galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 161
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017   

opulentus napisał/a:
Mam np kartę "Dziwne widoki...zatrutej pułapki". U góry jest napisane "Pojawia się potwór" natomiast na dole "Kiedy zegar wybije północ, wszyscy badacze tracą po 2 punkty wytrzymałości.
Jak rozpatrzyć efekt paniki z tej karty?
W dokładnie taki sam sposób jak np. efekty paniki z przygody "Straszliwe odkrycie" czyli wcale.
Nie wszystkie karty Przygód mają jakieś efekty paniki.
Nie wszystkie karty Mitów mają jakieś efekty paniki.
"Dziwne widoki...zatrutej pułapki" nie ma żadnych efektów paniki.

opulentus napisał/a:
Gdzie są efekty paniki na kartach Mitów?
Jeśli trafisz na jakąś kartę Mitów z efektem paniki to na karcie będzie to jasno napisane.
 
     
godfryd

Dołączył: 29 Mar 2018
Posty: 1
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

W polskim FAQ 1.0 znalazłem błąd w części "Przedmioty, Zaklęcia, Wskazówki oraz Sprzymierzeńcy" w zagadnieniu dotyczącym pokonywania potworów.

W polskiej wersji FAQ jest:

" (...) Należy zauważyć, że jeśli potwór częściowo zakrywa zadanie, wszelkie nieodkryte części zadania nadal są uznawane za niewykonane w odniesieniu do rozpatrywania sukcesu w danej Przygodzie. (...) "

W oryginalnej angielskiej wersji FAQ jest:

" (...) Note that if a monster is only partially covering a task, any uncovered parts of the task are still uncompleted for purposes of resolving the adventure (...) "

Różnica jest zasadnicza, gdyż według polskiego FAQ, po pokonaniu przy wykorzystaniu przedmiotu/czaru potwora zajmującego częściowe zadanie potwora należy uznać za niewykonane wszystkie części zadania, które zakrywał potwór (nieodkryte = zakryte przez potwora), czyli tym samym przywrócenie zadania do wariantu bez potwora. Natomiast według angielskiego FAQ należy wykonać tylko te części zadania których potwór nie zakrywał (uncovered = niezakryte przez potwora). W przypadku pełnego zadania potwora zgodnie z wersją polską należy wykonać całe zadanie zakrywane przez potwora, a zgodnie z wersją angielską zadanie należy traktować jako wykonane.

Mam rację?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 161
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

godfryd napisał/a:
W polskiej wersji FAQ jest:

" (...) Należy zauważyć, że jeśli potwór częściowo zakrywa zadanie, wszelkie nieodkryte części zadania nadal są uznawane za niewykonane w odniesieniu do rozpatrywania sukcesu w danej Przygodzie. (...) "

W oryginalnej angielskiej wersji FAQ jest:

" (...) Note that if a monster is only partially covering a task, any uncovered parts of the task are still uncompleted for purposes of resolving the adventure (...) "

Różnica jest zasadnicza (...) Mam rację?
Tak masz rację. Po prostu zostało to przetłumaczone na odwrót.
covered = zakryte
uncovered = niezakryte = odkryte ≠ nieodkryte
 
     
marenio 

Wiek: 30
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 2
Wysłany: Sro 08 Sie, 2018   

Zasady są po to, żeby je łamać :mrgreen:
_________________
Świadczenie rzetelnych usług - zakład pogrzebowy Radom
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12