galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Szczerze mówiąc myślałem, że dyskusję wzbudzi złożenie talii a nie żarcik dotyczący nazywania efektów naszych twórczych prac :grin:
 
     
Nyx
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Że tak zapytam- grał ktoś może talią duchowo-dowódczą opartą na Frodzie, duchowym Glorfinderze (fos) i dowódczym Aragornie (bodajże z The Watcher in the Water)?

Przynajmniej na pierwszy rzut oka bohaterowie nieźle współpracują. Startuje się z poziomem zagrożenia wynoszącym 24, który -przynajmniej na początku- spokojnie można zwiększać, posyłając Glorfindela na wyprawy i przyjmując co silniejsze ataki na Froda, ponieważ w razie większych kłopotów zmniejszy je skill Aragorna. Co uważacie? :)
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Chodzi Ci o Arka z Wiedzy. Z przywództwa był w CS. O talii zbudowanej pod combo Arka i Theodred z przywództwa + Glorek z Ducha pisałem tutaj jakiś czas temu. Oprócz grafiki wolę Aragorna z przywództwa, bo wolę, posyłać go na wyprawę i przygotowywać za zasoby generowane przez Theodreda co turę, niż jednorazowo zmniejszyć zagrożenie. Świetna talia pod grę solo, na więcej osób przepakowana, zresztą przy 2 graczach z reguły gramy taliami składanymi pod klimat.
 
     
Nyx
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Tak, tak, o Wiedzę chodziło- misspell :)

Kiedyś długo grałam na takiej talii, teraz Arka zastąpiłabym pewnie Księciem Imrahilem... przynajmniej w wypadku, gdy drugi gracz ma talię np. opartą na Rohanie z dużą ilością eskort z Edoras/najlepszych koni Riddenmarchii/innych sprzymierzeńców do odrzucania. Na solo faktycznie lepszy Aragorn.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Moja talia krasi:

Bohaterowie: Dain ,Nori, Ori

Sprzymierzeńcy (26):
Ereborski Krionikarz x3
Ereborski Kowal x3
Górnik z Żelaznych Wzgórz x3
Górnik Zigilu x3
Fili x1
Kili x1
Bofur x3
Długobrody członek starszyzny x3
Ereborski Mistrz Bitwy x3
Gandal (stary) x3

Dodatki(20):
Namiestnik Gondoru x2
Zahartowany Przywódca x2
Pas Narwiego x2
Ostrzeżenie Dunedainów x3
Pieśń Podróży x1
Pieśni Bitwy x1
Pieśń Mądrości x1
Instynky Samozachowawczy x3
Dziedzictwo Durina x2
Zaradny x3

Wydarzenia:
Atak z Zaskoczenia x3
Sprawdzian Woli x3
Wiedza Przodków x3 - zastanawiam się czy jednak nie wywalic
Stawic Czoła x3

Talia z założenia ma wystawiac w opór jednostek aby ściągac swoje zagrożenie + dopakowywac Mistrzów Bitwy. Najlepiej na starcie dorwac Dziedzictwo Durina i Bofura. Jednak jeżeli nie dojdzie to też można coś ugrac bo sprzymierzeńcy aż tak drodzy nie są (a napewno nie wszyscy :P )
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Spisałem krótko swój deck (karty pochodzą z dwóch podstawek i cyklu mrocznej puszczy z wyjąkiem ostatniego zestawu), który nieźle da sobie radę z większością scenariuszy z cyklu mrocznej puszczy (Podróż do Rhogobel wymaga dużo szczęścia i dla niej złożyłem zupełnie inny deck używając wiedzy, nie testowałem powrotu do mrocznej puszczy, który jest następny w kolejce).

Oczywiście warto dokonać drobnych zmian w zależoności od konkretnego scenariusza (np. w przypadku trolli dołożyć trochę więcej toporów itp.)

Konkretny poniższy spis pozwolił mi przejść ze 100% skutecznością Martwe Bagna. Talia słabiej sobie poradzi ze scenariuszami, w których wrogowie z niskim poziomem zagrożenia obsiądą ekipę jednak po 2 czy 3 turze powinna być już niezwykle mocna (może sobie pozwolić na "wiszenie" mocnych wrogów w strefie przeciwności - ale ostatnio pomimo dwóch wargów na starcie dałem radę choć zagrożenie poszybowało w górę):

Przepraszam za nazwy po angielsku ale nie znam strony ze spisem kart po polsku a z pamięci bez tego jest krucho. Karty pogrubione są spoza Core Set a uważam je za wyjątkowo ważne i ciężko je zastąpić.

Sfery: Duch i Przywództwo
Bohaterowie: Eowyn, Frodo, Theodred

Dodatki:
Ancient Mathom x3
Celebrian's Stone x2
Steward of Gondor x3
Dunedain Mark x3

Sprzymierzeńcy:
Guardian of the Citadel x3
Faramir x3
Snowbourn Scout x3
Northern Tracker x3
Wandering Took x3
Elfhelm x3
Escort from Edoras x3
Westfold Horse-Breaker x2
Gandalf x3

Wydarzenia:
A Test of Will x3
Hasty Stroke x3
The Galadhrim's Greeting x3
Dwarven Tomb x2
Unexpected Courage x2


Liczba Kart: 50
Zagrożenie początkowe: 24
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2012   

Nowa wersja zamieszczonej tutaj talii:

ohaterowie: Elrond, Glorfindel (niebieski), Legolas

Sprzymierzeńcy (17):
Henamarth Rzeczna Pieśn (ktokolwiek go widział w prozie Tolkiena...) x 1
Glorfindel x 2
Haldir x 2
Opiekun Domu Uzdrowień x 2
Arwena x 2
Astronom z Imladris x 2
Erestor x 2
Faramir x 2
Gandalf x 2

Dodatki (14):
Vilya x 2
Pieśń mądrości x 2
Asfaloth x 2
Opiekun Lorien x 2
Nieoczekiwana odwaga x 1
Światło Valinoru x 2
Ostrze z Rivendel x 3

Wydarzenia (7):
Rada Elronda x 3
Sprawdzian woli x 2
Finta x 2

Talia nie jest może zła, ale ewidentnie potrzebuje czasu, aby się rozpędzić.
Do tego czasu jest mozolnie.
Potem zaś szybko i sprawnie. I bez ran.
Z eksploracją nie ma problemu, z zagrożeniem też, z walką niby podobnie. A i leczenie jest. Tylko kasy mało, a i całość jakaś toporna jest. Synowie Rivedell dawali mi dużo większą frajdę z grania....
 
     
Nigel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Bohaterowie
Beorn
Thorin Dębowa Tarcza
Dain Żelazna Stopa

sprzymierzeńcy
zwiadowca ze śnieżnego potoku χ2
topornik Weteran χ1
Syn Arnoru χ1
Łucznik znad Srebrnej Żyły χ1
Bofur χ2
konny łucznik χ1
strażnik cytadeli χ1
włócznik Gondoru χ2
weteran z Naduhirionu χ2
długobrody zabójca orków χ1
Faramir χ2
orły gór Mglistych χ3
Landrowal χ2
Brok Żelazna Pięść χ1
Beorn χ1
Gandalf χ2
Radagast χ1

dodatki
pancerz z Cytadeli χ1
Kamień Celebriany χ1
namiestnik Gondoru χ2
pas Narwiego χ1
krasnoludzki topór χ1
misja Dunedainów χ1
róg Gondoru χ1
ostrzeżenie Dunedainów χ2
topór Dwarrowdelfu χ1
ostrze Gondolinu χ1

wydarzenia
pożegnalne dary χ1
pieśń Durina χ2
Finta χ1
drugie śniadanie χ1
cios z rozmachem χ1
za Gondor χ1
do orlego gniazda χ1
zawsze naprzód χ1
gąszcz włuczni χ2
ponura determinacja χ1
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Nigel napisał/a:
Bohaterowie
Beorn
Thorin Dębowa Tarcza
Dain Żelazna Stopa



I jak się gra tym miksem bohaterów?
Bo mi Beorn jawi się strasznie przereklamowany.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Chyba pierwszy raz (choć co ja tam widziałem z drugiej strony) widzę deck z taką różnorodnością kart. Wydaje się bardzo mocno podatny na losowość (co akurat podejdzie) ale pewnie też gra się ciekawiej bo masę kart można w akcji zobaczyć.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Paź, 2012   

Tak z ciekawości spytam jak Ci się tą talią gra? Znalazłem całkiem sporo nieciekawych rzeczy które by mnie odstraszyły od gry :P

Po pierwsze wysokie startowe zagrożenie:35 (ja się boje jak zaczynam z 28 a co dopiero tak wysokim xD). Po drugie radagast hmm dla 5 orłów? Mnie by nie podpasowało. 7 krasnoludów też imo bez sensu pod taki dobór bohaterów, za mała szansa że je wyciągniesz. Tak samo nie lubie zakładać że jeden z moich bohaterów umrze, dlatego nie lubię grać beornem bo może być maks jeden na stole. Jeżeli ten Bofur, którego masz w talii jest czerwony to jego umiejętność też za bardzo się nie przydaje bo masz tylko 3 bronie, natomiast jeżeli niebieski to hmm ciężko go wyłożyć. Co do gąszcza włóczni to chyba już tego nie opłacisz bo masz tylko 1 bohatera czerwonego + ew. pas narviego. Brakuje Ci trzeciego czerwonego resource z postaci. "Aby zapłacić za tę kartę musisz wykorzystać żetony zasobow z pul 3 różnych bohaterów"

Moim zdaniem, aby stworzyć dobrą talię musisz zacząć od jakieś synergii, którą chcesz osiągnąć. Tak jak u Krasnoludów: Masz daina,thorina i oriego, dwóch ostatnich działa dobrze z przynajmniej 5 krasnoludami. Potem zauważasz że dain dopakowuje wszystkie krasnale. TO HOP i masa krasnali = masa słoneczek i toporków. Dodatkowo masa z tych sprzymierzeńców może bronić (ba nawet zostać poświęcona) dla obrony. Jakbyś dalej się zagłębiał mógłbyś znaleźć fajnego bohatera Noriego, który miałby synergię z dużą ilością krasnali itd itd. Kwestia znalezienia jakiegoś super pomysłu, który twoim zdaniem jest naprawdę wszechmocny aniżeli bycie przygotowanym na wszystko. Ważną sprawą jest też to że im mniej danej karty masz w talii, tym rzadziej na nią wpadniesz.
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Lut, 2013   

Talia nie do końca zoptymalizowana, złożona na prośbę zvisha z wątku o Samotnej Skale. Wygrałem nią dziś 2 gry na 3 (w drugiej nawała węży mnie rozjechała na początku). Jeśli będzie potrzeba, to gdzieś mam zapisaną przykładową partię.

Nazwa talii:Ekonomia, głupcze!
Sfery: Przywództwo, Wiedza (no i Gandzialf)
Bohaterowie: Theodred, Gloin, Beravora (zagr. 27)
Dodatki: Tylko do wydania Samotnej Skały, czyli pojedynczy CS, Polowanie i Samotna Skała.

Sojusznicy:
Faramir * 2 (bardzo przydatny)
Snowburn Scout *3 (bardzo przydatny)
Guard of the Citadel *3
Longbeard Map-Maker *3
Son of Arnor *2
Silverlode Archer *2
Daughter of the Nimrodel *3
Erebor Hammersmith *2
Henamarth Riversong *1 (szalenie przydatny)
Miner of the Iron Hills *2 (znakomity przeciw workom)
Glowine *2 (bardzo przydatny)
Gandalf *3 (no, ba)

Wydarzenia:
Ever Vigilant *2
For Gondor *2 (przydatny)
Sneak Attack *2 (szalenie przydatny)
Valiant Sacrifice *2 (bardzo przydatny)
Lore of Imladris *2

Dodatki:
Steward of Gondor *2 (szalenie przydatny, na Beravorę)
Celebrian's Stone *1 (zazwyczaj na Theodreda)
Forest Snare *2 (przydatne)
Protector of Lorien *1 (zazwyczaj na Gloina, czasem Theodreda, do sensownego zużywania kart unikalnych, które mam i na stole i na ręku)


Uwagi: Talia zbudowana na Samotną Skałę, ale po nieznacznych modyfikacjach (wyrzucenie paru droższych sojuszników, dorzucenie eventów typu: Spryt Radagasta, Sekretna Ścieżka, Skrót Obieżyświata (czy jakoś tak)), ze skutecznością bliską 100% radzi sobie z Anduiną i z polowaniem na Golluma (tu jeszcze nie przegrała), nie mówiąc o scenariuszu wprowadzającym oraz ze scenariuszami graczy będącymi na OCTGN (głównie scenariusze Feonixa). Myślę, że można to bardziej zoptymalizować, co widać po tym, że nie wszystkie karty zaznaczyłem jako super ważne w scenariuszu. Można też chyba dorzucić droższe karty, bo pod koniec mam jakieś miliony zasobów (zwłaszcza wiedzy), ale wtedy talia może nie działać przed dociągnięciem namiestnika.

Ponieważ nie mam 2 podstawek, nie przejmuję się limitem 50 kart. I tak dociągnięcie namiestnika w 40 kartach, gdy się ma ich dwu jest na początku mniej prawdopodobne niż dociągnięcie go z 50 kart, gdy się ma ich trzech. Jak ktoś chce grać 50 kartową talią, to po prostu drugie i trzecie kopie rozmaitych przydatnych kart niech dorzuci.
 
     
gregvip
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lut, 2013   

EstEst napisał/a:

Nazwa talii:Ekonomia, głupcze!
Sfery: Przywództwo, Wiedza (no i Gandzialf)
Bohaterowie: Theodred, Gloin, Beravora (zagr. 27)
Dodatki: Tylko do wydania Samotnej Skały, czyli pojedynczy CS, Polowanie i Samotna Skała.

Sojusznicy:
Faramir * 2 (bardzo przydatny)
Snowburn Scout *3 (bardzo przydatny)
Guard of the Citadel *3
Longbeard Map-Maker *3
Son of Arnor *2
Silverlode Archer *2
Daughter of the Nimrodel *3
Erebor Hammersmith *2
Henamarth Riversong *1 (szalenie przydatny)
Miner of the Iron Hills *2 (znakomity przeciw workom)
Glowine *2 (bardzo przydatny)
Gandalf *3 (no, ba)

Wydarzenia:
Ever Vigilant *2
For Gondor *2 (przydatny)
Sneak Attack *2 (szalenie przydatny)
Valiant Sacrifice *2 (bardzo przydatny)
Lore of Imladris *2

Dodatki:
Steward of Gondor *2 (szalenie przydatny, na Beravorę)
Celebrian's Stone *1 (zazwyczaj na Theodreda)
Forest Snare *2 (przydatne)
Protector of Lorien *1 (zazwyczaj na Gloina, czasem Theodreda, do sensownego zużywania kart unikalnych, które mam i na stole i na ręku)


Pozwoliłem sobie dla nowych graczy w tym mnie samego grających polską wersją znaleźć polskie odpowiedniki kart wraz z ich numeracją, gdzie ZP to oczywiście Zestaw Podstawowy a CMP - SuSSS to Cienie Mrocznej Puszczy zestaw Starcie u Stóp Samotnej Skały

Sojusznicy:
Faramir (ZP14) - Faramir * 2 (bardzo przydatny)
Zwiadowca ze śnieżnego Potoku (ZP16) - Snowbourn Scout *3 (bardzo przydatny)
Strażnik Cytadeli (ZP13) - Guard of the Citadel *3
Długobrody Kartograf (CMP32 - SuSS) - Longbeard Map-Maker *3
Syn Arnoru (ZP15) - Son of Arnor *2
Łucznik znad Srebrnej Żyły (ZP17) - Silverlode Archer *2
Córka Nimrodel (ZP58) - Daughter of the Nimrodel *3
Ereborski Kowal (ZP59) - Erebor Hammersmith *2
Henamarth Rzeczna Pieśń (ZP60) - Henamarth Riversong *1 (szalenie przydatny)
Górnik z Żelaznych Wzgórz (ZP61) - Miner of the Iron Hills *2 (znakomity przeciw workom)
Gleowin (ZP62) - Glowine *2 (bardzo przydatny)
Gandalf (ZP73) - Gandalf *3 (no, ba)

Wydarzenia:
Zawsze Czujny (ZP20) - Ever Vigilant *2
Za Gondor (ZP22) - For Gondor *2 (przydatny)
Atak z Zaskoczenia (ZP23) - Sneak Attack *2 (szalenie przydatny)
Szlachetne Poświęcenie (ZP24) - Valiant Sacrifice *2 (bardzo przydatny)
Wiedza Imladrisa (ZP63) - Lore of Imladris *2

Dodatki:
Namiestnik Gondoru (ZP26) - Steward of Gondor *2 (szalenie przydatny, na Beravorę)
Kamień Celebriany (ZP27) - Celebrian's Stone *1 (zazwyczaj na Theodreda)
Leśna Pułapka (ZP69) - Forest Snare *2 (przydatne)
Opiekun Lorien (ZP70) - Protector of Lorien *1 (zazwyczaj na Gloina, czasem Theodreda, do sensownego zużywania kart unikalnych, które mam i na stole i na ręku)

Jeśli autor Talii czyli EstEst sobie nie życzy takiego tłumaczenie usunę post.
Pozdrawiam
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2013   

Bardzo dziękuję za tłumaczenie - miałem w pliku z OCTGN talię zapisaną i nie chciało mi się na polski tłumaczyć.

Uzupełnienie po dzisiejszych grach - talia bardzo fajnie się sprawdza (po kolejnych odpowiednich modyfikacjach) również w grze 2-osobowej: z monotalią ducha na Anduinie i Gollumie oraz z monotalią taktyki w Cieniu nad Pelargirem. W tej ostatniej przygodzie Gloina zastąpił Boromir (z przywództwa) i sojuszników pozamieniałem na gondorskich (poza Córkami Nimrodel i Górnikiem z Żelaznych Wzgórz), Leśne Pułapki zmieniły się w Pułapki Strażników, no i doszły znaki dunadainów, ale koncepcja talii została taka sama. Fajne były wejścia Opiekunów Cydadeli za darmo ;) .

Jako, że było pytanie: w scenariuszu z Anduiną wylatują zazwyczaj Synowie Arnoru i oczywiście Kartografowie (jeśli ma to być tylko na podstawce), a wrzucam Sekretne Ścieżki i dodatkową Wiedzę z Imladris.
 
     
gregvip
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2013   

EstEst napisał/a:
Talia nie do końca zoptymalizowana, złożona na prośbę zvisha z wątku o Samotnej Skale. Wygrałem nią dziś 2 gry na 3 (w drugiej nawała węży mnie rozjechała na początku). Jeśli będzie potrzeba, to gdzieś mam zapisaną przykładową partię.

Nazwa talii:Ekonomia, głupcze!
Sfery: Przywództwo, Wiedza (no i Gandzialf)
Bohaterowie: Theodred, Gloin, Beravora (zagr. 27)
Dodatki: Tylko do wydania Samotnej Skały, czyli pojedynczy CS, Polowanie i Samotna Skała.


Bardzo fajna talia. Rozegrałem sobie nią pierwszy scenariusz z ZP i pomimo tego, że już w 3 turze 2 bohaterów było schwytanych w sieć to i tak udało mi się grę ukończyć z wynikiem 131 (nowe zasady punktacji). Co więcej nie wiedziałem, że na koniec gry może człowiekowi zostać tyle żetonów zasobów których do tej pory mi brakowało.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13