galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Pią 04 Paź, 2013
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015   

Talę przedstawioną powyżej prze ze mnie sprawdzałem też w inny sposób na scenariuszach m.in z trolami (Hobbit); usuwałem z talii kilka kluczowych jak się wydawało kart tzn.: nieoczekiwana odwaga, gandalf, namiestnik gondoru, kamień celebriany i wynikało z tego że talia jest tak dobra że nawet bez nich radziła sobie świetnie, ba równie dobrze jak z nimi.
 
     
Piklas 

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Ścinawka Średnia
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z dodatkiem "Kamienne Podstawy Ziemi" (Glorfindel) i nie mogłem się powstrzymać przed przetestowaniem go w w pierwszej wyprawie z rozszerzenia Khazad Dum. Scenariusz zaliczony za pierwszym razem przy wyniku 132 więc jestem bardzo zadowolony. Poniżej przedstawiam talię, którą mam zamiar przez jakiś czas grać.

Bohaterowie:

Glorfindel Berravora Glóin

Sprzymierzeńcy:
Gandalf x 3
Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku x 3
Faramir x 2
Brok Żelazna Pięść x 1

Astronom z Imladris x 1
Henamarth Rzeczna Pieśń x 1
Ereborski Kronikarz x 3
Górnik z Żelaznych Wzgórz x 2


Dodatki:
Ereborskie Buty x 1
Namiestnik Gondoru x 2
Pas Narwiego x 1
Kamień Celebriany x 1

Światło Valinoru x 1
Łaski Pani x 2

Lecznicze Zioła x 2
Asfaloth x 2
Leśna Pułapka x 2


Wydarzenia:
Atak z Zaskoczenia x 2
Pieśń Durina x 3
Za Gondor x 2

Pospieszny Cios x 2
Stawić Czoła x 2
Krasnoludzki Grobowiec x 1
Pozdrowienie Galadrimów x 2
Sprawdzian Woli x 2
Wiedza Przodków x 3
Sekretna Ścieżka x 1


Co sądzicie o tej talii?
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Polecam wsadzić do talii więcej sprzymierzeńców zamiast niektórych wydarzeń; masz talie 51 kartową zatem najlepiej by było gdybyś miał przynajmniej 20 sprzymierzeńców - dla mnie to niezbędne minimum w każdym scenariuszu. Broka żelazną pięść bym wyrzucił chyba że wliczasz że może ci zginąć Gloin i zamiast niego daj strażnika cytadeli (core set), łucznika znad srebrnej żyły itd.. Usunął bym karty takie jak Za Gondor, Krasnoludzki Grobowiec. To są tylko niektóre z sugestii które mam co do kart z tej talii, ale wiadomo to tylko moje zdanie o tych kartach :wink:

No i jeszcze jedna sprawa: Gdzie się podziała nieoczekiwana odwaga?
 
     
Piklas 

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Ścinawka Średnia
Wysłany: Sro 19 Sie, 2015   

Dziękuję Ci za wyrażenie swojej opinii. Jestem początkującym graczem i stąd też moje pytanie odnośnie budowy tali. Nieoczekiwaną Odwagę nieumyślnie wrzuciłem na spód pudełka i od następnej wyprawy dołączam ją do swojej talii.

Dlaczego usunąłbyś te karty? Brok Żelazna Pięść mam w talii w przypadku śmierci Glóina i wydaje mi się, że kiedyś może się przydać.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 19 Sie, 2015   

A co jeśli nie dociągniesz Broka Żelazną Pięść na czas? A co jeśli Gloin nie umrze? Te dwa przypadki są IMO bardziej prawdopodobne niż śmierć bohatera (staramy się jednak trzymać ich przy życiu, bo dają nam zasoby i zazwyczaj są całkiem silnymi postaciami). Wtedy Brok Żelazną Pieść jest "martwą" kartą w Twojej talii/ręce.

Rzeczywiście przydałoby się więcej sprzymierzeńców. Zwróć uwagę, że korzystasz z kart typu Faramir, czy Za Gondor!, które są tym lepsze im więcej postaci obejmują.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 19 Sie, 2015   

uday napisał:
Cytat:
A co jeśli nie dociągniesz Broka Żelazną Pięść na czas? A co jeśli Gloin nie umrze? Te dwa przypadki są IMO bardziej prawdopodobne niż śmierć bohatera (staramy się jednak trzymać ich przy życiu, bo dają nam zasoby i zazwyczaj są całkiem silnymi postaciami). Wtedy Brok Żelazną Pieść jest "martwą" kartą w Twojej talii/ręce.


Dokładnie o to mi chodziło.

Natomiast jeżeli chodzi o Za Gondor to masz właśnie za mało sprzymierzeńców na tą kartę i tak w ogóle nie masz zapewne wielu sprzymierzńców z cechą Gondor gdyż ta karta dopala głównie ich. Krasnoludzki Grobowiec możesz zostawić ale sugerowałem karty które możesz zastąpić sprzymierzeńcami (bardziej wartościoeymi od tych kart) nie zwiększając zbytnio wielkości swojej talii.
 
     
Piklas 

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Ścinawka Średnia
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   

Bardzo dziękuję wam za pomoc i już jutro złożę talię od nowa, aby spróbować przejść drugi scenariusz z rozszerzenia Khazad Dum. Z instrukcji wynika, że jest on łatwiejszy od pierwszego więc powinno się udać. ;)
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Sob 22 Sie, 2015   

Płomień Anoru

Chyba najlepsza talia jaką zbudowałem. Ma 2 warianty. Pierwszy to standardowy, a drugi do gry w scenariusze, gdzie ciężko będzie przegrać przez poziom zagrożenia. Talia wymaga posiadania wielu dodatków, ale część kart można zastąpić czymś innym.

Bohaterowie:
Gandalf
Elrond
Glorfindel (Duch) lub Frodo Baggins (w drugim wariancie)

Wszystko opiera się na duecie Gandalf-Elrond. Ich umiejętności doskonale ze sobą współpracują. Glorfindel ma niski koszt zagrożenia, więc warto go tu umieścić. Frodo natomiast, służy do pomyślnego ukończenia scenariusza Cień i Płomień (startowe zagro=0) i do scenariuszy gdzie zagrożenie nie da nam się we znaki (bo przejdziemy je szybko). Ogólnie jednak to używa się właśnie Glorfindela.

Dodatki (12-14) (są w tej talii najważniejsze):
2x Światło Valinoru (do Glorfindela, ewentualnie do Elronda)
2x Miruvor (super działa razem z Vilyą i Słowem Rozkazu)
1x Nieoczekiwana Odwaga (do Elronda, jak ktoś ma 2 core sety, to niech włoży dwie te karty)

2x Vilya (podstawa naszej potęgi)
2x Laska Gandalfa
2x Fajka Gandalfa (podstawa naszej potęgi)
1x Konieczna Ścieżka
2x Asfaloth*(tylko w scenariuszach o dużej ilości obszarów)

Sprzymierzeńcy (18-21)
2x Bilbo Baggins (do znajdywania fajek)
2x Arwena Undomiel
2x Opiekun z Annuminas (w scenariuszach gdzie jest mało wrogów, wyrzucamy go. Ogólnie i bez nie go ta talia jest mocna)
1x Elfehelm
2x Zwiadowca z Północy

2x Mistrz Kuźni (do wyszukiwania dodatków)
2x Ereborski Kowal (gdyby nam dodatki poginęły)
2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (ze względu na zdolność,można go wymienić na coś innego o koszcie 2)
2x Haldir
1x Gildor Inglorion

1x Boromir
1x Weteran z Naduhirionu lub Landrowal (obie jedynie w talii z Frodem)
1x Beorn

1-2x Faramir? (można go dać zamiast Boromira, ale i bez niego talia jest świetna)

Wydarzenia (12-13):
2-3x Rada Elronda (mega dobra w scenariuszu Cień i Płomień)
2x Sprawdzian Woli

3x Runy Daerona
2x Słowo Rozkazu (przydatne gdy nie mamy na ręce fajki lub Vilji)

3x Płomień Anora

Talia liczy średnio 46 kart. W zależności od scenariusza, niektóre się zamienia innymi kartami.
Za pomocą fajki i Vilji wrzucamy wybrane karty ,(a szczególnie drogich sprzymierzeńców)za darmo. Inne karty pomogą nam wyszukać potrzebne dodatki w talii, lub odtapują nam bohaterów. Do tego jeszcze kupa silnych sprzymierzeńców i wystarczająco duży dociąg kart. Ważne jest aby na startowej ręce weszła Vilya lub Fajka (ew. Bilbo).Jedna z tych kart wystarczy. Jeśli nie mamy na ręce obu tych kart, najlepiej mulliganować. Drugą kartę można wyszukać Mistrzem Kuźni lub Słowem Rozkazu. W miarę możliwości należy szybko dołączyć Światło Valinoru do Glorfindela, żeby miało go sens przydzielać do wyprawy.

To chyba najlepsza talia jaką stworzyłem. Radzi sobie dobrze np. z pierwszymi scenariuszami Jeźdźców i Drogi oraz z Cieniem i Płomieniem (na Frodzie). Talia ta również poprawia moje rekordy właściwie prawie wszędzie, gdzie jej używam. Na razie, poległa jedynie w pierwszym scenariuszu Zaginionego Królestwa. Daje dużo frajdy, bo to jest właściwie deck control.

Lista zestawów potrzebnych do złożenia talii:
Core Set, CMP (2 (Frodo),3,4,5) Khazad Dum (Weteran z Naduhironu, można bez niego się obyć)
Dwarrowdelf (3,4,5,6), Droga mrocznieje, Zaginione Królestwo (i tu można sobie odpuścić Opiekunów z Annuminas)
 
     
Piklas 

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Ścinawka Średnia
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

maclis napisał/a:

2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (ze względu na zdolność,można go wymienić na coś innego o koszcie 2)


Górnik z Żelaznych Wzgórz - Kiedy Górnik z Żelaznych Wzgórz wchodzi do gry, wybierz i odrzuć 1 dodatek z cechą stan. Gdzie tu mowa o możliwości wymiany go za coś innego o tym samym koszcie?
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

Piklas napisał/a:

Górnik z Żelaznych Wzgórz - Kiedy Górnik z Żelaznych Wzgórz wchodzi do gry, wybierz i odrzuć 1 dodatek z cechą stan. Gdzie tu mowa o możliwości wymiany go za coś innego o tym samym koszcie?


Chodziło o wymianę tej karty w talii przed grą, w zależności od potrzeb scenariusza.
 
     
Piklas 

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Ścinawka Średnia
Wysłany: Pon 24 Sie, 2015   

To już wszystko jasne. ;)
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

Po długiej przerwie w karciance w końcu znalazłem czas w święta i postanowiłem stworzyć talię monosferową (poraz pierwszy) i już za pierwszym razem udało mi się przejść scenariusz do Hobbita z trolami choć było w tym duzo szczęścia.

Gra: Hobbit: Górą i Dołem
scenariusz: Lećmy zanim wstanie świt.

bohaterowie (29)

Beorn
Gimli
Merry

Bilbo Baggins

SPRZYMIERZEŃCY (24):
Wasal Pana Wiatrów x3
Weteran z Nanduhirionu x3
Farmer Maggot x3
Topornik Weteran x3
Bofur x3
Włócznik Gondoru x3
Zwiadowca z Trollowych Kniei x3
Gandalf(core set) x3

DADATKI(11)
Sztylet z Westrnesse x3
Pancerz z Cytadeli x2
Topór z Dwarrowdelfu x3
Krasnoludzki topór x2
Róg gondoru x1

WYDARZENIA(27):
Mocarny Cios x3
Mistrzostwo w Fechtunku x3
Pogromca Goblinów x3
Finta x2
Młot na Wroga x3
Gąszcz Włóczni x2
Khazad Khazad x3
Cios z Rozmachem x1
Zjednoczeni x1
Niezłomność Niziołka x3
Włamywacz Baggins x3

Uzyte dodatki: core set, marwe bagna, khazad dum, kamienne podstawy ziemi, czatownik, czarni jeźdźcy, hobbit górą i dołem,

Z trudem, ale zwycięzyłem. Wynik: 88, rund: 4. Najpierw zbierałem karty/zasoby w pierwszym etapie (w grze: zwiadowca z trollowych kniei i topornik weteran) i w drugiej rundzie w wyruszyłem na spotkanie z trolami. Zagrożenie rosło bardzo szybko, a ja już walcze z pierwszym trolem; bilans: Beorn i troll z żetonami obrazeń, worek ląduje na zwiadowcy z trolowych kniei. Następna runda, zagrywam sztylet z westernesse, włocznik gondoru,jestem w zwarciu z dwoma trolami, worek ląduje na toporniku weteranie, Gimli zbiera obrażenia od jednego trola, drugi troll zablokowany fintą, beorn atakuje i zagrywam pogromcę goblinów (2 obrażenia). Czwarta runda: zagrywam Gandzialfa, obnizam zagrożenie, wchodzę w zwarcie z juz ostatnim trolem, worki na Bilba i Merrego, zagrywam gąszcz włóczni, zabijam dwa trole (najsłabszego), ginie włócznik gondoru. Ostatnia, piąta runda: po wyprawie zagrożenie - 49, trol w zwarciu (12- wytzymałosć), beorn ginie, zagrywam na gimliego mistrzostwo w fechtunku (atak 8) , troll otrzymuje 6 zetonów obrażeń, zagrywam moczrny cios i kończe żywot trola.
 
     
psborsuk 

Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 225
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Wrz, 2016   

Moja talia na event Spadkobiercy Gondolinu, czyli scenariusz Droga do Rivendell, oparta na dwóch pierwszych cyklach.

Jako bohaterów wybrałem Balina (przywództwo), Dwalina (duch) oraz Thalina (taktyka).

Sprzymierzeńcy:
Długobrody zabójca orków x3
Długobrody członek starszyzny x2
Ereborski mistrz bitwy x2
Najlepsze konie Riddermarchii x3
Bofur x2
Weteran z Nanduhirionu x2
Włócznik z Gondoru x3
Topornik weteran x3
Gandalf x3 (podstawka)

Dodatki:
Namiestnik Gondoru x2
Pas Narwiego x1
Krasnoludzki topór x2
Topór z Dwarrowdelfu x2
Namiestnik Gondoru x2
Pas Narwiego x1

Wydarzenia:
Flinta x3
Khazad! Khazad! x2
Świeże ślady x3
Sprawdzian woli x3
Pieśń Durina x3
Atak z zaskoczenia x3
Szybkie uderzenie x3
Pozdrowienia Galadrimów x2

Talia raczej wolna, jednak zapewniająca kontrolę stołu, zwłaszcza w grze solo (choć w duecie sprawdza się również :wink: ).
_________________
Karty WP LCG na zbyciu:
http://psbwar.blogspot.co...rt-na.html#more
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Jako, że nigdy jeszcze nie wykorzystałem bohatera gandalfa w grze postanowiłem stworzyć w oparciu o niego talię (polecam link do talii, jest czytelniej: klik)

Hero: Gandalf, Eowina, Théodred
Zagrożenie: 31

Dodatki: Core Set, Khazad-dûm, The Watcher in the Water, Foundations of Stone, Over Hill and Under Hill, Heirs of Númenor, The Road Darkens, The Treason of Saruman, The Sands of Harad

Talia uniwersalna. W zależności od scenariusza zdarza się wymienić jedną czy dwie karty.

Ally (33)
3x Arwen Undómiel (WitW)
2x Bilbo Baggins (TRD)
3x Envoy of Pelargir
3x Erebor Guard
2x Faramir (Core)
3x Fili
3x Gimli (ToS)
3x Greenwood Archer
3x Háma (ToS)
3x Imladris Stargazer
2x Kili
3x Zigil Miner

Attachment (10)
1x Celebrían's Stone
3x Gandalf's Staff
3x Shadowfax
2x Steward of Gondor
1x Unexpected Courage

Event (9)
2x A Test of Will
2x A Very Good Tale
3x Flame of Anor
2x Will of the West

Sideboard
Ally (2)
2x Galadriel (TRD)

Event (2)
2x The Galadhrim's Greeting

Talia spisuje się doskonale. Jest połączeniem dociągu kart z zasobami. Kluczowymi elementami w talii są:
1) umiejętność Gandalfa (wierzchnia karta talii odkryta + można zagrać jedną na fazę tj. byłaby na ręce = kooperuje z umiejętnością Eowiny - odrzuć jedną kartę z ręki aby dodać Eowinie +1 siły woli)
2) w związku z umiejętnością Gandalfa (dotyczącej odkrytej karty) świetnie spisuje się Zigil Miner
3) Gandalf's Staff - możemy dobrać kartę/dodać jeden zasób dowolnemu bohaterowi
4) Shadowfax + Unexpected Courage = prawie na pewno trafi się nam któraś z tych kart dzięki czemu Gandalf jest genialny!
5) Will of the West - najczęściej w grze mam minimum 2xZigil Miner + wykorzystywanie zdolności Eowiny + Gandalf's Staf + zagrywanie wierzchniej karty talii = mnóstwo odrzuconych kart gracza (bywało że po 5 rundzie nie mogłem już dobierać kart) zatem dobrze jest trafić na Will of the West aby wtasować te karty z powrotem do talii (dlatego też mam tyle powtórek sprzymierzeńców unikalnych, bo często odrzucam ich a mając ich 3x są duże szanse na dostanie takiego w swoje łapska :mrgreen: )
6) w niektórych scenariuszach zagrożenie startowe tej talii jest za duże powodując przegraną z powodu rosnącego zagrożenia. Na to również jest sposób, a mianowicie - The Galadhrim's Greeting


Gra tą talią była niesamowitą przyjemnością. Jest ona bardzo uniwersalna (choć nie próbowałem jej na wszystkich scenariuszach np. Ucieczka z Dol Guldur). Grałem nią m.in. w Obawy Namiestnika, Dolina Morgul, Khazad-dum, Droga Mrocznieje.

Talia jest elastyczna tzn. że można ją zmieniać np. dobrze byłoby zostawić jako bohaterów Gandalfa i Eowine, natomiast Theodreda można zastąpić szeroką gammą bohaterów, a nawet inną sferą, bo jak widać siła talii opiera się na kartach neutralnych i ze sfery ducha, choć umiejętność Theodreda bywa w pierwszych dwóch rundach przydatna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13