galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Nie 28 Lip, 2013   

Jest jeszcze inaczej.
W Erracie jest ustalone że Mandy może to odpalic raz na dzień - czyli raz na pełen obrót zegara.
A może to odpalić zarówno dla siebie jak i dla innego badacza.
_________________
 
     
cahir7 


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Vratislavia
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

pytanka:

:arrow: jeśli zadanie wymaga jedynie np. utraty poczytalności, to czy i tak mogę/muszę rzucić kośćmi :?: np. żeby odłożyć na czar...
:arrow: a co do tego odkładania kości na czary, rozumiem, że gracz nieaktywny z odłożoną kością na swoim czarze, może wspomóc aktywnego gracza :?:
:arrow: a co do tego wspomagania, to jest ono możliwe tylko, jak karta lub zasady wyraźnie o tym stanowią :?:
 
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Dobre pytania:D I cięzko z odpowiedziami na nie. Jeżeli pobłądze mam nadzieje że ktoś mnie poprawi.

Ad1: Chyba nigdzie nie ma jasno określonej odpowiedzi dlatego trza by się jej domyslać. Uważam że w przypadku takich zadań rzut kością mimo to powinien się odbyć. Tzn fizycznie w większości sytuacji nie będzie nawet takiej potrzeby żeby rzucić. Ale wlaśnie w takiej sysuacji o jakiej mówisz czyli z tym czarem, albo też z nową kostką - czarną możę to zacząć mieć znaczenie. Wnioskuje to po tym że istrukcji napisali dokladnie ta:

"Jeśli znacznik Badacza znajduje się na karcie Przygody, gracz rzuca 6
zielonymi kośćmi, próbując wykonać jedno z zadań z karty Przygody.(...)"

Więc jak by rzut zawsze poprzedzal podejście do zadania. Niewazne jakie by ono nie było.


Ad2: Niewiem co dokładnie masz na mysli, ale jezeli to że podczas swojej tury, aktywny gracz może korzystać z kości "zamrozonej" na czarze innego gracza to tak, może.
Z tym że przynajmniej jezeli chodzi o białą kość to gracz aktywny musi mieć mozliwość posiadania ją w swojej puli, czyli być pobłogosławionym. Sądzę że sytuacja powinna działac analogicznie wobec innych specjalnych kości.

Ad3:<?>
_________________
 
     
romo999

Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 1
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Sporo tych zasad gry, można na prawdę stracić orientację. Nie sposób ich wszystkich zapamiętać.
_________________
tutaj
 
     
cahir7 


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Vratislavia
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

dzięki zvish za odpowiedź, tych pytań było więcej, ale potem czytałem ten wątek wstecz i znalazłem niektóre odpowiedzi stąd poszatkowałem trochę mój post. Co do ostatniego pytania, miałem na myśli:
- jak nieaktywny gracz, może wspomóc aktywnego w wykonywaniu zadań:
a) użycie kości z czaru;
b) gdy karta/zdolność postaci wyraźnie stanowi o takiej możliwości tzn. jak jest napisane "raz na rzut możesz zmienić..." wiadomo, że dotyczy to tylko twojej tury chyba, że byłoby napisane: "raz na rzut dowolnego badacza..."
c) są inne przypadki ?
 
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

No jeszcze do tej listy bym dodał udzielanie wsparcia.
_________________
 
     
enad55

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 1
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

To fakt, sporo tych zasad, ciężko wszystkie zapamiętać. Dopiero zaczynam przygodę z tą grą, więc ciężko mi wszystko załapać.
_________________
hematolog szczecin
 
     
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   Zaklęcia

Czy podczas rozpatrywania przygody mogę zatrzymać więcej niż jedną kość jak mam dwie karty zaklęć lub jedną kartę z dwoma zaklęciami? Przykładowo rzucam i żaden wynik nie spełnił zadania, tak więc odkładam trzy kości: dwie kości zatrzymuje na dwóch kartach zaklęć i jedną odkładam za nieudany rzut.
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

Tak możesz zatrzymać tyle kości ile masz zaklęć, nie ma ograniczenia co do czarów. Ja tak często robię. Podje linka do FAQ napewno Ci się przyda:

http://galakta.pl/downloa..._FAQ_Errata.pdf
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Sro 10 Lut, 2016   

Podczas ostatniej partii miałem dziwny przypadek i nie wiem jak go rozwiązać:

Na karci przygody widnieje WKRACZAJĄC: NA TEJ PRZYGODZIE POJAWIA SIĘ POTWÓR (karta posiada 1 miejsce na potwora).

Pytania:

1. Za 2,3 i kolejnym wkroczeniem kładę potwora tylko na tej przygodzie? Czy 2,3 i kolejne rozmieszczam równomiernie na pozostałe karty przygód. Może dojść do dziwnej sytuacji że na innych kartach niema potwora a na tej jest np. 4szt.

2. Miałem taką sytuacje na tej karcie że wkroczyłem, pojawił się potwór a ja poniosłem porażkę. Następnie drugi gracz wkroczył na tą przygodę i znowu pojawił się drugi potwór i on tez poniósł porażkę. I teraz sedno sprawy: żeby wykonać wszystkie zadania z karty przygody potrzeba 10 kości ( 5 przygoda, 3 potwór, 2 potwór), czy mogę w następnej turze ją rozpatrzyć tylko po to aby pozabijać potwory? Bo z góry wiem że poniosę porażkę.

pytam bo w instrukcji na str. 7 jest zapis: " Jeśli kości, które ma do dyspozycji, gracz nie mógłby w żaden sposób wykonać pozostałych na karcie Przygody zadań, ponosi automatyczną porażkę podczas rozpatrywania przygody."
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 161
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

ragathol napisał/a:
Na karci przygody widnieje WKRACZAJĄC: NA TEJ PRZYGODZIE POJAWIA SIĘ POTWÓR (karta posiada 1 miejsce na potwora).
(...)
1. Za 2,3 i kolejnym wkroczeniem kładę potwora tylko na tej przygodzie? Czy 2,3 i kolejne rozmieszczam równomiernie na pozostałe karty przygód. Może dojść do dziwnej sytuacji że na innych kartach niema potwora a na tej jest np. 4szt.
Jeżeli jest napisane że pojawia się na tej przygodzie, to pojawia się na tej przygodzie.

ragathol napisał/a:
2. Miałem taką sytuacje na tej karcie że wkroczyłem, pojawił się potwór a ja poniosłem porażkę. Następnie drugi gracz wkroczył na tą przygodę i znowu pojawił się drugi potwór i on tez poniósł porażkę. I teraz sedno sprawy: żeby wykonać wszystkie zadania z karty przygody potrzeba 10 kości ( 5 przygoda, 3 potwór, 2 potwór), czy mogę w następnej turze ją rozpatrzyć tylko po to aby pozabijać potwory? Bo z góry wiem że poniosę porażkę.

pytam bo w instrukcji na str. 7 jest zapis: " Jeśli kości, które ma do dyspozycji, gracz nie mógłby w żaden sposób wykonać pozostałych na karcie Przygody zadań, ponosi automatyczną porażkę podczas rozpatrywania przygody."
Ciekawe. Sprawdziłem kilka razy, i w oryginalnej instrukcji nie ma takiego zapisu. Nie ma go także w FAQ.
Z tego co widzę, zasada ta istniała we wczesnych wersjach, a później zniknęła. Sprawdzam to teraz.
Jest całkiem możliwe że usunięto ją właśnie z uwagi na sytuację którą opisujesz. Dam znać jeśli dowiem się więcej.
Edit: Tak, ta zasada została usunięta w ramach poprawiania instrukcji.

Możesz rozpatrywać przygodę tylko po to by pozbyć się potworów.
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

Dzięki teraz sprawa jest jasna. Mam pierwsze wydanie PL Znaku i taki zapis był w instrukcji, nawet w wersji do pobrania od Galakty. (str.7 prawy dolny akapit. Drugi z dołu)
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 161
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

ragathol napisał/a:
żeby wykonać wszystkie zadania z karty przygody potrzeba 10 kości ( 5 przygoda, 3 potwór, 2 potwór), czy mogę w następnej turze ją rozpatrzyć tylko po to aby pozabijać potwory? Bo z góry wiem że poniosę porażkę.

pytam bo w instrukcji na str. 7 jest zapis: " Jeśli kości, które ma do dyspozycji, gracz nie mógłby w żaden sposób wykonać pozostałych na karcie Przygody zadań, ponosi automatyczną porażkę podczas rozpatrywania przygody."
Krzysiek napisał/a:
Ta zasada została usunięta w ramach poprawiania instrukcji.

Dla kompletności:
Na BGG zwrócili mi uwagę że nawet póki ta zasada istniała, nie byłoby w tej sytuacji problemu.
Oryginalna zasada brzmi:
Elder Sign napisał/a:
If a player cannot possibly complete any of the remaining tasks on the Adventure card with the dice he can roll, he automatically fails to resolve the Adventure card.
Co można z grubsza przetłumaczyć na:
Znak Starszych Bogów napisał/a:
Jeśli kośćmi, które ma do dyspozycji, gracz nie mógłby w żaden sposób wykonać żadnego z pozostałych na karcie Przygody zadań, ponosi automatyczną porażkę podczas rozpatrywania przygody.
To "żadnego z", którego zabrakło w naszej instrukcji, trochę zmienia sens zdania.

(Pogrubienia, w obu przypadkach, moje.)
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

Drobny szczegół a jak istotny :wink:
 
     
opulentus

Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 1
Wysłany: Sro 14 Cze, 2017   

Witam
Podstawka instrukcja strona 9: "Jeśli graczowi nie uda się wykonać zadania i na co najmniej jednej z kości uzyskał wynik Paniki, musi rozpatrzyć wszystkie efekty paniki z karty Przygody, a także wszystkie efekty paniki z aktualnej karty Mitów."
Moje pytanie brzmi: Gdzie są efekty paniki na kartach Mitów? Rozpatruję natychmiastowy efekt czy trwały? Mam np kartę "Dziwne widoki...zatrutej pułapki". U góry jest napisane "Pojawia się potwór" natomiast na dole "Kiedy zegar wybije północ, wszyscy badacze tracą po 2 punkty wytrzymałości.
Jak rozpatrzyć efekt paniki z tej karty?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12