galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
pleechu 


Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 65
Wysłany: Wto 04 Cze, 2013   

Poprawiona instrukcja z kilkoma klaryfikacjami zasad [np: skupienie i proszenie o pomoc ładnie wyjaśnione i chyba delikatnie zmieniona ta opcja, gdyż nie doszukałem się, że po nie udanej przygodzie pomagający gracz traci punkt Sanity lub Wounda, ale czytałem dziś na szybko więc mogło mi umknąć]:
Instrukcja Poprawiona
Plus Instrukcja do Unseen Forces:
http://www.fantasyflightg...ulebook_web.pdf
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Witam mam pytanko. Na 5 kartach przygody jest jeden potwór, na 6 nie ma. Idę na kartę przygody bez potwora. W czasie wykonywania zadań wypada panika i muszę dostawić kolejnego potwora. Gdzie go dostawiam?
_________________
Taperonix
 
     
Drow

Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 141
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Taperonix napisał/a:
Witam mam pytanko. Na 5 kartach przygody jest jeden potwór, na 6 nie ma. Idę na kartę przygody bez potwora. W czasie wykonywania zadań wypada panika i muszę dostawić kolejnego potwora. Gdzie go dostawiam?


Dostawiasz tak, by bylo sprawiedliwie.

Najpierw tam, gdzie go nie ma.
Z kolei jesli na zadnej by nie bylo, to wg uznania.

W podreczniku jest to dosc czytelnie opisane.
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Rozumiem, mi chodzi o to czy tego potwora dokładam na przygodę, którą właśnie odbywam. (bo tylko na tej karcie nie ma potwora a na innych jest po jednym) i muszę dodać dodatkowe zadanie na karcie na której właśnie jestem, czy dodaje potwora na pozostałe karty?
_________________
Taperonix
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Podczas sprawdzania tego gdzie masz klaść potwora bierzesz też pod uwagę kartę na jakiej jesteś. Jeżeli wychodzi wedlug zasad że wypadnie na tę kartę to masz pecha.
Będziesz musiał go tam położyć jeżeli karta na której aktualnie jesteś ma slota na potwora, a żadna inna karta w grze go nie ma. Albo jeżeli nie ma żadnych slotow, a karta na jakiej jestes ma najmniejszą ilość potworów, bądź żądnego.


Cytat:
Witam mam pytanko. Na 5 kartach przygody jest jeden potwór, na 6 nie ma. Idę na kartę przygody bez potwora. W czasie wykonywania zadań wypada panika i muszę dostawić kolejnego potwora. Gdzie go dostawiam?

Więc bez kręcenia odpowiadając na Twoje pytanie, kładziesz na kartę na jakiej akurat jesteś bo tak przypada.
Robienie danej przygody nie zwalnia Cię z brania ów karty pod uwagę przy wlaśnie takim kładzeniu potwora.
A co więcej, jeżeli w takim wypadku Twoja dalsza ilość kości jaki Ci pozostal dla tej przygowy jest nie wystarczjąca do jej ukończenia, wówczas z autama masz przegraną przygodę.
Jest taka wlaśnie karta - ma slota na potwora i taki własnie efekt paniki o jakim mówisz. I własnie moim zdanim o to w niej chodzi. :D
_________________
 
     
WolekMKB 

Wiek: 40
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 26
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

witam,
wszystkich...właśnie czytam o zasadach a grę mam już dość długo...zabawę zacząłem od wersji Androida i na prawdę mnie ona wciągnęła.Potem była planszówka i łatwiej mi było się przebić przez zasady,natomiast spać nie daje mi jedna rzecz - tzw. nagrody.
Czy faktycznie znak potwora i przedwiecznego jako nagroda jest odczytywany tak samo jak kara, czyli,że umieszcza się potwora lub znak przedwiecznego czy jednak odwrotnie zabiera się losowego potwora lub znak z toru?Instrukcja jednoznacznie opisuje co ten symbol oznacza,ale czy to nie jakieś niedopatrzenie?z tego co pamiętam w wersji elektronicznej było właśnie,że znikał 1 potwór czy odejmowano 1 znak przedwiecznego. Wiem,że obie wersje się różnią,ale żeby aż tak.
_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

Z tego co wynika z relacji świadów to wersja elektroniczna znacznie różni się od planszowej.
Ale jezeli chodzi o te kary i nagrody to w wersji planszwej jak masz w formie nagrody przyjąc dodatkowy żęton zagłady czy wylosować potwora to właśnie tak robisz. No ja tak przynjamniej gralem zawsze i nie maiłe wobec tego nigdy żadnych wątpliwości.

Poza tym, uważam że jeżeli zdejmowali byśmy żętony zaglady i potwory to niestety ta gra stała by się arcy-łatwa.
_________________
 
     
WolekMKB 

Wiek: 40
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 26
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

wyjaśnicie mi proszę jak 5 latkowi lub młodszemu sprawę z zaklęciami:
- zaklęcie mogę rzucić przed rzutem kośćmi? czyli de facto mogę rzucić zaklęcie nie skorzystać z niego bo kości mogą mi nie trafić te,które chciałbym zatrzymać?
- jeżeli nie wykonam zadania, a zatrzymałem na zaklęciu kość to inni gracze nie mają tej kości do robienia innych kart?kość zostaje do momentu aż ktoś ją użyje w danej przygodzie?
dzięki za pomoc
_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Zaklęcie zagrywasz przed wykonaniem rzutu kośćmi. Wowczas jeżeli z danego rzutu chcesz zachować jakos wynik na później możesz go na danym zaklęciu umieścić.
Teraz ten wynik leży sobie na zaklęciu i czeka żeby go wykorzystać.
Wykorzystać wynik kości możesz na kilka sposobów:
- może Ci się przydać jeszcze w tym samym zadaniu/przygodzie
- jeżeli nie wykorzystasz go Ty w kolejnych turach będą mogli wykorzytać ten wynik inni gracze, wszak zaklęcie zagrwasz ogólnie na obszar gry, a nie na siebie. Dlatego do ów kości dostęp na każdy gracz który jest aktywnym graczem - czyli wykonuje swoją turę.
- trzecim sposobem jest poprostu decyzja o zdjęciu kości z zaklęcia i rzucenie nią, bez wykorzystywania jej wyniku. Może paść taka decyzja w momencie kiedy aktywnemu graczowi tai wynik jak jest na zaklęciu zamrozony nie odpowiada, zaś potrzebował by dodatkowej kości, wszak dopóki kość znajduje się na zaklęciu to nią nie rzucasz.

Ponad to jezeli na zaklęciu znajduje się któraź ze specjalnych kości i wejdzie do gry efekt blokujący tękość (potworór albo przygoda), wówczas należy tę kość z tego zaklęvia zdjąć, zaklęcie odrzucić a kość umieścić na slocie blokującym.

Mam nadzieje że pomogłem :D
_________________
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Nie do końca tak jest. Zaklęcie rzuca się PO rzucie kośćmi i decydujesz którą chcesz zatrzymać by wykorzystać ją póżniej. Przeczytaj FAQ bodajże 2 strona tam jest wszystko jasno opisane. W instrukcji jest trochę błędów dlatego FAQ Ci pomoże w rozgrywce.
_________________
Taperonix
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

No faktycznie - racja. Zaklęcie zagrywamy po rzucie. I jest jak byk w FAQ :D
Czy oni zrobią cos co utrudni tą grę zamiast ją ułatwiać :D
_________________
 
     
WolekMKB 

Wiek: 40
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 26
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

czyli jednak po rzucie się rzuca zaklęcie żeby zatrzymać kość...to wiele wyjaśnia...w takim razie proszę tylko o jeszcze jedno wyjaśnienie z tym zatrzymaniem przez siebie kości na zaklęciu po turze gracza, czy jeżeli gracz skończył porażką przygodę/kartę a na zaklęciu znajduje się kość, czy następny gracz ma pełną pulę kości, czy jednak minus tą zatrzymaną na zaklęciu...
_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Tak jak Ci napisałem wcześniej:
Kość pozostaje na karcie zaklęcia i nią nie rzucacie. Jednak każdy gracz w trakcie rozgrywania swojej kolejki możę z niej skorzystać poprzez wzięcie jej wyniku.
Ewentualnie możecie najzwyczajniej zdjąc kość z zaklęcia żeby nią rzucić - w przypadku kiedy wykonujesz zadanie/przygodę w jakiej wynik zamrozony na zaklęciu się nie przyda.
W takiej sytuacji zaklęcie zostaje odrzucone jak by zostało normalnie zużyte.
_________________
 
     
WolekMKB 

Wiek: 40
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 26
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

dzięki...liczę,że to tyle zagmatwanych zasad...i oby dodatek nie powodował dalszych problemów...jeszcze raz dzięki za pomoc
_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
 
     
Acaraje 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 2
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   

Witam, proszę o pomoc w wyjaśnieniu jednej kwestii...

Na karcie bohatera Mandy Thompson , jest napisane :" Raz na turę Mandy może przerzucić 2 kości , zanim aktywny gracz ustali czy może wykonać jakieś zadanie". Jak to mam rozumieć?
1) Że raz na turę innego gracza, Mandy może mu przerzucić dwie kości?
2)Czy też Ona w swojej turze może przerzucić swoje dwie kości ?
Sądzę bardziej ze to jest opcja numer dwa... ale wolę się upewnić...

Z góry dzięki za pomoc!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13