galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mansions of Madness: Fully Revised Scenarios
Autor Wiadomość
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   Mansions of Madness: Fully Revised Scenarios

Otwieram nowy wątek bo może kogoś to zainteresuje.
Powstał pewien dodatek zmieniający dość znacznie zasady gry.
Celem twórców było zbalansowanie gry i wprowadzenie zasad które sprawiają że każda rozgrywka będzie ciekawsza i zróżnicowana.
Tutaj znajduje się oryginalny plik:
http://boardgamegeek.com/...vised-scenarios

We współpracy z użytkownikiem luke_01 podjęliśmy się przetłumaczenia tego pliku.
W tej chwili przetłumaczone są prawie wszystkie teksty. Pozostaje jeszcze tak naprawdę przetłumaczenie strony 8 oraz kilku zwrotów.

Mam nadzieję że najdalej pod koniec przyszłego tygodnia gotowy plik trafi do sieci.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

W zasadzie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby społeczność tego forum również pomogła w tłumaczeniu.
Dlatego podaje tu w kolejnych postach teksty które stanowią dla mnie pewnego rodzaju zagwostke.
Bardzo proszę o to aby nie tłumaczyć tego wprost, bo tak to i ja potrafię. Chodzi mi o to abyście zinterpretowali ten tekst i stosując się do zasad gry spróbowali go "wkomponować" w reguły.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

Oto pierwszy tekst/karta do przetłumaczenia:

JESTEŚMY ZGUBIENI
Zielonooki chłopiec
At the end of each round, test the number of clues found so far:
1A: Chłopiec zaczyna zatrzaskiwać wszystkie drzwi w posiadłości. Wreszcie zjawił się w posiadłości ktoś, na kim będzie mógł wyładowywać swoje furie.
Porażka: Strażnik Tajemnic może umieścić żeton zapieczętowanych drzwi na dowolnych drzwiach w Foyer (poza drzwiami wyjściowymi)
1B: Czujesz szturchnięcie, a chłopiec przebiega obok ciebie niosąc przedmiot w kolorze kości słoniowej.
Porażka: Strażnik Tajemnic może zmusić badacza który niesie Ceremonialna Czaszkę do upuszczenia jej, a następnie może przemieścić kartę „Ceremonialna Czaszka” o dwa obszary w dowolnym kierunku.
1C: Czujesz przygniatające brzemię winy za to co zrobił twój syn. Pojawiają się w twojej głowie okropne widma. Są wszędzie!
Porażka: Strażnik Tajemnic może umieścić Wiedźmę na obszarze na którym znajdują się badacze.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

Wewnętrzne sanktuarium
Cel 1B
Ujawnij tę kartę jeśli w Kaplicy jest 4 Kultystów. Umieść Chthonianina w Kaplicy. Chthonianin nie może się poruszać ale może atakować postacie na sąsiadujących obszarach.
Licząc od następnej tury, na początku każdej twojej tury umieść żeton przerażenia na tej karcie. The cthonian gains health equal to the number of investigators for each token on this card.

Strażnik Tajemnic zwycięża, kiedy na karcie pojawi sie 4 żeton przerażenia.
Wynaturzenie rośnie do niemożliwych rozmiarów i pochłania cały klasztor.
Badacze zwyciężają, jeśli Chthonianin zostanie zabity, lub jeśli Chthonianin nie pojawi się w grze do momentu ujawnienia ostatniej Karty Wydarzeń.
Udało wam się, powstrzymaliście to wynaturzenie. Kultyści najprawdopodobniej was zabiją, ale swoim heroicznym czynem ocaliliście świat!
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

PIROMAN
1 punkt zagrożenia
Pokój staje w płomieniach.
Akcja: Wybierz jedno z poniższych:
• Umieść żeton ognia w pomieszczeniu z ogniskiem lub w pomieszczeniu z „Płonącym Zombie”.
• Umieść żeton ognia w pomieszczeniu sąsiadującym z płonącym pomieszczeniem. Then test the number of rooms on fire:
Pass: Choose an investigator to remove a fire token from any other room.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

WSPOMNIENIE
Więzy krwi
Nagle przypominasz sobie łaciński zwrot, którego w młodości uczył cię wujek. Tłumaczenie: „Byłem tym, czym jesteś, a czym jestem, będziesz ty”.
The blood relative may choose to test the number of clues found so far. Jeżeli przed rzutem kością, wszyscy badacze odrzucą po jednym żetonie umiejętności, krewny może dodać swój współczynnik Szczęście do wyniku rzutu kością:
Sukces: Strażnik Tajemnic może natychmiast zagrać jedną ze swoich Kart Akcji za darmo (bez wydawania punktów zagrożenia).
Porażka: Krewny może zabić dowolnego Zombi na planszy.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

WSCHÓD SŁOŃCA
Więzy krwi
1A: W swojej głupocie Artimus próbuje dokończyć rytuał bez odpowiedniej ofiary z krwi.
Na końcu każdej rundy, jeśli Artimus znajduje się na obszarze z ołtarzem, Strażnik Tajemnic może test the number of samples on the altar:
Sukces: Strażnik Tajemnic wygrywa.
1B: Promienie wschodzącego słońca padają na Zombie, zatapiając wszystko w płonącym świcie.
Przy każdej kolejnej turze Strażnik Tajemnic otrzymuje o jeden żeton zagrożenia więcej niż w poprzedniej turze.
1C: Czujesz jak klątwa twojego wuja wysysa ci wszystkie siły życiowe.
Na końcu każdej rundy, krewny otrzymuje 1 żeton przerażenia lub 1 żeton obrażeń (wybór należy do Strażnika Tajemnic).
 
     
groan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

1. Na końcu każdej rundy gry wykonaj test oparty na ilości odkrytych wskazówek do tej pory.
2. Cthonian zyskuje punkty żywotności równe ilości badaczy za każdy żeton leżący na tej karcie.
3. Następnie wykonaj test oparty na ilości płonących pomieszczeń. Sukces: Wskaż badacza, by ten usunął żeton ognia z dowolnego innego pomieszczenia.
4. Krewny może zdecydować się wykonać test oparty na ilości odkrytych wskazówek do tej pory.
5. Na końcu każdej rundy, jeśli Artimus znajduje się na obszarze z ołtarzem, Strażnik Tajemnic może wykonać test oparty na ilości żetonów próbek znajdujących się na ołtarzu.


We wszytkich przypadkach chodzi o testy podobne do testów umiejętności. Wynik rzutu kostką porównujemy z wielkością testowaną.
pzdr
Groan
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

Też tak to rozumiem. Chciałem żeby ktoś potwierdził moje wyobrażenie.
W karcie Wspomnienie trzeba będzie chyba zamienić efekt sukcesu z efektem porażki. Inaczej byłoby to całkiem bezsensowne.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

A w karcie drugiej wydaje mi się że powinno być:

"Wytrzymałość Chthonianina na początku każdej twojej tury jest
równa ilości badaczy pomnożonej przez ilość żetonów przerażenia
znajdujących się na tej karcie."

LUB

"Chthonianin otrzymuje dodatkową wytrzymałość równą ilości
badaczy pomnożonej przez ilość żetonów przerażenia znajdujących się
na tej karcie."

Jak myślicie? W pierwszym wypadku Chthonianina rósłby w siłę z każdą kolejną turą. Jedyne co mnie zastanawia to to że Chthonianin miałby ustaloną wytrzymałość na początku każdej tury. Rozumiem przez to że obrażenia zadane w poprzedniej turze znikałyby na początku następnej. To znaczy: Chthonianin (przy 3 badaczach w 2 turze) miałby 6 wytrzymałości, badacze zadaliby mu na przykład 5, a na początku następnej miałby od razu 9 wytrzymałości.

W drugim wypadku Chthonianin w pierwszej turze miałby 3 wytrzymałości, w drugiej 9, w trzeciej 18, w czwartej 30. Trochę wydaje mi się to przegięte. Ale w tym przypadku wytrzymałość byłaby modyfikowana o obrażenia zadane przez badaczy.
 
     
groan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

Spojrzałem na oryginał i na karcie jest napisane że Strażnik wygrywa gdy na karcie jest 5 żetonów. Po zastanowieniu może chodzi o to że Cthonian nie zyskuje dodatkowej żywotności tylko jego żywotność wzrasta zgodnie z podanym wzorem co turę strażnika od zera. Takie rozwiązanie proponujesz chyba w pierwszym przypadku, jeśli cię dobrze rozumiem.
Twoje druga propozycja opisu na tej karcie jest raczej błędna, nigdzie w oryginale nie pojawia się słowo "additional" .
Nie widzę chyba kłopotu z tym, że zadane rany "zostają", a co turę dochodzą nowe punkty żywotności - w końcu potwór rośnie. Jakoś z treści karty (oryginalnej) nie wynika (dla mnie) że potwór leczy zadane obrażenia.
pzdr
Groan
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

Aha.
Czyli sugerujesz że na przykład:
Cthonianin otrzymuje w pierwszej turze 3 punkty wytrzymałości (w przypadku 3 badaczy). Powiedzmy że przeżyje tę turę. W następnej ma 6 punktów i otrzymuje 3 obrażenia. To znaczy że w następnej ma 9 wytrzymałości - 3 obrażenia które dostał w pierwszej = 6 wytrzymałości.
Tak to widzisz?
 
     
groan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

Dokładnie.
pzdr
Groan
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Okej. Karty zostały sensownie przetłumaczone dzięki dużemu wkładowi groan'a.
Teraz wydaje mi się wszystko logiczne. Również to że zaskakujące są efekty porażki i sukcesu na niektórych kartach. Wynika to z prawdopodobieństwa otrzymania sukcesu albo porażki.

Mamy nadzieję do końca tego tygodnia będziemy mieć już gotowy plik.
 
     
Elwood_Blues
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

Prace posuwają się bardzo powoli. Moje optymistyczne oczekiwania niestety mnie zawiodły. Ale zapewniam że prace trwają i we względnie niedługim czasie gotowy plik się pojawi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13