galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

Witam,

Jako że jestem nowym nabywcą ZSB mam pewne pytanie.
Karty czarów.
Czy można umieszczać na nich żółte i czerwone kości i potem,
np. w następnej turze normalnie z nich korzystać czy tyczy się to tylko zielonych kości?
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

Wydaje mi się że można, bo nigdzie w zasadach ani faq nie ma żadnych restrykcji co do stosowania w ten sposób zaklęć. Już samo blokowanie kości przez zaklęcie jest wystarczające, bo nie można użyć przedmiotu unikatowego bądź zwykłego, jeśli na zaklęciu jest żółta lub czerwona kość. Jak dla mnie jest to zgodne z zasadami gry.
 
     
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

Dzięki.
W ten sposób ten magik jest bardziej przydatny. W innym przypadku miałby jedną
z najsłabszych zdolności.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

Zawsze gralem tak, ze mozna.. bo nigdzie nie ma zakazu.
W dodatku w elektronicznej wersji ES: Omens jak najbardziej mozna zolte i czerwone kosci zarowno skupiac/asystowac (przechowywac na graczach), jak i przechowywac na zakleciach.

Moim zdaniem mozna.
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012   

Takie pytanko: czy zdolność np Michaela McGlena może ochronić przez rozpatrzeniem Paniki ? Powiedzmy mam niepowodzenie a na kości jest Panika i efekt na Przygodzie. Czy mogę zamienić wynik kości na czachę żeby ustrzec się przed Paniką z przygody ? wydaje mi się że tak, ale wolę się upewnić.
 
     
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012   

Myślę, że jak najbardziej można tak zrobić.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012   

Chyba można, bo nigdzie nie jest napisane, że zmieniamy tylko na potrzeby wykonania testu. Najlepiej niech ktoś sprawdzi na komórce, albo tablecie, ostatnio jak graliśmy to się tym sugerowaliśmy przy nieścisłościach :) Ja akurat nie posiadam wersji elektronicznej.
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012   

Dzięki, kolejne pytańko (trochę ich bede miał bo niedawno zacząłem grać :) ):

Na przygodzie siedzi monster Obrzmiała kobieta z dwoma zablokowanymi zielonymi kośćmi, mam przedmiot Flet Bogów Zewnetrznych: odrzuć tę kartę po wykonaniu rzutu aby pokonać potwora. I teraz tak robie przygode, żadne zadanie nie siada, odrzucam Flet żeby pokonać potwora i pytanie:
1. Czy ten potwór pokonany w ten sposób liczy się jako wykonane zadanie ? I przy następnym rzucie nie musze odrzucać jednej kości ?
2. Czy kości które były na nim zablokowane wracają mi do puli i mogę dalsze zadania nimi wykonywać ?

Właśnie grałem że 2xtak ale pewności nie mam.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012   

Ravandil napisał/a:
Takie pytanko: czy zdolność np Michaela McGlena może ochronić przez rozpatrzeniem Paniki ? Powiedzmy mam niepowodzenie a na kości jest Panika i efekt na Przygodzie. Czy mogę zamienić wynik kości na czachę żeby ustrzec się przed Paniką z przygody ? wydaje mi się że tak, ale wolę się upewnić.

Tak, w ES: Omens tak to wlasnie dziala.

Co do drugiej kwestii z pokonywaniem potworow - w pierwszym przypadku na pewno nie tracisz kosci przy pokonaniu potwora przy uzyciu przedmiotu/czaru, tak jest w ES: Omens i tak podpowiada logika - no bo skoro nie uzywasz kosci do "wypelnienia" zadania potwora, tylko elementu innego, to dlaczego mialbys tracic kosc.
Co do drugiej czesci pytania - nie jestem pewien, a w wersji elektronicznej nie przygladalem sie takiemu przypadkowi.
 
     
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012   

Pamiętajmy, że Flet Bogów Zewnętrznych może być użyty po żucie kośćmi,
także jeśli nie udało się wykonać jakiegoś zadani to tracimy jedną kość a dwie zablokowane
przez potwora wracają do puli.
 
     
Drow
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012   

ygeth napisał/a:
Pamiętajmy, że Flet Bogów Zewnętrznych może być użyty po żucie kośćmi,
także jeśli nie udało się wykonać jakiegoś zadani to tracimy jedną kość a dwie zablokowane
przez potwora wracają do puli.

Osobiscie bym powiedzial, zeto zalezy od tego, do ktorego zadania podchodzil.
Jesli rzucal koscmi podchodzac do zadania potwora, po czym skorzystal z przedmiotu/zaklecia i potwora pokonal, to nie zmuszalbym do utraty kosci, bo potwora tak pokonanego traktowalbym jako zaliczone zadanie.
 
     
Padre
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Maj, 2012   

Mam pytania odnośnie zasad.
Po pierwsze, jaki sens ma w ogóle wsparcie w tej grze skoro nie możemy wybrać skupienia i wsparcia na raz? Oba mają taki sam efekt (z tym, że jest ryzyko, iż przy wsparciu badacz może stracić pkt. wytrzymałości lub poczytalności, więc to się mija z celem). Na razie rozegrałem 4 partie i ani razu nie wykorzystaliśmy możliwości wsparcia.
A może coś źle interpretuję?

Drugie pytanie dotyczy czarów. Bo chcę się upewnić czy dobrze rozumiem zapis w instrukcji. Jeśli wybieram czar (na którym mogę umieścić kość) to kładę go na karcie przygody, rzucam kośćmi i mogę wybrać i umieścić np. jedną kość na ten czar. Jeśli odniosę porażkę przy rozpatrywaniu przygody mogę zdecydować, że ta kość zostaje tam na tej karcie czaru, jeśli jej oczywiście nie wykorzystałem. Tylko że wtedy następny gracz ma o 1 kość mniej do testów. Chyba że kolejny gracz podejmuje się tej samej przygody, to wtedy może tę kość wykorzystać w swoich testach?
I jeszcze jedna rzecz. Jeśli wykorzystam kość z czaru do zadania, ale przygoda zakończy się porażką. To pusty czar jest odrzucany? To wydaje się oczywiste ale wolę zapytać.

Trzecie moje pytanie dotyczy zdolności badaczy:
1. zapis "Kiedy po rozpoczęciu gry.." o co chodzi w tym stwierdzeniu? Przecież zawsze badacz rozpoczyna grę jeśli jest w grze?!
2. Zdolność Darrella Simmonsa: "Raz na rzut Darrell może zmienić wynik kości..." Chodzi tu o 1 kość czy o np wszystkie kości z jednego rzutu na której jest śledztwo?

Ogólnie tekst jest momentami strasznie zawile napisany chociaż zasady są proste. Ciekawe czy to FFG takie łamańce językowe wymyśli czy to polskie tłumaczenie;)
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Co do wsparcia, jeśli ci się nie powiedzie to drugi gracz oberwie a nie ty, jeśli jest bardziej napakowany to chyba lepiej wykorzystać wsparcie niż skupianie żeby chociażby żeby nie zabić samego siebie.

Czary rzucasz po wykonaniu rzutu a nie przed. To jest dokładnie w FAQu opisane to zaglądnij.

Padre napisał/a:

Trzecie moje pytanie dotyczy zdolności badaczy:
1. zapis "Kiedy po rozpoczęciu gry.." o co chodzi w tym stwierdzeniu? Przecież zawsze badacz rozpoczyna grę jeśli jest w grze?!
2. Zdolność Darrella Simmonsa: "Raz na rzut Darrell może zmienić wynik kości..." Chodzi tu o 1 kość czy o np wszystkie kości z jednego rzutu na której jest śledztwo?


1. Moim zdaniem chodzi o to że nie w czasie kiedy dostajesz przedmioty zanim rozpoczniesz rozgrywkę, tylko w czasie gry. Tu trochę tłumaczenie jakby niejasne, bo też mnie to zastanawiało.

2. Na logike: 1 kości inaczej to by było przegięte

Jak coś to mnie poprawcie bo też jestem początkujący w te klocki :)
 
     
Padre
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie nie zauważyłem tego wyjaśnienia z zaklęciami w FAQ;) Teraz sprawa wydaje się jasna:)
Ravandil napisał/a:
Co do wsparcia, jeśli ci się nie powiedzie to drugi gracz oberwie a nie ty...

Hm, jedynie tutaj dalej nie rozumiem. To znaczy, że przy wsparciu jeśli obleje przygodę to negatywne efekty tej przygody dostaje badacz, który udziela wsparcia, a nie ja? W instrukcji jak i w FAQ nie znalazłem takiego zapisu. Tam jest napisane, że ten badacz otrzymuje po prostu jedno z obrażeń. (A negatywne efekty dalej obrywa aktywny gracz).
Jeśli mógłbyś to wyjaśnić :)
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

haha, właśnie doczytałem instrukcje i ja chyba cały czas grałem w trybie hard :) tzn. bohater obrywał za skupianie jak nie zrobił przygody.

Generalnie z tego co zrozumiałem, jeśli jest inny gracz na tej samej przygodzie to np. skupiasz się, a w kolejnym rzucie możesz skorzystać z jego wsparcia, natomiast wsparcie niesie ryzyko że jak będzie niepowodzenie to gracz z którego wsparcia korzystałeś traci 1 życia albo 1 psychiki. Więc wydaje mi się że w czasie robienia jednej przygody możesz korzystać jednocześnie ze skupiania i wsparcia ale nie jednocześnie podczas tego samego rzutu.

Mam nadzieję że teraz nic nie pomieszałem :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14