galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe FAQ v1.4
Autor Wiadomość
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   Nowe FAQ v1.4

Jak pewnie widzieliście pojawiło się nowe FAQ . Jeżeli chodzi o doprecyzowanie zasad to cudów nie ma. Wg mnie najciekawsze jest:
Cytat:
Timing of effect resolution
When resolving multiple effects with a shared
condition, players should use this order of resolution:
passive abilities first, Forced effects second, Response
actions third. When determining the order of effect
resolution among abilities within those categories,
players should first resolve abilities that use the word
“when” and then resolve abilities with the word “after”.

Czyli efekty pasywne (bez słowa kluczowego), rozpatrywane są przed wymuszonymi a te z kolei przed odpowiedziami. Wydaje się to dość intuicyjne ale dobrze że to zapisali.

Poza tym Mroczna fala, Zguba i Strzeżony są rozpatrywane gdy karty są odkrywane z tali przeciwności włącznie z przygotowaniem - czyli w rzadkich przypadkach kiedy nie dochodzi do odkrycia karty (już nawet nie pamiętam przykładu) można je zignorować.

Dużo ciekawsza jest sekcja erraty kart choć w większości "ucierpieli" grający w więcej osób. Min. dzięki poniższemu scenariusz Cień i Płomień zrobił się dużo ciekawszy na więcej osób:
Cytat:
Feint CORE 34
Should read: “Combat Action: Choose an enemy
engaged with a player. That enemy cannot attack that
player this phase.”
Thicket of Spears CORE 36
Should read: “Action: Choose a player. That player’s
engaged enemies cannot attack that player this phase.”

Czyli Finta i Gąszcz Włóczni blokują atak wroga/wrogów przeciwko TYLKO jednemu graczowi - więc jeżeli wróg w wyniku innych zasad może zaatakować także innego gracza to trzeba rozpatrzyć ten drugi atak normalnie (potencjalnie zatrzymać drugą Fintą). Podobnie potraktowane zostało wydarzenie z ducha Zniknął z oczu.

Dalej:
Pas Narviego nie generuje zasobów ze sfery Bagginsa - w sumie od początku było wiadomo, że raczej nie było takiego zamiaru podczas tworzenia tej karty.

Najwięcej poprawek jest do hobbita:
Poprawili Trolową Sakiewkę i Klucz - teraz wiszą w strefie przeciwności aż w grze pojawi się troll. Wtedy automatycznie się do niego dołączają. Dużo łatwiej będzie zdobyć skarby w pierwszym scenariuszu i nie będzie to aż takie losowe.

Nori teraz obniża zagrożenie tylko podczas gdy samemu zagrywamy krasnoludzkiego sprzymierzeńca z ręki. Jedyna różnica jaką widzę to że Wstań i Walcz nie spowoduje teraz zmniejszenia zagrożenia, pewnie jest kilka innych rzeczy (Filii i Killi, Bardzo ciekawa opowieść etc).

Mapa Throra ma teraz Akcja Podróży zamiast porostu Akcja - wg forum FFG było jakieś combo z Path of Need.

Zmian do kart ze Spadkobierców nie komentuję bo nie znam tego dodatku (Master of Lore działą tylko na następną kartę wiedzy zagrywaną przez gracza oraz osłabili jedną kartę ze sfery przeciwności).
Ostatnio zmieniony przez wojo Pią 01 Mar, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   Re: Nowe FAQ v1.4

wojo napisał/a:

Czyli Finta i Gąszcz Włóczni blokują atak wroga/wrogów przeciwko TYLKO jednemu graczowi - więc jeżeli wróg w wyniku innych zasad może zaatakować także innego gracza to trzeba rozpatrzyć ten drugi atak normalnie (potencjalnie zatrzymać drugą Fintę).
Nigdy nie przyszło mi do głowy grać w inny sposób. Ataki Balroga zawsze rozpatrywaliśmy oddzielnie i jedna Finta/Gąszcz chroniły tylko jednego gracza.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Z poprzednich zasad to nie wynikało jako że tekst finty brzmiał:
Cytat:
Combat Action: Choose an enemy engaged with a player. That enemy cannot attack this phase.

Czyli atak(i) danego wroga były blokowane do końca fazy. Teraz jest zapis zgodny z tym jak grałeś.
 
     
nakano
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Zlikwidowali mi moje kombo Nori/Fili/Kili obniżające zagrożenie o 2. Jak żyć? :smile:
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

wojo napisał/a:
Z poprzednich zasad to nie wynikało jako że tekst finty brzmiał:
Cytat:
Combat Action: Choose an enemy engaged with a player. That enemy cannot attack this phase.

Czyli atak(i) danego wroga były blokowane do końca fazy. Teraz jest zapis zgodny z tym jak grałeś.

Wynikało to z tego że w naszym rozumieniu Balrog znajdował się w SP, a jednocześnie w zwarciu z graczami, jednak z każdym oddzielnie. I jego ataki osobno były rozpatrywane. Gdyby jedna Finta blokowała całkowicie "Bicznika" to gra stałaby się faktycznie bardzo łatwa.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Grali zgodnie z zasadą na karcie. Znów pojawia się problem: "a ja tak gram i co mi kto zrobi..."
Finta działa w taki sposób:
1. wybierasz wroga w zwarciu z dowolnym graczem
2. ten wróg nie atakuje W TEJ FAZIE, faza walki jest 1 więc nie atakuje w ogóle
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

kufel napisał/a:
Grali zgodnie z zasadą na karcie. Znów pojawia się problem: "a ja tak gram i co mi kto zrobi..."
Chyba Ty masz jakiś problem....

kufel napisał/a:

Finta działa w taki sposób:
1. wybierasz wroga w zwarciu z dowolnym graczem
2. ten wróg nie atakuje W TEJ FAZIE, faza walki jest 1 więc nie atakuje w ogóle

Jestem Ci niezmiernie wdzięczny za to objaśnienie, naprawdę cieszę się że ktoś mi to wreszcie wytłumaczył ;] Marnujesz się tutaj, na amerykańskim forum mógłbyś być prawdziwym guru!
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Daruj sobie ten sarkastyczny ton. Nie znasz zasad to nie wprowadzaj innych graczy w błąd.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

kufel napisał/a:
Nie znasz zasad to nie wprowadzaj innych graczy w błąd.
Nikogo nie wprowadziłem w błąd, bo jak widzisz przedstawiłem swoją interpretację w momencie pojawienia się odpowiedniej korekty w FAQ. Więc nikt nie mógł się tym zasugerować. Poza tym praktycznie nie ma na tym forum gracza, który choć raz by kogoś nie wprowadził w błąd, więc naprawdę nie zachowuj się jak guru.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

crabtree napisał/a:
kufel napisał/a:
Nie znasz zasad to nie wprowadzaj innych graczy w błąd.
Nikogo nie wprowadziłem w błąd, bo jak widzisz przedstawiłem swoją interpretację w momencie pojawienia się odpowiedniej korekty w FAQ. Więc nikt nie mógł się tym zasugerować. Poza tym praktycznie nie ma na tym forum gracza, który choć raz by kogoś nie wprowadził w błąd, więc naprawdę nie zachowuj się jak guru.


Jakby to powiedzieć: Twój post nie został zrozumiany..... Dlatego moją odpowiedź moderator usunął. Bo zamiast napisać "przepraszam - nie zrozumiałem" zdecydowanie łatwiej się usuwa posty.....

kufel: Usunąłem post bo nie zawierał w sobie nic tylko obelgi, z resztą wyraźnie to uzasadniłem. Obraza Ciebie ktoś na tym forum? Jesli tak napisz, wyciągniemy konsekwencje. Póki co zauważyłem u Ciebie tendencję do obrażania innych użytkowników
Ostatnio zmieniony przez Czw 28 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Kufel: uważam, że obraziłeś crabtree'go insynuując mu wprowadzanie ludzi w błąd. Proszę o sprawiedliwe wyedytowanie Twojej odpowiedzi lub o jego korektę.

Dodatkowo w wątku dotyczącym liczby kart wielokrotnie obraziłeś mnie. Proszę o usunięcie Twoich wpisów.

Chyba, że samodzielnie decydujesz co jest obraźliwe, a co nie.

Dla zainteresowanych: napisałem, iż Kufel nie zrozumiał wypowiedzi crabtree, tylko go obeśmiał. Jeśli to jest powodem do moderacji, to mamy wyobrażenie na jakim forum jesteśmy. Kto nie pisze po myśli moderatora, zostaje usuwany.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

balint napisał/a:
Kufel: uważam, że obraziłeś crabtree'go insynuując mu wprowadzanie ludzi w błąd. Proszę o sprawiedliwe wyedytowanie Twojej odpowiedzi lub o jego korektę.

Finta blokowała atakowanie w danej fazie, a nie tylko 1 ataku.

balint napisał/a:

Dodatkowo w wątku dotyczącym liczby kart wielokrotnie obraziłeś mnie. Proszę o usunięcie Twoich wpisów.

Chyba, że samodzielnie decydujesz co jest obraźliwe, a co nie.

Czyżby?

balint napisał/a:

Dla zainteresowanych: napisałem, iż Kufel nie zrozumiał wypowiedzi crabtree, tylko go obeśmiał. Jeśli to jest powodem do moderacji, to mamy wyobrażenie na jakim forum jesteśmy. Kto nie pisze po myśli moderatora, zostaje usuwany.

Dla naprawdę zainteresowanych: post Balinta naprawdę zawierał same obelgi, może nie wulgarne ale wyraźnie mające na celu obrazić odbiorcę.
Proszę o pisanie postów wnoszących cokolwiek na dany temat.
Ostatnio zmieniony przez kufel Czw 28 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

kufel napisał/a:
balint napisał/a:
Kufel: uważam, że obraziłeś crabtree'go insynuując mu wprowadzanie ludzi w błąd. Proszę o sprawiedliwe wyedytowanie Twojej odpowiedzi lub o jego korektę.

Finta blokowała atakowanie w danej fazie, a nie tylko 1 ataku.

Crabtree mógł tego nie zrozumieć (i nie on jeden). Twoje zadanie wyjaśnić, a nie zarzucać mu niemalże celowe działanie na szkodę graczy poprzez wprowadzanie wbłąd.

balint napisał/a:

Dodatkowo w wątku dotyczącym liczby kart wielokrotnie obraziłeś mnie. Proszę o usunięcie Twoich wpisów.

Chyba, że samodzielnie decydujesz co jest obraźliwe, a co nie.

Czyżby?


Tak.
Czekam na reakcję i np. usunięcie filmiku o Kiepskim, bowiem poczułem się obrażony. :o

Panie moderator, do dzieła.

kufel: pisz na temat albo wcale, temat dotyczy FAQ 1.4 i zasad z nim związanych
Ostatnio zmieniony przez Czw 28 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Proszę o informację gdzie mogę zgłaszać tematy do moderacji.
Znalazłem wątek, w którym jeden z graczy (moderator) skłania się do nielegalnego łamiania praw autorskich. Wpis należy usunąć.

A wracając do FAQ'ów, to też tak grałem jak crabtree: Finta blokowała atak na jednego gracza, a nie atak wogóle, co w przypadku starcia z Barlogiem robi jednak dużą różnicę.
Teraz rozumiem, jest to jednoznacznie wyjaśnione.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Poważna sprawa! Pisz do:
http://www.forum.galakta....wprofile&u=3542
Jeśli jesteś taki praworządny to nie wprowadzaj chaosu na forum, stosuj się do poleceń moderacji i nie obrażaj innych użytkowników.
Potraktuj to jako ostatnią prośbę o zachowanie przez Ciebie podstawowych zasad netykiety.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 15