|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Problem z zasadami |
Autor |
Wiadomość |
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Sandking - niejako się z Tobą zgadzam, ale tez dla mnie możliwość położenia potwora na nowej karcie jest dla mnie naturalne
1. instrukcja mówi w czynnościach rozpatrzenia przygody
a. otrzymanie nagrody
b. przesunięcie badaczy na pole wejścia
c. usuniecie kości z przygody oraz losowanie nowej przygody
2. dalej "kiedy zgodnie z efektem gry "pojawia się potwór", aktywny gracz losuje żeton potwora z puli potworów i umieszcza go na karcie przygody..."
Dopóki nie położę nowej przygody mam ograniczoną, mniejszą ilość przygód, co na pewno wpływa na rozgrywkę (nam akurat los raz tak zgotował, że na każdej karcie mieliśmy już po potworze i zgodnie z zasadami nie było nawet miejsca pod spodem na karcie, a bez sensu układać kolejne zadania jak nawet nie ma tyle kostek, żeby za jednym podejściem nie dało się przejść przygody).
Podejrzewam, że FAQ idzie w tą stronę, że skoro pojawiający się potwór jest wynikiem "nagrody" (dziękuję za taką nagrodę ;P ) to ten gracz go otrzymuje (losuje) i układa, ale może to już zrobić na nowej karcie przygody. Na zasadzie, że nie jest to nagroda, ale bardziej efekt dodatkowy karty - bo za łatwo graczom idzie wtedy wydaje się to logiczne: coś zrobiłem w jednym pomieszczeniu muzeum co skutkowało przywołaniem potwora w innej lokacji, każdej, także tej dla mnie nowej...
Mam wrażenie, że po prostu instrukcja nie przewidziała przy podawaniu kolejności, że "nagrodą" może być potwór (pomimo opisania efektu nagrody kilka stron dalej). |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Może ktoś przetłumaczyć FAQ? A do galakty: jak można wydać na rynek polski gre i nie umieścić FAQ z 29.12.2011 roku Czyli wszyscy co w nią grają, grają źle!!! Minus jak cholera dla was i do wszystkich kupujących: czekajcie na FAQ bo instrukcja za wiele nie mówi a po co kupować grę i mieć problem z zasadami albo grać źle! |
|
|
|
|
Sandking [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Ragathol - nie dramatyzuj i nie rób bez sensu dymu. Kto gra źle? Czemu? Konkret proszę. Szczerze mówiąc wydaje mi się, że instrukcja jest bardzo przejrzysta, a jak czegoś nie wiesz, to pytaj, a nie pisz głupot. FAQ nie jest erratą w dużej mierze, a jedynie wyjaśnieniem wątpliwości. |
|
|
|
|
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Ragathol - spokojnie. Faktycznie masz rację i część tych rzeczy z Erraty i FAQ można było wrzucić do instrukcji, jednak jak się je czyta to wygląda na to, że angielska instrukcja miała dużo więcej błędów - zaś polska wersja już je ominęła.
Co do tłumaczenia erraty i faq - dajcie mi z godzinkę czasu ok? |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Ja nie dramatyzuje, tylko pisze swoją subiektywną opinie. A kto gra źle? wszyscy co nie przeczytali FAQ bo np. zadanie z potwora nie musi być umieszczanie na samym końcu zadań i rozpatrywane jako ostatnie na karcie ze strzałką, jeśli nie ma już miejsca wyznaczonego na pojawienie się potwora. Wiecie o co mi chodzi. Czyli jest tu ogromna sprzeczność instrukcji do FAQ. Ja się dowiedziałem tego z forum bo mój angielski kuleje a moje poddenerwowanie wynika z faktu: czego jeszcze nie wiem?, bo nie znam angielskiego a FAQ jest dosyć obszerny. |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Poza tym Sandkink sam napisałeś: FAQ zamiast tylko wyjaśniać w tym przypadku zmienia zasady. A ja porostu jestem konsumentem i jak kupuje dany produkt to chce się nim cieszyć a nie dowiedzieć się po kilku partiach ze zasady są inne i tyle.
P.s. I tak uważam że ta gra jest godna uwagi, ja osobiście nie żałuje że ją kupiłem i gram w nią z wielką ochotą. |
|
|
|
|
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Ok. Zrobione. Mam nadzieję, że uniknąłem większych błędów. Jak ktoś przejrzy i się nie będzie mu zgadzać - niech da znać.
Znak Starszych Bogów - FAQ tłumaczenie
Sorki za filefactory. Na tą chwilę nie miałem gdzie podpiąć. |
|
|
|
|
Drow [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
W wolnej chwili postaram sie przerobic oryginalnego pdfa na polskiego przeklejajac twoje tlumaczenie, zeby zawieral wszystkie grafiki itd. |
|
|
|
|
Drow [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
EDIT:
Wrzucam poprawiona wersje FAQ, jesli jeszcze cos zauwazycie nadajacego sie do poprawy, dajcie znac:
http://w169.wrzuta.pl/pli...ZR/es-faq-v2-pl |
Ostatnio zmieniony przez Drow Nie 18 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Super
Drow - ukłony. Świetna robota |
|
|
|
|
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Drow,
tam przy końcu chyba niezbędna będzie korekta:
Cytat: | If an investigator completes an adventure and an “At Midnight” effect enters play just as the clock advances to midnight, does the new “At Midnight” effect occur right away? |
Ja to rozumiem tak, że badacz pokonuje przygodę, pojawia się nowa karta przygody, która ma efekt "o północy", a akurat wskazówka przesuwa się na północ. Badacze nie mają szansy pokonać tej przygody przed północą, więc czy efekt takiej karty jest rozpatrywany...
w takim wypadku proponowane tłumaczenie:
Czy jeśli badacz ukończy przygodę, koniec jego tury przypadnie na północ, a nowa karta przygody zawiera efekt „o północy” - czy efekt ten jest rozpatrywany już w tej północy?
i jeszcze jedna poprawka
FAQ - część dotycząca kart mitów, wypadło Ci tłumaczenie pierwszej odpowiedzi. Z niewielką korektą do mojego wcześniejszego tłumaczenia odpowiedź brzmi:
Tylko jedna karta mitów ma efekt, który może przetrwać północ – „Gwiazdy ustawiają się… …ponad otwartymi drzwiami.” Karta ta dodaje dodatkowa kartę przygody do gry, która pozostaje w grze do czasu jej rozpatrzenia. Trwałe efekty pozostałych kart mitów kończą się wraz z nadejściem północy. |
Ostatnio zmieniony przez leman Sob 17 Mar, 2012, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Super robota! Dziękuje za przetłumaczenie |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Mam tylko jedno pytanie do Galakty: skoro FAQ był dostępny w tamtym roku dlaczego wypuściliście na rynek nieaktualny produkt? Przecież można było umieścić nowe zasady w instrukcji, poprawić karty badaczy. Grę zamówiłem w przedsprzedaży i dostałem ją w marcu, mieliście 2 miesiące na modyfikacje, ewentualnie można było przesunąć premierę? |
|
|
|
|
D.W.
Galakta
Dołączył: 03 Lis 2004 Posty: 1780 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Cykl wydawniczy przy cooprodukcjach międzynarodowych nie trwa miesiąc a kilka miesięcy. Termin przygotowania wersji przez dany kraj w podanym przykładzie „Znaku Starszych Bogów” był określony na początek listopada 2011. I wtedy też projekt po sprawdzeniach, akceptacji plików przez fabrykę a potem przez nas zostaje zamknięty i nie ma możliwości żadnych zmian.
Sam druk był na przełomie roku a sama gra była gotowa w styczniu. Potem jeszcze transport około 40 dni. I to nie jest tak, że jak jest gra to od razu jest transport. Tylko jeśli np. jest akurat taka sytuacja, że nie jest zapełniony kontener to nie ma transportu do czas aż np. będzie gotowa kolejna gra aby go zapełnić. Czyli jeśli musimy poczekać 2-3 tygodnie aby zapełnić kontener to tak jest to robione. Jak wiadomo chodzi o koszty aby kontener nie płynął pusty…
Czyli gdy było dokonywane tłumaczenie nie było żadnego faq, który pojawił się 2 miesiące później gdy gra była już w druku. „Wstrzymywać” druku nie można bo gra jest drukowana w kilku wersjach językowych od razu. I nawet nie można już zrezygnować bo jest podpisany kontrakt, który wchodzi w życie w momencie gdy oddaje się gotowe pliki.
To by było tyle w kwestii wyjaśnienia dlaczego nie ma uwzględnionego faq. To samo się tyczy innych gier. Faq jest zawsze uwzględniany o ile pojawi się do zakończenia procesu tłumaczenia czyli około 5 -6 miesięcy (a czasami i więcej) wcześniej niż gra się pojawi w sprzedaży. |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Dziękuje za wyjaśnienie |
|
|
|
|
|
|