galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Poprawiona wersje FAQ wrzucilem do wyedytowanego posta z poprzedniej strony, zastepujac link do starej wersji.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Dzięki za przetłumaczenie i zamieszczenie FAQ, bardzo przydatna rzecz przy pierwszych rozgrywkach.
 
     
gural117
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Dobra --- mam pytania jeżeli chodzi o północ bo w zasadzie coraz więcej mam z tym problemów.

Północ może pojawić się w dwóch przypadkach:
1. Po turze gracza
2. W wyniku wykonania zadania (pokonania potwora).

W przypadku 1 po turze gracza zegar wskazuje 12 nie ma problemu.
W przypadku 2 możemy mieć sytuację
a. wykonaliśmy zadnie (pokonaliśmy potwora) który wymaga przesunięcie zegara na 12
b. ostatnim elementem tury gracza jest przesunięcie zegara na 3
Efekty mitów karty mitów oraz efektu "o północy" rozpatrujemy kiedy wskazówka wskazuje 12.

Czy dobrze rozumiem że w teoretycznym przypadku 2 nie ma nowej karty mitów?
Jakieś sugestie co do interpretacji ??
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Co do przypadku drugiego, to ja rozumiem to tak:
- jestes graczem, po ktorego turze ma nastapic polnoc;
- pokonujesz w swojej turze potwora, ktory powoduje przesuniecie wskazowki zegara na polnoc, albo dalej;
- w momencie wykonania zadania potwora,czyli przesuniecia wskazowki na polnoc - robisz to, a do gry wchodzi efekt karty mitow "o polnocy";
- jednoczesnie na miejsce starej karty mitow ciagniesz nowa;
- po swojej turze rowniez przesuwasz wskazowke zegara o 3h;
- nastepuje tura nastepnego gracza;
itd.

Po prostu IMO jest tak, ze karte mitow ciagniesz _zawsze_, gdy wybije polnoc - niezaleznie od tego czy zostala wywolana przez zadanie potwora, czy przez zakonczenie tury gracza.
 
     
gural117
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

No i tutaj mamy niezgodność z zasadami i FAQ.
W FAQ - Północ nie jest częścią tury gracza. Pojawia się po turze.
W Zasadach - Za każdym razem kiedy wskazówka pokarze północ losujemy kartę mitów.
W tym przypadku po turze gracza nie ma północy tylko od razu 3.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

No to gralem zle :)
Z drugiej strony - w sposobie opisanym przeze mnie jest potencjalnie trudniej.. co tez nie jest zle :)
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Właśnie - północ nie jest częścią tury gracza. Moim zdaniem oznacza to, że jest niezależna, z reguły zegar przestawia się po turze gracza, ale w wyniku zdarzenia z kart, jeśli wybije północ po turze gracza należy ją rozpatrzyć (zastosować się do kart, wylosować mit), a dopiero po rozpatrzeniu przestawić wskazówki jeszcze raz i rozpocząć nowa turę.

Problem z Diukiem. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jeśli mamy sprzymierzeńca Diuk i nie odniesiemy porażkę, a nie chcemy ponieść kary odrzucamy kartę, wracamy na wejście dokładamy kartę i koniec tury. Czy to jest poprawne użycie karty Diuka?
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Wydaje mi sie, ze dobrze myslisz. Z tym, ze w przypadku porazki, nie musisz koniecznie wracac na pole Wejscia do Muzeum (inaczej kwestia asysty nie mialaby sensu).

Dopiero jak zaliczysz dana karte Przygody, to wtedy musisz wrocic do Wejscia, poneiwaz nastepuje wymiana lokacji, na ktorej sie miescil twoj zeton postaci.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Właśnie karta Diuka pozwala chyba na to, żeby nie dostać kary, ale pod warunkiem wymiany karty dlatego napisałem o powrocie na wejście. Niby logiczne, Diuk wyczuł zagrożenie i poprowadził inną drogą, a i jakaś tam kara jest, bo karta ląduje na stosie wykorzystanych i nagroda przepada wraz z nią, a wiadomo, że staramy się wybierać karty tak, żeby zbalansować ryzyko z nagrodą i nie wiem, co wejdzie za tą kartę, ale i tak wydaje mi się to spory ułatwiacz, chociaz porażka testu, jeśli wypadnie panika też będzie karana. Wracając do paniki, ktoś napisał tu na forum, że rozpatrujemy panikę tylko z karty, na której aktualnie jesteśmy, tymczasem w instrukcji dość jasno jest napisane, że z tej i każdej innej wyłożonej na stół, która zawiera panikę.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

JollyRoger1916 napisał/a:
Właśnie karta Diuka pozwala chyba na to, żeby nie dostać kary, ale pod warunkiem wymiany karty dlatego napisałem o powrocie na wejście.


Wyjalem karte Diuka i jest na niej napisane (cytat dokladny):
"Kiedy nie mozesz lub nie chcesz rozpatrywac przygody, odrzuc te karte, aby nie otrzymywac kar z tej karty Przygody".

NIe ma nic o wymianie jednej Przygody na druga (poza tym dlaczego mialaby byc wymieniana? nie zostala rozpatrzona pozytywnie, wiec dalej siedzi na swoim miejscu, karty rozpatrywane negatywnie badz nie rozpatrywane w ogole nigdy nie sa wymieniane, jeszcze na taka zasade nie natrafilem), ani o powrocie na Wejscie.
Jesli chcesz, mozesz tak grac, pewnie, ale sama gra nie kaze ci tego robic :)

Co do paniki, to wklejam cytat z polskiej instrukcji:
"Jeśli graczowi nie uda się wykonać zadania, a na co najmniej jednej z kości
uzyskał wynik Paniki, musi rozpatrzyć wszystkie efekty paniki z karty
Przygody, a także ze wszystkich znajdujących się obecnie w grze kart Mitów"

Czyli.. rozpatrujesz panike tylko z tej karty Przygody, na ktorej sie aktualnie znajdujesz oraz z karty Mitow, jesli zawiera ona jakies efekty odnoszace sie do paniki.
Dla mnie dosc jednoznacznie brzmiacy zapis intrukcji :)

Gdybysmy musieli naraz rozpatrzec kazdy efekt paniki z kazdej karty Przygody znajdujacej sie aktualnie w grze, to gra bylaby niegrywalna, bo albo potwory pojawialyby sie wielokrotnie na raz, albo wielokrotnie otrzymywalbys obrazenia wytrzymalosci/poczytalnosci i szybko bys skonczyl gre.


EDIT:
Generalnie powiem wam jedno.. zasady sa ogolnie niespojne w marce Elder Sign.
Np czesc zasad w Elder Sign: Omens (na komorke/tablet - polecam) jest deczko inna, niz w wersji karcianej.
Dwa przyklady:
1. kwestia wykonywania zadan - w wersji papierowej mozna po rzucie przydzielic czesc kosci do czesciowego wykonania zadania i rzucac pozostalymi.. w wersji Omens nie mozna. Wszystkie kosci musza pasowac podczas jednego rzutu, ew. po przerzuceniu czesci kosci przy pomocy Wskazowki. Nie mozna np przydzielic czesci dobrych kosci na zadanie i rzucac dalej reszta.
2. Kwestia Wsparcia i Skupienia. W wersji karcianej, mozna albo wykorzystac kosc ze skupienia, albo ze wsparcia - nigdy obie na raz, tak mowi FAQ.
W wersji Omens mozna "zapisywac" kosci zarowno w Skupieniu, czyli na sobie, jak i na Wsparciu, czyli na postaci innego gracza. Czyli mozna zapisac jedna kosc tu i druga na kims w tej samej chwili, podczas rozpatrywania tej samej Przygody i co wiecej - podczas _tego samego_ rzutu koscmi.

Czasem nie wiem co o tym myslec, bo wprowadza to niespojnosc z wersja karciana.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Oczywiście masz rację, może wszystko mi się porypało, bo ogrywałem wczoraj i przedwczoraj, ale młody jakoś wybitnie późno kładł się spać, więc ja też późno zaczynałem, teraz jak przeczytałem to, co zacytowałeś z kart to aż się w łeb palnąłem i to zanim przeczytałem twoje wyjaśnienia. Nie wiem dlaczego nawet nie pomyślałem, o odrzucaniu Diuka, tylko wymianię przygody. a z ta paniką to tez wybitnie nie doczytałem. Nieźle i tak, bo pierwszą grę z rozpatrywaniem paniki z każdej karty i z brakiem możliwości częściowego przydzielania kości zakończyłem pierwszym badaczem tak, że brakowało mi jednego znaku do końca, ale już nie chciało mi się kończyć drugim. Niestety gra trochę męczy tym ciągłym turlaniem, następnym razem zabiorę się za nią, jak będę bardziej rześki to może już nie będę wypisywał takich kretynizmów ;) W każdym razie dzięki za cierpliwe wyjaśnienie, bez pojazdu o brakach w czytaniu ze zrozumieniem :)
 
     
gural117
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

No --- oficjalny FAQ wyjaśnia teraz problem północy.
Północ nie odbywa się już w trakcie tury gracza. Zamiast tego północ następuje natychmiast po turze gracza, w której wskazówka poruszyła się na lub poza 12.
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Drow napisał/a:

1. kwestia wykonywania zadan - w wersji papierowej mozna po rzucie przydzielic czesc kosci do czesciowego wykonania zadania i rzucac pozostalymi.. w wersji Omens nie mozna. Wszystkie kosci musza pasowac podczas jednego rzutu, ew. po przerzuceniu czesci kosci przy pomocy Wskazowki. Nie mozna np przydzielic czesci dobrych kosci na zadanie i rzucac dalej reszta.

Chyba czegoś nie rozumiem. W instrukcji jest jasno napisane, ze zadanie musi zostać wykonane podczas jednego rzutu kośćmi i nie można sobie częściowo odłożyć kości a resztę przerzucić, chyba ze wykorzysta się żeton wskazówki w celu przerzucenia dowolnej ilości kości, lecz kości odkłada się na zadanie dopiero na końcu tych dodatkowych rzutów, a nie pomiędzy.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Galron napisał/a:
Drow napisał/a:

1. kwestia wykonywania zadan - w wersji papierowej mozna po rzucie przydzielic czesc kosci do czesciowego wykonania zadania i rzucac pozostalymi.. w wersji Omens nie mozna. Wszystkie kosci musza pasowac podczas jednego rzutu, ew. po przerzuceniu czesci kosci przy pomocy Wskazowki. Nie mozna np przydzielic czesci dobrych kosci na zadanie i rzucac dalej reszta.

Chyba czegoś nie rozumiem. W instrukcji jest jasno napisane, ze zadanie musi zostać wykonane podczas jednego rzutu kośćmi i nie można sobie częściowo odłożyć kości a resztę przerzucić, chyba ze wykorzysta się żeton wskazówki w celu przerzucenia dowolnej ilości kości, lecz kości odkłada się na zadanie dopiero na końcu tych dodatkowych rzutów, a nie pomiędzy.

Tak, tak, to prawda. Usmiadomili mnie na forum FFG.
Zbytnio sugerowalem sie tym, jak ludzie graja na YT.
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012   

Mam takie pytanie. Jak dokładnie wygląda walka z przedwiecznym, bo nie bardzo rozumiem wpis w faq:

Cytat:
Czy w trakcie bitwy skutecznie wykonane zadanie
przedwiecznego normalnie blokuje kość, wykorzystaną do
jego realizacji?
Tak.


Może mi to ktoś łopatologicznie napisać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13