|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Wasze talie :) |
Autor |
Wiadomość |
Cread [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013
|
|
|
Ok, jeśli jest tu jakiś moderator to proszę o przeniesienie posta bądź usunięcie go, żeby nie powodował niepotrzebnego zgorszenia wśród innych użytkowników forum. Za pomyłkę przepraszam. |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013
|
|
|
Cread napisał/a: | Ok, jeśli jest tu jakiś moderator to proszę o przeniesienie posta bądź usunięcie go, żeby nie powodował niepotrzebnego zgorszenia wśród innych użytkowników forum. Za pomyłkę przepraszam. |
Creadziu siedź cicho bo nas gawiedź zeżre żywcem i szpik z kosteczek wyssie do czysta, takoż jakby nawet plugawy głodny Smegol nie miał co lizać po naszych gnotach.
Grajta se iloma bohaterami chceta parafrazując "róbta-co-chceta" A tak serio schen growy pobratymcu wyluzuj bo Ci żyłka pęknie. Nie odniosłem się do zaproponowanej talii, bo trudno mi na sucho (wzrokowiec w rzeczy samej) odnieść się do konkretnego pomysłu. A wszystkich kart to chyba nikt tutaj nie zna na pamięć - przyznać się?!
Zatem bez napinania spuśćmy powietrze. My z Cread'em kochamy eksperymenty z grami. Walczymy twardo i ostro facjatą do przodu. Grasz bez panelu zagrożenia - spoko jesteś swój chłop. Dajesz na 6 herosów - gnieciesz trolla i męczysz orka?! Okey twoja wola. W tym samym czasie podnosisz sobie poziom trudności dodając zamiast 2 całe 3 karty na strefę przeciwności i wtedy żaden Balrog czy inna pomiota piekielna nie da rady.
A puentą tej historyjki niechaj będzie fakt jasny i oczywisty - źle złożona talia i nawet 9 chłopa nie da rady. Grę na 4 ręce szybko sobie podarowałem, ale niedawno zakatowałem Samuga nad Jeziorem 8 frontmanów z Taktyki i wiecie co, satysfakcja gwarantowana albo wujek Lekt nie jest podłym gadem
Spokojnej nocki!
Ps. Podobnie do postu Cread'a powyżej, jeżeli mod uzna przeniesienia za warte zachodu również dopisuję się do listy. |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013
|
|
|
Moderator przeniósł cały temat na właściwe miejsce i nie podzielił go, bo dyskusja straci cały kontekst.
A odnosząc się do dyskusji - bez napinki, ale dzielmy się w temacie przemyśleniami odnośnie zasad ustanowionych przez twórców gry. Oczywiście można grać, jak się chce, ale uwagi na ten temat prezentujmy w osobnych tematach, żeby nie było niepotrzebnych nieporozumień. |
|
|
|
|
Hawaj [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013
|
|
|
Nazwa Talii - Na razie brak
Strefy wpływów używane w talii - Przywództwo i Duch
Posiadane dodatki - Pozstawka, Khazad, wszystkie core sety do podstawki
Karty sprzymierzeńców (23):
3xGandalf
1xElfhelm
1xFaramir
3xNajlepsze konie Riddermarchii
3xZwiadowca ze Śnieżnego Potoku
3xEskorta z Edoras
1xDunedain-obserwator
3xStrażnik cytadeli
2xZwiadowca z północy
Karty wydrzeń (13):
1xKrasnoludzki grobowiec
2xPospieszny cios
2xAtak z zaskoczenia
2xSzlachetne poświęcenie
2xSiła woli
2xSprawdzian woli
2xPozdrowienie Galadrimów
Karty dodatków (14):
1xKamień Celebriany
1xNamiestnik Gondoru
2xŁaska pani
1xNieoczekiwana odwaga
3xZnak Dunedainów
3xOstrzenie Dunedainów
3xMisja Dunedainów
Bohaterowie:
Aragorn
Dunhern
Taki krótki opis jak ja tą swoją talię widzę:
Aragorn odpowiada za zasoby (Namiestnik Gondoru), wyprawy (Kamień Celebriany, Misja Dunedainów, Łaska Pani daje mu 9 Siły Woli) oraz czasami za obronę (Sygnał Dunedainów) lub atak.
Dunhern odpowiada wyłącznie za ataki (Znak Dunedainów) czy to w zwarciu czy do ściągnięcia wroga ze strefy przeciwności.
Karty unikatowe w mojej talii (Namiestnik Gondoru, Faramir, Elfhelm) są pojedyncze ze względu na klimat gry (Gandalfów jest 3 bo on po prostu 3 razy mnie odwiedza ).
Komentarze mile widziane |
|
|
|
|
EstEst [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013
|
|
|
@ Hawaj:
A jak wypadają testy tej talii? Bo ja nie widzę jak przejść przez początek większości scenariuszy, zważywszy kłopoty z zasobami (dwóch bohaterów, niska szansa na szybkie dociągnięcie namiestnika) i niewielki potencjał na wyprawie. Poza tym, jeśli nie masz dużo szczęścia, to nie możesz się spodziewać Namiestnika Gondoru szybko, więc karty o cenie 4 lub 5 (właściwie to nawet 3) są prawie niegrywalne. Zastanawia mnie też ,,Siła Woli'' w tej talii. Dociągarek tu nie masz prawie (poza szlachetnym poświęceniem), więc przewinięcie talii raczej nie grozi...
Weźmy na przykład Anduinę (czyli drugi scenariusz z podstawki). Powiedzmy, że początek jest w miarę łagodny: w strefie przeciwności troll i jakaś lokacja z zagrożeniem 2. Rękę startową masz jakąś przeciętną: powiedzmy Gandalf, Zwiadowca ze Śnieżnego, Zwiadowca z Północy, Sprawdzian Woli, Znak i Misja Dunedainów, dociągasz np. Najlepsze Konie w pierwszej turze. Składasz się w tym momencie, czy masz jakieś szanse z tym scenariuszem? |
|
|
|
|
Hawaj [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013
|
|
|
EstEst napisał/a: | @ Hawaj:
A jak wypadają testy tej talii? Bo ja nie widzę jak przejść przez początek większości scenariuszy, zważywszy kłopoty z zasobami (dwóch bohaterów, niska szansa na szybkie dociągnięcie namiestnika) i niewielki potencjał na wyprawie. Poza tym, jeśli nie masz dużo szczęścia, to nie możesz się spodziewać Namiestnika Gondoru szybko, więc karty o cenie 4 lub 5 (właściwie to nawet 3) są prawie niegrywalne. Zastanawia mnie też ,,Siła Woli'' w tej talii. Dociągarek tu nie masz prawie (poza szlachetnym poświęceniem), więc przewinięcie talii raczej nie grozi...
Weźmy na przykład Anduinę (czyli drugi scenariusz z podstawki). Powiedzmy, że początek jest w miarę łagodny: w strefie przeciwności troll i jakaś lokacja z zagrożeniem 2. Rękę startową masz jakąś przeciętną: powiedzmy Gandalf, Zwiadowca ze Śnieżnego, Zwiadowca z Północy, Sprawdzian Woli, Znak i Misja Dunedainów, dociągasz np. Najlepsze Konie w pierwszej turze. Składasz się w tym momencie, czy masz jakieś szanse z tym scenariuszem? |
Po 2 scenariuszu dosłownie przepłynąłem na Aragornie i Dunhernie a miałem talię uboższą o 4 dodatki (miałem około 30 paru kart). Tą talię będę testował zapewne dzisiaj wieczorem więc coś więcej o niej napiszę. Dodatkowo do talii dołączę 3x starożytny mathom coby zwiększyć dociąganie kart. Wcześniej próbowałem przejść 2 scenariusz z Aragornem, Dunhernem i Theodredem jednak wysoki poziom zagrożenia ściągnął na mnie trolla i praktyczne zaraz poległem.
I w tej talii liczę na szczęście oczywiście na początku z kartami (namiestnik i kamień celebriany). Jeżeli karty te dojdą na początku to śmigam jak nie to się męczę).
Zastanawiam się jeszcze nad dołączeniem Eleanory. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013
|
|
|
Nie no, jak miałeś 30 kart w talii to dojście namiestnika i kamienia jest o wiele bardziej prawdopodobne. Jeśli dojdą, to nie ma najmniejszego problemu. Tylko, że szansa na to, że dojdzie na startowej ręce Namiestnik to (z mulliganem licząc) jakieś 20%. Że dojdą obie to jakieś 4%. Dlatego trzeba przemyśleć, co robić w standardowej sytucji, czyli takiej, w której nie dochodzą.
A mathom wydaje się być zdecydowanie lepszym pomysłem niż siła woli. |
|
|
|
|
pattom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014
|
|
|
Drodzy forumowicze
Mam prośbę.
Czy ktoś może poradzić jakie talie złożyć dla czterech graczy dla przygody Podróż w dół Anduiny i Przeprawa przez Mroczną Puszczę? Nie chcę iść na łatwiznę. Po prostu zupełnie nie mam doświadczenia w WP LCG a szykuje mi się spotkanie gdzie znajomi zadeklarowali chęć poznania gry i nie chciałbym aby dostali przypadkowe talie składane na kolanie. Ja na tyle jeszcze nie ograłem i nie poznałem kart aby złożyć coś sensownego i nie chcę testować na znajomych talii bo jeszcze mi się zniechęcą:)
Mam następujące zestawy:
Core set x3
Cykl Cienie Mrocznej Puszczy
Khazad-Dum
Cykl Dwarrowdelf
Hobbit: Górą i Dołem
Hobbit: Na progu
Pomożecie ?
|
|
|
|
|
schen [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014
|
|
|
Szczerze mówiąc te 2 wyprawy są tak proste, że cokolwiek byś złożył to w 4 osoby powinno dać radę. W 4 osoby nawet z samym core setem można bez większych problemów przejść nawet ucieczkę z Dol Guldur. Bywają później scenariusze, które są większym wyzwaniem w więcej osób, ale te akurat do tego typu nie należą.
Edit:
Jako, że gracze zapewne początkujący to najlepiej jakby każdy bazował na jednym kolorze na starcie. Jeśli chceś coś mocnego co będzie ze sobą współpracować to oprzyj wszystkie 4 talie na krasnoludach. |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014
|
|
|
Tak na gorąco bez kart pod nosem:
1. Krasnoludy - Ori, Nori i ten, który dobiera kartę za wejście Krasnoluda, jest chyba z Hobbita 2.
2. Aragorn CS, Beravora i Glorfindel Duch
3. Eowyna, Legolas i Eleanora
4. Elrohir, Elladan i Theodred lub cała talia złożona na Krasnoludach (Gloin, Bifur, Thorin)
Jest sporo opcji. Jak graliśmy kiedyś ten scenariusz w 4 osoby, to kluczowe postacie to były Eowyna, Aragorn, Legolas i Eleanora. W tej chwili sporo się zmieniło i, jak wspomniał przedmówca, w 4 osoby gra się dużo łatwiej. Jeśli chcesz mniejszego zamieszania, to złóż talie dwusferowe mieszając wyżej wymienionych Bohaterów. |
|
|
|
|
JollyRoger1916 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014
|
|
|
Wysłałem priv. Nie mam czasu, żeby rozpisywać, ale możemy się ustawić i pomogę Ci złożyć. |
|
|
|
|
Chrostek84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Czy próbował ktoś grać talią na 4 bohaterów ? Jeśli tak to którymi i jak wyglądała rozgrywka ? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Chrostek84 napisał/a: | Czy próbował ktoś grać talią na 4 bohaterów ? Jeśli tak to którymi i jak wyglądała rozgrywka ? |
Taka możliwość jest tylko wówczas, gdy gramy w scenariusze "książkowe" z Hobbita lub Władcy Pierścieni i używamy specjalnych Bohaterów: Bilba (Hobbit) i Froda (Władca). |
|
|
|
|
Chrostek84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Faktycznie, znalazłem właśnie w instrukcji zapis ,że może być od 1 do 3 bohaterów. Zupełnie o nim zapomniałem. |
|
|
|
|
michcio694 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
Chciałbym stworzyć talię opartą na taktyce i duchu, więc mam pytanie, w których dodatkach są najlepsze wg was karty do tych sfer? Chodzi mi i o karty gracza, i bohaterów. |
|
|
|
|
|
|