie z podstawowa zasada ze nie dodajemy sobie sami zasad - nadal sa zasobami !? |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
racoon według Twojego rozumowania, to każdy żeton zasobu można by było wydać na zapłacenie za karty, do tego wszystkie niewykorzystane by spadały na początku fazy Królestwa itd. |
|
|
|
 |
racoon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
nic podobnego
po prostu zasoby to zasoby - a to, że na różne sposoby się je wydaje to osobna sprawa - jeśli coś się w grze nazywa zasobem, a ja mam karte która kradnie zasoby, to je kradne bo nic mi tego nie zabrania |
|
|
|
 |
RasTafari [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
racoon żeby taki stary dziad jak ja musiał Cię wyręczać i wynajdywać Ci to w instrukcji, wstyd normalnie
Instrukcja, str. 11, Wysyłanie jednostki na misję, akapit trzeci, cytuję:
"Te żetony zasobów będą pochodzić ze stosu na środku obszaru gry, a nie z żetonów, które gracz zebrał podczas fazy Królestwa. Żetony zasobów z karty Misji mogą zostać wykorzystane tylko w celu skorzystania z efektu tej karty.", koniec cytatu.
Może być? |
|
|
|
 |
nardios [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
moim zdaniem racoonowi chodzilo o to ze zarówno na misji jak i na kartach złodziej keyword`em jest słowo żeton zasobów. |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
powtarzam, jeśli coś kradnie zasoby to odnosi się do zasobów gracza, a nie zasobów, na misji, jednostce etc. |
|
|
|
 |
GambitG [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
a ze świątyni vereeny można kraść zasoby? |
|
|
|
 |
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
Dodam jeszcze do postu RasTafari-ego:
Instrukcja, str 3. : Żetony zasobów służą do opłacania kosztów kart i efektów, a także do zaznaczania postępów w misjach.
Na misjach są to jedynie znaczniki postępów, można równie dobrze oznaczać sobie ... hmmm kamykami
GambitG, post wyżej DaRKeR napisał odpowiedź na Twoje pytanie |
|
|
|
 |
racoon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011
|
|
|
RasTafari napisał/a: | racoon żeby taki stary dziad jak ja musiał Cię wyręczać i wynajdywać Ci to w instrukcji, wstyd normalnie
Instrukcja, str. 11, Wysyłanie jednostki na misję, akapit trzeci, cytuję:
"Te żetony zasobów będą pochodzić ze stosu na środku obszaru gry, a nie z żetonów, które gracz zebrał podczas fazy Królestwa. Żetony zasobów z karty Misji mogą zostać wykorzystane tylko w celu skorzystania z efektu tej karty.", koniec cytatu.
Może być? |
No nijak to mnie nie przekonuje. Równie dobrze można by powiedzieć że młotki na kartach wsparcia w królestwie służą tylko do oznaczania ilości dobierania żetonów i nie można ich w żaden sposób anulować.
A ponieważ młotki na takich kartach można "zdejmować"
Analogicznie żetony zasobów na kartach misji można kraść (a do czego one służą przeciwnikowi mało mnie interesuje)
Dodatkowy argument: są misje (chyba u krasnoludów) które pozwalają płacić zasobami na nich się znajdującymi za niektóre karty jak by to były "zwykłe" zasoby - takie zasoby z misji można kraść ? Nie ? Dlaczego ? Tak ? Dlaczego nie można kraść z innych misji?
Przekładając to na wątek fabularny: wysyłam jakąś postać na misje aby czegoś tam dokonała, taka postać musi najpierw zdobyć żarcie aby miała co jeść podczas wypełniania misji, niestety napotyka złodzieja który ją okrada, więc znów musi się zająć uzupełnieniem zapasów zanim będzie mogła misje dla swojej armii wypełnić.
Jeśli ktoś ma link do jakiegoś oficjalnego wyjaśnienia tej sprawy to bardzo bym prosił.
. |
|
|
|
 |
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011
|
|
|
racoon napisał/a: |
Jeśli ktoś ma link do jakiegoś oficjalnego wyjaśnienia tej sprawy to bardzo bym prosił.
. |
Tak, na forum deckboxa jest w FAQ-u:
http://deckbox.org/forum/viewtopic.php?id=232
Znajdź sobie pytanie dot. karty Hate, odpowiedź udzielona przez James'a (człowieka z FFG).
Q. Can I steal resource tokens from a quest or unit that has resource tokens on it?
A. No. You can only take a resource from the opponent's resource pool. James' Ruling
PL:
- Czy można ukraść zasoby znajdujące się na misji albo jednostce ?
- Nie, możesz wziąć jedynie zasoby z puli zasobów |
|
|
|
 |
RasTafari [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011
|
|
|
@racoon powiedz mi jak można interpretować inaczej słowa "mogą zostać wykorzystane tylko w celu skorzystania z efektu tej karty.", przecież to jest logiczne następstwo, iż jeżeli jest słowo tylko to znaczy iż wyłącznie to jedno działanie jest dozwolone, czyli skorzystanie z efektu tej kartu, ergo, nie mogą zostać inaczej wykorzystane, nie można na nich użyć innej akcji niż akcja tej karty. |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011
|
|
|
Ravandil, dziękuje - koniec tematu... :p |
|
|
|
 |
Stanisław [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Witam,
mam takie pytanie, Szpieg kradnie zasoby, czy tylko pozbawia ich przeciwnika? |
|
|
|
 |
|
|