galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lip, 2012   

Witam,
Mam pytanie o kwestie jakiej nie do końca jestem pewny w Znaku Starszych Bogów.
Mianowicie jeżeli chodzi o nie powodzenie w wykonaniu zadania. W instrukcji powiedziane jest że w razie nie powodzenia odejmujemy jedna wybraną kość z puli i próbujemy wykonać zadanie jeszcze raz. (Oczywiście wiadomo - wentualen efekty paniki itd).
Mnie jednak chodzi o ten sposób ponawiania. Czyli oddajemy jedna kość i wykonujemy rzut na to zadanie raz jeszcze. Ale co jezeli nadal nie powiedzie nam sie w kościach. Czy możemy czynność tą powtórzyć jeszcze raz? Czyli ponownie oddajemy kość i wykonuemy rzut i tak dopóki nie skończą nam sie kości, lub nie wykonamy zadania? Czy może taka opłaconą jedną kością próbe możemy podjąc tylko raz?
Ja gram że ponowiam póki mam tyle kości jeszcze do dyspozycji że mam jakieś szanse.
Dobrze to rozgrywam?
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lip, 2012   

Niepowodzenie = odrzucasz jedną kości i próbujesz tymi które ci zostały.
Kolejne niepowodzenie = odrzucasz kolejną kość i jeśli ci jakieś zostały ponawiasz próbę.
Kolejne niepowodzenie = no już wiesz co masz zrobić :)
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Wielkie dzięki.
Mam natoamist jeszcze takie pytanie. Czy podczas gry z Ithaqua używając czaru Straszliwa Klątwa Azathota powinniśmy za każde użycie tracić punkt wytrzymalości?
Chodzi mi o to czy jak powiedzmy w tym samym momencie - podczas jednego rzutu postanawia odkładać na Klątwe dwie kości to czy płacę za to 1 punktem czy dwoma.
I podobnie czy jak uzywam czaru dwa razy, powiedzmy w dwóch rzutach a może nawet w dwóch turach itd. to czy każde użycie kosztuje mnie wytrzymałość czy tylko pierwsze.
Bo ja gram że każde ale w sumie to niewiem czy słusznie.
 
     
Sandking
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lut, 2013   

Dwa szybkie pytania.

1. Jak mamy kartę przygody z dwoma jedynkami lup (nie pamiętam jak "fachowo" to się nazywa :) )., to czy jedna dwójka załatwia sprawę, czy trzeba dwie kości kłaść? Zakładam, że tak, ale chcę się upewnić.
2. Czy przedmiotami/zaklęciami/trofeami można się wymieniać?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lut, 2013   

Ad1. Jak te diw "1" znajdują sie na osobnych slotach to już potrzeba Ci na nie dwóch kości.
Ad2. Niestety w tej grze nie ma wymianek, trzeba sobie radzićz tym co masz. Niejednokrotnie jest taka sytuacja że jeden gracz "opływa we wszelkie dobra", a drugi mędzi ciężką biede nie mogąc od kilku tur załatwić żądnej przygody. Ale myślę że to pozytywne, bo w jakiś tam sposób podręca trudność.
 
     
Sandking
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lut, 2013   

Co do ad.1 - pytam się, bo jest jedna przygoda, gdzie jedną jedynkę można zastąpić potworem, więc mamy jedynkę + ewentualnego potwora. Nie patrzyłem czy są pojedyncze wyzwania na którejś przygodzie, gdzie są dwie jedynki nie zastępowalne potworem.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lut, 2013   

A w sumie to też nie pamiętam czy takie są,
W każdym razie trza mieć tyle kości ile slotów - nie ważne co sie w nich by nie znajdowało :D
 
     
pleechu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

zvish napisał/a:
Wielkie dzięki.
Mam natoamist jeszcze takie pytanie. Czy podczas gry z Ithaqua używając czaru Straszliwa Klątwa Azathota powinniśmy za każde użycie tracić punkt wytrzymalości?
Chodzi mi o to czy jak powiedzmy w tym samym momencie - podczas jednego rzutu postanawia odkładać na Klątwe dwie kości to czy płacę za to 1 punktem czy dwoma.
I podobnie czy jak uzywam czaru dwa razy, powiedzmy w dwóch rzutach a może nawet w dwóch turach itd. to czy każde użycie kosztuje mnie wytrzymałość czy tylko pierwsze.
Bo ja gram że każde ale w sumie to niewiem czy słusznie.

Ja gram tak, że za użycie czaru przy Ithaqui płacę jeden punkt Wytrzymałości za każdy użyty czar, nie ważne ilu ich używasz i ile kości zblokują, 1 czar=-1 Wytrzymałości. W tym przypadku blokująca dwie kości Straszliwa Klątwa Azathotha kosztuje Cię jeden [bo po prostu jest to jeden czar, nie płacisz życiem za ilość kości a za jego użycie], pozostałe kombo czyli dwa czary to -1 za każdy jeden z osobna [w tym przypadku polecisz dwa w dół].

Pytania:
1. Potwór wchodzi na miejsce zadania z biała obwódką [np. przygoda Coś jest w piwnicy? lub Sala umarłych], powiedzmy Ognisty Wampir i blokuje żółta kość. Do wykonania jest wraz z nim jeszcze jedno zadanie [pod nim] i teraz gdy wyrzucę na kości wynik Wiedzy=Zwój pokonując potwora, czy dzieją się takie rzeczy:
a] potwór dosłownie w tym momencie uwalnia żółtą kość i mogę ją sobie podłączyć do puli wykonywanego zadania [płacąc odpowiednim przedmiotem powszechnym], natychmiast biorę sobie Wampira jako trofeum? I czy zabity w ten sposób potwór odsłania zadanie, na które został położony [z jakimś tam innym zadaniem do wyrzucenia na kości] muszę je wykonać jako kolejne? Jak to jest z tymi potworami pokonanymi natychmiast:]?
b] Czy kość, którą zabiłem tego potwora [zielona z wynikiem Wiedzy=Zwój] jest zblokowana i leży na nim a ja muszę do końca wykonać zadania z tej przygody?
2. Czy dobrze interpretuję karty:
a] Staw Koji - Panika: Podczas tej przygody ponosisz natychmiastową porażkę - czyli w momencie Paniki [nieudane wykonanie zadania plus efekt Paniki na kości] następuje to: dostaję karę z karty ale mogę nadal próbować wykonywać zadania z tej karty, czy dostaję kary i jest koniec mojej tury?
b] Coś się wydostało - Panika: Nie udaje Ci się rozstrzygnąć tej przygody, czy dobrze rozumiem, standardowa procedura Paniki kończy turę Badacza na tej przygodzie i są jedynie kary oraz następuje koniec tury dla tego gracza?
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Co oznacza określenie „pokonanie” potwora obecne na
przedmiotach?
Jeśli gracz użyje przedmiotu/zaklęcia, które „pokonuje”
potwora, gracz ten wybiera potwora obecnego w grze (niekoniecznie
znajdującego się na tej samej Przygodzie co jego Badacz)
i zakrywa danego potwora. Nie należy płacić żadnego z
kosztów wyszczególnionych na potworze (takich jak poruszenie
zegara lub utrata poczytalności/wytrzymałości) a zadanie
tego potwora jest uznawane za wykonane. Na koniec tury (nie
wcześniej) gracz zabiera potwora jako swoje trofeum, niezależnie
czy jego badacz odniesie sukces, czy poniesie porażkę
podczas obecnej Przygody. Należy zauważyć, że jeśli
potwór częściowo zakrywa zadanie, wszelkie nieodkryte
części zadania nadal są uznawane za niewykonane w odniesieniu
do rozpatrywania sukcesu w danej Przygodzie.


Jeśli chodzi o użycie standardowej procedury nie zaklęcia to jest podobnie:

Wykonujesz zadanie z potworem który zablokował ci kość (potwór jest martwy i dalej zostaje na karcie Przygody), ale kość zostaje odblokowana dopiero jak ukończysz Przygodę lub odniesiesz porażkę, czyli na koniec twojej tury bo dopiero wtedy zabierasz Potwora jako trofeum.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

@Pleechu
Dzięki za odpowiedź - myślałem że juz nikt nigdy nie odpowie na to pytanie :D



Dokladnie, na koniec tury dopiero schodzą zbite monsta.


Jeżeli chodzi o te efekty paniki jaki mówią że automatycznie nie udaje Ci się wykonać przygody to automatycznie ponosisz porażkę wraz z karą.
W takich momentach (o ile wypadla tylko jedna Panika), warto akurta kontrolować McGlena :D
 
     
Elmek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

Czy ktoś mógłby wrzucić ponownie polską wersję FAQ? Podane linki z tego co widzę niestety już wygasły, a ja właśnie zamówiłem Znak ;-) Z góry dzięki za pomoc!
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lut, 2013   

Nie działają bo Galakta dzisiaj zmieniła strone.
Oto nowy link:
http://galakta.ceti.pl/Ga..._FAQ_Errata.pdf
 
     
Elmek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lut, 2013   

Dzięki!
 
     
Innuendo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Czy galakta planuje przetłumaczyc poprawioną instrukcję do gry? Na fff dostępna jest 20 stronicowa instrukcja, a u nas cały czas stara 12 stronicowa...
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Maj, 2013   

Jestem właśnie po partyjce Znaku. Zagralem po dłuższym czasie nie grania i na dzień dobry przywitała mnie Shubi. Zasypalo mnie potworami niemiłosiernie, dlatego że starałem sie unikać konfrontacji z nimi i eliminowałem tyltko te jakie blokowały mi kości.

Jakoś tak się złożyło że zdobytych trofeow też jakoś nie wydawałem. Ostatcznie zauważyłem pod sam koniec rozgrywki że w puli potworów za sprawą tego wszystkiego zostały tylko 3 potwory. Udalo mi się wygrać i zakończyć grę niedługo po tym spostrzeżeniu, jednak zastanowilo mnie co by było jak by mi się potwory w puli skończyły i bym nie miał skąd ich brać. Szukałem w instrukcji i FAQ, ale jakoś nic nie ma tam na temat pstępowania w razie wyczerpania się puli potworów.

Jak sądziicie jak powinno się taką sprawę rozegrać?
W arkham jest zasada traktująca o takiej sytuacji, zaś w Znaku nie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13