galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Pią 04 Paź, 2013
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 04 Maj, 2015   

Hmmm albo pomyliłeś się w opisie albo grasz źle Tarczę Gondoru - ma ona limit jedna na bohatera więc nie możesz mieć dwóch na Beregondzie.

Rozumiem że celowo grasz z 40 kartami aby zwiększyć swoje szanse na wygraną?

Sam również grałem głównie samą taktyką ale w moim przypadku poszedłem w ekipę Beregond, Boromir (taktyka) i Gimli. Największy problem jest jak padnie brzeg (a jest bardzo podatny na łatwe zniszczenie) bo przejście etapu z siłą woli graniczy z cudem na samej taktyce.
 
     
Sauzi 

Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 25
Wysłany: Pon 04 Maj, 2015   

Tak masz racje pomyliłem się. Na szczęście wszystkie gry które grałem nie miałem dwóch tarcz na jednym bohaterze. Z brzegiem jest taki problem że jak padnie to jest bardzo trudno przebić się przez drugi etap. Dlatego trzeba brzeg zdejmować odrazu. Taktyka to chyba najlepszy wybór na ten scenariusz. Kart w talii jest 30. Pierwszy raz zagrałem taką ilością kart i powiem szczerze że grało mi się bardzo dobrze. Zazwyczj gram 50 kartową talią.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 05 Maj, 2015   

50 kartowe talie to była męka w początkach gry. Nie dało się nic sensownie złożyć i wtedy grałem 35 kartowymi. Od momentu gdy miałem już trochę pierwszego cyklu i drugą podstawkę to gram na 50.

Mniejszą talią oczywiście o wiele skuteczniej można przechodzić scenariusze jednak na dłuższą metę chyba się znudzi. Wsadzasz standardowe 25 kart i zostaje Ci zero miejsca na jakieś myślenie.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 05 Maj, 2015   

Ja też mam wrażenie, że dopiero po zebraniu jednego cyklu pula kart urosła na tyle, żeby robić sensowne 50-kartowe talie. Nie mniej, z 3 core setami coś niecoś też już można zdziałać.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto 05 Maj, 2015   

Marwe Bagna

Ogólnie ten scenariusz wydaje mi się bardzo łatwy pomimo początkowych obaw. Udaje mi się go przejść każdą kombinacją bohaterów z Eowiną na czele gdyż bez niej mogło by być nieco ciężej. Bardzo podoba mi się ten scenariusz ponieważ nie mając wiele czasu można szybko go rozegrać (śrenio w 3 rundy). Również bardzo go lubię za postać Golluma która jest moją ulubioną.

Eowina
Gloin
Aragorn

zagrożenie: 30

Wydarzenia

siła woli x2
stawić czoła x3
pozdrowienie galadrimów x2
atak z zaskoczenia x2

Dodatki

łaski pani x2
nieoczekiwana odwaga x1
namiestnik gondoru x2
kamień celebriany x1

Sprzymierzeńcy

elfhelm x3
przewodnik z lorien x3
tuk włóczykij x2
zwiadowca z północy x2
dunedain-obserwator x3
łucznik znad srebnej żyły x2
faramir x2
syn arnoru x2
strażnik cytadeli x3
zwiadowca ze śnieżnego potoku x3
długobrody zabójca orków x2
brok żelazna pięść x1
gandalf x3

Talia zawiera 45 kart. Starałem się aby wyszło 50, ale mam jeszcze za mało kart i dopiero będe sobie w tym miesiącu dokupywał jakieś dodatki. Bardzo polecam zestaw Martwe Bagna również za karty gracza które są bardzo przydatne: bohater Boromir - świetna karta taktyki, elfhelm, szybki węzeł - genialny dla hobbitów zatem polecam dokupić sobie do czarnych jeźdźców właśnie ten zestawik, wasal pana wiatrów - koszt 1 zasób! ale niestety odrzucasz go po 1 rundzie, pieśń szyderstwa - po prostu genialna karta! treść: Wyczerp pieśń szyderstwa, aby wybrać innego bohatera. Do końca tej fazy bohater, do którego dołączono tę kartę, otrzymuje wszystkie obrażenia, które otrzymałby wybrany bohater., leśny elf tropiciel, nie sypiamy (wydarzenie) - rohańczycy nie wyczerpują się po przydzieleniu do wyprawy - średnia karta na mój gust (za droga koszt 5). Zatem to były wszystkie karty z tego zestawu które ja mam w większości swoich talii i stały się dla mnie podstawą.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 06 Maj, 2015   

Podróż w Dół Anduiny

Użyłem tych samych kart co w scenariuszu Martwe Bagna z jedną jedyną zmianą: w miejsce Aragorna postawiłem Theodreda aby zmniejszyć sobie startowe zagrożenie (zagrożenie wynosiło 26). Ta talia świetnie radzi sobie z tym scenariuszem (na dwie rozgrywki dwie wygrałem i to nie przez zwykły zbieg okoliczności) i jest bardzo uniwersalna, czeka mnie jeszcze scenariusz Ucieczka z Dol Guldur tą talią i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Za pierwszym razem bardzo łatwo pokonałem pierwszy etap, ale potem było nieco gorzej.
Drugi etap pokonałem w 2 rundy, aby nie nazbierało mi się kart w sferze przeciwności, ale to był błąd gdyż nie nazbierałem jeszcze dużej ilości sprzymierzeńców a w 3 etapie musiałem zmierzyć się z kilkoma wrogami na raz. Ledwo co udało mi się wygrać z końcowym wynikiem 116; jedyną postacią jaka pozostała w grze był Gloin z 3 punktami zagrożenia. Gdyby nie zagranie Zwiadowcy ze śnieżnego potoku w ostatniej rundzie który przyjął na siebie atak wroga to z pewnością bym przegrał.

Drugą rozgrywkę zagrałem znacznie rozważniej. Wynik: 93 punkty. Pierwszy etap tym razem okazał się dużo trudniejszy, ale potem zebrałem bardzo dużą liczbę sprzymierzeńców co pozwoliło mi wygrać. W ostatnim etapie miałem do pokonania trola, żmiję, orków z dol guldur oraz goblińskiego strzelca, ale nie sprawiło mi to takiego problemu jak za pierwszym razem.

Może talia nie liczy 50 kart (liczy 45 kart), ale nie da się zrobić skutecznej tali 50-kartowej z podstawki+mały dodatek.
Ostatnio zmieniony przez Zawojak Pią 11 Wrz, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Ucieczka z Dol Guldur

Najwyższy czas na ostateczne podsumowanie skuteczności talii przedstawionej przeze mnie kilka postów wcześniej w scenariuszu Martwe Bagna.

Pierwsza rozgrywka i chyba moje największe zwycięstwo w tym scenariuszu, wynik 97 punktów. Był to dość niespodziewany rezultat gdyż szczerze mówiąc oczekiwałem niezłego kopniaka :shock: . Najlepiej zaczne od początku:

Pierwszy etap Wieża Nekromanty

1 runda Aragorn jako więźeń; strefa przeciwności: karty celów otrzymują dwóch wrogów i jeden obszar + karta podstępu; karty gracza: dodatki kamień celebriany i namiestnik gondoru; sprzymierzeńcy elfhelm, długobrody zabójca orków, gandalf, zwiadowca ze śnieżnego potoku; wydarzenie atak z zaskoczenia. Świetne karty gracza na początek zadecydowały o zwycięstwie choć chwilami było niebezpiecznie. Udaję się w podróż do obszaru dołączonego do jednego z celów.

2 runda Zagrałem oczywiście wszystkie dodatki jakie wymieniłem przed chwilą (kamień do Eowiny, namiestnik do Gloina) i dostaje na ręke kolejnego gandalfa. Biorę na siebie orków z Dol Guldur.

3 runda Zagrywam atakiem z zaskoczenia gandalfa i przechodzę gładko do drugiego etapu (wcześniej wziołem kartę celu mapa gandalfa).

Drugi etap Przez Jaskinie

W drugim etapie jak zwykle priorytetem jest dla mnie zabicie Nazgula z Dol Guldur, a potem dojście do około 12 żetonów postępów położonych na wyprawie i w końcu zdobycie wszystkich kart celów. W zabiciu Nazgula pomaga mi dwa razy Gandalf. Reszta idzie z trudem, ale nie jest źle. Eowina - żeton obrażeń, Gloin 3 żetony, Aragorn 4 żetony.

Trzeci etap Ucieczka z Lochów

Po pokonaniu Nazgula w drugiej rundzie wystarczyło tylko zdobyć 7 żetonów postępów co nie stanowiło już żadnego problemu mając Eowinę z kamieniem Celebriany, Faramira oraz oczywiście multum sprzymierzeńców co pozwoliło mi pokonać ten etap w jedną rundę.

Kolejnym razem grając w ten scenariusz więźniem był Gloin, ale szło mi o wiele gorzej, nawet przestałem liczyć rundy i totalnie skupiłem się na grze. Udało mi się wygrać, ale punktów to musiałem nabić sporo :mrgreen: . Abyście nie myśleli że ta talia w tym scenariuszu jest tak mocna to muszę się przyznać że przed drugim zwycięstwem powtarzałem grę około 4 razy, ale i tak uważam że świetnie się ona spisuje w każdym scenariuszu (w który ja grałem; również w Przeprawie przez Mroczną Puszczę której nie opisywałem gdyż jest zbyt łatwa). Po rozegraniu wielu rozgrywek tą talią stwierdzam jednoznacznie, że mam jej już dość :shock: i na jakiś czas kończę z tworzeniem jednej talii na wszystkie scenariusze :wink: .
Ps. Jeżeli komuś chciało się tyle czytać to: :shock: :o :shock: :o .
Jestem zawsze otwarty na dyskusje o talii, jej słabościach i wadach.
 
     
Sauzi 

Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 25
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Stworzyłeś niezłą talie. Udało Ci się pokonać chyba najtrudniejszy scenariusz w grze i to jaką talią. Prawie wszyskie karty są z podstawki. Mimo,że aby raz udało mi się przejść ten scenariusz to bardzo go lubie. Ostatnio zainwestowałem w koszmarne talie. Kupiłem po fajnej cenie na allegro cały pierwszy cykl razem z podstawką. Teraz przymierzam się do przejścia jeszcze raz pierwszego cyklu ale na poziomie koszmarnym. Jak tylko uda mi się przejść coś to podziele się z wami doświadczeniem. Tak pytanie z innej beczki. Planujecie kupić,zamówić khazad-dum koszmara i stary las? Jak chyba się skusze.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Zdecydowanie planuję, ale... akurat krucho u mnie z funduszami i muszę się zastanwoić co innego powinienem wykluczyć z moich planów :(
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Talię tworzyłem przez jakąś godzinę pomimo niewielu kart gdyż mam tylko podstawkę+martwe bagna. Głównie zastanawiałem się nad sferą i bohaterami a reszta jakoś poszła. Moim zdaniem mając tak mało kart gracza najlepiej wypchać swoją talię sprzymierzeńcami gdyż wiele kart wydarzeń i dodatków z pewnością nie wykorzystamy zatem najlepszym wyborem jest sfera dowództwa; następnie trzeba wybrać kogoś odpowiedniego do wyprawy zatem - Duch i Eowina chociaż rozważałem również Glorfindela, ale przeważyli sprzymierzeńcy Ducha, a zwłaszcza Elfhelm który niesamowicie przydaje się w tym scenariuszu i nie tylko w nim.

Również lubie ten scenariusz, ale jednak muszę się przyznać że musiałem strasznie się namyśleć przy tym scenariuszu dlatego też nie skupiłem się zabardzo na klimacie gry.


Odnośnie Koszmarnych talii ja nie zamierzam ich kupować i zapewne nie kupię. Głównym problemem jest bardzo niski budżet z tego względu chcę skupić się jedynie na dodatkach dostarczających sensowne karty gracza.
 
     
Sauzi 

Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 25
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Teraz trudne zadanie mam, bo chcę stworzyć jedną talie pod trzy scenariusze z podstawki ale na poziomie koszmarnym. Cały czas zastanawiam się nad doborem bohaterów. Z czterech stref wiem już,że potrzebuje kogoś z ducha. Dlatego,że są tam karty które planuje użyć. Nad pozostałymi się jeszcze zastanawiam. Chyba wezme też Elronda, a nad trzecim jeszcze pomyśle. Nie miałem jeszcze za bardzo czasu żeby usiąść przy kartach i spokojnie pomyśleć. Po obejżeniu kart z scenariusza dol goldur stwierdzam, że będzie bardzo ciężko. Karty są świetne z tej talii.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Właśnie teraz patrzyłem na koszmarną talię do tych scenariuszy i :shock: . Fajnie jest kupić sobie koszmarną talię do Przeprawy przez Mroczną Puszczę, ale reszta wydaje mi się zbędna.

Odnośnie talii pod te scenariusze to Elrond wydaje się dobrym pomysłem. Rozpatrzyłbym również wzięcie Gandalfa (bohatera) albo gandalfa (sprzymierzeńca) z dodatku Hobbit górą i dołem. Polecam również Eowinę i Boromira z dod. Martwe Bagna oraz sprzymierzńca Elfhelma który z pewnością okaże się podstawową postacią. Mając Elronda/Gandalfa możesz (jak z pewnością sam wiesz) dołączyć karty z różnych sfer do talii zatem polecam oczywiście pancerz z cytadeli nieoczekiwana odwaga namiestnik gondoru oraz wielu sprzymierzeńców (oczywiście po dołożeniu innych potrzebnych kart). W każdym razie życzę powodzenia bo ja na 98% nie przeszedłbym Anduiny i Dol Guldur na koszmarze. Dla mnie to Mission Imposible :wink: .

Mając Elronda możesz wybrać sobie bohaterów krórych uważasz za najlepszych i będących z różnych sfer ale pamiętaj że będziesz potrzebował namiestnika gondoru abygrać trój-sferowymi bohaterami.
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015   

Zagadki i Włamania
Talia służąca głównie do pomyślnego przechodzenia ostatniego scenariusza z Hobbita: Górą i Dołem, oraz drugiego scenariusza z Hobbita: Na Progu. Być może użyteczna też w innych scenariuszach- pomyślnie ukończony scenariusz drugi, z pierwszego Hobbita (po usunięciu części sprzymierzeńców, i dorzuceniu kilku innych kart, również pierwszy pokonała.)

Bohaterowie:
Eowina
Theodred
Beravora

Startowe PZ-27

Kart w talii-50

Sprzymierzeńcy(43):
2xTuk Włóczykij (core)
3xNajlepsze Konie Riddermarchi (cmp)
3xEskorta z Edoras (cmp)
3xPodróżniczka z Zachodniego Gościńca (cmp)
3xZaklinacze Koni z Zachodniej Marchii (cmp)
3xGórnik Zigilu (khazad)
3xArwena Undomiel (dwarr)

2xFaramir (core)
3xStrażnik Cytadeli (core)
3xBystrooki Tuk (cmp)*
2xKucyk Bill (nazgul)*

2xGórnik z Żelaznych Wzgórz (core)
3xEreborski Kowal (core)
2xGleowin (core)
3xOpiekun Domu Uzdrowień (dwarr)
1xBarliman Butterbur (nazgul)*

3x Gandalf (core)

Dodatki(3):
2xNamiestnik Gondoru (core)
1x Kamień Celebriany (core)


Wydarzenia(4):
2x Atak z Zaskoczenia (core)
2x Sprawdzian Woli (core)

*Karty które można zastąpić innymi sprzymierzeńcami w tych samych kolorach o koszcie 2 (można też pomyśleć, żeby dołożyć kilku zielonych sprzymierzeńców o koszcie 2). Jeśli nie macie również Arweny, to i ją można usunąć, chociaż faktem jest, że przydatna bywa często.
Do talii można ewentualnie dodać 2xWola Zachodu (core).


Ogólnie talia opiera się na sprzymierzeńcach o koszcie 2. Podobieństwo kart jest wymagane w tych dwóch scenariuszach. Namiestnika Gondoru rzucamy na Eowinę (w rzadkich przypadkach na Theodreda). Theodred i Eowina do wyprawy (Theodred daje zasób Eowinie lub rzadziej, sobie), Beravora od wszystkiego, szczególnie od dociągu kart (1 tura samotnej góry- koniecznie jej używamy!). Gandalf i atak z zaskoczenia służy do walki, lub również wyprawy. Eskorty z Edoras używamy, gdy chcemy ostro pocisnąć wyprawę. Talia słabo radzi sobie z walką.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 22 Cze, 2015   

maclis przez przypadek użyłem w grze twoją talię (przedstawioną post wcześniej: Zagadki i Włamania) i już chciałem pochwalić się jej skutecznością na forum, a tu patrzę że już jest taka talia i wyjaśniałoby to skąd wymyśliłem tą kombinacje bohaterów w minutę :grin: . Użyłem tych samych bohaterów co ty, ale jednak karty gracza to różniły się u mnie dużo od twoich. Talia świetnie sprawdza się na pierwsze dwa scenariusze Hobbit: Górą i Dołem, ale jeśli chodzi o trzeci scenariusz to zdecydowanie się nie sprawdza gdyż ilość wrogów w grze robi się przytłaczająca dlatego wymyśliłem talie pod ten o to scenariusz z pierwszego hobbita (scenariusz 3) :

Thalin
Eowina
Gloin

kart gracza nie będe podawał bo mi się nie chce tyle pisać, ale liczyła ok. 65-75 kart i bardzo dobrze się sprawdziła, wynik = 93. Talii nie sprawdzałem na innych scenariuszach, ale wydaje się dobra i w miarę skuteczna.
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Scenariusze z Hobbit : Górą i Dołem.
Dodatki: Martwe bagna, Hobbit: Górą i Dołem

Do rozegrania tych scenariuszy wykorzystałem moją talię podaną kilka postów wcześniej lecz nieco ją zmodyfikowałem, a jak wyszło napisze na końcu.

Eowina
Gloin
Theodred


Startowe zagrożenie: 26
Talia: 54 karty

sprzymierzeńcy (30):

Zwiadowca ze Śnieżnego potoku x3
Długobrody Zabójca orków x2
Syn Arnoru x2
Strażnik Cytadeli x3
Fili x3 [Hobbit]
Łucznik znad Srebrnej Żyły x2
Faramir x2

Elfhelm x3 [Martwe Bagna]
Tuk Włóczykij x2
Kili x3 [Hobbit]
Zwiadowca Z Północy x2

Gandalf x3 [zp.]

dodatki (9):

Namiestnik Gondoru x2
Kamień Celebriany x1
Kram x3 [Hobbit]

Nieoczekiwana Odwaga x1
Moc Ziemi
x2

wydarzenia (15):

Ponura Determinacja x1
Atak z Zaskoczenia x2
Szlachetne Poświęcenie x2
Bardzo Ciekawa Historia x3 [Hobbit]

Szczęście czy Przeznaczenie x1
Sprawdzian Woli x2
Pozdrownienie Galadrimów x2
Wola Zachodu x2


Talia sprawuje się ponownie świetnie a nawet przy szcześliwym dociągu kart można wyśrubować genialne wyniki (np. 63 punktów w pierwszym scenariuszu :o ).
Króko mówiąc talia radzi sobie świetnie z zasobami, wyprawą, walką i niespodziewanymi kartami ze słowami kluczowymi: "Po odkryciu" tj. "Sprawdzian Woli".
Ostatnio zmieniony przez Zawojak Sob 08 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 13